Renault zdyskwalifikowane

Data: 24.10.2019 10:27

Autor: ziemianin

pl.motorsport.com

#codziennaprasowka #informacje #wiadomosci #motosport #f1 #formula1 #renault

Zespół Renault został wykluczony z wyników Grand Prix Japonii za nielegalną pomoc swoim kierowcom. FIA badała sprawę w następstwie protestu złożonego przez Racing Point i dotyczącego rzekomego automatycznego systemu regulacji balansu hamulców.

Renault zdyskwalifikowane

Po rundzie na Suzuce Racing Point złożyło 12-stronicową dokumentację, opisując swój protest przeciwko francuskiemu rywalowi. Uznali, że Renault posiada „system automatycznie sterujący balansem hamulców na podstawie pokonanego dystansu okrążenia”.

FIA wzięła do zbadania jednostki sterujące i kierownice z samochodów Nico Hulkenberga i Daniela Ricciardo.

Po przesłuchaniu zainteresowanych stron, które odbyło się telefonicznie, orzeczono, że ekipa z Enstone nie złamała regulaminu technicznego, ponieważ jej system nie działa w oparciu o pokonany dystans. Rozwiązanie uznane zostało jednak za niedozwoloną pomoc kierowcy i tym samym pozostaje w sprzeczności z artykułem 27.1 regulaminu sportowego F1.

W rezultacie Ricciardo i Hulkenberg stracili odpowiednio szóste i dziesiąte miejsce w Grand Prix Japonii. Renault ma czas na odwołanie do czwartkowego popołudnia.

Były doradca Ricciardo żąda 10 milionów funtów

Data: 23.07.2019 10:48

Autor: ziemianin

pl.motorsport.com

#wiadomosci #codziennaprasowka #sport #motosport #f1 #formula1 #renault #DanielRicciardo

Glenn Beavis, były doradca Daniela Ricciardo, żąda około 10 milionów funtów z tytułu rzekomych, niezapłaconych prowizji związanych z umową australijskiego kierowcy z zespołem Renault.

Były doradca Ricciardo żąda 10 milionów funtów

Ricciardo dosyć niespodziewanie zakończył swoją długotrwałą współpracę z Red Bullem i na początku 2019 roku dołączył do Renault.

Według dokumentów sądowych, do których dotarł Motorsport.com, były doradca zawodnika Glenn Beavis twierdzi, że należy mu się „pewna kwota” za podpis, który Ricciardo złożył pod kontraktem z francuskim producentem.

Roszczenia Beavisa dotyczą długu w wysokości 20 procent prowizji od podstawowej pensji kierowcy oraz różnych innych elementów umowy, m. in. kosztów superlicencji, używania samochodu cywilnego marki Renault oraz kosztów fizjoterapeuty.

W oświadczeniu, które Ricciardo przekazał Motorsport.com czytamy: „Żądania Glenna Beavisa nie mają podstaw”

„Szkoda, że postanowił wnieść to nieuzasadnione roszczenie i zamierzam się w pełni obronić w procesie sądowym”.