Data: 01.03.2020 14:10

Autor: FiligranowyGucio

6.900 Euro Ami: Citroën

Przy maksymalnej prędkości 45 km/h i zasięgu zaledwie 70 km, Citroën Ami jest wyraźnie ograniczony do użytku wewnątrzmiejskiego. Jednocześnie niewielkie rozmiary samochodu gwarantują, że zmieści się on nawet na niewielkich miejscach parkingowych. Samochód ma 2,41 metra długości i 1,39 metra szerokości.

https://t3n.de/news/citroen-ami-carsharing-e-auto-1257741/

#motoryzacja #samochodyelektryczne #francja

Data: 01.03.2020 08:48

Autor: xeerxees

#czterokolowiec #motoryzacja #samochodyelektryczne #ekologia

Na czterokołowca lekkiego nie potrzeba prawa jazdy, czy nie takie powinny być samochody elektryczne do miasta? małe, lekkie etc. a nie jakieś hiperpuper tesla milion koni, jakie to jest eko jak to zużywa prądu jak smok a produkcja prądu to też ślad węglowy itd. przecież mniejszy i lżejszy samochód zużywa mniej prądu, łatwiej nim zaparkować etc. Zresztą taki samochód nowy powinien kosztować max 20k a teraz elektryczne to się po 100k zaczynają, przecież to taki obudowany skuter elektryczny. Na zdjęciu czterokołowiec ale na diesel używany, rocznik 2014 – cena około 20k.

Data: 26.02.2020 18:22

Autor: R20_swap

Czy elektromobilność to mrzonka? Już zabrakło kobaltu do baterii a wkrótce zabraknie litu

W tym roku na całym świecie zostaną wyprodukowane cztery miliony pojazdów elektrycznych. Do 2025 r. będzie ich 12 milionów. Większość potrzebuje akumulatorów, których produkcja wymaga litu i kobaltu, a gorączka ich produkcji już się rozpoczęła. Niedobór akumulatorów zmusza producentów samochodów elektrycznych do zmiany planów produkcji, a nawet do jej zawieszenia.

W zeszłym tygodniu Times poinformował, że Jaguar Land Rover zawiesi produkcję crossovera I-Pace z powodu pustych magazynów u dostawcy akumulatorów LG Chem. Z tego samego powodu Mercedes zmniejsza swoją produkcję o połowę. Kluczowym problemem jest niewystarczająca zdolność produkcyjna, a budowa nowych fabryk tylko częściowo rozwiąże problem.

Surowce użyte do produkcji baterii litowych spowodowały powstania geopolityczne, wojny handlowe, protesty obrońców praw człowieka i ekologów.

Najgorsza sytuacja dotyczy kobaltu. W przeciwieństwie do litu, w większości wydobywa się go tylko w jednym miejscu, tj. Demokratycznej Republice Konga. Tutaj koncentruje się 59% światowych zasobów tego pierwiastka, a teraz jest to najdroższy element akumulatorów. Cena za tonę waha się od 30 tys. do 35 tys. dolarów amerykańskich, a jego rezerwy mogą po prostu nie wystarczyć. W następnej dekadzie popyt może 1,6 razy przewyższyć podaż.

Niektóre firmy, tj. na przykład chińska CATL, z którą Tesla obecnie negocjuje, próbują porzucić stosowanie kobaltu w bateriach litowych. Inni oferują rozwiązania w zakresie materiałów pochodzących z recyklingu.

Według Gavina Harpera, analityka z Faraday Institution, obecnie nie ma metody recyklingu, która sprostałaby rosnącym wymaganiom przemysłu motoryzacyjnego. Przejście na nowy rodzaj transportu wymaga baterii. Problemów z pojazdami elektrycznymi jest bez liku. Dotyczą one ceny, rezerwy mocy, infrastruktury ładowania itd. Jeśli te wyżej wymienione przeszkody zostaną wyeliminowane, pojawią się kolejne, np. skąd brać surowce do akumulatorów. Już dziś warto zastanowić się nad rozwiązaniem tego zagadnienia.

#elektronika #krew #kobalt #lit #akumulatory #samochodyelektryczne #technologia #pierwiastkiziemrzadkich #zasobynaturalne

https://zmianynaziemi.pl/wiadomosc/czy-elektromobilnosc-mrzonka-juz-zabraklo-kobaltu-do-baterii-wkrotce-zabraknie-litu

Szybkie ładowanie i zwiększona żywotność – nowe akumulatory do aut elektrycznych

Data: 09.11.2019 12:53

Autor: swiatoze

swiatoze.pl

Naukowcy z Pensylwanii opracowali akumulator litowo-jonowy, który ładuje się warunkach podwyższonej temperatury – w rezultacie cały proces trwa zaledwie 10 minut. W odróżnieniu od innych super-szybkich baterii opracowany model zachowuje bardzo długą żywotność.

#samochodyelektryczne #technologia #samochody

Data: 13.09.2019 16:00

Autor: FiligranowyGucio

Rada Miejska Amsterdamu ogłosiła, że stopniowo wprowadzi zakaz używania wszystkich silników spalinowych w mieście. To, co już stosuje się do wszystkich taksówek w 2025 r., zostanie rozszerzone na wszystkie pojazdy w 2030 r."Chcemy czystszego powietrza dla wszystkich mieszkańców Amsterdamu", mówi radna Sharon Dijksma. Już teraz mieszkańcy umierają średnio rok wcześniej z powodu zanieczyszczenia powietrza. Zrobimy wszystko, co w naszej mocy, by poprawić sytuację."

Na zdjęciu Nissan Leaf 1 generacji.

https://www.taxi-times.com/ab-2025-nur-noch-e-taxis-in-amsterdam/

#ciekawostki #holandia #amsterdam #samochodyelektryczne #zdrowie #zanieczyszczeniesrodowiska

Data: 19.05.2019 09:02

Autor: Starszyoborowy

Pod koniec kwietnia br. w Polsce zarejestrowane były 5 642 elektryczne samochody osobowe, z których dwie trzecie stanowiły pojazdy w pełni elektryczne (BEV, ang. battery electric vehicles) – 3 581, a pozostałą część hybryd typu plug-in (PHEV, ang. plug-in hybrid electric vehicles) – 2 060. Podział rynku między BEV a PHEV w Polsce wynosi 63% do 37%. Park elektrycznych pojazdów ciężarowych i dostawczych na koniec kwietnia br. zwiększył się do 294 szt., e-busów 198 szt., a elektrycznych skuterów i motocykli – do 3 822 szt.

https://www.rynekinfrastruktury.pl/wiadomosci/drogi/polski-licznik-elektromobilnosci--67216.html

#polska #samochodyelektryczne