W messengerze WhatsApp znaleziono poważny błąd

Data: 04.10.2019 01:09

Autor: ziemianin

#codziennaprasowka #informacje #wiadomosci #android #whatsapp #bezpieczenstwo

W messengerze WhatsApp dla systemu operacyjnego Android znaleziono poważną lukę, która pozwala uzyskać dostęp do urządzenia z pomocą GIF-ów. O odkryciu poinformował na swoim blogu analityka bezpieczeństwa o pseudonimie Awakened.

W messengerze WhatsApp znaleziono poważny błąd

W messengerze WhatsApp dla systemu operacyjnego Android znaleziono poważną lukę, która pozwala uzyskać dostęp do urządzenia z pomocą GIF-ów. O odkryciu poinformował na swoim blogu analityka bezpieczeństwa o pseudonimie Awakened.

Jak poinformował bloger, potencjalną ofiarę można zaatakować z pomocą szkodliwego pliku GIF. Jak tylko użytkownik otwiera plik w galerii WhatsApp, przestępcy uzyskują możliwość przeglądania plików i wiadomości na urządzeniu. Jeśli numer sprawcy figuruje w książce telefonicznej ofiary, obrazek załaduje się automatycznie, bez konieczności potwierdzenia ze strony użytkownika.

Specjalista wyjaśnił, że luka została znaleziona w mechanizmie tworzenia previews w galerii obrazów, a także GIF-ów. Exploit działa na urządzeniach Android w wersjach 8.1 i 9.0, nie działa na Androidach w wersji 8.0 i wcześniejszych.

Autor poinformował o problemie Facebooka, zarządzającego komunikatorem, błąd został naprawiony w ostatniej wersji aplikacji. W celu uniknięcia kontaktu z oszustami haker wezwał użytkowników do zaktualizowania WhatsApp-a przynajmniej do wersji 2.19.244.

Facebook wkrótce zmieni nazwę serwisom Instagram i WhatsApp

Data: 03.08.2019 15:20

Autor: ziemianin

purepc.pl

#codziennaprasowka #wiadomosci #facebook #whatsapp #instagram #socialmedia #internet

Wkrótce Instagram i WhatsApp zmienią nazwy, z dodanym członem "from Facebook". Decyzja Facebooka jest oficjalna.

Facebook wkrótce zmieni nazwę serwisom Instagram i WhatsApp

Coraz częściej ostatnio dochodzi do rebrandingu popularnych marek. Przyczyną tego rodzaju posunięć jest z reguły dążenie do lepszego wyeksponowania firmy stojącej za danym produktem. Tak między innymi stało się z iTunes, które zostało rozbite na Apple Music, Apple TV i Apple Podcasts. Podobna sytuacja będzie teraz miała miejsce z serwisami Instagram i WhatsApp ze strony Facebooka, do którego należą te dwie marki. Serwis The Information uzyskał informacje na temat ich planowanej zmiany nazwy bezpośrednio od amerykańskiej korporacji. Tak naprawdę pewne przesłanki dotyczące rebrandingu pojawiły się już w marcu, po tym jak założyciele oryginalnych spółek zrezygnowali z pełnionych obowiązków, a zastąpili ich ludzie z zarządu Facebooka.

Dwa popularne serwisy, Instagram i WhatsApp mają otrzymać dodatkowy człon "from Facebook" w swojej nazwie. – Chcemy być bardziej transparentni odnośnie tego, jakie produkty i usługi należą do Facebooka – przekazał rzecznik Facebooka serwisowi The Information. Decyzja ta miała być umotywowana presją ze strony organów antymonopolowych. Nowa nazwa miałaby widnieć w sklepie App Store / Google Play. Przypuszczalnie zobaczymy ją również na ekranie startowym aplikacji. Natomiast ikonka ze skrótem na pulpicie pozostałaby bez zmian.

W teorii Facebook tą decyzją wiele na pierwszy rzut oka nie zyska. Może natomiast wizerunkowo bardziej stracić, ze względu na skandale związane z m.in. naruszeniem prywatności, jakie przytrafiały się wartej (na 2 sierpnia 2019 – wg NASDAQ) 539 miliardów dolarów korporacji. Do tej pory Instagram i WhatsApp operowały jako niezależne spółki, a ich produkty raczej nie były w żaden ścisły sposób sprzężone z popularnym portalem społecznościowym. W styczniu 2019 pojawiły się jednak doniesienia o tym, że Facebook zamierza umożliwić skonsolidować komunikację pomiędzy WhatsApp, Messengerem i Instagramem, pozwalając na wysyłanie wiadomości użytkownikom tych serwisów bez konieczności żonglowania aplikacjami. Facebook nie zapowiedział jeszcze dokładnego terminu rebrandingu swoich aplikacji.

WhatsApp z reklamami w relacjach od przyszłego roku. Oto jak mogą wyglądać

Data: 24.05.2019 16:59

Autor: Mimo

telepolis.pl

Dopiero w ubiegłym roku przedstawiciele Facebooka zdali sobie sprawę z tego, że WhatsApp musi jakoś na siebie zarabiać. Reklamy w popularnym komunikatorze to już tylko kwestia czasu.

Reklamy na WhatsAppie pierwotnie miały się pojawić jeszcze w 2019 roku, jednak termin przesunięto na przyszły rok. Znajdziemy je w aktualizacjach Statusu, czyli odpowiedniku Relacji na Instagramie i Facebooku. Na konferencji Facebook Marketing Summit 2019 odbywającej się w Holandii zaprezentowano jak będą wyglądać w aplikacji mobilnej.

#technologia #whatsapp #reklamy