Nadszedł wielki dzień: Blender 2.8 oficjalnie wydany.

Data: 31.07.2019 09:25

Autor: arti

blender.org

Jadąc do pracy zajrzałem na mobilną stronę blender.org, a tu wielkie, miłe zaskoczenie, blender 2.8, z silnikiem Eevee pozwalający na rendering w czasie rzeczywistym, został oficjalnie wypuszczony. Testowałem ta wersję w czasie gdy była rozwijana -to ogromna zmiana podejścia do grafiki 3D, minusem była niestabilność wersji beta, mam nadzieję, że wszelkie problemy zostały już wyeliminowane. Zapraszam do pobierania.

#grafika3d #grafikakomputerowa #blender

Data: 26.06.2019 23:39

Autor: kosmitolog

Upał taki, że nic się nie chce. Łapy się do myszki kleją, myszka się klei do podłoża, podłoże się klei do łap. Mimo wszystko dalej dzielnie walczę z łazikiem i udało mi się skleić trochę zabudowy. W komentarzu jeszcze zbliżenie na niektóre detale.

#blender

Data: 18.06.2019 17:53

Autor: kosmitolog

Wygląda jak jakiś zaawansowany kibel z nowego Cyberpunka, ale to tylko moja antena od łazika. Co prawda jeszcze nie skończona, ale miałem dziś sporo wolnego czasu i wenę twórczą. Jak to ubiję to na dachu zostaną mi już tylko 2 anteny, cała masa względnie prostego oprzyrządowania i cała masa dość złożonego bałaganu…a potem z 5 km kabli do położenia. Walczę dalej, bo chińczyki pewnie nie przerywały swoich prac na wakacje :D

#blender

Data: 01.06.2019 00:54

Autor: kosmitolog

No, dolepiłem kolejne 40 tysięcy vertexów – czyli zrobiłem 4 radarowe uszy. Teraz już nie wiem za co się brać: czy klepać powoli ten cały bałagan na dachu ( jakieś 15 mniej lub bardziej złożonych instrumentów badawczych ) czy jechać za Donbas po pluton i brać się za gorący tyłeczek ( generator RTG + radiatory ). Samego przodu coraz bardziej się boję, jestem coraz bardziej pewien, że się na nim rozłożę – jak oni tam zapakowali tyle części, jak u jakiegoś transformersa :D

#blender

Data: 27.05.2019 23:37

Autor: kosmitolog

No, pomalutku zaczyna wreszcie przypominać coś, co można by bez wielkiego wstydu posadzić na Marsie obok oryginału :)

Wciąż odsuwam perspektywę modelowania całego frontu, bo im więcej szczegółowych zdjęć gromadzę tym bardziej się łapię za łepetynę – tam będzie poważny pierdyliard drobniutkich części i kilometry zawiłych kabelków :) Ale nie poddaję się, wciąż do przodu, byle tylko zdążyć przed sprytnym Chińczykiem :D

#blender

Data: 24.05.2019 01:36

Autor: kosmitolog

No, panie chińczyk, na jutro będzie XD Już prawie-prawie, jeszcze tylko tę śrubkę dokręcę, kabelka docisnę…może jeszcze tu zajrzę o i tam zmierzę, czy na pewno pasuje :)

Zawieszenie na ukończeniu – sparentowałem wszystkie elementy tak, że tworzą logiczne drzewka zależności: obrót koła obraca szprychy, obrót widelca obraca oś koła, obrót rury wokół łączenia porusza całym widelcem itd. Łącznie wyszło 365 obiektów ( zgrupowania śrub i nitów oczywiście scaliłem w pojedyncze obiekty, inaczej byłoby ich pewnie koło 700 ). Z pełnym okablowaniem wyjdzie nieco ponad pół miliona vertsów, więc przypuszczam, że może uda mi się zamknąć cały model w nieco mniej niż 1,5-2 mln bez modyfikatorów, ale różnie to może wyjść ( jeszcze kupa roboty przede mną ). W komentarzu jeszcze zoom na niektóre detale.

#blender

Data: 21.05.2019 16:40

Autor: kosmitolog

Pogoda dziś u mnie mocno miltonkowa, więc znów podreptałem do mojego podziemnego garażu i trochę postukałem tu i ówdzie. Zawieszenie już prawie-prawie – wyszło kilka moich niedociągnięć konstrukcyjnych, których nie było widać na fotkach, więc przeprojektowałem kilka części. Im bardziej chcę się już zabrać za kadłubka tym więcej malutkich niedoróbek mi wyłazi, ale wciąż twierdzę, że wyprzedzę miliard chińczyków nim zbudują swój XD

#blender

Data: 14.05.2019 23:53

Autor: kosmitolog

Znów znalazłem parę chwil, więc zlazłem do piwnicy i pociągnąłem kilka drutów XD Są już nawet pierwsze trytytki na kabelkach, których nie będę już przesuwał, ale pod tym kątem akurat ich nie widać. Jeszcze trochę i będzie można się powoli brać za kadłubka :)

#blender

Data: 03.05.2019 23:32

Autor: kosmitolog

Znów chwilkę podłubałem i mam już pewnie jakieś 70% całej połówki zawieszenia – później tylko lustro i można będzie się brać za korpus. Zostało jeszcze kilkanaście detali, spasowanie wszystkiego jak należy i okablowanie. O dziwo całe zawieszenie powinno się zamknąć w 500k vertsów, oczywiście bez modyfikatorów. Może rzeczywiście skończę nim Chińczyki wystrzelą swój :D

#blender

Data: 24.04.2019 18:48

Autor: kosmitolog

Podłubałem dziś trochę w garażu i mam już prawie całe przednie koło. Zostało jeszcze 5, ale to już w zasadzie pięciokrotne ctr+v. Chyba czas napisać do Kryśki z NASA, że mają przysłać wymiary kabelków i kod kreskowy trytytków, bo już nawet otworki w śrubkach sfazowałem :) Jeśli zrobię zawieszenie to pewnie zrobię i resztę, pozostaje kwestia tego ile trzeba będzie improwizować a ile uda mi się obcykać na dostępnych fotkach.

#blender

Data: 22.04.2019 18:37

Autor: kosmitolog

Zainspirowany chińską podróbką marsjańskiego łazika postanowiłem sam zrobić podróbkę na miarę moich możliwości. Trochę zajmie, może nawet dłużej niż trochę, bo będę robił tylko w naprawdę wolnych chwilach, ale postaram się wrzucić z czasu jakiś update. Może zdążę nim żółci wylądują na czerwonym :)

#blender

Data: 19.04.2019 09:19

Autor: kosmitolog

Dzień dobry lurko. Skończyłem sobie z rana mojego aniołka – zrobiłem najprostsze materiały PBR, bez zbędnego pedrylenia ( jest malutka wariacja barw, delikatne przebicie tekstury drewna, którą w sumie mogłem trochę bardziej wyjaskrawić na jasnych elementach i prosta bump mapa – nie bawiłem się w wypalanie normala ). Całość i tak ma iść na druk, więc materiały i światło pyknąłem w sumie dla zabawy, ale wyszło jako tako, więc wrzucam. Kto chce niech sobie bierze, jest dobra rozdzielczość, więc może robić za tapetkę na foniaku, albo nawet nie. Najlepiej odpalić w nowej karcie. W komentarzu dorzucam jeszcze oryginał rzeźby, bo projekt nie był mój ;)

  • chociaż korci żeby go porządnie dopracować

#blender

Pyszna kanapka w 3D - Blender Tutorial.

Data: 13.04.2019 18:09

Autor: kosmitolog

youtube.com

Szybki ( jak na specyfikę zagadnienia ) tutorial pokazujący proces tworzenia trójwymiarowej kanapki w darmowym Blenderze. Przyjemna podróż od pierwszego vertexa aż po ostateczną postprodukcję w mniej niż 3 godzinki. Jako przewodnik występuje zdolny Fin z dość dziwnym akcentem, ale dla głodnego nic trudnego :)

https://www.youtube.com/watch?v=znU3oXMUAds

#blender #grafika3d #tutorial

Spring - animacja stworzona w całości w darmowym Blenderze.

Data: 06.04.2019 18:34

Autor: kosmitolog

youtube.com

Kolejny tzw. open movie od Blender Animation Studio, tym razem demonstrujący możliwości wersji 2.8. Zarówno pliki wykorzystane w filmie jak i różne tutoriale będą zapewne udostępnione w internecie. Sam Blender oczywiście jest i zawsze będzie darmowy. Miło patrzeć jak mój ulubiony soft powoli zaczyna doganiać swoich drogich konkurentów oraz jak z pomocą grupy utalentowanych twórców można stworzyć coś bardzo ładnego :)

https://www.youtube.com/watch?v=WhWc3b3KhnY

#blender #grafika3d #animacja3d

Agent 327 - Animacja stworzona w całości w darmowym Blenderze.

Data: 15.02.2019 11:28

Autor: kosmitolog

youtube.com

Trzyminutowy trailer filmu animowanego, stworzony przez Blender Animation Studio. Wszystko, poza stworzeniem strony dźwiękowej ( głosy aktorów oraz muzyka ) zostało wymodelowane, zanimowane, zmontowane i wyrenderowane w Blenderze. Świetny pokaz możliwości starszej wersji programu. W komentarzu wrzucam ciekawą, blisko godzinną konferencję na temat produkcji Agenta 327.

https://www.youtube.com/watch?v=mN0zPOpADL4

Proceduralna skóra własnej roboty do ściągnięcia za free

Data: 03.02.2019 22:47

Autor: kosmitolog

blendswap.com

Zgodnie z zapowiedzią w związku z otwarciem hasha Blendera wrzucam swój stary, darmowy materiał do ściągnięcia za free. Jak macie konto na Blendswapie to możecie sobie zassać i korzystać do woli w dowolnych projektach. Zalecam przerobić go pod najnowsze wersje ( podmienić shader w nodach ). Śmiało możecie sobie również wejść w profil i ściągnąć pozostałe :)