Data: 15.02.2020 22:22

Autor: R20_swap

Dupa tam nie lutris, teraz w 4K sobie grałem w stabilnych ponad 30FPS(na oko bo wszystko było bardzo płynne, a mniernik fps to zbędne obciążenie, mam dobre oko do tych rzeczy, po drugie mierniki są jak rabin, jeden pokaże tak, a drugi inaczej)

Wszyskie ustawienia na wysokie, filtrowanie anizatropowe x16 i gra zapiedyla, a na lutris spadało do 10-20 fps na najniżysz, szarpało obraz, krzaki/budynki pojawiały się z ni kąd i w ogóle nie dalo się grać, a jeszcze nie można było zmieniać ustawień podczas gry bo dxvk wywalało. Nie ma porównania w ogóle, tu na najniższych to mam spokojnie 60FPS stabilne z vsync.

#oswiadczenie #gry #gta5 #lutris #pcmasterrace #emulatory #translatory #vulka #nvidia

Wino 5.0-RC6 wydane z kolejnymi 21 poprawkami

Data: 18.01.2020 08:49

Autor: R20_swap

phoronix.com

Prawdopodobnie zobaczymy stabilną wersję Wine 5.0 w przyszłym lub następnym tygodniu, ale na razie Wine 5.0-RC6 jest dostępny jako najnowszy kandydat na cotygodniowe wydanie.

Biorąc pod uwagę zawieszanie się kodu w ciągu ostatniego miesiąca, nie ma żadnych nowych funkcji, ale tylko poprawki błędów na tym etapie. Wino 5.0-RC6 zawiera łącznie 21 znanych poprawek błędów.

Niektóre poprawki w Wine 5.0-RC6 dotyczą gry Brothers In Arms – Hell's Highway, Tomb Raider, The Witcher Enhanced Edition, Serious Sam Classic i innych gier. Istnieją również poprawki dla aplikacji takich jak 7-Zip, Acrobat Reader i Pale Moon.

Więcej szczegółów na temat poprawek Wine 5.0-RC6 za pośrednictwem WineHQ.org .

2 komentarze

#wine #emulatory #translator #gry #pcmasterrace #windows #linux

Najważniejsze cechy Wine 5.0 - od integracji FAudio do Vulkan 1.1 + mnóstwo poprawek błędów

Data: 13.01.2020 00:26

Autor: R20_swap

phoronix.com

Wine 5.0 wciąż przechodzi kandydatów na cotygodniowe wersje, ale stabilna wersja Wine 5 ma się pojawić w drugiej połowie stycznia. W tym zbliżającym się wydaniu, oto spojrzenie na duże zmiany, które można znaleźć w tej corocznej aktualizacji Wine.

Wine 5.0 reprezentuje najnowszą roczną stabilną aktualizację bazy kodu Wine i kulminację dwutygodniowych migawek rozwoju Wine 4.x w ciągu ostatnich jedenastu miesięcy. Niektóre z najważniejszych zalet Wine 5.0 obejmują:

– Integrację FAudio jako lepszą implementację XAudio2 i wykonaną częściowo dzięki CodeWeavers / Valve w ramach działań Proton.

– Obsługa Vulkan 1.1.

– Wsparcie dla instalacji sterowników plug-and-play.

– Wiele bibliotek DLL jest teraz domyślnie budowanych jako pliki PE.

– Domyślnie obsługa skompresowanych tekstur DXTn / S3 Kompresja tekstur teraz, gdy wygasły patenty dotyczące tego skompresowanego formatu tekstur.

– Obsługa blokowania spinów jądra NT.

– Implementacje bazowe Futex większej liczby operacji podstawowych.

– Różne ulepszenia DirectWrite.

– Wsparcie dla kluczy kryptograficznych ECC.

– Większa obsługa interfejsów API Windows Media Foundation.

– Wsparcie dla wspólnego Wine-Mono, aby zaoszczędzić miejsce, zamiast potrzeby tej implementacji .NET typu open source według prefiksu Wine.

– Obsługa Unicode 12.0 i 12.1.

– Lepsze wyliczanie wyników wyświetlania, szczególnie dla konfiguracji Linux z wieloma monitorami wokół Xinerama.

– Wstępna implementacja usługi HTTP (HTTP.sys) jako zamiennik użycia interfejsu API Winsock przez usługi IIS w celu uzyskania lepszej wydajności niż interfejs API Windows Sockets.

– Lepsza kompatybilność z debuggerami Windows.

– Lepsza obwindowsa MinGW LLVM i osobne ulepszenia kompilacji WineGCC.

Więcej szczegółów na temat Wine 5.0 wraz z jego wydaniem już wkrótce!

#wine #emulatory #windows #gry #directx #vulcan #linux #pcmasterrace #opensource