Wino 5.0-RC6 wydane z kolejnymi 21 poprawkami

Data: 18.01.2020 08:49

Autor: R20_swap

phoronix.com

Prawdopodobnie zobaczymy stabilną wersję Wine 5.0 w przyszłym lub następnym tygodniu, ale na razie Wine 5.0-RC6 jest dostępny jako najnowszy kandydat na cotygodniowe wydanie.

Biorąc pod uwagę zawieszanie się kodu w ciągu ostatniego miesiąca, nie ma żadnych nowych funkcji, ale tylko poprawki błędów na tym etapie. Wino 5.0-RC6 zawiera łącznie 21 znanych poprawek błędów.

Niektóre poprawki w Wine 5.0-RC6 dotyczą gry Brothers In Arms – Hell's Highway, Tomb Raider, The Witcher Enhanced Edition, Serious Sam Classic i innych gier. Istnieją również poprawki dla aplikacji takich jak 7-Zip, Acrobat Reader i Pale Moon.

Więcej szczegółów na temat poprawek Wine 5.0-RC6 za pośrednictwem WineHQ.org .

2 komentarze

#wine #emulatory #translator #gry #pcmasterrace #windows #linux

Data: 17.01.2020 22:14

Autor: R20_swap

Zauważyłem, że lutris ma opcję prime select nvidia. Czyli teoretycznie może być jak w windows – czyli wszystko na integrze(zjebanym intelu) a reszta na karcie graficznej(chociaż micro gpu nie mają wiele z tym wspólnego)

No w każdym razie spiepszyłem już trochę os, żeby sprawdzić jeszcze te opcje.

W każdym razie gta5 zainstalowana przez lutrisa to jakiś koszmar. 10-20 fps to max i czeste przycinki.

Test na #linux #mint

Najlepiej działało na cinanom(sam byłem w szoku), a testowałem pod środowiskami: kubuntu, xfce4, mate, mate compiz

#linux #gta5 #lutris #oswiadczeniezdupy #gaming #laptop #gry #pc

Nie, nie polecam, na windowsie też gra się zacina, ale gdy już gra to jest to skok fps jak z laptopa na stacjonarny. Licznikami bym się zbytnio nie sugerował, zwłaszcza kiedy gra sama ledwo wyrabia, a jeszcze taki pryszcz na dupie.Ale to się czuje.

Arena.pl - legendarny polski portal informacyjno-rozrywkowy

Data: 15.01.2020 07:49

Autor: dobrochoczy

dobreprogramy.pl

Niewątpliwie dla większości czytelników nazwa Arena.pl jest zupełnie obca. Co wcale mnie nie dziwi, bo witryna ta w sieci działała blisko 20 lat temu i to zaledwie przez kilkanaście miesięcy. Arena.pl miała jednak zrobić dużo większą karierę i była najbardziej rozreklamowanym polskim portalem w historii. Ponadto podczas swojego krótkiego działania wprowadziła kilka innowacyjnych zastosowań, z których później czerpały inne nasze portale. Arena.pl przy odrobinie szczęścia mogła więc stać się takim gigantem internetowym jak Wirtualna Polska czy Interia, z którą notabene tego samego dnia wystartowała. Jednak wbrew wszystkiemu do tego nie doszło i nawet teraz nagły upadek Areny budzi pewne kontrowersje. Zważywszy na to wszystko, stwierdziłem, że pasuje napisać kilka zdań na temat tego specyficznego portalu. Albowiem historia jego działania jest dużo ciekawsza, niż na pozór mogłoby się wydawać. #gimbynieznajo #polska #internet #historia #ciekawostki #gry

Grudniowe liczby Steam wskazują na niższy udział w Linuksie, ale z większą ilością dziwactw

Data: 13.01.2020 00:30

Autor: R20_swap

phoronix.com

Powstrzymałem się od pisania o liczbach Valve w ankiecie Steam na początku stycznia, kiedy były one publikowane w grudniu, ponieważ liczby te wydawały się nie do zera. Ale w połowie miesiąca te same liczby wzrosły bez żadnych zmian ze strony Valve, jak widzieliśmy w niektórych miesiącach, kiedy poprawiali swoje pomiary.

W grudniu 2019 r. Badanie Steam Survey pokazuje, że udział w rynku gier linuksowych spadł o 0,14% do 0,67%. To dość duży poślizg, ale pamiętaj, że jest to procent, a nie bezwzględna liczba graczy. Ten poślizg jest dość zaskakujący, ponieważ udział w rynku gier Steam w Linuksie był dość stabilny przez wiele ostatnich miesięcy, w dużej mierze dzięki Steam Play, który umożliwia płynne działanie wielu gier Windows na Linuksie.

0,14% jest znaczące, biorąc pod uwagę niewielką bazę gier dla Linuksa, ale może to być prawie zaokrąglenie błędu, biorąc pod uwagę wielkość bazy użytkowników Steam. Ale wzrost prawdopodobieństwa niedokładności ankiety wynika z raportu Valve z grudnia 2019 r., Że 64-bitowy udział w rynku Windows 7 wzrósł o 14%, podczas gdy Windows 10 spadł o 13% …. Wykrywanie wersji Steam nie powiodło się lub coś innego jest krzywo. Windows 7 jest w końcu EOL'owany przez Microsoft i nie ma jasnego wyjaśnienia, dlaczego w ostatnim momencie nastąpiłaby duża huśtawka dla użytkowników Windows 7. Możemy uwierzyć, że spadek o 0,14% w przypadku Linuksa jest możliwy, ponieważ w grudniu wielu użytkowników systemu Windows uruchomiło swojego klienta Steam, aby skorzystać ze świątecznej sprzedaży na platformie Valve, ale ten skok w Windows 7 budzi mniejsze zaufanie do danych miesięcznych. Więc my

Krótko mówiąc, statystyki Steam Survey wydają się coraz mniej wiarygodne, choć udział w rynku gier dla systemu Linux nadal wydaje się wynosić około 1% lub mniej. Ci, którzy chcą pogrzebać w grudniowych liczbach, mogą je znaleźć tutaj .

#game #pcmasterrace #gry #steam #linux #proton

Najważniejsze cechy Wine 5.0 - od integracji FAudio do Vulkan 1.1 + mnóstwo poprawek błędów

Data: 13.01.2020 00:26

Autor: R20_swap

phoronix.com

Wine 5.0 wciąż przechodzi kandydatów na cotygodniowe wersje, ale stabilna wersja Wine 5 ma się pojawić w drugiej połowie stycznia. W tym zbliżającym się wydaniu, oto spojrzenie na duże zmiany, które można znaleźć w tej corocznej aktualizacji Wine.

Wine 5.0 reprezentuje najnowszą roczną stabilną aktualizację bazy kodu Wine i kulminację dwutygodniowych migawek rozwoju Wine 4.x w ciągu ostatnich jedenastu miesięcy. Niektóre z najważniejszych zalet Wine 5.0 obejmują:

– Integrację FAudio jako lepszą implementację XAudio2 i wykonaną częściowo dzięki CodeWeavers / Valve w ramach działań Proton.

– Obsługa Vulkan 1.1.

– Wsparcie dla instalacji sterowników plug-and-play.

– Wiele bibliotek DLL jest teraz domyślnie budowanych jako pliki PE.

– Domyślnie obsługa skompresowanych tekstur DXTn / S3 Kompresja tekstur teraz, gdy wygasły patenty dotyczące tego skompresowanego formatu tekstur.

– Obsługa blokowania spinów jądra NT.

– Implementacje bazowe Futex większej liczby operacji podstawowych.

– Różne ulepszenia DirectWrite.

– Wsparcie dla kluczy kryptograficznych ECC.

– Większa obsługa interfejsów API Windows Media Foundation.

– Wsparcie dla wspólnego Wine-Mono, aby zaoszczędzić miejsce, zamiast potrzeby tej implementacji .NET typu open source według prefiksu Wine.

– Obsługa Unicode 12.0 i 12.1.

– Lepsze wyliczanie wyników wyświetlania, szczególnie dla konfiguracji Linux z wieloma monitorami wokół Xinerama.

– Wstępna implementacja usługi HTTP (HTTP.sys) jako zamiennik użycia interfejsu API Winsock przez usługi IIS w celu uzyskania lepszej wydajności niż interfejs API Windows Sockets.

– Lepsza kompatybilność z debuggerami Windows.

– Lepsza obwindowsa MinGW LLVM i osobne ulepszenia kompilacji WineGCC.

Więcej szczegółów na temat Wine 5.0 wraz z jego wydaniem już wkrótce!

#wine #emulatory #windows #gry #directx #vulcan #linux #pcmasterrace #opensource

David Nickel ogłosił wydanie SuperGamer 5

Data: 11.01.2020 12:52

Autor: R20_swap

distrowatch.com

avid Nickel ogłosił wydanie SuperGamer 5, zupełnie nowej wersji projektu opartej na Ubuntu, przeznaczonej dla graczy. Chociaż obraz na żywo nie jest dostarczany z żadnymi wstępnie zainstalowanymi grami, zawiera skrypty do pobierania i instalowania wielu popularnych platform do gier, takich jak Steam, Lutris (platforma do gier typu open source dla systemu Linux) i PlayOnLinux (kompatybilność z oprogramowaniem Wine warstwa do instalacji gier wideo opartych na systemie Windows i innego oprogramowania w systemie Linux). Nowa wersja SuperGamer oparta jest na Ubuntu 19.10, zawiera najnowsze jądro Linuksa (wersja 5.3) i interfejs użytkownika Xfce 4.14 z menu Whisker. „Nadeszła wersja 5 SuperGamer. Opiera się na bazie Ubuntu 19.10, jest TYLKO 64-bitowy i ma jądro 5.3 i Xfce 4.14. Dołączyłem instalatory dla Steam, Lutris i PlayOnLinux, a także oczyściłem jego wygląd. Obsługa UEFI jest wciąż hitem i brakiem nowego GRUB-a, ale działa w trybie Live.

#linux #gry #gaming #pcmasterrace

Data: 08.01.2020 20:01

Autor: R20_swap

Co może być, że spełniam z nawiązką wymagania, a pomimo to czasami są takie przyciecia, po chwilce wszystko działa normalnie i jak co ś ważnego się dzieje to znów te przyciecia, znów chwilke zostawiam lappka 2-7 sec i moge godzinami grać.

Na każdych ustawieniach jest to samo. Tylko na wyższych częsciej no i mniej klatek.'

Specyfikacja:'

Ram; 8GB DDR4

cpu: intel 7200u

gpu1: intel 620 HD

gpu2: nvidia 940 MX (2 ddr5)

Hdd: Głowicowy 1 tb ( plus od 3000mb do 4000mb na pamięć ram/swap)

Gry:

Gta5

Fifa 18

Demo eurotrack simulator

Laptop(WSzystkie podzespoły sąi micro)

Systemy:

Win7/10'

Na 7 grało lepiej zawsze każda gra z tego co pamiętam. Teraz nie mam bo nie mam sterowników usb 3.1 i tych do płyty… żeby go zainstalować. Wiec win10 na szybko, odinstalowałem jeszcze zbedny syf win10 programem revounistaler, zainstalowałem nowsze sterowniki driverbooster/em i najnowszy do nvidia.

Problem chyba nie jest z przegrzewaniem czy coś,,, Teraz jest ogromna róźnica w gta5 jak ustawiem synchronizacje pionową na; Pół, bo wczesniej ja tylko wlaczalem albo wylaczalem i laptop w grze czasami tak odwalal, a teraz czasem sie zatnie i po odczekaniu mozna dalej grac jak pisalem wyzej.No ale i tak jest to nieprzyjemne, a gram oczywiście na najniższych detalach

#hardware #microshit #micro #windows #gry #pytaniedoexperta #cpu #gpu #gtav #fifa #gry #pcmasterrace

Najciekawsze wydarzenia roku w hearthstone

Data: 07.01.2020 02:26

Autor: ESPORTWAY

esportway.pl

Kolejny rok pełen emocji, radości, potu, rywalizacji i wspaniałych przeżyć dobiega końca. Wiele się w nim działo, doświadczyliśmy różnych zmian, wydarzeń, ale które były najlepsze?

#gry

Data: 02.01.2020 23:13

Autor: Isharoth

Mam Switcha już od jakiegoś miesiąca. Większość cinematic experience exów z PS4 nie ma podejścia do exów z Pstryka. Mam wręcz wrażenie, że im bardziej celowano w realizm i dobrą grafikę w grze, tym bardziej jest ona prymitywna i oklepana pod względem rozgrywki. Dawno się tak dobrze nie bawiłem przy graniu. Nic mnie nie rozprasza i mogę skupić się na grze, nie wyłączając jej po godzinie. Póki co ograłem 2 duże tytuły (Fire Emblem: Three Houses, The Legend of Zelda: Breath of the Wild) i teraz ogrywam następny – Xenoblade Chronicles 2. Po pierwszych 10 godzinach mam wrażenie, że Xenoblade spodoba mi się najbardziej. :)

Oczywiście nie mówię, że na PS4 nie ma dobrych exów, bo również są np. Bloodborne czy Persona 5.

#nintendo #nintendoswitch #gry #konsole

LinuxConsole Wydany. Zamieni stary komputer w centrum konsoli do gier.

Data: 27.12.2019 12:16

Autor: R20_swap

linuxiarze.pl

LinuxConsole to niezależna dystrybucja Linuksa budowana z pakietów źródłowych.

Została zaprojektowana aby przekształcić stary komputer w centrum konsoli do gier.

Najważniejsze aspekty systemu obejmują:

– łatwość instalacji

– szeroki wybór oprogramowania w postaci modułów

– dobra detekcja sprzętu

LinuxConsole budowany jest za pomocą skryptu ‚dibab’. Używanie skryptu nie wymaga posiadania uprawnień administratora systemu. Dibab przeznaczony jest dla architektury sprzętowej x86, x86_64 oraz arm.

LinuxConsole używa własnego menadżera pakietów LCM do obsługi oprogramowania.

Możliwa jest instalacja pakietów ‚deb’ przeznaczonych dla Debiana.

System posiada preinstalowany zestaw gier i skierowany jest do miłośników tego rodzaju rozrywki.

Domyślnym pulpitem jest lekki LXDE.

Obraz iso LinuxConsole dostępny jest dla maszyn 32/64 bitowych.

#linux #gry #LinuxConsole

WindowsCentral - Linux się zmienił i gracze powinni być nim zainteresowani

Data: 22.12.2019 15:23

Autor: R20_swap

windowscentral.com

Autor artykułu zaznacza, że dzięki takim technologiom jak Proton czy Vulkan, pomimo niewielkich niedogodności, Linux może dobrym wyborem dla części graczy. Wspomina o łatwości testowania różnych dystrybucji oraz o tym, że większość dostarcza po instalacji w pełni funkcjonalny pakiet oprogramowania.

#windows #gry #linux #proton #wine #vulkan #grafikakomputerowa

Data: 21.12.2019 01:33

Autor: rebul4

Zarząd CD PROJEKT S.A. z siedzibą w Warszawie, ul. Jagiellońska 74 ("Spółka"), w nawiązaniu do informacji przekazanej Raportem bieżącym nr 15/2018 z dnia 1 października 2018 roku, informuje o zawarciu w dniu 20 grudnia 2019 r. porozumienia wzmacniającego i pieczętującego relacje Spółki z Panem Andrzejem Sapkowskim, autorem Sagi Wiedźmińskiej.

Ze względu na zawarte w umowie zobowiązania Stron do zachowania poufności a także ochronę tajemnicy przedsiębiorstwa Spółki, szczegóły zawartego porozumienia nie zostaną ujawnione, przy czym przyjęte uzgodnienia zaspokajają i w pełni wyjaśniają potrzeby oraz oczekiwania obu stron przy poszanowaniu wcześniej zawartych umów oraz nakreślają ramy przyszłej współpracy pomiędzy stronami.

Podpisane porozumienie nadaje Spółce nowe prawa oraz potwierdza posiadane prawa do eksploatacji uniwersum Wiedźmina w obszarze gier wideo, komiksów, gier tradycyjnych oraz merchandisingu

#cdprojektred #cdprojekt #sapkowski #wiedzmin #gry

Data: 16.12.2019 14:59

Autor: PanDomestos

Czy radeon rx570 pójdzie na tej płycie głównej ? Dostałem prezent, że tak powiem, tę kartę graficzną. Chcę zmienić na tę płytę główną swoją starą płytę. Mam kupione niedawno 4 kostkim ram ddr2 po 4gb jedna i szkoda mi pieniędzy na razie na kupno innych ramów. Na starej płycie procek amd 6 rdzeniowy mi nie działa.

Pytam tu, bo debile na wykopie wyśmieją mnie od antyków.

https://www.morele.net/plyta-glowna-asrock-n68c-gs4-fx-705811/

#pytanie #pytaniedolurkow #komputery #technologia #informatyka #gry

Kultowe konsole do gier z lat 90-tych. Wspomnienie Rambo, Pegasusa i ich klonów

Data: 09.12.2019 20:19

Autor: dobrochoczy

dobreprogramy.pl

Dla Polaków urodzonych po 2000 roku lata 90-te są czasem mocno archaicznym. Najlepiej ten stan jest widoczny wśród młodych pasjonatów IT, którzy tę dekadę odbierają przez pryzmat ogólnego zacofania technologicznego. Choć fakty są takie, że to właśnie w latach 90. w Polsce zaczął się tworzyć Internet i telefonia komórkowa oraz powstały pierwsze portale informacyjne i serwisy społecznościowe. W owej dekadzie w naszym kraju pojawiły się też konsole do gier, które można było podłączyć do wszechobecnych wtedy telewizorów kineskopowych i na 14, 21 czy 28 calach pograć sobie w gry. W taki to sposób w pierwszej połowie lat 90-tych polscy nastolatkowie na podrabianych w Chinach konsolach „zużywali” domowe telewizory, stając w szranki z legendarnymi już grami. Ogrywali się więc na mało zaawansowanym technicznie sprzęcie, jednak korzystanie z niego dawało im nawet więcej radości niż dzisiejszym giermaniakom ultranowoczesne PlayStation 4 czy Xbox One. Wypada zatem napisać kilka zdań o tych kultowych podróbkach znanych konsol, które wywarły wielki wpływ na rozwój polskiego gamingu. #gry #konsole #technologia #telewizja #ciekawostki #historia

Nowa Twierdza będzie wciągać jeszcze bardziej - tak zmieni się symulacja życia w zamku

Data: 05.12.2019 10:01

Autor: ziemianin

youtube.com

#gry #czaswolny #kultura #StrongholdWarlords #TwierdzaWladcy #grykomputerowe

Jeśli uwielbiacie Stronghold, ale nie jesteście pewni, czy warto czekać na grę Twierdza: Władcy, to ekipa Firefly postanowiła dać wam kilka dodatkowych powodów. Zobaczcie jakie nowości zmierzają do tej strategicznej serii.


Aż mi się przypomniał Cesarz: Narodziny Państwa Środka


Nowa Twierdza będzie wciągać jeszcze bardziej – tak zmieni się symulacja życia w zamku

Pół rok temu studio Firefly zapowiedziało grę Twierdza: Władcy – kolejną odsłonę świetnej strategii. Tym razem zabiera nas na Daleki Wschód, gdzie spróbujemy swoich sił, kierując mongolskimi, chińskimi czy japoński armiami. I choć pod wieloma względami będzie to stary-dobry Stronghold, to nie zabraknie też nowości.

Twierdza: Władcy to (więcej niż) stary-dobry Stronghold

Najważniejszą z tych nowości jest system władców. Będziemy ich rekrutować i ulepszać, a sztuczna inteligencja pokieruje nimi na polu bitwy i nie tylko. Ich unikalna charakterystyka zwiększy nasz potencjał bojowy, przemysłowy lub techniczny i może dać nam faktyczną przewagę. Ale na tym nowinki wcale się nie kończą.

Wcześniej już twórcy zapowiadali na przykład, że w grze Twierdza: Władcy pojawi się bardziej dopracowany system murów obronnych – ich stawianie będzie prostsze, a możliwości wykorzystania będą większe. Nasi żołnierze zaś będą ze sobą lepiej współpracować i ominą przeszkody na drodze zamiast w nie wpadać.

Teraz listę nowości autorzy wydłużają o elementy związane z symulacją życia w zamku. Będziemy mogli na przykład wprowadzać narzędzia tortur (aby zwiększyć wydajność pracy), opery i ogrody (aby zwiększyć morale jednostek), drogi (aby usprawnić produkcję i transport), świątynie (aby poprawiać samopoczucie ludu) oraz różne rodzaje domów.

Chcecie dowiedzieć się więcej na temat tych nowości? Koniecznie obejrzyjcie zatem najnowszy materiał wideo, w którym są one szczegółowo omawiane. Oto on…

Zobacz najnowsze wideo z gry Twierdza: Władcy

Premiera gry już w przyszłym roku, oczywiście wyłącznie na PC.

Aplikacje szachowe na Androida i iOS — wielkie podsumowanie

Data: 02.12.2019 11:15

Autor: dobrochoczy

dobreprogramy.pl

Niniejszy spis aplikacji kończy 5-częściową sagę poświęconą aplikacją szachowym na smartfony i iPhone'y. Przedstawiam w nim kolejną „dziesiątkę” mobilnych gier szachowych, z których tylko jedna nie jest dostępna za darmo. Zwieńczeniem tego artykułu jest podsumowanie całej serii szachowej, które przedstawia się nader okazale. Zatem jedziemy z tym koksem, rozpoczynając od jednej z lepszych aplikacji szachowych w tym zestawie. #gry #szachy #android #ios #ciekawostki #zainteresowania

Data: 30.11.2019 01:35

Autor: Deadlyo

Bycie dużym i strasznym jest pojebane.

Jestem typem, który ma prawie 190cm wzrostu, 108kg wagi, mała opona, duże cyce.

Ryj jakbym wyszedł z więzienia kolejny raz, na osiedlu sebixy zazwyczaj schodzą z drogi i starają się w oczy nie patrzeć.

W nocy ludzie zazwyczaj przechodzą w milczeniu obok, patrząc w dół.

A co Ja robię po powrocie do domu?

Zakładam słuchawki, odpalam gierkę i gram w takie coś jak niżej ( ͡° ͜ʖ ͡°) na filmiku

I nikt by się nie spodziewał, że taki typ ma takie zainteresowania 乁(⫑ᴥ⫒)ㄏ

Do tego kiwam się do tej piosenki jak pojebany i jest to jedna z moich ulubionych mapek w grze (✌ ゚ ∀ ゚)☞

https://youtu.be/CbYPUbfL6WM

#gry #wyznanie #heheszki #osu

Data: 16.11.2019 16:01

Autor: hellboy

Postanowiłem, że w tym roku Boże Narodzenie odbędzie się nieco wcześniej i kupiłem sobie Oculusa Rift S.

Drżyjcie kierowcy #ETS2, bo nadchodzę… no dobra, kogo ja oszukuję, wiadomo co tam będzie wyświetlone podczas jednego z pierwszych użyć. ( ͡~ ͜ʖ ͡°)

#gry #vr #oculus

(mam nadzieję, że nie będę żałować, bo dotąd miałem przed oczyma tylko te z telefonem w środku)

Data: 15.11.2019 20:25

Autor: false_nine

Company of Heroes 2 dostępne za darmo na #steam.

https://store.steampowered.com/agecheck/app/231430/?l=polish

Crusader Kings II: Sword of Islam również za darmo, ale to jest dodatek.

https://store.steampowered.com/app/203778/Expansion__Crusader_Kings_II_Sword_of_Islam/

#gry #cebuladeals

Rockstar przeprasza i łata Red Dead Redemption 2 na PC

Data: 15.11.2019 01:47

Autor: false_nine

benchmark.pl

Już kilka godzin po premierze Red Dead Redemption 2 wiele mówiło się nie o samej rozgrywce i pięknej oprawie graficznej, ale o szeregu problemów. Wymagania sprzętowe okazały się bardziej wygórowane niż zapowiadano i do zabawy na wyższych ustawieniach potrzeba nie byle jakiego komputera. Najgorsze były jednak błędy powodujące problemy z uruchomieniem gry. Dodają do tego kilka innych bugów okazało się, że Rockstar nie przygotował się na premierę najlepiej. Na szczęście nie zamierza chować głowy w piasek.

#gry #rdr2 #rockstargames #newsy

Game Pass na PC z nowymi grami

Data: 15.11.2019 00:30

Autor: Deadlyo

gry-online.pl

Microsoft poinformował o rozszerzeniu katalogu gier dostępnych w ramach usługi Xbox Game Pass. Trafi do niej przeszło pięćdziesiąt kolejnych tytułów, w tym m.in. Takie hity, jak Wiedźmin 3: Dziki Gon, Rage 2 czy Yakuza 0. Dodatkowo trzymiesięczny abonament można obecnie wykupić z naprawdę dużym rabatem.

W czasie trwającej imprezy X019 w Londynie firma Microsoft zapowiedziała, że usługa Xbox Game Pass zostanie objęta atrakcyjną promocją. Od dziś (14 listopada) za trzy miesiące Xbox Game Pass Ultimate trzeba będzie zapłacić zaledwie 4 złote (z oferty mogą jednak skorzystać tylko nowi użytkownicy. Przypominamy tu, że mowa o wariancie, który obejmuje dostęp do pecetowej i konsolowej wersji przepustki, a także subskrypcji Xbox Live Gold. Na niektórych rynkach bonusowo otrzymujemy także miesiąc EA Access, trzy miesiące Discord Nitro oraz półroczny abonament Spotify Premium. Wzbogaceniu ulegnie także katalog gier dostępnych w ramach Game Passa – oferta powiększy się o przeszło pięćdziesiąt tytułów. Już teraz możemy zagrać w pierwszoosobową strzelankę Rage 2, zaś przed końcem roku dołączą do niej m.in. Wiedźmin 3: Dziki Gon oraz Darksiders 3. W 2020 r. w Game Passie znajdą się także liczne tytuły z cyklu Final Fantasy oraz trzy produkcje z serii Yakuza (Zero i Kiwami 1/2 – przy czym te ostatnie po raz pierwszy w historii będą dostępne na platformie Microsoftu.

Tak więc, korzystając za 4zł na 3 miesiące, możemy pograć w naprawdę ogrom gier.

Zaczynając od nowego "The Outer World" przechodząc prez serię "Gears" i kończąc na "Wiedźmin 3"

A to wszystko za śmieszne pieniądze

#pcmasterrace #microsoft #gry #tojestokazja #lepszenizfallout76

Data: 14.11.2019 22:46

Autor: Deadlyo

Jakieś ciekawe gry?

Aktualnie jak maniak gram w 2 tytuły:

  1. Fallout 76 (nudzi mi się już ta gra jak cholera)

  2. Sniper ghost warrior 2 i 3

Sniper podoba mi się, ze względu na szukanie miejscówki i walkę na daleki dystans.

Myślałem o pobraniu War Thunder

Ma ktoś jakieś fajne gierki, najlepiej jakby były w 3D ale jak jest jakaś extra w 2D to nie pogardzę.

Mam wieśka 3 a gothica nie lubię za bardzo.

Wyscigi też średnio, chyba, że jakieś fajne, najlepiej coś w multi, aby można sprzedawać / wymieniać itemy między graczami coś jak w Fo76

#pcmasterrace #gry #steam #origin #pytanie

Data: 14.11.2019 17:09

Autor: aborygo

Wiedźmina I przeszedłem chyba z 5x i za każdym razem świetnie się bawiłem. Wiedźmina II męczę już dziewiąty rok i skończyć nie mogę. Chciałbym przenieść sejwa z II do III tak jak robiłem to z I do II, ale no kurde jak po grudzie mi idzie, jakbym za karę grał. Nie wiem co jest z drugą częścią, że mnie nie porywa. Ktoś też tak miał?

#wiedzmin #gry #rozkmina

Data: 10.11.2019 01:10

Autor: PanzerBat

Chciałbym wam polecić grę z rzutu izometrycznego foxhole. Cały zamysł rozgrywki polega na wcieleniu się w żołnierza jednej z dwóch walczących ze sobą frakcji i dołączenie do wojny. Osobom, które grały w RUNNING WITH RIFLES, ta gierka przypadnie do gustu. Napiszę nieco więcej o samej mechanice. Stajemy się żołnierzem i wrota stoją przed nami otworem. Sedno foxhole tkwi w tym, że nie tylko będziemy strzelać do wroga z karabinów samopowtarzalnych, a później z karabinów maszynowych, sam w sobie foxhole wymaga również prowadzenia logistyki, produkowania odpowiedniego wyposażenia, budowania struktur, wydobywaniu surowców, działań partyzanckich skupiających się na odcinaniu zaopatrzenia wroga czy pływania kanonierkami i strzelania z artylerii.

W grze nie doświadczymy botów, każdy zabity przez nas przeciwnik jest graczem.

Co najważniejsze mamy w tej grze rozwój technologiczny, o ile na starcie wojny będziemy mieć do wykorzystania wyłącznie karabin samopowtarzalny, tak z rozwojem drzewka technologicznego przychodzą nowe technologie zarówno bronie, fortyfikacje, pojazdy jak i amunicja. W miarę postępu zastąpimy samopowtarzalce pistoletami maszynowymi potem przejdziemy na ckmy aż wreszcie w rękach pojawią się karabiny szturmowe.

Jako, że jesteśmy wyłącznie pojedynczym żołnierzem to foxhole staje się grą drużynową. Jasne, sporo tu randomów, którzy walczą wspólnie w jednym miejscu, ale prędko okazuje się, że ich działania przepełnione są chaosem i dezorganizacją, dlatego gracze decydują się na zawiązywanie klanów.

Obecnie istnieje jeden polskojęzyczny klan – KOP, walczący po stronie kolonialnej. Oficerowie KOPu regularnie współpracują z innymi klanami kolonialnymi celem osiągnięcia zwycięstwa, co umożliwia przeprowadzanie synchronizowanych operacji zmieniających losy wojny, jednak nie da się ukryć, że KOP staje się swego rodzaju comunity. Miejsce, gdzie ludzie wspólnie grają w inne gry poza foxhole.

Wczoraj w foxhole została przeprowadzana operacje. KOP dołączył do innych klanów takich jak CRG (francuzi, bagiety), żeby odbić The Foundry z rąk wroga.

Niżej zamieszczam ss`y.

Cała operacja miała odbyć się o godzinie 19:00

Z tytułu tego, że główny dowódca w sztabie współpracującego klanu poszedł na kolację, operacja "Eclipse" zaczęła się około godziny 20

Została nam godzina do operacji, a wszystko było już gotowe. Dostaliśmy rozkaz udania się na wydobywanie surowców.

Fast and forius foxhole

Dzielne wydobycie salvedża

Jednak złoża surowców się wyczerpały (mechanika gry), wiec musiałem przetransportować ludzi w inne miejsce.

Bus-majster

Bez młota to nie robota.

Im the hammer

Następnie nastała 20 i rozpoczęliśmy operację. Atak na The Foundry.

Colonial_Attack_GO_and_Fight

Trafiłem do piechoty ciężkiej, gdzie wraz z trzema innym towarzyszami broni niszczyliśmy pojazdy i umocnienia przeciwnika.

RPG_power

Ujęcie w momencie strzału.

Rocketman

W międzyczasie współpracujące z nami klany zajmowały się strzelaniem z artylerii i wspieraniem naszych działań pojazdami mechanicznymi. Reszta budowała lub naprawiała fortyfikacje toteż przywoziła niezbędne zaopatrzenie do działań wojennych.

Gdyby ktoś był zainteresowany grą w foxhole

KOP.exe.zaproszenie_do_discorda

#foxhole #KOP #gry #steam #pcmasterrace

Data: 31.10.2019 19:56

Autor: Deadlyo

Miał ktoś kiedyś podobny błąd?

Pobrałem niedawno THe Outer World w sklepie Microsoft

Grałem w grę i było OK.

Przedwczoraj zmieniałem obudowę i zapomniałem podpiąć dysk SSD z grami, system wyłapał błąd bo nie było ikon etc.

Dysk podpiąłem do komputera i po restarcie ikony wróciły.

Ale The Outer World wciąż widnieje jako niezainstalowane, próba włączenia daje błąd, kieruje mnie do sklepu.

W sklepie microsoft pobieram na nowo i mam informację "Zakończono" od 30 minut

Pobrałem grę do tego samego folderu z nadzieją, że przeskoczy pliki, które już mam i pobieranie zakończy się w 3 minuty.

Ale napis widnieje sporo więcej a gry jak nie dało, tak nie da się włączyć

#theouterworld #gry #pcmasterrace #windows #microsoft

Data: 27.10.2019 12:39

Autor: Deadlyo

No i zbliżamy się do końca gry

Trochę mnie to smuci, ale z drugiej strony cieszę się, że bo gra fajna.

Obsidian jak zwykle wypuścił coś fajnego, dialogi i opcje dialogowe na najwyższym poziomie

System rozwoju bardzo dobry, bronie zróżnicowane i sporo z nich ma ciekawe opcje

Grafika ładna, nie najgorsza, ale mogło być lepiej.

Mam nadzieję, że jak do Fallout New Vegas tak samo do The Outer World wyjdzie mod albo opcja, która po ukończeniu gry pozwoli mi dalej grać poza misją główną, aby zwiedzić sobie świat (。◕‿‿◕。)

Jak zwykle się nie zawiodłem, widząc w dialogu szarą opcję, której użyć nie mogę bo mam za mało punktów w umiejętności.

Najbardziej podoba mi się umieranie NPC po trafieniu plazmą, rzucają się na boki, krzyczą zniekształconym głosem i wymachują rękami, widać sporo pracy ktoś w tą animację włożył i strasznie przyjemnie wygląda

! #gry #theouterworld #obsidian #pcmasterrace

Data: 20.10.2019 17:28

Autor: Ijon_Tichy

Siema. Jakieś 20 lat temu grałem w tę grę: "Zeus pan Olimpu" i pamiętam, że dostarczała mi nie lada frajdy. Wtedy miałem naprawdę niezłą zabawię przez wiele, wiele godzin. Zagrałbym w końcu po wielu latach w jakąś grę, która jest dobrze dopracowana. Mam wobec powyższego pytanka:

1) Czy w dzisiejszych czasach istnieje jakaś gra strategiczna, która ma sens, w której dużo zależy od gracza, a nie od zaprogramowanych przez twórców rzeczy, albo od tego, czy płacisz kasę za upgrade?

2) Czy na aplikację na telefon coś sensownego istnieje? Bo z tych rzeczy, które widziałem, to same proste gierki, w których mało zależy od gracza i większość zależy od tego, czy płacisz kasę, albo od tego, jak gra cię poprowadzi i nie czujesz swojego wpływu na losy rozgrywki.

#gry #grystrategiczne #pytanie #googleplay #smartfony

Brick Game — kultowa konsola przenośna z lat dziewięćdziesiątych. Wspomnienia 39-latka

Data: 14.10.2019 17:03

Autor: dobrochoczy

dobreprogramy.pl

W 1990 r. świeżo po upadku komuny miliony Polaków (a nastolatki w szczególności) stało się posiadaczami przenośnych konsol do gry. Prym wiodły wtedy „ruskie jajka” i gierki elektroniczne, dostępne w wielkiej liczbie na bazarach, chodnikach czy odpustach. Konsolki cechowały się niedużym rozmiarem, kwadratową budową oraz możliwością grania tylko w jedną grę. Na przełomie 1992/1993 zostały one wyparte przez Brick Game — prostokątną konsolę przenośną, która jako pierwsza w Polsce oferowała możliwość grania w różne gry. W tym retrowpisie podzielę się z Wami własnymi doświadczeniami związanymi z tą konsolą, ponieważ w czasach jej świetności grałem z pasją na niej. Zapraszam zatem do lektury — zarówno tych młodszych, jak i trochę starszych czytelników. #lata90 #gry #konsole #kult #rozrywka #ciekawostki

NVIDIA będzie remasterować klasyczne gry, dodając ray-tracing

Data: 13.10.2019 23:55

Autor: ziemianin

youtube.com

#codziennaprasowka #informacje #wiadomosci #gry #geforcertx #nvidia #quake2 #raytracing

NVIDIA będzie zajmować się teraz remasterowaniem klasycznych gier, odświeżając je między innymi o ray-tracing.

NVIDIA będzie remasterować klasyczne gry, dodając ray-tracing

NVIDIA będzie remasterować klasyczne gry, dodając ray-tracingRay-tracing może tchnąć w stare tytuły nowe życie. Doskonale dowiodła tego NVIDIA prezentując w marcu tego roku 22-letni Quake 2 ze wspomnianym efektem. Ich odświeżona wersja klasyku id software dołożyła przy okazji HDR, globalną iluminację, światła wolumetryczne oraz wiele innych współczesnych rozwiązań wizualnych. W rezultacie, nie modyfikując absolutnie geometrii poziomów sprzed dwóch dekad udało się stworzyć całkowicie nowe szaty graficzne w imponujący sposób. Jak się okazuje, Quake 2 nie będzie jednorazowym projektem, a „Zieloni” powołali właśnie do życia dedykowaną ekipę, które zajmie się remasterowaniem klasycznych tytułów, wzbogacając je o ray-tracing.

NVIDIA Lightspeed Studios będzie odświeżać wybrane gry z poprzednich dekad przy użyciu ray-tracingu i poszukuje obecnie pracowników. W chwili obecnej "Zieloni" chcą obsadzić dziewięć stanowisk, od producenta przez programistów i artystów 3D oraz specjalistów od renderingu. "Zieloni" opublikowali swoje ogłoszenie 25 września 2019. Wynika z niego, że pierwszym projektem nowego studia po Quake 2 RTX będzie "gra, którą znamy i kochamy", ale NVIDIA nie chciała ujawnić jej tytułu. Jeśli miałbym zgadywać, wskazałbym na kolejnego FPS-a.

W tej generacji dosyć często remasterowano rozmaite tytuły, chociaż można było odnieść wrażenie, że wiele z nich było jedynie skokiem na kasę, ułatwionym przez brak wstecznej kompatybilności w niektórych konsolach. Jak pokazuje przykład Quake 2 wprowadzenie ray-tracingu i innych współczesnych efektów graficznych może nawet sprawić, że wiekowe gry odmienią się nie do poznania. Warto wspomnieć, że wspomniane tutaj Lightspeed Studios założono jednak znacznie wcześniej, w 2015 roku. Do tej pory zajmowali się portami gier na NVIDIA Shield. Mają na swoim koncie konwersje m.in. Half-Life 2, Doom 3 i Portal, a każdy z tych tytułów byłby idealnym kandydatem do wprowadzenia ray-tracingu. Jestem niesamowicie ciekawy, co będzie ich następnym projektem.

Data: 12.10.2019 20:59

Autor: Alojz

Ten psychol co strzelał do ludzi w Halle,przed synagogę grał w gry on-line.

Teraz wypowiedział się w tej kwestii minister spraw wewnętrznych Niemiec

" Wielu zamachowców,lub potencjalnych zamachowców jest ze sceny graczy online…dlatego musimy się bardziejbtej scenie przyjęć "

On naprawdę to powiedział

#wszystkooniemczech

#heheszki #gry #polityka

Data: 12.10.2019 07:57

Autor: Bethesda_sucks

Uwaga! Uwaga!

Dla osób zainteresowanych grami, a w szczególności erpegami stworzyliśmy (ekipa spod tagu #crpg na wykopie) kanał #crpg na Discordzie:

https://discord.gg/QwETpV

Z założenia jest to polski odpowiednik RPG Codex, bez debilnej moderacji (czyli niemal wszystko dozwolone, nikt nikogo nie zbanuje za nazwanie idiotą czy lewakiem czy prawakiem czy tylko dlatego, że ktoś ma odmienne poglądy) i jest skierowany do miłośników erpegów (choć nie tylko, wczoraj np. gadaliśmy na temat UT i Quake'a).

Początkowo korzystaliśmy z IRC-a, ale ze względu na bardzo niską frekwencję (w porywach 5 osób) przeszliśmy na Discord. Póki co szału też nie ma (19 osób nas odwiedziło), ale z założenia kanał będzie aktywny głównie podczas ważniejszych premier czy wydarzeń w światku RPG jak np. wydanie Disco Elysium czy The Outer Worlds.

Największą zaletą tego protokołu jest możliwość odtworzenia wcześniejszych rozmów przez wszystkich (a więc jak na forum) dzięki czemu zawsze można być w temacie. Jakby ktoś chciał dołączyć to odsyłam tutaj: https://discord.gg/QwETpV

#gry #pcmasterrace #bethesdasucks #discord #retrogaming #rpg

Data: 10.10.2019 21:02

Autor: false_nine

Metro Exodus nawet z najnowszym patchem i dodatkiem wciąż ma ogromne problemy z optymalizacją oraz masę bugów. Za to właśnie mam pretensje do A4Games, nie uczą się na błędach :) W 2033 i Last Light również zostawili sporo niedociągnięć.

No ale ogólnie trzeba przyznać, że seria Metro jest po prostu dobra, nie wybitna, nie bardzo dobra, po prostu dobra. Jako że PLUSY Metro Exodus już odmieniano przez wszystkie przypadki i ja również mógłbym się pod pozytywnymi recenzjami podpisać, skupię się na tym, co twórcy mogliby jeszcze poprawić:

– W Exodusie potwory nadal potrafią dosłownie przebiegać przez obiekty (np. drzwi-kraty) [Uciekałem przed dwoma bestiami i zatrzasnąłem za sobą kratę, chciałem spokojnie przeładować, a tu BACH, potwory po prostu przeszły przez kratę jakby jej w ogóle nie było. Tak… byłem zaskoczony)

– Bohater może przechodzić przez tekstury (lub też notorycznie "zaczepia" się o tekstury, których nie ma)

– Optymalizacja jak leżała tak leży, na i7 i GTX 1060 6GB na maks rozdziałce i wysokich detalach + DX11 w niektórych miejscach spadki FPS do… 15

– W niektórych miejscach potwory respawnują się bez końca, oskryptowanie to największa wada serii Metro, Exodus także nie jest od niej wolny

– Broń zużywa się baaaardzo szybko, wręcz nieracjonalnie szybko

– Brak szybkiej podróży. Lokacja i terytoria w Exodus są z jednej strony za małe na Fast Travel, z drugiej za duże żeby jej nie było. Ni w pięć ni w dziewięć

– Dialogi są mega długie, postaci leją wodę bez opamiętania. Gdyby jeszcze te rozmowy wnosiły cokolwiek do fabuły, wydarzeń, historii postaci itd, ale dzieje się tak niestety rzadko. Większość przedłużających się rozmów jest po prostu nudna.

– Dużo cutscenek… być może nawet o kilka za dużo. W niektórych momentach brakuje mi cutscenek, w innych przypadkach chyba nie były konieczne, choć się pojawiły. To takie robienie "filmowego" efektu na siłę.

– Słabiutkie AI postaci, NPC nawet nie stwarzają pozorów dopracowania

– Bardzo słaba jakość cieniowania i oświetlenia, to nawet nie jest śmieszne, kiedy skradasz się obok przeciwnika, widać cię jak na dłoni bo jest po prostu za jasno, ale i tak pozostajesz niewykryty.

  -- w tym przypadku można by przyciemnić wnętrza lokacji, wywalić trochę świateł pojawiających sie znikąd (ambient lights zdaje się, tak to chyba się nazywa) i już można by przyjąć, że NPC nie jest głupcem, tylko po prostu nie mógł dostrzec bohatera w ciemności.



 -- również w tym przypadku można się poratować RESHADEm. Choć to uderzy znowu w wydajność. Przyciemnianie GAMMY daje tylko połowiczny efekt niestety.\

– Niektóre postaci jak Anna mają mocno zmienione osobowości, to nie wygląda dobrze, kiedy ze stanowczego i bezpośredniego charakteru, postać nagle staje się Julią z romansu.

– Za mało METRO w METRZE. Pustynie, tropiki, strumyki i bóg wie co jeszcze, natomiast ze starego klimatu Metra nie zostało dosłownie NIC. Gra ma swoje "nowe uroki", ale tych "starych" stanowczo brakuje i jeden dodatek TWO COLONELS nic w tej materii nie zmienia.

Dorzuciłbym jeszcze kilka, ale zasadniczo najważniejsze wady chyba już wymieniłem, mam nadzieję, że twórcy Metro jeszcze będą pracować nad tym tytułem.

#f9blog #metro #metroexodus #a4games #recenzja #gry #fps

Polski symulator karczmy - wiemy już, kiedy zagramy w Crossroads Inn

Data: 08.10.2019 11:52

Autor: ziemianin

benchmark.pl

#ciekawostki #codziennaprasowka #informacje #wiadomosci #gry #polskiegry #polska #rpg

„Crossroads Inn to nasz najważniejszy tytuł w 2019 roku. Jako fani zarówno symulatorów, jak i gier RPG zawsze chcieliśmy zagrać w grę, która umiejętnie połączy te dwa gatunki. Tak powstał pomysł na symulator tawerny [i] myślę, że osiągnęliśmy założony rezultat” – powiedział Michał Gembicki z Klabatera.

Polski symulator karczmy – wiemy już, kiedy zagramy w Crossroads Inn

Jeszcze przed końcem tego miesiąca będziemy mogli rozpocząć karierę karczmarza w najnowszej grze polskiego studia Kraken Unleashed pod tytułem Crossroads Inn.

Crossroads Inn to symulator karczmy z elementami RPG. Został osadzony w świecie fantasy i stawia przed nami zadanie polegające na zarządzaniu tawerną i jej rozwijaniu poprzez zatrudnianie i szkolenie pracowników, kontrolowanie dostaw, tworzenie przepisów czy dostosowywanie menu.

W Crossroads Inn czekać będzie na nas kilka trybów rozgrywki. Od symulacyjnej piaskownicy, przez najrozmaitsze wyzwania, po konkretną kampanię fabularną (z dwunastoma zakończeniami). Dzięki temu każdy ma tu znaleźć coś dla siebie i nie mieć powodów do zbyt szybkiego ziewania.

Kiedy premiera gry Crossroads Inn?

Klabater ogłosił oficjalną datę premiery Crossroads Inn. Gra zadebiutuje 23 października 2019 roku w wersjach przeznaczonych na komputery z systemami Windows, macOS i Linux. Zainteresowani tym tytułem gracze powinni zajrzeć do sklepów Steam i GOG, gdzie znajdą dwie edycje: standardową (za 80 złotych) oraz kolekcjonerską (za 100 zł).

W skład edycji kolekcjonerskiej – poza samą grą – wejdą: 45-minutowy soundtrack, książka kucharska z 12 przepisami, mapa Delcrys, przewodnik, szczegółowy poradnik barmana, dodatkowy strój oraz pakiet multimedialny z tapetami, grafikami koncepcyjnymi i materiałami wideo.

Oprócz tego w Polsce wydane zostaną także edycje pudełkowe: specjalna (za 100 zł) z poradnikiem, naklejkami, mapą, książką kucharską, soundtrackiem i materiałami multimedialnymi oraz kolekcjonerska (za 220 zł) z książką kucharską, fartuchem, listem od twórców, otwieraczem do piwa i przepustką sezonową.

Data: 06.10.2019 18:37

Autor: tensorflow

Ostatnio kupiłem sobie na promocji NFS Payback i powiem że po mimo całego hejtu w sieci (przez który omijałem szerokim łukiem), ta gra mi się nawet podoba, ładna grafika oraz przyjemny model jazdy

#gry #nfs

GOG obchodzi 11. urodziny. Przeceny gier i premiery

Data: 04.10.2019 20:23

Autor: ziemianin

ithardware.pl

#codziennaprasowka #informacje #wiadomosci #gry #gog #komputery #promocje

GOG obchodzi 11. urodziny i polski sklep świętuje tę rocznicę w trakcie rozpoczynającego się właśnie weekendu przede wszystkim licznymi przecenami gier, ale także nowymi premierami.

GOG obchodzi 11. urodziny. Przeceny gier i premiery

GOG obchodzi 11. urodziny i polski sklep świętuje tę rocznicę w trakcie rozpoczynającego się właśnie weekendu przede wszystkim licznymi przecenami gier, ale także nowymi premierami. Firma w związku z tym nawiązała współpracę z Anuman Interactive, dostarczając nam klasyczną wersję XIII, czyli oryginalnej strzelanki z 2003 roku, w której przeniesiemy się do komiksowego świata. Tam ścigamy szajkę spiskowców, którzy wrobili nas w zamordowanie prezydenta USA – głównej postaci w grze głosu użyczył sam David Duchovny. To oczywiście nie wszystko, ponieważ w sklepie pojawiły się kolejne tytuły, o które prosili gracze, oczywiście bez żadnego DRM. Mowa tu choćby o DUSK (-25%) z klimatyczną grafiką w stylu retro, potężnym arsenałem broni, trybem wieloosobowym z opcją cross-play i dodatkową mapą THE GOGATORIUM dla trybu endless. Miłośników platformówek zainteresować powinno Chasm (-35%), w którym przedzieramy się przez proceduralnie generowane lochy. Z kolei Mars: War Logs (-75%) i The Technomancer (-65%) to propozycje dla miłośników RPG i klimatu sciencie fiction.

Z okazji urodzin pracownicy polskiego sklepu wybrali swoje ulubione gry na GOG.COM „Chcemy w ten sposób, jak za dawnych czasów, podzielić się z Wami tytułami, które mają szczególne miejsce w naszych bibliotekach i przy okazji zaproponować Wam wyjątkowe okazje” – czytamy na stornie GOG. W kolekcji znalazł się oczywiście Wiedźmin 3: Dziki Gon – Edycja Gry Roku (-70%), a także Pathfinder: Kingmaker (-50%), Kingdom Come: Deliverance (-50%), Dead Cells (-33%), Stardew Valley (-25%), Hollow Knight (-40%), Heroes of Might and Magic 3: Complete (-75%), Gothic (-75%), Dungeon Keeper 2 (-75%), Baldur's Gate II: Enhanced Edition (-66%), The Mystery of the Druids (-75%) i wiele innych tytułów.

Rabaty na premiery i nowości obowiązują do 10 października, do godz. 15:00, a rabaty na kolekcję ulubionych gier pracowników GOG.COM obowiązują do 7 października, do godz. 15:00. Zachęcamy do samodzielnego sprawdzenia urodzinowej oferty sklepu, ponieważ zapewne każdy znajdzie tam coś dla siebie. Jest to niewątpliwie trudny okres dla portfela graczy, ponieważ tradycyjnie na jesieni atakowani jesteśmy dużymi premierami (tylko w październiku debiutują Tom Clancy's Ghost Recon Breakpoint, The Outer Worlds czy Call of Duty: Modern Warfare), a zapewne wkrótce możemy spodziewać się promocyjnych akcji innych cyfrowych sklepów, choćby z okazji Halloween.

Data: 04.10.2019 18:33

Autor: Gra_Melodia

Rockstar potwierdza RDR2 na PC, premiera 5 listopada.

https://www.rockstargames.com/newswire/article/61153/Red-Dead-Redemption-2-Coming-to-PC-November-5th?utm_source=twitter&utm_medium=social&utm_campaign=rdr2pc-10042019&utm_content=newswire

#gry

Data: 30.09.2019 22:11

Autor: ESPORTWAY

**Virtus.pro ** wygrywa ćwierćfinał na Rosyjską drużynę ESPADA z ostatecznym wynikiem 2-1 w mapach. Kolejnym przeciwnikiem Virtus.pro w tym turnieju będzie Tricked. Mecz odbędzie się już jutro, czyli we wtorek 1 października o godzinie 20:00.

Więcej informacji: https://esportway.pl/article/1045-virtus-pro-wygrywa-mecz-w-ecs-ie-i-zagra-w-polfinale-przeciwko-tricked

#csgo #virtuspro #esport #counterstrike #gry

Data: 24.09.2019 22:50

Autor: ProsiakZnadJeziorWarmii

Moje poświęcenie dla was nic nie znaczy?

Przecież robiłem to wszystko dla bandy kopaczy

Powitanie bolesne, byłem pobity przez drani

Potem płaciłem im haracz, przecież są strażnikami

Pomogłem kopaczom, walczyłem z pełzaczami

Chociaż potem kilku z nich chciało mnie zabić

Co ktoś taki, jak JA, mógł dla nich znaczyć ?

Byłem zwykłym skazańcem na usługach siepaczy

Chciałem uwolnić ich wszystkich chociaż byli bandytami

Teraz leżę tu i biję się ze swoimi myślami

https://www.youtube.com/watch?v=kzx77wPQ6Bk

miłej nocy życzę.

#muzykazgier #muzyka #gothic #gry

Kolejna bezsensowna instytucja w drodze

Data: 17.09.2019 10:50

Autor: boholt123

money.pl

W opublikowanym właśnie programie rządząca partia zapowiada stawianie na innowacje i pomoc dla przedsiębiorców z sektora IT. Ma powstać nawet Centrum Gier Wideo, które będzie dbało o wizerunek twórców z Polski. Co na to sami twórcy? – Ale po co? Przecież mamy dobry wizerunek – odpowiadają.

#gry #polityka #pis

Data: 11.09.2019 12:03

Autor: Alojz

Każdy zna grę Monopoly.

Teraz w USA pojawi się wersja Miss Monopoly.

Jakie są zmiany ? Na przykład, jeżeli wyciągniesz los to możesz się natknąć na taki tekst " idziesz do pozycję "X" jeżeli przechodzisz przez start dostajesz 240 dolarów , mężczyzna 200 dolarów"

Zawsze mogę w czasie gry, powiedzieć że czuje się kobietę…niech tylko ktoś powie że jestem mężczyzną… :))

#gryplanszowe #usa #gry

JavaScript - Mario #19

Data: 03.09.2019 17:19

Autor: EQS

youtu.be

W filmach z serii "JavaScript – Mario" prezentuje jak za pomocą html, css i js napisać grę w stylu Mario, którą będziemy mogli odpalić w naszej przeglądarce. Mam nadzieję, że uda mi się zachęcić was do stworzenia tej, jak i innych gier, które sami wymyślicie.

W dzisiejszym odcinku zajmiemy się stworzeniem trzech rodzajów grzybów oraz bloczka, z którego będą wypadać.

Pliki z tego odcinka: https://github.com/EqsGIT/Mario/tree/Mario_Ep19

#eqs #gamdev #programowanie #nauka #javascript #gry

Crytek pokazał silnik CryEngine 5.6. Remaster Crysis w drodze?

Data: 03.09.2019 12:07

Autor: ziemianin

youtube.com

#codziennaprasowka #informacje #wiadomosci #gry #crytek #cryengine #crysis #grafika

Crytek zaprezentował trailer nowej wersji silnika graficznego – CryEngine 5.6. Co ciekawe, pojawią się tam sceny dobrze znane fanom pierwszego Crysisa. Być może doczekamy się więc remastera jedynki.

Źródło: EuroGamer

Crytek pokazał silnik CryEngine 5.6. Remaster Crysis w drodze?

Crytek pokazał silnik CryEngine 5.6. Remaster Crysis w drodze?Rok 2007 dla miłośników gier komputerowych był bardzo udany. Dostaliśmy nie tylko Call of Duty 4: Modern Warfare, które okazało się strzałem w dziesiątkę ale również imponującego pod względem graficznym Crysisa, który totalnie zmiótł ówczesną konkurencję i postawił niebotyczne wymagania przed kartami graficznymi. Od premiery minęło już prawie 12 lat, a oprawa nadal prezentuje się całkiem nieźle. W późniejszych latach otrzymaliśmy kolejne wersje silnika CryEngine, na którym bazował Crysis. Teraz studio Crytek zaprezentowało nową wersję oznaczoną jako 5.6. Widzimy w niej imponujące efekty zarówno graficzne jak również fizyczne, które świetnie się ze sobą komponują. Oprócz tego pojawiają się dość dobrze znane miejsca z pierwszego Crysisa w nowej jakości oprawy.

Film z prezentacją nowej wersji silnika graficznego pokazuje nowe możliwości, które przynajmniej po części powinny być również wykorzystywane w nadchodzącej generacji konsol. To co robi największe wrażenie to umiejętne połączenie fantastycznej oprawy graficznej z zaawansowaną fizyką obiektów. W przypadku samej oprawy pochwalono się takimi elementami jak mgła, rozpraszanie światła słonecznego, cieniowanie czy rozmycie w ruchu. Do tego dochodzi jeszcze fizyka obiektów, interakcja z roślinnością czy o wiele lepszej jakości ragdoll całego ciała. Wszystko to wygląda świetnie, ale oczywistym jest że takie demo technologiczne zawsze prezentuje lepszą jakość niż faktyczne gry później. Miło byłoby jednak zobaczyć przynajmniej część z tych elementów w grach nowej generacji.

To na co można również zwrócić szczególną uwagę to końcówka materiału filmowego, który prezentuje nam znajomy widok w zupełnie odświeżonej oprawie graficznej. Mowa oczywiście o wyspie, na której toczyła się akcja Crysisa. Do tego dochodzi jakże charakterystyczna muzyka, przez co ma się wrażenie oglądania teasera nowej wersji znanej już produkcji. Oczywiście Crytek nie zapowiedział (jeszcze) remastera jedynki, ale nikt by się chyba nie obraził gdyby taki powstał w prezentowanej oprawie. Kto wie, może znowu dostalibyśmy wymagania sprzętowe nie z tej ziemi, a na forach na nowo rozkwitłoby pytanie "Czy pójdzie mi na tym Crysis?".

Data: 31.08.2019 19:53

Autor: Hollywoodemia

#gry

Hej, czy jest tu ktoś, kto tak, jak ja grywa w PBFy (Gra się tam na specjalnie przygotowanym forum, pisząc) ?

Co sądzicie o tego typu rozrywce? Bo ja bardzo lubię, gram obecnie na dwóch takich forach.

Data: 30.08.2019 18:53

Autor: Luciferek

Widzieliście najnowszy materiał promujący NBA2k20?

140 łapek w góre i prawie 16 tysięcy łapek w dół. Film już został skasowany.

Powód? Potężne mikropłatności.

#gry

Data: 21.08.2019 19:08

Autor: bananaplug

SEGA postanowiło wypuścić kolekcję portów Yakuza 3-5 na zachodzie, na płytkach. Fajnie, ale dodają SAMO PUDEŁKO Yakuza 5.. na PS3. Ta część która nigdy nie wyszła w formie fizycznej na zachodzie bo nie wierzyli że się sprzeda? No, to teraz masz pudełko do kolekcji…

Go home SEGA, you're drunk

I tak kupie, z sentymentu dla 3 i 4, i dla funu w 5tce bo to albo 2ga albo najlepsza część całej serii, z racji absolutnej tony side contentu.

#yakuza #ryugagotoku #ps3 #ps4 #gry

Data: 12.08.2019 10:25

Autor: BlaziuBlaz

Wiecie o czym myślę już od jakiegoś czasu? Żeby zrobić jakąś prostą mini gierkę typu tower defence bo je lubię, a trudno mi znaleźć w pełni zadowalającą lub nieszablonową. I tutaj pytanie nooba: czy tworzenie czegoś takiego w ogólnodostępnych edytorach ma sens? Nie chcę uczyć się "pisania gier" i liczę na to, że w tych czasach możliwości takich edytorów są dosyć rozwinięte żeby laik sklecił jakąś grę 2D. Muzykę, dźwięki, grafiki i klatki animacji wolałbym podłożyć swoje. Czego mogę się spodziewać? Jakie możliwości na w miarę dowolne, ale proste budowanie są w takich edytorach?

Pytam bo prościej uzyskać wyjaśnienie sytuacji od mądrzejszych niż testować po kolei każdy program.

#pytanie #gry #programowanie ? #tworzeniegier #programy

Dlaczego bohaterowie seriali i filmów o zombie, unikają używania słowa „zombie”?

Data: 10.08.2019 13:08

Autor: Kamien23

porcjawiedzy.pl

Serial „Żywe trupy” pokazuje zmagania grupki ludzi w postapokaliptycznym świecie opanowanym przez „szwendaczy”. „The Last of Us” to gra komputerowa, w której dwójka ludzi stara się przeżyć w świecie pełnym „zainfekowanych”. Podobną nazwę otrzymują ożywione trupy z filmu „28 dni później”. Wspólną cechą tych dzieł jest fakt, że ich bohaterowie jak ognia unikają słowa „zombie”, mimo iż potwory, z którymi się zmagają, wyglądają dokładnie jak zombie. Dlaczego?

#ciekawostki #seriale #filmy #gry #zombie

Data: 07.08.2019 15:39

Autor: shadowboxin

Zastanawia mnie co w głowie miało NRS robiąc pociski Baraki na tylko 16f start up. Jade, postać która jest stworzona do zoningu i spacingu ma pociski które zaczynają się dopiero po 20 klatkach. Baraka, który jest jedną z najlepszych postaci obecnie w grze, ma ogromne obrażenia, dobre strings które są safe on block, posiada również jeden z najlepszych narzędzi do poke'u i zoningu. A Jade jedyny atut nad nim ma taki, że może użyć pocisku w powietrzu, co jest w stanie ją zawiesić w powietrzu na niecałą sekundę. Ma wolne, choć z dużym zasięgiem ataki, słabe według mnie low/overhead mixupy i niektóre z jej combo działają tylko na kobiety. Ta gra jest tak niezbalansowana w niektórych momentach, mam nadzieję że po EVO NRS wzięło się do roboty za balansowanie gry i naprawianie hitboxów dla postaci szczególnie jak Johnny Cage albo D'Vorah.

#mk11 #mortalkombat #gry

Byli twórcy "Wiedźmina" zrobili grę o podróżach. Polacy szukali nowej formy artystycznej ekspresji

Data: 06.08.2019 08:56

Autor: ziemianin

businessinsider.com.pl

#codziennaprasowka #wiadomosci #gry #grykomputerowe #podroz #turystyka #podrozowanie

Warszawskie studio Different Tales stworzyło grę "Wanderlust Travel stories". To antologia interaktywnych opowieści o podróżach.

Wanderlust Travel Stories

Byli twórcy "Wiedźmina" zrobili grę o podróżach. Polacy szukali nowej formy artystycznej ekspresji

Każdy z nas przeżywa podróże na swój własny sposób. Jedni przygotowują całą listę punktów do odwiedzenia jeszcze przed wylotem, a inni podchodzą do wyjazdu całkowicie spontanicznie. Część szuka nowych smaków, część chce poznać nowych ludzi. Jedni starają się robić zdjęcia wszystkiemu, a drudzy w ciszy i spokoju obserwują nieznany im świat. To zróżnicowane podejście do podróży stara się przedstawić polskie studio Different Tales, które przygotowało grę "Wanderlust Travel Stories".

Jacek Brzeziński i Artur Ganszyniec – weterani polskiej branży producentów gier – stworzyli studio Different Tales

Przygotowali grę "Wanderlust Travel Stories", która opowiada o podróżach

Ich produkcja przypomina bardziej interaktywną książkę. Mają nadzieję, że trafią z nią do szerszego grona odbiorców

Odwiedziłem warszawską siedzibę studia. Pograłem chwilę w "Wanderlust Travel Stories" i porozmawiałem z jednym z twórców gry – Arturem Ganszyńcem.

W grze do wyboru mamy cztery główne historie opowiadane przez jedno z czworga podróżników – oraz powiązane z nimi krótkie opowieści. Mogłem odwiedzić Barcelonę, Tajlandię, Antarktydę lub podróżować przez Afrykę. Wybór padł na Tajlandię.

Wysiadam z taksówki w samym centrum Bangkoku, zaraz po przyjechaniu z lotniska. Od razu zaczepia mnie lokalny przewodnik, który próbuje namówić na wycieczkę. Odmawiam i ratuję się ucieczką. Rośnie mój poziom stresu, a dopiero co przyjechałem na miejsce.

Najważniejsze jest jednak to, jak przedstawiona została cała akcja. "Wanderlust Travel Stories" nie jest typową grą. Niektórzy mogą zastanawiać się, czy w ogóle powinno ją się uznawać za grę. Produkcja Different Tales przypomina trochę interaktywną książkę. O wszystkim, co się dzieje, po prostu czytamy. Jeśli rozmawiamy z kimś, np. w barze, to na ekranie pojawiają opcje dialogowe. Jeśli znajdujemy się na ulicy, to na mapie wybieramy jeden z kilku punktów, do których możemy się udać.

Wszystkie nasze wybory – w tym sposób w jaki prowadzimy rozmowy – wpływają na nasze samopoczucie w grze. Będąc w barze, pokłóciłem się z poznaną tam osobą i wyszedłem z niego smutny (a właściwie smutna, bo postać, w którą się akurat wcierałem była kobietą). To wpływało z kolei na wyświetlany tekst. – W wielu przypadkach to, jakie wybory podejmujemy, wpływa na emocje postaci. Wydarzenia mogą być te same, ale spojrzymy na nie zupełnie inaczej – tłumaczy Artur Ganszyniec.

Cały tekst w grze to ponad 300 tysięcy słów, czyli więcej niż w pierwszej i drugiej części growego "Wiedźmina" łącznie. Ukończenie wszystkich historii powinno zająć łącznie ponad 12 godzin.

Każde podejście do "Wanderlust Travel Stories" będzie zatem inne. Ganszyniec w rozmowie zaznacza, że na pewno innych wyborów dokonywałbym np. w ciągu dnia, a innych wieczorem, gdy staram się wyciszyć.

– Obserwowałem dwie osoby, które przechodziły opowieść o podróży po Barcelonie. Postać prowadzona przez jedną z nich była cały czas smutna, czytała książki, z nikim nie chciała rozmawiać. W przypadku drugiej osoby postać była zadowolona, wszystkich zagadywała, patrzyła w okno. Dwie osoby i dwa zupełnie różne podejścia – tłumaczy Ganszyniec.

Dlaczego podróże?

– Mój wspólnik Jacek jest podróżnikiem. Był w ponad 100 krajach świata – tłumaczy Ganszyniec. – Gdy zaczęliśmy wspólnie pracować, padł pomysł zrobienia gry o podróżowaniu, bo nie ma gier o takiej tematyce – dodaje. Studio chciało wykorzystać tę niszę.

– Postanowiliśmy nie tworzyć symulatora żmudnych rzeczy związanych z podróżowaniem, ale oddać to, jak czujemy się podczas podróży – mówi Ganszyniec.

– W pewnym momencie postanowiliśmy nie udawać, że nie robimy książki. Można powiedzieć, że stworzyliśmy interaktywną antologię opowieści podróżniczych – mówi nam Artur Ganszyniec i dodaje, że w "Wanderlust Travel Stories" nie znajdziemy elementów kryminału czy fantastyki.

– Były już oczywiście gry oparte na tekstach. Zresztą wiele pierwszych gier komputerowych tak wyglądało. Polegały one jednak na tym, że idziesz po lochach i zabijasz szkielety – mówi Ganszyniec. – U nas wiele wyborów dotyczy też tego, gdzie iść, w końcu to gra o podróżowaniu, ale pytamy głównie: co o tym sądzisz? Jak się z tym czujesz? – tłumaczy.

Dodaje, że z niektórymi bohaterami nie musimy się wcale zgadzać. – Chcemy wybić graczy z ich przekonań o świecie. Tak, by musieli zastanowić się nad czymś, nad czym już dawno się nie zastanawiali – mówi Artur Ganszyniec. Tajlandię w grze można zwiedzić jak park rozrywki, ale można też "zajrzeć za kulisy" i dowiedzieć się czegoś o mieszkańcach oraz warunkach ich życia.

Palcem po mapie – kursorem po ekranie

Za grę odpowiadają Jacek Brzeziński i Artur Ganszyniec. Pierwszy z nich był kierownikiem projektu przy produkcji pierwszej części "Wiedźmina", jak i "Dead Island Riptide". Pomagał również w pracach nad "Dying Light" i "Hitmanem". Ganszyniec to główny scenarzysta pierwszego "Wiedźmina" – pracował później w AT Games i 11bit studios.

Przy "Wanderlust Travel Stories" pomagała im grupa pasjonatów: podróżników, dziennikarzy, tłumaczy, antropologów. Postacie w grze są fikcyjne, ale wiele podróży w grze inspirowanych jest prawdziwymi historiami. – Zbieraliśmy informacje od reporterów, dziennikarzy, znajomych i na stole kreślarskim łączyliśmy je w interaktywne opowieści – tłumaczy Ganszyniec. Mnóstwo zdjęć wykorzystanych w "Wanderlust Travel Stories" wykonanych zostało przez członków zespołu Different Tales i ich znajomych.

W prace nad "Wanderlust Travel Stories" zaangażowano siedmioosobowy zespół. Do tego dochodzi jeszcze czworo kompozytorów, którzy tworzyli muzykę do gry.

Slow gaming

– Gry to dla mnie przede wszystkim dziedzina kultury i medium do przekazywania opowieści – tłumaczy Ganszyniec. – Wykorzystuje do tego swoje własne, konkretne narzędzia, tak jak robi to również opera czy teatr – dodaje.

Ganszyniec przygotował manifest slow gamingu, który opublikował na platformie Medium. Przyznaje w nim, że w pewnym momencie życia musiał po prostu zwolnić. Gdy mu się to udało, zmienił się również jego gust dotyczący gier. "Potrzebowałem gier, które zwolnią razem ze mną, które zachęcą mnie do refleksji, które sprawią, że poczuję coś więcej niż gniew, strach, frustrację czy euforię. Gier, które odpowiadać będą na moje dorosłe potrzeby. Gier, które dadzą mi przestrzeń do rozwoju" – czytamy.

Ganszyniec zaznacza, że inspirował się ruchami pokroju slow living lub slow food. Jego zdaniem slow gaming powinien wyróżniać się m.in. zrównoważonym podejście do etapu produkcji gry, inspiracjami lokalną kulturą, oryginalnością treści i poczuciem spełnienia.

– Pokazywaliśmy "Wanderlust Travel Stories" wielu osobom, które nie zajmują się grami. Słyszeliśmy od nich często: "ale to nie jest gra" – mówi Ganszyniec. – I bardzo dobrze. To książka. To doświadczenie. Wiele osób, które nie uznają siebie za graczy, a może i podchodzą niechętnie do tematu gier, odbierają "Wanderlust Travel Stories" za wartościowy kawałek kultury – tłumaczy.

Rośnie średnia wieku graczy, a w Polsce również średnia wieku ich twórców. – Mamy mniej czasu na granie. Gdy wracasz zmęczony z pracy, to czasami po prostu nie chce ci się próbować sił w zręcznościowym tytule, w którym możesz przegrać. Chcesz odpocząć. Poza tym wiele gier nie oferuje wiele w warstwie fabularnej – tłumaczy Piotr Gnyp, head of bizdev w Walkabout Games, wydawcy "Wanderlust Travel Stories". – Tutaj nie muszę niczego udowadniać. Mogę grać w swoim tempie – dodaje.

Nowe formy artystycznej ekspresji

– W naszej grze nie możesz przegrać. Możesz ukształtować ją na wiele różnych sposobów, a później możesz być np. rozczarowany tym, jak zmienił się bohater. Nie zobaczysz jednak planszy z napisem "Game Over" – mówi Ganszyniec.

Czy następna gra Different Tales będzie podobna do "Wanderlust Travel Stories"? Tego twórcy na razie nie wiedzą. Postawili na coś nowego i muszą sprawdzić, jak zareaguje na to rynek. – Może okazać się, że hardkorowi gracze tego nie potrzebują, a do ludzi, którym produkcja by się spodobała, może nie uda się dotrzeć – tłumaczy Ganszyniec i przyznaje, że to ryzykowny projekt.

Premiera gry odbędzie się niebawem na platformach PC i iOS.

Top 101 RPG-ów wszech czasów wg RPG Codex

Data: 05.08.2019 04:35

Autor: Bethesda_sucks

rpgcodex.net

Społeczność RPG Codex głosowała na najlepsze erpegi wszech czasów z uwzględnieniem również najnowszych tytułów. Ponad 5 lat temu sporządziliśmy podobną listę (pod wieloma względami lepszą niż ta), ale ta zawiera genialne Age of Decadence (choć dopiero na 11 miejscu co jest najlepszym wynikiem wśród erpegów po 2010 r.) więc warto się nią zainteresować. Co ważne każda gra z listy posiada zwięzły opis/recenzję, eksponującą największe zalety danej produkcji. Dzięki temu można tu natrafić na perełki, które z jakichś względów nie zostały uwzględnione w poprzedniej edycji (druga strona medalu jest taka, że lista zawiera więcej gniotów niż poprzedniczka).

#gry #pcmasterrace #rpg #crpg #ciekawostki #bethesdasucks

Showrunnerka Wiedźmina Netflixa komentuje „słowiańskiego ducha”

Data: 04.08.2019 12:30

Autor: JuliaMay

gry-online.pl

Lauren S. Hissrich, czyli showrunnerka netfliksowego serialu The Witcher, poruszyła na Twitterze wątek słowiańskiej tożsamości omawianego Wiedźmina. Odniosła się także do kwestii ras i narodowości aktorów biorących udział w pracach nad omawianą produkcją. Jednym z poruszonych wątków była sprawa dość kontrowersyjna w naszym kraju – tzw. „słowiański duch” Wiedźmina. Odnosząc się do tej kwestii, twórczyni przy okazji skomentowała także problematykę rasy i narodowości w świecie fantasy.

#netflix #wiedzmin #gry #seriale

Wyciek danych osobowych ponad 2 tysięcy uczestników E3!

Data: 04.08.2019 12:19

Autor: JuliaMay

gry-online.pl

ESA zaliczyło wpadkę na niewyobrażalną skalę. Niezabezpieczony plik z wszystkimi danymi kontaktowymi dziennikarzy czy YouTuberów krąży sobie po sieci, co na pewno będzie służyło nadużyciom. Taka wpadka odbije się bardzo źle na E3 i wiele firm oraz reprezentantów mediów może za rok nie chcieć się dzielić swoimi danymi, a w rezultacie nie pojawi się na imprezie- mówi Michał Mańka uczestnik E3 i redaktor GryOnLine.

#gry #technologia #cyberbezpieczenstwo #e3

Trójką go! | Might & Magic: Clash of Heroes [recenzja]

Data: 29.07.2019 09:50

Autor: furgonschnitzel

yoorko.pl

Szukacie dobrej strategiczno-logicznej rozgrywki? A zerknijcie no na Might & Magic: Clash of heroes.

Za autorem: "Zaskakująco dobra gra logiczno-strategiczna osadzona w świecie M&M. Studio, które zajęło się jej produkcją zdecydowanie odbiegło od standardów, do których przyzwyczailiśmy się w tym uniwersum. Jednak to, co nam zaoferowano jest naprawdę przyjemną w odbiorze grą, którą polecić można nie tylko niedzielnym „klikaczom” ale także osobom lubiącym wysilić szare komórki oraz sprawdzić się w walce z innymi graczami.

#gry #blogpost

JavaScript - Mario #14

Data: 27.07.2019 17:26

Autor: EQS

youtube.com

W filmach z serii "JavaScript – Mario" prezentuje jak za pomocą html, css i js napisać grę w stylu Mario, którą będziemy mogli odpalić w naszej przeglądarce. Mam nadzieję, że uda mi się zachęcić was do stworzenia tej, jak i innych gier, które sami wymyślicie.

Dzisiejszy odcinek poświęcimy na optymalizację kodu odpowiedzialnego za kolizję między obiektami, aby w następnym móc zabrać się na dodawanie nowości.

Pliki z tego odcinka: https://github.com/EqsGIT/Mario/tree/Mario_Ep14

#nauka #gamedev #ciekawostki #programowanie #gry #eqs

Twórca Sniper Elite: Epic Games płaci ogromne sumy za gry na wyłączność

Data: 15.07.2019 11:21

Autor: ziemianin

ithardware.pl

#codziennaprasowka #wiadomosci #gry #epicgamesstore #steam #valve #fortnite #sniperelite #gra#pc #komputery

Twórca Sniper Elite: Epic Games płaci ogromne sumy za gry na wyłączność

O nawiązaniu współpracy z twórcami Zombie Army 4: Dead War zadecydowały interesujące warunki zaproponowane przez Epic Games.

Zombie Army 4: Dead War – Reveal Trailer

Steam przez dekadę zdołał wypracować sobie pozycję, której od pewnego czasu stara się zagrozić Epic Games. Sklep twórców Fortnite swoją działalność opiera w dużej mierze na zdobywaniu gier na wyłączność, co nie podoba się sporej liczbie graczy. Zadowoloną grupą mogą być jednak deweloperzy, których firma kusi m.in. niską prowizją od sprzedaży. Dotychczas warunki podpisywanych z wydawcami umów pozostawały tajemnicą, ale teraz opinią o kontrakcie postanowił podzielić się przedstawiciel ekipy odpowiedzialnej za serię Sniper Elite. Przypomnijmy, że ledwie miesiąc temu wspomniany współzałożyciel studia Rebelion stwierdził, że potrzebowałby mocnego argumentu, aby opublikować grę w Epic Games Store. Wszystko wskazuje na to, że ostatecznie go znalazł, ponieważ Zombie Army 4: Dead War trafi do Epic na wyłączność.

Z tej okazji Jason Kingsley przybliżył nieco szczegóły całej współpracy. „Wolałbym nie robić produkcji ekskluzywnych, ale doskonale rozumiem sytuację Epic Games. Ponadto szczęśliwie płacą jak za zboże, by zbudować swój sklep, więc weźmiemy sobie trochę ich pieniędzy, za co dziękujemy. Wyrazy uznania dla firmy” – powiedział Kingsley. Przy okazji członek Rebelion przyznał, że Epic uznaje Zombie Army 4: Dead War za duży tytuł, a jego udostępnienie na platformie Epic było decyzją czysto biznesową. Ponadto deweloper porównał obecną wojnę Epic Games Store ze Steam do słynnego trwającego od dawna starcia Sony z Microsoftem na rynku konsol.

Należy jednak podkreślić, że mówimy o czasowej wyłączności, a to oznacza, że w przyszłości większość dostępnych ekskluzywnie gier pojawi się także na innych platformach, np. Steam. Do tej pory w wyniku współpracy w sklepie Epic pojawiły się m.in. Metro Exodus, The Division 2, a już niebawem zawita tu także Borderlands 3. Warto też wspomnieć o darmowych produkcjach, którymi sklep stara się przekonać do siebie użytkowników. Aktualnie do 18 lipca możemy bezpłatnie przypisać do konta ciepło przyjęte Torchlight, a już niebawem do darmowej oferty trafi Limbo.

Data: 08.07.2019 09:30

Autor: Alojz

Mimo komputerów ,smartfonów i konsol do gry, gry planszowei karciane nie tracą popularności. Według sondażu aż 29% przyznaje że gra często w gry planszowe lub karciane,kolejne 33% gra od czasu do czasu.

Rocznie sprzedaje się w Niemczech gry planszowe , karciane i puzzle na sumę około 550 milionów euro.

I faktycznie, co mnie zdziwiło po przybyciu do Niemiec to to że Niemcy robią tzw Abendspiel ( wieczorne gry ( ͡~ ͜ʖ ͡°) ) gdzie sie spotykają ze znajomymi i przy piwku grają w gry planszowe.

#wszystkooniemczech

#gry

Data: 08.07.2019 09:26

Autor: 2_M_A

Załamałem się. Jakiś czas temu przeszedłem po raz pierwszy Icewind Dale'a Enhanced Edition po raz 1. Mega wciągnęło itd. Po jakimś czasie wróciłem zrobić dodatek Heart Of Winter zaimportowanymi swoimi postaciami, którymi przeszedłem ID:EE, i skończyłem, z tym że jakby nie do końca. Po pokonaniu final bossa gra się kończy, podczas gdy jest jeszcze adventure Trials Of Luremaster. Specjalnie zostawiłem ToL na koniec, żeby być mega wykoksowanym. To przecież najtrudniejszy wątek z całej jedynki. Można coś z tym zrobić?

P.S. W ogóle w Heart Of Winter nie ma nigdzie Bag Of Holding (wór mieszczący miliard itemów i zawsze ważący tyle samo), ani nie ma spella identyfikacji dla maga (WTF?!). Za identyfikację trza płacić u handlarzy za każdym razem wracając do Lonelywood, nie mogąc tgo zrobić na lokacjach spellem -,-. Do tego w finalnej lokacji HoW nie można wrócić do Lonelywood i nie ma handlarza, więc wszystkich znalezionych przedmiotów ani nie mogłem zidentyfikować ani nawet jakiegokolwiek sprzedać. Miał ktoś podobne problemy?

#gry #gryrpg #icewinddale #heartofwinter #trialsofluremaster #id #rpg #zalesie #gorzkiezaleprzybywajcie #gorzkiezale

Data: 03.07.2019 23:09

Autor: Bartek

Ostatnio sporo grafik rysowałem, ale ogarnąłem już wiele rzeczy. Mam tilemape, także teraz w połączeniu z moimi skryptami robienie tej gry przypomina trochę grę w mario makera 2 xD. Liście spadające dodałem, tekstury wymieniłem ( ͡º ͜ʖ͡º). Dodałem jak widać wyświetlanie samouczków, gdy gra jest skompilowana podczas tego trwa płynne slowmo, tutaj na gifie tego nie widać, bo po pierwsze zapis nieco stratny, po drugie nagrywane prosto z okienka deweloperskiego w unity, które ma słabą jakość. Ogólnie uważam że liście fajnie wyglądają, nic tylko kleić dalej. Dziś planuje skończyć tutorial, następnie porobie cutscenke, dźwięki i… Można robić poważne levele.

#programowanie #gry #gamedev

G2A w ogniu krytyki. Autorzy gier proszą o bojkot sklepu: "już lepiej ściągnijcie pirata"

Data: 02.07.2019 14:18

Autor: Mimo

ppe.pl

Kontrowersje w związku z działalnością G2A trwają w najlepsze. Tym razem deweloperzy nawołują do bojkotu tej platformy sprzedaży kluczy do gier.

Ekipa odpowiedzialna m.in. za Descenders stwierdziła, że lepiej, by klienci ściągali pirackie kopie ich gier z Internetu, niż korzystali ze sklepu G2A.

Brytyjski wydawca No More Robots, który zauważył, że G2A opłaciło Google dużą kampanię reklamową, stwierdził, że nie otrzymuje żadnych pieniędzy za sprzedaż ich gier poprzez G2A. "Już lepiej ściągnijcie pirata" – brzmi apel No More Robots.

#gry #g2a #piractwo #pcmasterrace

Data: 02.07.2019 13:24

Autor: sorek

Drodzu kochani.

Moja odezwa jest do ludzi, których znudziły już vanille. Którzy mają za sobą wiele set godzin w Factorio i szukają nowych i ciekawych wyzwań.

Czym jest Factorio?

Ten krótki film Ci to genialnie wyjaśni!

Chciałem was zaprosić na najbardziej niesamowity serwer w Factorio. Jest to serwer na modzie Space Exploration (experimental).

Nasz Discord <==

Mamy już 200h rozegrane a końca nie widać, mod jest bardzo zaawansowany.

Posiada dużo więcej nauki, inne typy surowców, ale nie jest przesadzony jak bobs&angels.

Za to posiada niesamowite smaczki jak:

możliwość podróżowania na inne planety/księzyce/pasy asteroid/orbity,

tworzenia własnych statków kosmicznych,

robienia spacerów kosmicznych,

tworzenia pewnych nauk tylko na orbicie/w kosmosie.

Obecnie posiadamy ~5 aktywnych graczy na serwerze, jednak to za mało gdyż ogarnianie tak wielkiej bazy (i to na 3 różnych mapach!).

Jednak gwarantuje wam, że zabawa jest przednia – jesteśmy już blisko końca (no jakiś tydzień gry może xD), a później będzie reset.

Tak więc zachęcamy wszystkich do dołączenia i spróbowania swoich sił.

Jesteś nowy w factorio? Twój komputer dostaje zadyszki przy zbyt dużych mapach?

Nic nie szkodzi! Na drugim serwerze przygotowaliśmy genialną mape typu OARC (vanilla) – każdy gracz zaczyna w innym miejscu na mapie, dostaje zestaw surowców i może tworzyć swoją bazę z dala od innych – lub inni mogą się do niego dołączyć i zacząć w tym samym miejscu jeśli chcą).

Można założyć również własną drużynę i wtedy odkrywana nauka jest osobna dla was.

Aczkolwiek cel wszyscy na mapie mają ten sam: odnaleźć jeden z 6 (lub więcej – bo nie można ich zbudować) silosów rakietowych i wysłać 100 rakiet – jeśli graczom się to uda, gra się resetuje (lub nie, jeśli będziecie chcieli grać dalej).

Nie musicie wchodzić na discorda by przetestować ten serwer (aczkolwiek zachęcam!), możecie go obczaić wklejając ten link:

server.sorek.uk:4760

Nie masz Factorio bo jesteś biednym kulasem? Nieszkodzi!

U nas na discordzie zawsze najnowszy patch ( ͡° ͜ʖ ͡°) do pobrania wraz z paczką modów

Zapraszamy serdecznie wszystkich Factoriaków! Stwórzmy razem coś niesamowitego! (✌ ゚ ∀ ゚)☞

#factorio #gry #grajzlurker #ciekawostki #grystrategiczne #spolecznosc

Factorio - największy Polski serwer tej niesamowitej gry - zapraszamy!

Data: 02.07.2019 13:23

Autor: sorek

lurker.pl

Drodzu kochani.

Moja odezwa jest do ludzi, których znudziły już vanille. Którzy mają za sobą wiele set godzin w Factorio i szukają nowych i ciekawych wyzwań.

Czym jest Factorio?

Ten krótki film Ci to genialnie wyjaśni!

Chciałem was zaprosić na najbardziej niesamowity serwer w Factorio. Jest to serwer na modzie Space Exploration (experimental).

Nasz Discord <==

Mamy już 200h rozegrane a końca nie widać, mod jest bardzo zaawansowany.

Posiada dużo więcej nauki, inne typy surowców, ale nie jest przesadzony jak bobs&angels.

Za to posiada niesamowite smaczki jak:

możliwość podróżowania na inne planety/księzyce/pasy asteroid/orbity,

tworzenia własnych statków kosmicznych,

robienia spacerów kosmicznych,

tworzenia pewnych nauk tylko na orbicie/w kosmosie.

Obecnie posiadamy ~5 aktywnych graczy na serwerze, jednak to za mało gdyż ogarnianie tak wielkiej bazy (i to na 3 różnych mapach!).

Jednak gwarantuje wam, że zabawa jest przednia – jesteśmy już blisko końca (no jakiś tydzień gry może xD), a później będzie reset.

Tak więc zachęcamy wszystkich do dołączenia i spróbowania swoich sił.

Jesteś nowy w factorio? Twój komputer dostaje zadyszki przy zbyt dużych mapach?

Nic nie szkodzi! Na drugim serwerze przygotowaliśmy genialną mape typu OARC (vanilla) – każdy gracz zaczyna w innym miejscu na mapie, dostaje zestaw surowców i może tworzyć swoją bazę z dala od innych – lub inni mogą się do niego dołączyć i zacząć w tym samym miejscu jeśli chcą).

Można założyć również własną drużynę i wtedy odkrywana nauka jest osobna dla was.

Aczkolwiek cel wszyscy na mapie mają ten sam: odnaleźć jeden z 6 (lub więcej – bo nie można ich zbudować) silosów rakietowych i wysłać 100 rakiet – jeśli graczom się to uda, gra się resetuje (lub nie, jeśli będziecie chcieli grać dalej).

Nie musicie wchodzić na discorda by przetestować ten serwer (aczkolwiek zachęcam!), możecie go obczaić wklejając ten link:

server.sorek.uk:4760

Nie masz Factorio bo jesteś biednym kulasem? Nieszkodzi!

U nas na discordzie zawsze najnowszy patch ( ͡° ͜ʖ ͡°) do pobrania wraz z paczką modów

Zapraszamy serdecznie wszystkich Factoriaków! Stwórzmy razem coś niesamowitego! (✌ ゚ ∀ ゚)☞

#factorio #gry #grajzlurker #ciekawostki #grystrategiczne #spolecznosc

Data: 29.06.2019 22:45

Autor: Bartek

Nie od razu Rzym zbudowano. Dzisiaj powoli zacząłem ogarniać tilemape i spirty do poziomu, drzewa wiem że do poprawy, wrzuciłem można powiedzieć "placeholdery". Jeszcze dorobie spadające liście i poprawię tektury. Obraz dzieje sie w retrospekcji, dlatego na obraz z kamery nałożony jest lekki filtr sprawiający, że niektóre tekstury mają lekko blade kolory

#gamedev #programowanie #gry

Data: 27.06.2019 14:18

Autor: Ostry_Burrito

Valve

Na Steam jest mega fajna paczka z grami od Valve. Przecena z 525,82 na 39,86 zł

Counter Strike

Counter Strike: Condition Zero

Counter Strike: Global Offensive

Counter Strike: Source

Day of Defeat

Day of Defeat: Source

Deathmatch Classic

Dota 2

Half-Life

Half-Life 2

Half-Life 2: Deathmatch

Half-Life 2: Episode One

Half-Life 2: Episode Two

Half-Life 2: Lost Coast

Half-Life: Deathmatch Source

Half-Life: Blue Shift

Half-Life: Opposing Force

Half-Life: Source

Left 4 Dead

Left 4 Dead 2

Portal

Portal 2

Ricochet

Team Fortress 2

Team Fortress Classic

#gry #valve #steam #promocja

Data: 22.06.2019 01:53

Autor: Forgotten

Może zabrzmie trochę Januszowo ale tęsknię za dawnym Polskim gamingowym YouTubem, wychodziła nowa Gierka która każdy się jarał i nagle każdy YouTuber związany z grami zaczynał nagrywać, tylko ja decydowałem u kogo obejrzę dana gierkę i to tworzyło pewna więź z youtuberem. Przykładowo niegdyś codziennie o 18 czekałem na nowy odcinek resident evil 7 u Roja, pełny klimacik, doza humoru Roja to wszystko czego potrzebowałem, teraz YouTube jest zbyt sztuczny, przesiąknięty trzepaniem dzieciaków na hajs clickbaitowymi tytułami i nieco S e k s i k c o n t e n t. Nie zrozumcie mnie źle, niech każdy ogląda co mu się podoba, to tylko moje przemyślenia które musiałem gdzieś wylać (。◕‿‿◕。) #shitposting #youtube #gry #przemyslenia

Data: 17.06.2019 17:26

Autor: MrHardy

Pozdrowienia z Konwo (Litwa) W Euro Truck Simulator 2 gram od premiery tj.2012.r. (Gra cały czas jest rozwijana, ATS także) Obecnie w tej grze mam 678 godzin byłoby więcej, gdybym od początku grał na legalnej wersji więc byłoby kilka tysięcy godzin, a nie tylko 678. Czy wy posiadacie grę, w którą gracie od premiery i wam się nie nudzi? Ja w ETS 2 czy w młodszego brata tej gry, czyli American Truck Simulator zazwyczaj sporo czasu zależy od chęci, czasem gram sporo czasem wogóle, lecz za jakiś czas wracam i dobrze się bawię.

#gry #steam #rozrywka

Data: 13.06.2019 17:31

Autor: Bethesda_sucks

Jeśli ktoś liczył na to, że SJW w VTMB 2 nie będzie zbyt wyeksponowane to mogę uspokoić – będzie nawet gorzej. Wystarczy spojrzeć chociażby na rozkład przeciwników, patrząc na gameplay 2/3 z nich to baby, podczas gdy w VTMB jedyne kobiety, z którymi walczyliśmy to chiński ślimak, rozsiewająca HIV kurtyzana i psychicznie chore pacjentki w posiadłości Grouta. Poza tym w wywiadach nawet widać, że to nie Mitsoda gra pierwsze skrzypce, ale jakieś kolorowe baby.

Link do gifa

#gry #vtmb #crpg #paradox #bekazlewactwa #honkhonk

Cyberpunk 2077 bez antypirackich zabezpieczeń. CDP dziękuje za kupno na GOG-u.

Data: 11.06.2019 21:48

Autor: plodny_wykopek

komputerswiat.pl

"Dziękujemy, że w nas uwierzyłeś i kupiłeś kopię Cyberpunka 2077 bez zabezpieczeń antypirackich". CD Projekt nie zmienia swojej filozofii i wypuści grę także w wersji bez antypirackich zabezpieczeń. Nowa produkcja RED-ów może być ostatecznym argumentem za tym,iż DRM nie musi być obecny w każdej grze

#rozrywka #gry #cyberpunk2077 #piractwo #cdprojektred

Dno i metr mułu, czyli najgorsze polskie gry wszech czasów

Data: 03.06.2019 18:55

Autor: Kamien23

gadzetomania.pl

Polskie gry to nie tylko cenione na świecie tytuły, jak seria „Wiedźmin” czy wydane niedawno „Zaginięcie Ethana Cartera”. To nie tylko przyzwoite produkcje, jak „Painkiller” czy „Bulletstorm”, ale również gry tak złe, że ich wspomnienie powoduje gęsią skórkę i dreszcz odrazy. Oto bardzo subiektywny przegląd gier, którymi – w przeciwieństwie do wcześniej wymienionych – chyba nikt z Polaków nie chce się chwalić.

#gry #ciekawostki #polskiegry