Więcej żywności dla potrzebujących. Duże sklepy będą ją przekazywać organizacjom pozarządowym

Data: 18.09.2019 09:31

Autor: ziemianin

businessinsider.com.pl

#codziennaprasowka #informacje #wiadomosci #polska #zywnosc #sklepy #marketing

Nowe przepisy dotyczą sklepów wielkopowierzchniowych i hurtowni, których co najmniej 50 proc. przychodów pochodzi ze sprzedaży żywności. Będą one musiały nieodpłatnie przekazywać produkty organizacji pozarządowej

Więcej żywności dla potrzebujących. Duże sklepy będą ją przekazywać organizacjom pozarządowym

Duże sklepy będą obowiązkowo przekazywać produkty żywnościowe organizacjom pozarządowym; jeśli nie spełnią warunków, stracą zwolnienie z VAT – informuje "Rzeczpospolita" przypominając, że to efekt wejścia w życie ustawy o przeciwdziałaniu marnowania żywności.

Nowe prawo wchodzi w życie od środy 18 września. Zgodnie z nim sklepy wielkopowierzchniowe i hurtownie o powierzchni sprzedaży powyżej 250 mkw. (przez pierwsze dwa lata obowiązywania nowych przepisów powyżej 400 m kw.) czerpiących co najmniej 50 proc. przychodów ze sprzedaży żywności, będą musiały zawrzeć umowę z wybraną organizacją pozarządową i nieodpłatnie przekazywać jej żywność.

"Rz" podkreśla, że organizacje pozarządowe otrzymają produkty spełniające wymogi prawa żywnościowego, które mimo to zostałyby uznane za odpady ze względu na wady wyglądu samych środków spożywczych lub ich opakowań albo z powodu zbliżającego się upływu terminu przydatności do spożycia.

Sklepy i hurtownie będą płacić za zmarnowaną żywność

Z kolei 1 marca 2020 r. wejdą w życie przepisy dotyczące opłat. Sprzedawcy zapłacą 0,1 zł za kg zmarnowanych produktów. Za niespełnienie tego wymogu będą grozić kary od 500 zł do 10 tys. zł.

Gazeta dodaje, że według szacunków organizacji pozarządowych, dzięki nowym przepisom uda się uratować o 100 tys. ton żywności więcej niż do tej pory. W UE marnuje się rocznie średnio 89 mln ton żywności rocznie – 179 kg na osobę. W Polsce według szacunków marnuje się ok. 9 mln ton żywności rocznie, czyli 235 kg na mieszkańca.

"Rzeczpospolita" dodaje, że organizacje pozarządowe postulują dalsze rozszerzenie zwolnienia z VAT. Cytowany przez gazetę Marek Borowski, prezes Federacji Polskich Banków Żywności uważa, że zwolnione z VAT powinny zostać wszystkie organizacje pozarządowe, które zgodnie z ustawą mogą odbierać żywność, a nie tylko organizacje pożytku publicznego. Przeciwny temu jest resort finansów, który wyjaśnia, że ograniczenia w tej kwestii nakłada na nas UE. Wolne od podatku VAT jest nieodpłatne przekazywanie produktów spożywczych (z wyłączeniem napojów alkoholowych) na rzecz organizacji pożytku publicznego z przeznaczeniem na cele charytatywne. Warunkiem jest posiadanie przez darczyńcę stosownych dokumentów.

Data: 19.05.2019 15:56

Autor: Pancake

" "Ludzie" listy piszą….."

Biedroń ma ciekawą kampanię polityczną na Facebooku. Gratuluję osobie która na to wpadła, jestem pod wrażeniem.

Mianowicie: udostępnia on wiadomości, które "piszą do niego" nieznajomi na Facebooku. Jak się pewnie domyślacie, albo jest to narracja jak z obrazka, albo przeciwny biegun "Panie Biedroń, kocham Pana, tak dogłębnie".

Bardzo dobre wykorzystanie nieświadomości i naiwności społeczeństwa. My zdajemy sobie sprawę z tego, że warto badać źródło informacji w internecie – natomiast nasi rodzice i większość rówieśników, nie.

Posty mają bardzo dużo udostępnień, komentarzy, reakcji – wiadomo "kontrowersja".

Starałem się wyszukać 2-3 konta z tych "wiadomości" jednak bezskutecznie, więcej czasu nie chciało mi się marnować. Ale jestem pod wrażeniem, genialne. Messenger text generator ( ͡° ʖ̯ ͡°)

#polityka #wiosnabiedronia #biedron #marketing #socialmedia #facebook

Data: 12.05.2019 23:59

Autor: Pancake

--- Ars Thanea

We partnered up with TBWA\Chiat\Day New York to create "Modern Slavery — Sweatshop & Mine" an eye-opening campaign revealing facts about the real price of the goods we buy every day.

Although one may think that the slavery times are over, the campaign like this one shows how wrong we are, because it’s not gone – it’s just nimbly hidden out of eyeshot.

Our team created two 3D key visuals presenting the human price behind the clothes we wear or smartphones we use and change so often, just because the new model was released.

The main aim of the campaign was to spread awareness about modern-day slavery, but also to encourage people to start asking themselves questions about the background of fashion and electronic devices’ industry.

You can see more here: http://bit.ly/2vPjpKi

CREDITS

Client: TBWA\Chiat\Day NY

Head of Design: Chris Rowson

Production: Ars Thanea

Executive Creative Director: Peter Jaworowski

Art Director: Marcin Kowalski

Producer: Marta Król

Concept Artist: Piotr Rosłan, Michal Urbanski

3D Artists: Paweł Filip, Lukas Skurczynski, Kuba Włodarczyk, Ernest Kośka, Maciek Łypik, Marcin Gibowski

Retouch: Marcin Kowalski, Łukasz Wiktorzak, Maciej Mizer

#grafikakomputerowa #grafika3d #reklama #marketing #kampaniaspoleczna

Data: 13.04.2019 16:09

Autor: Judasz

Stripe wchodzi na polski rynek, jesteśmy w wersji closed beta. Stripe to popularny zamiennik PayPala na zachodzie, dzięki czemu możesz akceptować karty kredytowe na swojej stronie internetowej, dosłownie w ciągu kilku minut.

Zapewne czas, w którym wyjdziemy z wersji beta, zależy od ilości zgłoszeń na ich stronie. Tak sprawdzają zainteresowanie. By dodać zgłoszenie, wystarczy wpisać swojego maila na stronie https://stripe.com/global

#biznes #webdev #januszebiznesu #internet #firma #seo #marketing #marketinginternetowy #polska

Hey lurki, ma ktoś konto pomarańczowe lub bordowe na wykopie? Byłbym wdzięczny, gdyby ktoś skopiował mój wpis z lurka i wrzucił na mikrobloga dla lepszego zasięgu ;)