Data: 22.11.2019 09:34

Autor: hellboy

Ciekawy pomysł, żeby uniknąć błędów poznawczych w mediach społecznościowych i nie sugerować się oceną innych np. w komentarzach. Lurker jeszcze nie jest wspierany, ale wszystko przed nami. :-) Niestety wersji na Firefox jeszcze nie opublikowano.

https://www.hidelikeseverywhere.com/

#chrome #internet #socialmedia

Zrozumieć rosyjski wywiad. Rosnąca rola GRU w mediach społecznościowych

Data: 17.11.2019 11:56

Autor: ziemianin

cyberdefence24.pl

#codziennaprasowka #informacje #wiadomosci #rosja #polska #usa #gru #cyberbezpieczenstwo #cyberataki #socialmedia #mediaspolecznocciowe #facebook #dezinformacja #fakenewsy

Rosyjskie operacje prowadzone na platformach mediów społecznościowych mają swe korzenie w ugruntowanej od dziesięcioleci radzieckiej strategii propagandowej – wynika z raportu opublikowanego przez Stanford. Ich charakter zmieniał się wraz z rozwojem ery cyfrowej oraz ewolucją social mediów.

Zrozumieć rosyjski wywiad. Rosnąca rola GRU w mediach społecznościowych

Na zlecenie Komisji ds. Wywiadu Senatu Stanów Zjednoczonych eksperci Stanford w raporcie „Potemkin Pages & Personas: Assessing GRU Online Operations” przeanalizowali dane, odnoszące się do postów zamieszczanych na platformach mediów społecznościowych, które zostały udostępnione przez władze Facebooka. Wszystko odbyło się w ramach badania operacji wpływu, prowadzonych przez służby rosyjskiego wywiadu GRU.

Raport stworzony przez ekspertów Stanforda i w sposób szczegółowy analizuje zbiór danych przekazanych przez Facebooka. Na podstawie zdobytych informacji specjaliści przeprowadzili ogólny przegląd taktyk i metod działania GRU, a także przedstawili zestaw danych statystycznych pokazujących działalność rosyjskiego wywiadu. Dodatkowo sporządzony został wykaz rodzajów operacji realizowanych przez rosyjskie służby. Wśród nich można wymienić na przykład tworzenie fikcyjnych profili publikujących fake newsy lub inne prorosyjskie treści, działania dezinformacyjne wymierzone w Stany Zjednoczone bądź Ukrainę, a także operacje „hack and leak”, polegające na kradzieży informacji a potem ich publikacji.

Autorzy raportu wskazują, że ich celem jest uświadamianie społeczeństwa na temat złośliwych operacji prowadzonych w ramach social mediów oraz wgląd w działania GRU w kontekście „szerszego środowiska informacyjnego”.

Tło i kontekst

Główny Zarząd Wywiadowczy, zwany potocznie GRU, podlega rosyjskiemu ministrowi obrony i odpowiada za prowadzenie szeroko zakrojonych operacji wywiadowczych. Jest upoważniony do realizacji specjalistycznych zadań przy wykorzystaniu kapitału ludzkiego (np. operacje psychologiczne) oraz technologicznego (m.in. cyberataki).

„Rozprzestrzenianie się dezinformacji jest jedną z podstawowych praktyk działania w ramach walki informacyjnej i częścią szeregu mechanizmów operacji wpływu prowadzonych przez Rosję” – mówi treść raportu. Według autorów dokumentu tego typu działania GRU są w dużej mierze zgodne z ustalonym wzorem taktycznym znanym jako narrative laundering czy information laundering. Polega on na tworzeniu fikcyjnych historii, a następnie ich publikację oraz rozpowszechnianie poprzez tworzenie specyficznego „łańcucha cytatów” (citation chain), co w ostateczności ma sprawić, że dana wiadomość zostanie uznana przez użytkowników za wiarygodną.

Kolejnym sposobem działania rosyjskich służb jest tak zwany „boosterizm”, który charakteryzuje się tworzeniem treści, a następnie ich rozpowszechnieniem, jednak głównym celem tego typu operacji jest stworzenie przekonania, że stanowisko przedstawione w spreparowanej wiadomości reprezentuje „popularny punkt widzenia”.

Przykłady przedstawione w raporcie dobitnie pokazują, w jaki sposób strategie działania służb zmieniały się wraz z rozwojem ery cyfrowej, dostosowując swoje operacje do kolejnych osiągnięć technologicznych. Dzięki pojawieniu się mediów społecznościowych GRU mogło realizować kampanie wpływu na szeroką skalę, tworząc fikcyjne profile rozpowszechniające fake newsy.

„Kolejną praktyką działania GRU są włamania oraz złośliwe kampanie wycieków danych realizowane za pomocą cyberataków” – stwierdzono w raporcie. Według specjalistów Stanford kompetencje GRU w tym zakresie pokrywają się z obowiązkami innych rosyjskich służb specjalnych, co należy mieć na uwadze podczas badania problematyki rosyjskiej działalności w cyberprzestrzeni. „Rozróżnienie między kompetencjami tych służb wydaje się być dostrzegalne tylko dla podmiotów funkcjonujących wewnątrz nich” – czytamy w dokumencie.

Główne podejścia

Współczesne operacje wpływów realizowane przez Moskwę mają swoje korzenie w ugruntowanej od dziesięcioleci radzieckiej strategii propagandowej, polegającej na rozpowszechnianiu ujednoliconych publikacji. Tego typu operacje koncentrowały się przede wszystkim na tworzeniu długiej formy tekstu lub innego materiału zorientowanego na państwo, a następnie skutecznej kampanii rozpowszechniającej, wykorzystującej między innymi lokalne media.

W tym miejscu należy również podkreślić, że strategia działania GRU obejmuje także tworzenie think tanków i stron z „alternatywnymi wiadomościami”. Jak wskazano w raporcie – „te ośrodki analityczne i witryny medialne opierały się na tzw. personach, czyli fałszywych tożsamościach internetowych, które były utrzymywane przez określony czas lub działały na wielu innych platformach, próbując stworzyć wrażenie, że dany profil osoby jest w pełni prawdziwy”.

Następnie autorzy dokumentu podkreślają znaczenie operacji dezinformacyjnych prowadzonych przez Moskwę. „Zbiór kampanii dezinformacyjnych opisanych w tym dokumencie wydaje się być w dużej mierze porażką służb (…) GRU nie zrobiła nawet absolutnego minimum, aby osiągnąć wysoki poziom wiarygodności, z wyjątkiem niektórych treści zamieszczanych za pomocą Twittera” – wynika z raportu. To wszystko sugeruje, że w wielu przypadkach albo funkcjonariusze GRU nie koncertowali się na „dystrybucji społecznej” spreparowanych materiałów albo nie posiadali wystarczającego doświadczenia do prowadzenia tego typu operacji.

Jednak z drugiej strony eksperci zauważyli, że część kampanii zakończyła się sukcesem Moskwy. Mowa tutaj na przykład o operacjach propagandowych, mających na celu wykorzystanie środowiska medialnego do dystrybuowania propaństwowych treści za pomocą tradycyjnych źródeł informacji. Współcześnie zdecydowanie większą rolę odgrywają media społecznościowe, dzięki którym potencjalna wiadomość może dotrzeć do milionów odbiorców w niedługim czasie od jej publikacji.

W odniesieniu do złośliwych operacji GRU, w których wykorzystane zostały cyberataki specjaliści przywołali przykład amerykańskich wyborów prezydenckich z 2016 roku. Wówczas funkcjonariusze rosyjskiego wywiadu włamali się do systemów DNC z zamiarem zakłócenia przebiegu całej kampanii wyborczej. Podczas operacji próbowali wpłynąć również na nastroje społeczne oraz amerykańską scenę polityczną za pomocą manipulacji i wywierania wpływu na lokalne media. To wszystko obrazuje skalę zaangażowania GRU w ramach realizacji zadań na rzecz Kremla.

Facebook wkrótce zmieni nazwę serwisom Instagram i WhatsApp

Data: 03.08.2019 15:20

Autor: ziemianin

purepc.pl

#codziennaprasowka #wiadomosci #facebook #whatsapp #instagram #socialmedia #internet

Wkrótce Instagram i WhatsApp zmienią nazwy, z dodanym członem "from Facebook". Decyzja Facebooka jest oficjalna.

Facebook wkrótce zmieni nazwę serwisom Instagram i WhatsApp

Coraz częściej ostatnio dochodzi do rebrandingu popularnych marek. Przyczyną tego rodzaju posunięć jest z reguły dążenie do lepszego wyeksponowania firmy stojącej za danym produktem. Tak między innymi stało się z iTunes, które zostało rozbite na Apple Music, Apple TV i Apple Podcasts. Podobna sytuacja będzie teraz miała miejsce z serwisami Instagram i WhatsApp ze strony Facebooka, do którego należą te dwie marki. Serwis The Information uzyskał informacje na temat ich planowanej zmiany nazwy bezpośrednio od amerykańskiej korporacji. Tak naprawdę pewne przesłanki dotyczące rebrandingu pojawiły się już w marcu, po tym jak założyciele oryginalnych spółek zrezygnowali z pełnionych obowiązków, a zastąpili ich ludzie z zarządu Facebooka.

Dwa popularne serwisy, Instagram i WhatsApp mają otrzymać dodatkowy człon "from Facebook" w swojej nazwie. – Chcemy być bardziej transparentni odnośnie tego, jakie produkty i usługi należą do Facebooka – przekazał rzecznik Facebooka serwisowi The Information. Decyzja ta miała być umotywowana presją ze strony organów antymonopolowych. Nowa nazwa miałaby widnieć w sklepie App Store / Google Play. Przypuszczalnie zobaczymy ją również na ekranie startowym aplikacji. Natomiast ikonka ze skrótem na pulpicie pozostałaby bez zmian.

W teorii Facebook tą decyzją wiele na pierwszy rzut oka nie zyska. Może natomiast wizerunkowo bardziej stracić, ze względu na skandale związane z m.in. naruszeniem prywatności, jakie przytrafiały się wartej (na 2 sierpnia 2019 – wg NASDAQ) 539 miliardów dolarów korporacji. Do tej pory Instagram i WhatsApp operowały jako niezależne spółki, a ich produkty raczej nie były w żaden ścisły sposób sprzężone z popularnym portalem społecznościowym. W styczniu 2019 pojawiły się jednak doniesienia o tym, że Facebook zamierza umożliwić skonsolidować komunikację pomiędzy WhatsApp, Messengerem i Instagramem, pozwalając na wysyłanie wiadomości użytkownikom tych serwisów bez konieczności żonglowania aplikacjami. Facebook nie zapowiedział jeszcze dokładnego terminu rebrandingu swoich aplikacji.

Twitter na komputery ma nowe szaty. Zmian nie można cofnąć

Data: 17.07.2019 20:23

Autor: ziemianin

purepc.pl

#internet #media #spolecznosciowe #socialmedia #twitter #codziennaprasowka #wiadomosci

Przeglądarkowa wersja Twittera została zmieniona. Dzięki odświeżeniu UI nawigacja ma być szybsza i prostsza. Nie będzie jednak możliwości powrotu do starszej wersji.

Twitter na komputery ma nowe szaty. Zmian nie można cofnąć

Na zdjęciu, po lewej: stary wygląd Twittera, po prawej: nowe UI

Twitter na komputery ma nowe szaty. Zmian nie można cofnąćTwitter to jeden z najpopularniejszych portali społecznościowych, nawet jeśli jest daleko w tyle za Facebookiem i Instagramem. Serwis otrzymał właśnie nowy interfejs w wersji przeglądarkowej, dzięki czemu witryna przypomina bardziej swój odpowiednik w formie mobilnej aplikacji. Testy nowego, desktopowego UI Twittera rozpoczęły się w styczniu tego roku, a niedawno dobiegły końca. Teraz odświeżony wygląd stanie się standardem dla wszystkich użytkowników, ale aktualizacja wprowadzana jest stopniowo. W ramach nowego Twittera, otrzymamy uproszczoną nawigację i łatwiejszy dostęp do wielu opcji, a wiadomości prywatne będą wyświetlane w wygodniejszy sposób.

Nowa, przeglądarkowa wersja Twittera w przeciągu kilku dni zagości u każdego użytkownika portalu bez możliwości cofnięcia się do starszej wersji. Zmianami, które rzucają się na pierwszy rzut oka to zniknięcie menu nawigacyjnego u góry strony z powiadomieniami, przyciskiem "strona główna" oraz wiadomościami prywatnymi. Powędrują one na lewo, do nowej pionowej kolumny z wszystkimi najważniejszymi opcjami. Poprzednio miejsce to zajmowały spersonalizowane dla nas trendy (czyli popularne obecnie hasztagi i słowa-klucze). Te ostatnie pojawią się teraz po prawej stronie, wraz z opcją wyszukiwania. Liczba napisanych przez nas tweetów, naszych obserwowanych/obserwujących będzie natomiast dostępna po kliknięciu na zakładkę "profil".

Nową funkcją dla wersji desktopowej Twittera jest możliwość przełączenia sposobu wyświetlania osi czasu (pomiędzy wpisami algorytmicznie uznanymi za "ważne" lub widokiem chronologicznym). Dzięki nowym zmianom teraz także możliwe jest szybkie przełączanie się pomiędzy wieloma kontami, co ułatwi życie prowadzącym kilka profili. Czytanie wiadomość prywatnych także zostało usprawnione, albowiem Twitter pokazuje nam nasze wysłane wiadomości i odbyte konwersacje w jednym widoku. Odświeżony UI to również większe czcionki oraz możliwość łatwiejszego aktywowania trybu nocnego oraz zmiany tematu kolorystycznego. Według Twittera, strona będzie funkcjonowała także szybciej. Deweloperzy musieli przepisać cały kod od zera, ale dzięki temu funkcjonalność witryny może automatycznie dopasowywać się w zależności od używanego urządzenia.

Data: 19.05.2019 15:56

Autor: Pancake

" "Ludzie" listy piszą….."

Biedroń ma ciekawą kampanię polityczną na Facebooku. Gratuluję osobie która na to wpadła, jestem pod wrażeniem.

Mianowicie: udostępnia on wiadomości, które "piszą do niego" nieznajomi na Facebooku. Jak się pewnie domyślacie, albo jest to narracja jak z obrazka, albo przeciwny biegun "Panie Biedroń, kocham Pana, tak dogłębnie".

Bardzo dobre wykorzystanie nieświadomości i naiwności społeczeństwa. My zdajemy sobie sprawę z tego, że warto badać źródło informacji w internecie – natomiast nasi rodzice i większość rówieśników, nie.

Posty mają bardzo dużo udostępnień, komentarzy, reakcji – wiadomo "kontrowersja".

Starałem się wyszukać 2-3 konta z tych "wiadomości" jednak bezskutecznie, więcej czasu nie chciało mi się marnować. Ale jestem pod wrażeniem, genialne. Messenger text generator ( ͡° ʖ̯ ͡°)

#polityka #wiosnabiedronia #biedron #marketing #socialmedia #facebook

6 sposobów w jakie social media zmieniają nam mózgi

Data: 07.05.2019 21:01

Autor: ziemianin

youtube.com

#youtube #unb #nauka #socialmedia

Czy wiesz, że 63% osób jest w stanie uwierzyć w nieprawdziwą informację, jeśli jest w niej odwołanie do badań i statystyk? Nie musisz jednak nic wymyślać – nauka jest bowiem pełna wiedzy, która szokuje i ciekawi. Jeśli chcesz błyszczeć takimi faktami wśród znajomych to jesteś w dobrym miejscu ;-).

Data: 23.03.2019 09:57

Autor: 12358

Tak sobie z rana przy kawce myśle…. @Thanos odwoływał się od "nie spełnia standardów…", czyta to w końcu jakis człowiek, i duma sobie… może faktycznie, ta strona jest ok, i wchodzi na lurka ~14h temu…. ja pi^$@le!

Data: 21.03.2019 15:53

Autor: Thanos

@Emil18 zgłosił dzisiaj, że wysyłanie wiadomosci z linkami do Lurka przez Messanger jest blokowane. zbadałem dokładnie sprawe… co sie okazuje?

FB (właściciel Messangera) zablokował Lurka, bo… nie spełnia standardów społeczności, hahaahha!!!!

(╥﹏╥)

[1] najpierw wszedłem tutaj szukając odpowiedzi:

https://en-gb.facebook.com/help/community/question/?id=865403166846302

gdzie laska poleca, aby potestować w konsoli FB. tam wyrzuca wszystkie błedy

[2] wkleiłem link do konsoli i…. (obrazek pod spodem)

[3] a tutaj link do ich "polityki" lewackiej. brawo FB. Lurek dziękuję Markowi za współpracę.

https://www.facebook.com/communitystandards/

Data: 17.03.2019 15:16

Autor: aborygo

Od 10 miesięcy na FB uporczywie zaznaczam wszystkie reklamy "nie dotyczy" czy tym podobną akcją. Efekt jest taki, że obecnie reklamy mi się nie wyświetlają na wallu, albo są to 1-2 dziennie (zupełnie nowe), które też tak oznaczam. Można powiedzieć, że #lifehack i wygranko ze złą korporacją jej własnym algorytmem. Ale… bez reklam okazuje się, że moja ściana jest prawie pusta. Muszę kilka razy odświeżać aby zniknęła mi plansza, abym dodał nowych znajomych i zdjęcia ble ble ble aby coś się zaczęło dziać. No w wtedy zazwyczaj mi wyskakuje, że któraś z koleżanek polubiła gdzieś śmieszne koty, a kolega gra w gre. Ziew… Często dopiero celowe wejście na profil znajomego pokazuje mi, że coś tam postuje swojego, bo większość aktywności na jakie pojawiają się na ściance to reposty z grup motywacyjno – inspiracyjnych albo tych ze śmiesznymi obrazkami. Generalnie słabo to u mnie wygląda. Kontent na FB stracił zęba, coraz większa ilość znajomych popada w bezbectwo, co pewnie jest efektem, że nawpuszczali przypadkowych ludzi do znajomych i teraz boją się co powiedzą w pracy, czy innej grupie znajomych hołdującej stanowi małej stabilizacji i nie narażania się nikomu.

Piszę to na lekkim kacu po tym jak wczoraj usunąłem 10 osób ze starych znajomych po przekonaniu się, że już nie mamy wspólnego języka. Jak to tam u Was?

Facebook wykorzystuje numer z uwierzytelniania dwuskładnikowego do innych celów

Data: 05.03.2019 15:07

Autor: Immortal_Emperor

smartfony.org

Facebook od dawna musi mierzyć się z oskarżeniami (słusznymi) dotyczącymi zbierania danych i łamania prywatności użytkowników. Jeremy Burge z Emojipedia odkrył szereg głęboko niepokojących rzeczy, o których wiele osób może sobie nie zdawać kompletnie sprawy.

Data: 26.02.2019 19:00

Autor: Lukmar

Dzisiaj w radiu słyszałem że 80% nastolatków umieszcza internecie swoje własne, erotyczne zdjęcia. Musiałem akurat wysiąść to nie usłyszałem do końca ale raczej chodziło o portale społecznościowe, a nie jakieś dyski google'a. Gdzie było te 80% kiedy ja byłem nastolatkiem ja sie pytam! ᕦ(òóˇ)ᕤ

A tak serio to trochę straszne. Ciekawe, w którą stronę rozwinie się społeczeństwo. Jak będzie wyglądał świat pod względem relacji międzyludzkich za 50 lat.

Festiwal mizoandrii w komentarzach do artykułu o skatowanym mężczyźnie

Data: 20.02.2019 11:38

Autor: remi13

facebook.com

"Za darmo nie dostał", "Kobitki górą!", "Ciota nie facet", "Pizda w rurkach". Co na to Sylwia Spurek, Hejt-Stopy i inne "ośrodki monitorowania"? Oczywiście nic.

Data: 19.02.2019 19:40

Autor: Jiren

Uważam, że w czasach social-media i internetu, Polsce potrzebne jest coś, co będzie rozsiewać propagandę na cały świat, zgodnie z polskim interesem narodowym. Nabór mogą robić np. na wykopie. Grupa 1000 osób, która będzie stale monitorować internet i wkraczać do akcji w razie np. głupich wypowiedzi żydowskich polityków. Coś jak trolle Putina.

Nie mogą to być jednak zwykli userzy, ale ludzie, którzy się znają na internecie, social media, internetowych botach, często umieją programować, robią SEO, blackhat, itp. Tylko czego się spodziewać po kraju, który dopiero teraz robi cyber-armię, a specjalista w niej będzie miał zarobki mniejsze niż w biedronce?

Facebook, BLIK, Gadu-Gadu, BitBay i stado nieświadomych mułów

Data: 15.02.2019 00:22

Autor: QapitanHaq

zaufanatrzeciastrona.pl

Łatwa praca dodatkowa, która nie zajmie więcej niż trzy godziny dziennie, a przyniesie 1500 zł zarobku w tydzień. Zbyt piękne, żeby było prawdziwe? Właśnie takimi ofertami kuszą rekruterzy mułów na Facebooku, a chętnych do rzekomej pracy nie brakuje.

Ps. Minusującym mułom przypominam, to działa w obie strony.

Data: 10.02.2019 14:42

Autor: Raven

Ale mi zawsze ciśnienie skacze jak widzę, że ktoś kupuje followersów na instagramie xD Większość firm i tak pyta o zasięgi, a jak ktoś przy 20 000 obserwujących ma zasięgi w postach i na story rzędu 300 wyświetleń, to żadna szanująca się firma nie nawiąze z kimś takim współpracy xD Z poziomu pozycjonowania się na Instagramie z dwóch złych rzeczy lepiej jest kupować polubienia, niż obserwujących

Data: 09.02.2019 00:05

Autor: raptor

Lurki drogie, z okazji wypłaty postanowiłem przekazać darowiznę na pewne stowarzyszenie, jednak FB nie chce mnie puścić dalej. Ciasteczka itp. wyczyszczone. Co robić?

Fotograf zdradza jak powstają zdjęcia dla profili na Instagramie

Data: 08.02.2019 19:06

Autor: false_nine

boredpanda.com

Podczas przeglądania Instagrama można natrafić na piękne fotografie w profilach części użytkowników. Kulisy powstawania takich zdjęć zdradzają prawdę kryjącą się za każdym ze znakomitych zdjęć, które przyciągają uwagę.

W jaki sposób Facebook stał się lewicową sektą? Opowieść pracownika firmy.

Data: 08.02.2019 19:02

Autor: raptor

quillette.com

Tragiczna relacja pracownika, który przez lata obserwował jak serwis promujący wolność słowa zamienił się w ideologiczny rynsztok prześladujący pracowników o zróżnicowanym światopoglądzie.

Data: 07.02.2019 18:59

Autor: Immortal_Emperor

SUPER NIANIA – Matka niedoszłego gwałciciela i damskiego boksera, hejtuje organizacje walczące o prawa ojców.

https://www.lurker.pl/p/NoBZgJyLl

(╯°□°)╯︵ ┻━┻

Data: 07.02.2019 01:06

Autor: Jiren

Musiałbym zrobić odwyk informacyjny i zobaczyć jak to na mnie wpłynie. Mimo to, mam gdzieś wewnętrzny sprzeciw, bo jak to tak: moje ulubione portale, komentarze, seriale, filmy, lurker :)

Data: 07.02.2019 00:46

Autor: Jiren

@Thanos hash #psychologia potrzebny ;)

Istnieje teoria, że wzrost depresji, samobójstw, kryzys związków, pojawienia się millenialsów to efekt pojawiania się Facebooka, Twittera, Instagrama i… internetowych seriali. Chodzi o motywację człowieka. Motywacja to taka magiczna rzecz, którą możesz nakarmić treściami, które są przygotowane przez innych. Masz motywację by coś zrobić? Oglądasz serial i tym samym gaśnie ta motywacja. Zamiast pracować? Wchodzisz do internetu i czytasz głupoty, po motywacji. Tak samo jest z wszelkimi filmikami motywacyjnymi, nasycasz swoją motywację sukcesami innych, chwilę jesteś pobudzony i koniec.

Zauważ, że nad takim serialem pracuje sztab marketingowców, ludzi którzy mają za zadanie wciągnąć Cię na długie miesiące i lata. Nie masz żadnych szans by wygrać z ekspertami, jedyny sposób to odwyk. Całkowite odcięcie od informacji. Wiadomo, przyda nam się Gmail, ale po cholerę nam Facebook, Twitter, Youtube, seriale, wykopy, gry?

Data: 06.02.2019 19:25

Autor: Raven

Czy jak się pisze zaszyfrowaną wiadomość na Messengerze to później po pobraniu paczki z naszymi danymi z Facebooka, to nadal tam będą?

Messenger pozwoli na cofnięcie wiadomości!

Data: 06.02.2019 15:34

Autor: MateuszTeusz

mobtech.interia.pl

Oficjalna możliwość cofnięcia wysłanej wiadomości trafia do komunikatora Messenger i na smartfony z Androidem oraz iOS. Od teraz użytkownicy mają 10 minut na to, aby zrezygnować z wysyłania tekstu czy też plików – jeśli zrobili to przez pomyłkę.

Usuwanie wysłanych wiadomości jest proste – wystarczy dotknąć na omyłkowo przesłaną wiadomość i kliknąć opcję "usuń dla wszystkich".

Aktualizacja przebiega etapami.

Co wie o mnie Facebook? Ściągnąłem dane i zdrętwiałem. Aplikacja czyta SMSy

Data: 06.02.2019 00:11

Autor: false_nine

noizz.pl

Najpierw dostałem w pysk dokładnym rejestrem moich połączeń: są numery, są daty, gdzieniegdzie jest czas ich trwania. W niektórych miejscach pojawiają się nazwiska osób, z którymi rozmawiałem. Moje wkurzenie zaczęło bardzo niebezpiecznie rosnąć. A potem zobaczyłem historię wysłanych i odebranych SMS-ów i mowę mi odjęło.

Data: 03.02.2019 23:46

Autor: djavulen

Nie ma tu jeszcze żadnych wpisów, to czas dodać. Głupie pytanie, ile macie lajków pod zdjęciem profilowym? Ja mam 140 i na tle moich koleżanek wydaje się mnie to mało… Głupie pytanie ale zawsze chciała zadać

Facebook traci na zasięgu w PL. Mocno w górę m.in. WhatsApp, Instagram, Wykop

Data: 01.02.2019 13:14

Autor: Zodiac

wirtualnemedia.pl

Facebook pozostaje zdecydowane najpopularniejszą platformą społecznościową w Polsce, przy czym jego przeglądarkowa wersja zanotowała w skali roku spadek zasięgu. Bardzo duże wzrosty osiągnęły WhatsApp, Instagram, Wykop, Pinterest i TikTok, natomiast mocno zmalała odwiedzalność Google+ - wynika z analizy Wirtualnemedia.pl.