Wydano Mesa 19.3.5, aby zakończyć serię, czas przejść do Mesa 20.0

Data: 10.03.2020 02:01

Autor: R20_swap

phoronix.com

Mesa 19.3.5 została wydana dzisiaj, aby zakończyć serię Mesa 19.3 jako strumień wydań sterowników OpenGL / Vulkan w Q4'2019.

Mesa 19.3.5 ma kilka poprawek sterownika Intel OpenGL / Vulkan, kilka poprawek AMD ACO, kilka aktualizacji RadeonSI i inne, głównie przyziemne poprawki. Żadna ze zmian nie wydaje się szczególnie znacząca, co jest dobre, biorąc pod uwagę, że jest to późna wersja punktowa dla tej serii sterowników wprowadzonej w zeszłym kwartale.

Lista poprawek do Mesa 19.3.5 znajduje się w ogłoszeniu o wydaniu .

Idąc dalej, użytkownicy są zachęcani do migracji do serii Mesa 20.0, która kilka dni temu ujrzała swoją pierwszą wersję. Tymczasem Mesa 20.1 będzie dostępna w przyszłym kwartale jako premiera funkcji Q2'2020 dla Mesa3D.

#linux #sterowniki #hardware #grafikakomputerowa #opengl #vulkan #3d #opensource

Darmowa Gra z ludzką grafiką na Linux/Windows/Mac/PS4/Xbox/Steam Napisy PL

Data: 29.02.2020 15:53

Autor: R20_swap

youtube.com

War Thunder (początkowo World of Planes) – wieloosobowy wojenny symulator, umożliwiający toczenie bitew przy użyciu samolotów, helikopterów, czołgów oraz okrętów stworzony i wydany przez Gaijin Entertainment. Gra od 12 sierpnia 2012 do końca 2016 roku[3] była w fazie otwartej wersji beta, czyli użytkowana przez graczy[4]. Zabieg taki umożliwił poprawienie rozgrywki oraz wyeliminowanie większości błędów.

#gry #pcmasterrace #gaming #grafikakomputerowa #symulator #pc #linux #windows #konsole

Data: 18.02.2020 15:16

Autor: Ostry_Burrito

Lurki – pomóżcie.

Składam kompa, miałem upatrzone pamiątki RAMu:

https://www.komputronik.pl/product/387666/g-skill-flarex-amd-ryzen-16gb-2x8gb-3200mhz-ddr4-cl14-dimm-.html

ale się skończyły ( ͡° ʖ̯ ͡°) i w komputroniku nie wiedzą kiedy będzie dostawa.

Co byście polecali ew. w zamian? Może coś takiego:

https://www.komputronik.pl/product/522800/g-skill-trident-z-16gb-2x8gb-3200mhz-ddr4-cl14-1-35v-dimm-.html

Reszta "ważnych" bebechów:

AMD RYZEN 5 3600

MSI B450 TOMAHAWK MAX

wołam @Deadlyo

#amd #ryzen #komputery #grafikakomputerowa #gry #pc #pcmasterrace

Data: 15.02.2020 23:10

Autor: R20_swap

@reflex1, Kurczę no sam nie wiem, bo jakby to powiedzieć. Prawdziwy przełom gier 3D był w czasach kiedy powstało ps1. Wtedy ta grafika wydawała mi się realem, gry sprawiały przyemność jak to za dziecka, wiele nocek nieprzespanych, wcześniej pegazus.

Ale dziś nie dał bym rady w to grać, dziś kiedy jest taka grafika nie rozumiem czemu bym się miał cofać w rozwoju. Dla mnie rozwój gui, grafiki komputerowej to dziś podstawa, gdybym to ja miałem komputer typu amiga, czy inne komodore, to w życiu bym się nie zainteresował grami i komputerami. Pierwszy raz spojrzałem na komputer kiedy zobaczyłem win95/98 a później kolega miał xp i wtedy to już wiedziałem, że chce posiadać komputer, zwłaszcza, że miał takie fajne gre wyścigi samochodem po mieście, mega realistyczna fajna grafika…

Nie rozumiem tych całych konsolowców, pixelowców itd.

Wtedy to było za dziecka z tym pegazusem, a w zyciu nie widziałem nic innego i nie spodziewałem się, że gry video będą kiedyś wyglądały inaczej, w ogóle o tym nie myślałem i nie wiedziałem co to grafika.

Rozumiem realistyczną fabułę, ale do tego musi też być realistyczna sensowna grafika w miarę możliwości. Po za tym lubię symulatory, a tu grafika odgrywa bardzo ważną rolę.

Albo kurła te efekty, że gość jest postacią jakiegoś potworka, czy postaci nie istniejącej w realu tylko w głupich filmach i bajkach dla podludzi, czy jest real, ale po pipesznięciu mieczem np. fruwaja jakieeś debilne gwiazdki etcc. To też nie dla mnie.

#oswiadczeniezdupy #gry #komputery #pcmasterrace #grafikakomputerowa

Data: 19.01.2020 17:45

Autor: R20_swap

Znalazłem problem zacinającej się karty navidia 940MX w grach.

Wystarczy na maxa zmniejszyć taktowania GPU i VRAM

Wydaje mi się, że ta karta jest mocno naciągana/podkręcona i nie wyrabia przy takich prędkościach przez to zacina się. I po chwili przerwy znów ileś czasu można grać.

Co ciekawe kiedyś bawiłem się tym, ale zawsze mnie korciło, żeby podkręcać, a nigdy nie pomyślałem o tym. No i sama firma nvidia niby taka przyzwoita etc.

Na forach też jest wysyp pytań, ale nigdzie nie ma rozwiązań.

No, a ramu to mi żre tylko do 6GB w porywac lekko ponad, a sam win 10 czasem około 3GB, mówiłem głupcom, że się srają z tym ramem jak nie wiem co, a do wiekszości nawet dziś 8GB spokojnie wystarcza i to na #gta5

A na lapka tylko do internetu/filmy/muzyka to 4, a nawet 3 jak win7/linux.

#oswiadczeniezdupy #wygryw #komputery #nvidia #MX940 #grafikakomputerowa #kartygraficzne #pc #pcmasterrace

Wydanie GIMP 2.99.x wydaje się wkrótce dostępne w GIMP 3.0

Data: 05.01.2020 02:39

Autor: R20_swap

phoronix.com

Jest rok 2020, a GIMP pozostaje jedną z ostatnich przeszkód dla dużej aplikacji, która wciąż polega na zestawie narzędzi GTK2, nawet jeśli GTK4 prawdopodobnie zbliża się do końca roku kalendarzowego . Na szczęście, przynajmniej wersje rozwojowe GIMP 2.99.x na ścieżce do GIMP 3.0 opartej na GTK3 powinny wkrótce zacząć działać.

W ten weekend projekt GIMP opublikował podsumowanie 2019 roku, podkreślając niektóre z ich postępów w ubiegłym roku. Wśród osiągnięć znalazła się większa użyteczność tego edytora obrazów typu open source, różne ulepszenia narzędzi, znaczące ulepszenia wydajności, różnorodne ulepszenia obsługi formatu plików, nowe filtry i wiele innych.

Tymczasem w gałęzi GIMP 3.0 / niestabilnej oprócz użycia GTK3 pojawiło się nowe API obiektowe wtyczek, które umożliwia teraz pisanie wtyczek GIMP nie tylko w Pythonie 3, ale także w Lua i JavaScript.

GEGL / babl jako biblioteki bazowe używane przez GIMP również uzyskało wiele ulepszeń, w tym lepszą obsługę CMYK, lepszą obsługę wielowątkowości procesora, lepsze zarządzanie pamięcią i ostrzejsze wyjście podczas skalowania w dół za pomocą próbnika sześciennego. Opracowywany jest także CTX jako silnik wektorowy 2D i silnik rasteryzacji z interfejsem API inspirowanym Cairo / Skia / Postscript.

Chociaż nie ma jeszcze konkretnych planów, w 2020 r. Spodziewają się, że rozpoczną wysyłkę wersji rozwojowych GIMP 2.99.x „wkrótce”, chociaż harmonogram GIMP 3.0 wydaje się nadal niepewny.

Więcej szczegółów na temat wysiłków w 2019 r. Za pośrednictwem GIMP.org .

#gimp #grafikakomputerowa #programy #linux #opensource

Używasz Linuksa z Waylandem? Co musisz wiedzieć

Data: 24.12.2019 15:23

Autor: R20_swap

makeuseof.com

Aspekty pulpitu Linuksa cały czas się zmieniają, ale niektóre komponenty istnieją już od dziesięcioleci. Weź X Window System (znany przede wszystkim jako X). Trwają prace nad stworzeniem zamiennika, który będzie szybszy i bezpieczniejszy. Tym zamiennikiem jest Wayland.

Wayland już dawno się pojawił, a kilka systemów operacyjnych opartych na Linuksie przyjęło go jako domyślny protokół serwera wyświetlania. Jeśli twój jeszcze tego nie zrobił, jest szansa, że ​​wkrótce. Oto, co to znaczy używać Linuksa z Waylandem.

#wayland #gui #linux #xwindow #xorg #grafikakomputerowa

WindowsCentral - Linux się zmienił i gracze powinni być nim zainteresowani

Data: 22.12.2019 15:23

Autor: R20_swap

windowscentral.com

Autor artykułu zaznacza, że dzięki takim technologiom jak Proton czy Vulkan, pomimo niewielkich niedogodności, Linux może dobrym wyborem dla części graczy. Wspomina o łatwości testowania różnych dystrybucji oraz o tym, że większość dostarcza po instalacji w pełni funkcjonalny pakiet oprogramowania.

#windows #gry #linux #proton #wine #vulkan #grafikakomputerowa

Data: 07.10.2019 18:19

Autor: 12358

Dzięki czemu słynny jest ten czajnik?

Jego model 3D występuje w wielu programach graficznych. Czajnik z Utah, bo taką nazwę nosi, to jeden z najbardziej znanych modeli trójwymiarowych, używany jako punkt odniesienia w testach, oraz często występujący w roli żartu w społeczności grafików. Model został wykonany w roku 1975 przez Martina Newella./globalquiz.org/ #grafikakomputerowa

Nadszedł wielki dzień: Blender 2.8 oficjalnie wydany.

Data: 31.07.2019 09:25

Autor: arti

blender.org

Jadąc do pracy zajrzałem na mobilną stronę blender.org, a tu wielkie, miłe zaskoczenie, blender 2.8, z silnikiem Eevee pozwalający na rendering w czasie rzeczywistym, został oficjalnie wypuszczony. Testowałem ta wersję w czasie gdy była rozwijana -to ogromna zmiana podejścia do grafiki 3D, minusem była niestabilność wersji beta, mam nadzieję, że wszelkie problemy zostały już wyeliminowane. Zapraszam do pobierania.

#grafika3d #grafikakomputerowa #blender

Data: 28.05.2019 10:48

Autor: Raven

Dostałem zdjęcia od fotografa do ogarnięcia, pierwsze zaskoczenie – gdzie są RAWy, no ale ojej. Są pliki JPG, tylko kurła, 6000x4000 a rozmiar tylko 200 kb, co jest grane XD Już się boję, otwieram to i o Boże moje oczy, siła zastosowane kompresji przewyższa siłę Thanosa, widziałem tu artefakty ze wszystkich części Indiany Jones xD Nie mam zielonego pojęcia po co ktoś robi kompresję zdjęć z lustrzanki do JPG i chce ich obrobienia. Było już robić telefonem…

Żeby nie było, ze kłamię xD Ramię pewnego jegomościa na zdjęciu, widzicie piksele? No fajnie, rzeczywisty rozmiar pikseli to 16x16, albo masakryczna kompresja albo zdjęcie interpolowane (w co wątpię, bo to dopiero nie miałoby sensu)

#fotografia #grafikakomputerowa #problemypierwszegoswiata #informatyka

Data: 12.05.2019 23:59

Autor: Pancake

--- Ars Thanea

We partnered up with TBWA\Chiat\Day New York to create "Modern Slavery — Sweatshop & Mine" an eye-opening campaign revealing facts about the real price of the goods we buy every day.

Although one may think that the slavery times are over, the campaign like this one shows how wrong we are, because it’s not gone – it’s just nimbly hidden out of eyeshot.

Our team created two 3D key visuals presenting the human price behind the clothes we wear or smartphones we use and change so often, just because the new model was released.

The main aim of the campaign was to spread awareness about modern-day slavery, but also to encourage people to start asking themselves questions about the background of fashion and electronic devices’ industry.

You can see more here: http://bit.ly/2vPjpKi

CREDITS

Client: TBWA\Chiat\Day NY

Head of Design: Chris Rowson

Production: Ars Thanea

Executive Creative Director: Peter Jaworowski

Art Director: Marcin Kowalski

Producer: Marta Król

Concept Artist: Piotr Rosłan, Michal Urbanski

3D Artists: Paweł Filip, Lukas Skurczynski, Kuba Włodarczyk, Ernest Kośka, Maciek Łypik, Marcin Gibowski

Retouch: Marcin Kowalski, Łukasz Wiktorzak, Maciej Mizer

#grafikakomputerowa #grafika3d #reklama #marketing #kampaniaspoleczna

Data: 28.04.2019 23:02

Autor: drewniany

Laptop vs Smartfon Vs Tablet Vs Stacjonarka

Laptop:

+Mocne podzespoły

+Dowolny system operacyjny

+Można łatwo podpiąć do niego większy ekran

{ +Posiada klawiaturę, myszkę i spory ekran, może być wykorzystywany do poważnych zastosować typu programowanie, tworzenie dużych dokumentów, edycja stron, obróbka grafiki itp.

-Spore rozmiary, nie mieści się w kieszeni

} -Nie posiada dobrego aparatu i wbudowanych czujników

=Idealny do pracy, gdzie trzeba po prostu komputera

Smartfon:

+Łatwo trzymać go w ręce podczas rozmowy

+Posiada dobry aparat i czujniki, łatwo go trzymać robiąc zdjęcie

{

-Kilka systemów operacyjnych w zależności od producenta

+Przy jego zastosowaniach więcej nie trzeba

} {

+Małe rozmiary, mieści się w kieszeni więc można go mieć cały czas przy sobie

-Nie nadaje się do poważnych zastosowań, jeden wyświetlacz-jedno okno

} -Tylko sterowanie dotykiem, potrzebujesz osobnego sprzętu do pracy

-Słabsze podzespoły, będzie miał problem z zasobożernymi programami

-Można podpiąć klawiaturę i myszkę ale nie nada się do poważnych celów

=Idealny nacodzień, jako podręczne uniwersalne narzędzie

Stacjonarka:

+Największe możliwości ze wszystkich

+Mocne podzespoły, nadaje się do zadań wymagających dużej mocy obliczeniowej

+Chłodzenie aktywne plus dużo miejsca w odudowie co ułatwia odprowadzanie ciepła

+Łatwo go rozbudować

+Duży ekran, może mieć bez problemu kilka okien na raz

-Duży i ciężki, przeniesienie go wymaga sporego wysiłku

-Ograniczony do stania w jednym miejscu, nie można go nosić do pracy tak jak laptopa

=Wyspecjalizowane urządzenie, sprawdza się doskonale przy wymagających zadaniach gdzie nie jest potrzebna mobilność za to moc i duży ekran już tak. Obróbka wideo, zaawansowane symulacje czy po prostu gry na wysokich ustawieniach

Tablet:

-Podzespoły ze smartfona

-Obsługa tylko dotykiem, ze smartfona

-Wyświetlacz pomiędzy jednym a drugim, za mały do pracy

-Nie mieści się w kieszeni, wymaga osobnego miejsca

-Ma dobry aparat i czujniki ze smartfona ale nie mieści się w dłoni i źle się robi zdjęcia

-Nie można dzwonić, jak można jest to niewygodne

-Można podpiąć klawiaturę i myszkę ale nie nada się do poważnych celów

=Łączy wady laptopa i smartfona nie łącząc ich zalet, nadaje się na zabawkę dla gówniaka

#informatyka #programowanie #elektronika #smartfony #komputery #grafikakomputerowa

Data: 01.03.2019 12:09

Autor: Raven

Jako były archeolog stwierdziłem rok temu, że zrobię swoją grę archeologiczną, ale idzie mi tak topornie, że w takim tempie to skończę ją w przyszłym dziesięcioleciu xD