Data: 07.05.2020 23:19

Autor: Immortal_Emperor

Dominium Tau (ang. Tau Empire) zostało utworzone przez humanoidalną i bardzo zaawansowaną technologicznie rasę. Znajduje się ono wschodnim krańcu galaktyki w Segmentum Ultima. W stosunku do Imperium Ludzkości jest bardzo małe, jednak szybko się rozwija. Tau wciąż walczą o nowe kolonie, powoli wdzierając się na tereny Imperium co przysparza nowych problemów ludzkości.

Fizycznie Tau są bardzo podobni do ludzi. Mają zbliżoną budowę ciała, różnicą jest szaro-niebieska skóra, brak widzialnego nosa, cztery palce na dłoniach oraz kopyta zamiast stóp.

Jednak ,,w środku" Tau są znacznie inni od ludzi. Posiadają jedynie szczątkową duszę przez co jeszcze żaden z nich nie przeszedł na stronę Chaosu. Ponadto ktoś, kto nie ma duszy nie może być psionikiem, a więc nie występują oni wśród tej rasy. Skutkuje to tym, że Dominium nie mają odpowiednika imperialnych nawigatorów na swych okrętach a więc nie mogą podróżować przez Osnowę. Tak więc floty Tau wciąż polegają na zacofanych (o ile można je w ten sposób określić) napędach nadświetlnych przez co ich ekspansja przebiega dość powoli.

Tau wierzą w stworzoną przez siebie filozofię, nazywaną Większym Dobrem.

#warhammer40k

Data: 07.05.2020 00:04

Autor: Immortal_Emperor

Eldarzy (ang. Eldar), nazywający siebie również Aeldari to jedna z dominujących ras Xenos w Drodze Mlecznej, lecz będąca również niemalże na wymarciu. Kiedyś byli wielką i dumną rasą władającą całą galaktyką, będącą w stanie myślą niszczyć światy. Wszystkie niegdyś zamieszkiwane przez nich światy zostały zniszczone podczas katastrofy zwanej Upadkiem. Dziś to wymierający lud żyjący jedynie na Światostatkach, dryfujących w pustkach galaktyki. Niebezpieczni, lecz zadufani w sobie obcy, którzy mimo własnych błędów gardzą innymi rasami. W walce to nieliczni, lecz szybcy i niebezpieczni wojownicy posługujący się tajemniczą technologią, opierającą się na psychice. #warhammer40k

Data: 05.05.2020 22:27

Autor: Immortal_Emperor

Tyranidzi (ang. Tyranids), znani również pod wspólną nazwą Wielki Pożeracz. Są starożytną rasą szybko ewoluujących, hiper-agresywnych istot żyjących jedynie w celu własnego przetrwania. Obcy podróżują od planety do planety w ogromnych Flotach-Rojach, ogałacając światy z wszelkiego życia. Dlatego też Tyranidzi nie są zagrożeniem tylko dla ludzkości, lecz dla całej Galaktyki Drogi Mlecznej.

To najbardziej obca rasa ze wszystkich obcych, bowiem nie pochodzi w ogóle z naszej galaktyki, nie zna nauki ani technologii – sami w sobie są żywymi broniami. Owi Xenos są bardzo poważnym problemem dla wszystkich frakcji Drogi Mlecznej, stanowiąc priorytetowe zagrożenie.

Tyranidzkie floty przybywają na poszczególne planety, starając się pozyskać tzw. biomasę, która jest im niezbędna do przetrwania, ponieważ zapewnia materiał budulcowy dla uzupełnienia strat i tworzenia nowych osobników. Najważniejszą przyczyną pozyskiwania biomasy zaraz obok produkcji i funkcji energetycznej (niczym paliwo) jest pozyskiwanie nowego DNA, które dzięki specyficznemu rozmnażaniu się tej rasy pozwala na rekombinacje genów tak, by stworzyć doskonalszą jednostkę, lub zupełnie nowy podgatunek Tyranida. W ten sposób Tyranidzi nieustannie adaptują się i uczą, stanowiąc tym samym ostatecznego i idealnego łowcę. Całe tryliardy tyranidzkich organizmów składających się na Floty-Roje oraz oddziały naziemne są kierowane przez Umysł Roju – ich zbiorową świadomość, która kontroluje wszystkie jednostki naraz, od mikroskopijnych bakterii po kilkunastometrowe potwory zwane biotytanami aż po niebotycznie wielkie Biookręty.

#warhammer40k

Data: 04.05.2020 21:15

Autor: Immortal_Emperor

Orkowie (ang. Orks) – Orkowie są najbardziej wojowniczą rasą obcych 40M. Zamieszkują całą galaktykę a ich nieprzeliczone hordy sprowadzają wojnę i zniszczenie tam gdzie się pojawią. Gdyby kiedykolwiek doszło by do zjednoczenia wszystkich orkoidów cała Droga Mleczna zapłonęła by ogniem wojny a każda zamieszkująca ją rasa i cywilizacja upadłyby pod naporem zielonej fali dzikiej furii. Orkowie mają własną, odrębną kulturę w której dominuje jedna podstawowa zasada bytowa: Silniejszy ma zawsze rację. Każdy ork ceni jedynie siłę i brutalność. Wszystko inne co nie wymaga użycia tych dwóch cech jest zazwyczaj nie godne uwagi Orka.

#warhammer40k

Data: 03.05.2020 22:19

Autor: Immortal_Emperor

Nekroni (ang. Necrons) – nieorganiczna i starożytna rasa Xenos, zamieszkująca galaktykę Drogi Mlecznej.

Dawno temu istnieli jako śmiertelni Nekrontyrzy. Oszukani przez pradawnych C'tan otrzymali nieśmiertelne mechaniczne ciała zdolne do samo-naprawy, lecz zostali pozbawieni dusz. Uśpieni przetrwali 60 milionów lat. Obecnie budzą się po długim śnie. Niektórzy starają się odbudować dawną potęgę zajmując istniejące wciąż planety dawnego mocarstwa. Inni starają się dojść do siebie po wieloletnim śnie.

#warhammer40k

Data: 02.05.2020 20:39

Autor: Immortal_Emperor

Slaanesh znany również jako Mroczny Książę (ang. Dark Prince), Książę Rozkoszy (ang. Prince of Pleasure) Książę Chaosu (ang. Prince of Chaos) Ta Która Pragnie (ang. She Who Thirst) Zguba Eldarów (ang. Doom of The Eldar) czy po prostu Ona – to Bóg Chaosu będący wcieleniem rozkoszy, pasji i dekadencji. Najmłodszy z Wielkiej Czwórki.

Jeden z mrocznych panów narodził się stosunkowo niedawno. Jego narodziny doprowadził do upadku niegdyś dumnej i licznej rasy Eldarów. Dawno temu Eldarzy byli wysoce rozwiniętą rasą. Jednak z czasem stali się taką potęgą, że ich jedynym zajęciem było dogłębne poznawanie świata, nie tylko materialnego. Z czasem pycha i pewność siebie Eldarów nabrała takich rozmiarów, że ich intensywne myśli dały początek nowemu bogowi Chaosu, Slaaneshowi. Z czasem Slaanesh nabrał wystarczająco dużo siły i mocy aby w pełni się narodzić. Psioniczna fala, która towarzyszyła jego narodzinom rozerwała umysły Eldarów, w ułamku sekundy niszcząc ich imperium. Slaanesh zabił też prawie wszystkich Eldarskich bogów. Przeżył jedynie Khaine i Cegorah Roześmiany Bóg. Ten pierwszy postanowił walczyć ze Slaaneshem, ale Książe Chaosu rozbił go za setki kawałków które znajdują się teraz na Eldarskich światostatkach. Natomiast Cegorah skrył się gdzieś w Pajęczym Trakcie. Tylko nieliczni uchodźcy przeżyli. Fala nie tylko zabiła Eldarów ale również rozerwała cienką warstwę oddzielającą Spacznię od świata fizycznego, w której powstał dom zwolenników Chaosu – Oko Terroru.

#warhammer40k

Data: 01.05.2020 20:58

Autor: Immortal_Emperor

Tzeentch znany również jako Zmieniający Ścieżki (ang. Changer of Ways) – jeden z Bogów Chaosu, jest bogiem zmian, ewolucji, intryg, magii, przeznaczenia, manipulacji i podstępu.

Tzeentch opiera swoją władzę na ciągłych zmianach, za każdym razem gdy osiągnie jakiś cel, natychmiast wprowadza nowe zmiany, tworząc ogrom nowych możliwości i wydarzeń. Sprawia to że Tzeentch jest najznakomitszym i najmniej zrozumiałym spośród Mrocznych Bogów. Zmieniający Ścieżki jest bogiem losu i fortuny, ale również wiedzy i zrozumienia.

Wyznawcami Tzeentcha są najczęściej ludzie poszukujący wiedzy i chcący doskonalić się w magii. Tak naprawdę ich ambicje i pragnienia nie interesują Tzeentcha, gdyż są oni tylko jego marionetkami, pionkami w grze jaką toczy przeciwko śmiertelnikom. Kapryśna natura Tzeentcha sprawia, że nieustannie zsyła on mutację na swoich wyznawców, przez co większość z nich zatraca w końcu swoją świadomość i inteligencję, stając się Pomiotami Chaosu. Wyznawcy Tzeentcha przedstawiają go jako tajemniczą postać o ciele, po którym nieustannie wędrują tysiące twarzy, gdy Tzeentch przemawia, każda twarz powtarza słowa, subtelnie zmieniając ich kontekst i znaczenie. Powiada się że gdyby milion ludzi jednocześnie słuchało Tzeentcha, to każdy usłyszałby inne omamiające go kłamstwa.

#warhammer40k

Data: 30.04.2020 19:12

Autor: Immortal_Emperor

Nurgle znany jako Pan Zarazy (ang. Plague Lord) oraz Władca Rozkładu (ang. Lord of Decay)- bóg chorób, upadku i zniszczenia. Świadomość uzyskał w średniowieczu, kiedy wybuchła Czarna Śmierć. Jest najstarszym z Bogów Chaosu.

Władza Nurgla opiera się na rozpaczy, śmierci i rozkładzie. Pan Zarazy jest w większym stopniu bezpośrednio związany ze światem śmiertelników niż inni Bogowie Chaosu, zwłaszcza z ludźmi, którzy najbardziej cierpią i rozpaczają w strachu przed śmiercią.

Jednakże Nurgle jest również bogiem odrodzenia i przetrwania, ponieważ śmierć i rozkład są tylko kolejnymi etapami, niezbędnymi aby mogło powstać i rozwijać się nowe życie. Wyznawcami Nurgla są różni ludzie, najczęściej zwracają się do niego ci którzy chcą się uwolnić od rozpaczy, strachu przed chorobą, głodem i śmiercią. Pomimo swojej odpychającej powierzchowności, Nurgle jest "najprzyjaźniejszy" dla swoich wyznawców. Nie traktuje ich jak marionetki czy nic nieznaczące istoty, lecz jak swoje dzieci. Z tego powodu jest nazwany przez swoich wyznawców "Papa Nurgle" bo tak samo jak ojciec troszczy się o swoje "dzieci" i cieszy się z ich osiągnięć. Jednak wyznawanie Nurgla przynosi też inne korzyści. Nurgle gwarantuje dostęp do rzeczy która jest marzeniem wielu ludzi… do nieśmiertelności. Jednak wieczne życie ma też pewien haczyk, albowiem ciała tych, którzy całkowicie oddają się Bogu Zarazy zostają zdeformowane, zmutowane i zrastają się z pancerzem. W ten sposób można osiągnąć nieśmiertelność, stając się przy okazji obrzydliwą, ohydną, śmierdzącą i nieczującą bólu maszyną do zabijania. nie traktuje swoich wyznawców jak sługi, widzi ich raczej jako swoje dzieci i jest dumny z ich osiągnięć i oddania. Wyznawcom znany jest jako Papa Nurgle, ponieważ nie tylko uodparnia swoich wyznawców na ból i śmierć, ale również obdarowuje ich najróżniejszymi chorobami, schorzeniami lub mutacjami.

#warhammer40k

Data: 29.04.2020 19:35

Autor: Immortal_Emperor

Khorne – .Bóg Chaosu, który jest najstarszym a zarazem jednym z najpotężniejszych bytów zamieszkujących Osnowę. Khorne zwany również Krwawym Bogiem oraz Władcą Czaszek jest gniewnym i morderczym władcą bitwy będącym uosobieniem rzezi, dominacji, gniewu oraz nieuzasadnionego mordu w najczystszej postaci, którego ryk wściekłości odbija się echem po całej galaktyce. Khorne jest patronem szkarłatnej dzikości, bezlitosnego starcia i okrzyku walki. W jego imieniu bez przerwy jest przelewana krew niezliczonych istnień a ich czaszki są składane w ofierze przez zastępy wojowników i szaleńców, którzy świadomie lub nie sycą Pana Wściekłości zarówno mordem i bitewnym szałem, ale i dzikim uporem i walką do końca z silniejszymi przeciwnikami. Największym pragnieniem Khorna jest pogrążenie galaktyki w wiecznym konflikcie i utopienie jej w krwi każdej żywej istoty, nie pozostawiając nic prócz gór zbudowanych z czaszek jego ofiar. Mimo, że umysł śmiertelnika nie jest w stanie pojąć oraz w pełni oddać istotę jaką jest Khorne, to jego wyobrażenie jest niemal identyczne w całej galaktyce. Władca Czaszek jest przedstawiany jako tytaniczny wojownik posiadający setki metrów wysokości. Ma jednak twarz dzikiego, warczącego psa jednak jego powykręcane rysy są prawie ukryte przez straszliwy hełm ozdobiony czaszkami zdobywców.Całe umięśnione ciało Khorna jest pokryte ścieżkami nakładających się płyt pancerza z mosiądzu i poczerniałego żelaza.

#warhammer40k

Data: 29.04.2020 00:12

Autor: Immortal_Emperor

Imperator Ludzkości (ang. Emperor of Mankind) jest władcą Imperium Człowieka, Opiekunem, Ojcem i Bogiem rasy ludzkiej. Zasiada nieruchomo na Złotym Tronie na Terrze od ponad dziesięciu tysięcy lat. Poranione ciało nie może już wspierać życia i pozostaje nienaruszone tylko dzięki połączeniu starożytnej technologii i siły swojej woli. Stan ten podtrzymywany jest przez dusze ofiar niezliczonych milionów psykerów.

Jego wola jest wszechmocna, rozciągając się na ponad milion światów, które tworzą jego Imperium. Przez dziesięć tysięcy lat Imperator służył ludzkości, wykonujący jednocześnie wiele zadań istotnych dla jej przetrwania. Kieruje Astronomicanem, który prowadzi statki kosmiczne przez Osnowę. Jego ogromne moce psychiczne stale utrzymują moce Chaosu na wodzy, zapobiegając ich całkowitemu wtargnięciu do materialnego wszechświata oraz chronią przed nimi ludzi w całej galaktyce.

Rola Imperatora jako strażnika ludzkości wydaje się być przeznaczona tylko dla niego. Bez cesarza nie byłoby Imperium, podróży kosmicznych, ochrony przed wieloma zagrożeniami, przed którymi stoi ludzkość. Cesarz wie, że aby chronić swoją rasę musi przetrwać tak długo jak to konieczne.

https://wh40k.fandom.com/pl/wiki/Imperator

#warhammer40k

Data: 27.04.2020 23:27

Autor: Immortal_Emperor

Wyjące Banshee (ang. Howling Banshees) to doskonale wyćwiczone i zwinne wojowniczki Eldarów walczące wręcz.

Ważnym elementem walki nie jest tyle samo starcie, co zniszczenie morale przeciwnika przez okropne wrzaski, stymulowane przez psychosoniczny wzmacniacz zainstalowany w masce Banshee. Taki krzyk potrafi zdewastować układ nerwowy, sparaliżować i przerazić wroga na dłuższą chwilę, czyniąc go bezbronnym oraz bardzo łatwym celem.

#warhammer40k

Data: 26.04.2020 22:55

Autor: Immortal_Emperor

Inkwizycja (ang. Inquisition) – najpotężniejsza organizacja wchodząca w skład Imperium Człowieka, jej agenci, Inkwizytorzy sieją przerażenie, ale i cieszą się wielkim szacunkiem. Są oni owiani aurą mityczności, a znani są z tego, że niestrudzenie uwalniają pomstę Imperatora na mutantach, zdrajcach i heretykach. Rzadko kto nie truchleje na widok zimnego spojrzenia Inkwizytora lub nie doświadcza wielkiego strachu w jego obecności. Każdy obywatel Imperium, od najbiedniejszego do szlachcica, słyszał opowieści o śmierci i destrukcji, o wszechwiedzącym oku, które kara lub rozgrzesza niewinnych. Ci którzy wkroczyli w drogę Inkwizytora i przetrwali żeby o tym opowiadać, rzadko chcą ponownie zyskać jego uwagę.

#warhammer40k

Data: 25.04.2020 22:01

Autor: Immortal_Emperor

Kosmiczni Marines Chaosu (ang. Chaos Space Marines)- niegdyś jedni z najwspanialszych wojowników ludzkości, obecnie znienawidzeni zdrajcy, służący Bogom Chaosu. Choć każdy człowiek może odwrócić się od światła Imperatora i wstąpić na służbę Mrocznych Bogów Chaosu, to jednak żaden nie upada tak nisko jak Kosmiczny Marines Chaosu. Kosmiczni Marines przysięgają bronić Ludzkości, stawać w obronie słabszych i uciśnionych, walczyć przeciwko obcym, heretykom i demonom, służyć Imperatorowi całym sercem i umysłem. Lecz ci spośród Kosmicznych Marines, którzy oddają swoje ciała i dusze Chaosowi, stają się tym, przed czym przysięgali bronić Domeny Człowieka. Jako Kosmiczni Marines Chaosu gardzą dawnymi przysięgami, stąpając po ścieżce mroku, niszczą, plądrują i bezczeszczą wszystko to czego sami dawniej bronili. Są niczym złośliwy rak, trawiący zdrowe ciało Imperium, a czynią to aby przypodobać się swoim nowym panom, kapryśnym Bogom Chaosu.

#warhammer40k

Data: 24.04.2020 21:10

Autor: Immortal_Emperor

Gwardia Imperialna (ang. Imperial Guard), znana także pod nazwą Astra Militarum, jest największą siłą walczącą w galaktyce Drogi Mlecznej. Złożona z niezliczonych miliardów kobiet i mężczyzn stanowi pierwszą linię obrony ludzkości przed najazdami okrutnych obcych. Ludzie pochodzący ze światów pustynnych, skutych lodem czy zdewastowanych niekończącą się wojną zostają zjednoczeni pod sztandarem Imperium Ludzkości, aby bronić każdego skrawka imperialnej ziemi. Siła Gwardii Imperialnej opiera się głównie na umiejętności strategicznych dowódców, sile ognia oraz na liczebności, mimo że wiele jest przypadków, gdzie wróg góruje liczebnie nad Astra Militarum. Nazywana także Młotem Imperatora Gwardia, jest jakby manifestacją ogromu Imperium – codziennie pod broń zostają powołane niezliczone liczby, każdego dnia giną dziesiątki tysięcy a na ich trupach prowadzą atak kolejne tysiące ludzi wraz z zastępami czołgów mając za plecami ogromne rezerwy dostarczane przez imperialną flotę. Młodzi ludzie, w porównaniu do swych wrogów, słabo przeszkoleni i wyposażeni zostają wysłani w kosmos, by walczyć z najgorszymi okropieństwami wszechświata i dają im radę. Gwardziści zmuszeni są walczyć z najgorszymi potwornościami i plugastwami galaktyki w niekończącej się wojnie o przetrwanie rasy ludzkiej. Gdyby nie poświęcenie Gwardii Imperialnej, Imperium Człowieka nie byłoby w stanie przetrwać 10 tysięcy lat.

#warhammer40k

Data: 23.04.2020 19:30

Autor: Immortal_Emperor

Tech-Kapłani Adeptus Mechanicus przewodzą armiom cybernetycznych wojowników, zarządzają Światami Kuźniami oraz podtrzymują technologie Imperium. Każdy członek Marsjańskiego Bractwa dzierży cuda wykraczające często poza nawet najśmielsze wyobrażenia zwykłych śmiertelników, a każdy z ich wojowników, nawet jeśli był niegdyś człowiekiem, to teraz jest bezlitosnym wykonawcą woli Omnizjasza. Wszyscy uczniowie Boga-Maszyny są nieodwołalnie związani z jego starożytną religią, która bądź co bądź balansuje na samej krawędzi szaleństwa. Kult Maszyny szuka wiedzy bez względu na koszty, wiedząc, że nie sprowadzają oświecenia, lecz śmierć i zniszczenie na tych, którzy nie chcą im jej oddać. Oczywiście dla tych którzy przyjmą wole ich Boga los jest nieco łaskawszy.

#warhammer40k

Data: 23.04.2020 00:20

Autor: Immortal_Emperor

Kosmiczni Marines – elitarne oddziały Imperium Ludzi w fikcyjnym uniwersum gry bitewnej Warhammer 40,000. Kosmiczni Marines są elitarnymi oddziałami żołnierzy Imperium. Wysoką wartość bojową zawdzięczają modyfikacjom genetycznym, warunkowaniu psychicznemu i wyposażeniu obejmującemu m.in. egzoszkielety wspomagane.

#warhammer40k