#cyberatak - Garmin przyznaje, to był cyberatak.

Data: 28.07.2020 10:50

Autor: ziemianin

engadget.com

#aktualnosci #codziennaprasowka #informacje #wiadomosci #cyberbezpieczenstwo #cyberatak #okup #garmin #smartwatch

W zeszłym tygodniu firma Garmin doświadczyła poważnej awarii wielu swoich usług. Dotknęło to strony internetowej, call center i aplikacji do monitorowania kondycji fizycznej — Garmin Connect. Firma co prawda potwierdziła istnienie problemów, jednak milczała na temat ich przyczyny. Mimo to po sieci krążyła plotka sugerująca, że mamy do czynienia z cyberatakiem. Producent postanowił zabrać głos w tej sprawie. Pogłoski zostały potwierdzone.

#cyberatak – Garmin przyznaje, to był cyberatak.

Podobno przyczyną awarii sieci Garmin był atak zwany okupem. Tym samym wyciek notatki wewnętrznej z zeszłego piątku został potwierdzony przez rzecznika prasowego firmy. W oświadczeniu napisał:

[Garmin] padł ofiarą cyberataku, który zaszyfrował niektóre z naszych systemów.

Firma była w stanie odzyskać część funkcjonalności od poniedziałku rano. Właściciele fitness trackerów firmy Garmin są zwolnieni z obowiązku ponownej synchronizacji z serwerami, ale niektóre z systemów wciąż nie działają. Firma Garmin potwierdziła, że rozpoczęła naprawę i w ciągu najbliższych kilku dni będzie miała wszystkie usługi z powrotem. Producent nie powiadomił, czy naprawa oznacza poddanie się żądaniom okupu. Wspomniał jednak, że nie spodziewa się, że atak wpłynie na jego dalsze działania lub wyniki finansowe. Niektórzy użytkownicy obawiali się, że ich dane mogły zostać narażone na szwank, jednak firma twierdzi, że nic na to nie wskazuje.

Nic nie wskazuje na to, że jakiekolwiek dane klientów, w tym informacje o płatnościach od firmy Garmin Pay, zostały udostępnione, utracone lub skradzione. Ponadto nie miało to wpływu na funkcjonalność produktów firmy Garmin, z wyjątkiem możliwości dostępu do usług online.

Okup jest podobno nową odmianą złośliwego oprogramowania o nazwie WastedLocker z grupy znanej jako Evil Corp. Ta zwykle żąda naprawdę wysokiej kwoty w zamian za odszyfrowanie danych ofiary.

Garmin zabiera głos w sprawie awarii. Firma nie wspomina o ataku

Data: 26.07.2020 16:58

Autor: ziemianin

twitter.com

#aktualnosci #codziennaprasowka #informacje #wiadomosci #aktywnosci #atak #awaria #cyberprzestepcy #dane #garmin #ransomware #smartwatch #sportowe #synchronizacja #zegarki

Inteligentne zegarki sportowe marki Garmin borykają się z poważną awarią, która uniemożliwia między innym synchronizację treningów. Producent zdecydował się zabrać głos w sprawie.

Garmin zabiera głos w sprawie awarii. Firma nie wspomina o ataku

Od wczoraj użytkownicy inteligentnych zegarków sportowych Garmin nie mogą synchronizować swoich urządzeń z usługą Connect. Pojawiają się informacje pochodzące od niezależnych źródeł, które sugerują, że mamy do czynienia z atakiem typu ransomware. Niezależnie od przyczyn problemów technicznych, przerwa w działaniu najważniejszych usług okazuje się dość bolesna dla niektórych użytkowników smart-zegarka rzeczonego producenta. Firma przez długi czas nie odnosiła się do sprawy w sposób bezpośredni, ale teraz możemy zapoznać się z komunikatem od przedstawicieli. Lakoniczna odpowiedź daje nam jednak nadzieję na szansę zachowania danych o treningach.

Usługi działające w chmurze to dobrodziejstwo naszych czasów. Możemy synchronizować pomiędzy urządzeniami przeróżne informacje dotyczące nas, naszej aktywności oraz naszych plików. Niestety, systemy bywają zawodne i narażone na rozmaite ataki ze strony cyberprzestępców. Dotyczy to także usług Garmina, które nie działają w pełni od wielu godzin. Uściślając – użytkownicy smart-zegarków Garmin nie mogą korzystać z synchronizacji urządzeń, z pomocy technicznej, z historii aktywności oraz z opcji dodawania nowego urządzenia. Nie można również edytować ustawień zegarków. Czy to oznacza, że przez awarię utracimy permanentnie dostęp do naszych danych? Garmin twierdzi, że nie.

W oficjalnym komunikacie firma odesłała zainteresowanych do FAQ. Z dokumentu dowiemy się między innymi tego, że po usunięciu przyczyn awarii dostęp do historycznych danych powróci. Aktualnie zapisywane aktywności przechowywane są lokalnie na urządzeniach Garmin i zostaną zsynchronizowane w momencie ponownego startu usług. Ciekawe jest natomiast to, że kilka niezależnych źródeł uważa, że mamy do czynienia z atakiem typu ransomware. Cyberprzestępcy – rzekomo – mają żądać od Garmina kwoty 10 mln dolarów za odszyfrowanie dostępu do zablokowanych wcześniej danych.

We want to extend our sincerest apology for the inconvenience the outage has caused for our customers. We hope this FAQ answers some of the questions you have: https://t.co/e3lgtpZ1Ci

— Garmin (@Garmin) July 25, 2020