6 Brygada Powietrznodesantowa odebrała pojazdy aeromobilne

Data: 16.01.2020 05:40

Autor: ziemianin

milmag.pl

#aktualnosci #codziennaprasowka #informacje #wiadomosci #wojsko #armia #samochody

6 Brygada Powietrznodesantowa odebrała pojazdy aeromobilne

15 stycznia w koszarach 16. batalionu powietrznodesantowego w Krakowie, z udziałem ministra obrony narodowej Mariusza Błaszczaka, miała miejsce uroczystość przekazania pierwszych 15 z 55 zamówionych Pojazdów Wojsk Aeromobilnych (PWA) o wysokiej mobilności przeznaczonych do desantowania techniką spadochronową. Pojazdy marki Toyota dla 6. Brygady Powietrznodesantowej dostarczyła spółka KAFAR Bartłomiej Sztukiert, Hibneryt, Auto Podlasie, Auto Special Modlniczka Oddział Sobiesław Zasada Warszawa

Samochody będą służyć żołnierzom m.in. do transportu wyposażenia i zaopatrzenia na zrzutowisku, transportu rannych i holowania broni artyleryjskiej. Nowe pojazdy mogą być transportowane zarówno przez śmigłowce, jak również przystosowane są do zrzutu na platformie desantowej z pokładu samolotów transportowych C-130E Hercules lub C295M. Zgodnie z informacją dostawcy, pojazdy zostały dostosowane do wymagań zamawiającego określonych we wstępnych założeniach taktyczno-technicznych.

Postępowanie zostało ogłoszone 27 lipca 2017. Wśród wymogów były napęd 4x4, dopuszczalna masa całkowita poniżej 3,5 t i ładowność co najmniej 1,2 t, a także silnik o mocy co najmniej 75 KM. Przyczepa miała mieć masę 75% pojazdu i ładowność co najmniej 800 kg. Informacja z otwarcia ofert została opublikowana 17 września 2018. Do dalszego etapu zakwalifikowało się czterech oferentów

Umowa o wartości 33 123 000 zł brutto na dostawę 80 pojazdów PWA wraz ze 160 Przyczepami Specjalnymi w latach 2019-2022 została podpisana 14 grudnia 2018. W ramach opcji o wartości 15,677 mln zł będzie możliwy zakup 25 dalszych PWA i 55 PS. Zwycięskie konsorcjum zostało zobowiązane dostarczyć pakiety eksploatacyjne i dokumentację techniczną, a także przeprowadzić szkolenia kierowców i personelu technicznego.

Szef resortu obrony brał udział także w otwarciu nowej spadochroniarni oraz wręczył pamiątkowy ryngraf dowódcy 6. Brygady Powietrznodesantowej z okazji tego wydarzenia. Dodał, że nowe pojazdy zostaną przetestowane przez żołnierzy podczas nadchodzących ćwiczeń o kryptonimie Defender-Europe 20, które odbędą się w kwietniu i maju 2020. Będą to największe od 25 lat manewry wojskowe w Europie, a także praktyczny sprawdzian zdolności amerykańskich do szybkiego przerzutu znacznych sił i współdziałania z sojusznikami (Przygotowania do Defender-Europe 20, 2019-10-09).

Licznik cofnięty o ponad 300 tys. km. Kierowca volkswagena nie był w stanie tego wyjaśnić

Data: 08.01.2020 15:43

Autor: NightShock

moto.pl

Po weryfikacji w Centralnej Ewidencji Pojazdów i Kierowców okazało się, że stan licznika jest zaniżony o ponad 300 tys. km. Wcześniejszy wpis ze stacji diagnostycznej wykazał stan 548 915 kilometrów, w chwili policyjnej kontroli było to 230 037 kilometrów. Siedzący za kierownicą właściciel volkswagena nie potrafił wyjaśnić, dlaczego stan licznika jest niższy niż ten odnotowany i zarejestrowany w bazie CEPiK w 2019 roku. Policjanci wyjaśniają teraz, jak doszło do zmiany wskazań drogomierza i kto jest za to odpowiedzialny.

#motoryzacja #samochody #polska

Data: 05.01.2020 16:38

Autor: FiligranowyGucio

Pod maską GT 63 i 63 S znajduje się jednostka 4.0 V8 M178. W tym pierwszym przypadku generuje ona 585 KM i 800 Nm, a w tym drugim – 639 KM i 900 Nm. Sprint od 0 do 100 km/h trwa analogicznie: 3,4 s i 3,2 s, podczas gdy prędkość maksymalna wynosi 310 i 315 km/h. Oba modele wyposażone są w system AMG Cylinder Management, pozwalający na dezaktywację części cylindrów podczas pracy przy niewielkim obciążeniu.Wiki

#mercedes #fotografia #samochody

Przez amerykańskie sankcje nie można pomóc irańskiemu kierowcy

Data: 22.12.2019 13:56

Autor: ziemianin

dziennikzachodni.pl

#codziennaprasowka #informacje #wiadomosci #aktualnosci #polska #iran #usa #kierowcy #samochody #tir

Na początku grudnia irańskiemu kierowcy zepsuła się pod Częstochową ciężarówka, dlatego utknął w naszym kraju i uzyskał spontaniczną pomoc od okolicznych warsztatów samochodowych, a także Polaków wpłacających pieniądze na nową maszynę. Okazało się jednak, że nie otrzyma on zakupionego dla niego TIR-a, co związane jest z sankcjami Stanów Zjednoczonych nałożonymi na Iran.

Przez amerykańskie sankcje nie można pomóc irańskiemu kierowcy

Dokładnie w miejscowości Koziegłowy stara ciężarówka International 9670 z 1988 roku odmówiła posłuszeństwa. Początkowo myślano, że wystarczy wymienić w niej akumulator i rozrusznik, ale okazało się, iż zepsuty jest także silnik. Naprawa pojazdu pochłonęłaby więc sporo pieniędzy z powodu trudnego dostępu do części, nie wspominając już o pochłonięciu sporej ilości czasu.

Fardim Kazemi mógł wpierw liczyć na pomoc mechaników i firm z ziemi częstochowskiej, a następnie na internautów chętnie wpłacających pieniądze na internetową zbiórkę na nową ciężarówkę. Do kupna używanego modelu wystarczyło około 99 tys. złotych, lecz ostatecznie uzbierano prawie ćwierć miliona złotych.

Nowy pojazd irańskiemu obywatelowi miał dostarczyć salon Grupy DBK, jednak szybko okazało się, że za sprzedaż TIR-a przedsiębiorstwo utraciłoby autoryzację ze strony holenderskiego producenta ciężarówek DAF, należącego obecnie do amerykańskiego kapitału. Wszystko z powodu nałożonych na Iran sankcji ze strony Stanów Zjednoczonych, które już parę miesięcy temu nałożyły blisko 1,7 mln dolarów kary za sprzedaż kilkudziesięciu pojazdów DAF do Iranu.

Osoby pomagające Kazemiemu zapewniają, że opracowały nowy plan pomocy. Zwróciły się więc one do amerykańskiej ambasady o rozpatrzenie sprawy, a także poinformowały o niej irańskich dyplomatów. Przede wszystkim zaczęto jednak szukać nowej ciężarówki, która nie będzie już podlegała embargu nałożonemu przez Waszyngton.

FCA i PSA podpisują umowę o połączeniu

Data: 18.12.2019 17:35

Autor: henius

motopunkt.pl

Potwierdzając wcześniejszą plotkę, PSA Group i Fiat-Chrysler Automobiles (FCA) podpisały wiążącą umowę o połączeniu w celu stworzenia czwartego co do wielkości producenta samochodów na świecie. Partnerzy mają nadzieję, że wykorzystają korzyści skali, opracowując nowe technologie i zwiększając swoją globalną obecność.

#motoryzacja #samochody

Poznajcie POLSKI warsztat W DUBAJU! #VlogDubai

Data: 08.12.2019 11:49

Autor: ziemianin

youtube.com

#codziennaprasowka #informacje #wiadomosci #zjednoczoneemiratyarabskie #dubai #samochody #naprawa #podroze #VlogDubai #zea #ciekawostkimotoryzacyjne

Tym razem w Dubaju trafiłem do polskiego warsztatu! Bentley, Lamborghini, Rolls-Royce czy Ferrari to dla nich codzienność. Poznałem tam Jacka, który oprowadził mnie i pokazał wszystkie projekty, nad którymi pracują w Brilliant Cars #VlogDubai 😉

Poznajcie POLSKI warsztat W DUBAJU! [#VlogDubai](/t/VlogDubai)

Studenci PW zbudowali bolid dla niepełnosprawnego Maksa

Data: 06.12.2019 18:50

Autor: ziemianin

pw.edu.pl

#ciekawostki #codziennaprasowka #informacje #wiadomosci #nauka #technologia #samochody #elektrycznybolid

Jest biało-niebieski, ma 2,4 m długości, waży 110 kilogramów, a jego prędkość użytkowa to 30 km/h – to elektryczny pojazd e-MaksPower. Studenci Politechniki Warszawskiej właśnie zakończyli prace nad projektem. Bolid skonstruowali dla Maksa – dziesięciolatka z dystrofią mięśniową i wielkiego fana motoryzacji.

Studenci PW zbudowali bolid dla niepełnosprawnego Maksa

6 grudnia 2019 roku w Gmachu Głównym PW odbyła się uroczysta premiera pojazdu. W jej kulminacyjnym momencie Maks zasiadł w bolidzie i pokazał jego możliwości, wykonując kilka przejazdów po Dużej Auli.

Galeria zdjęcia z premiery bolidu

– Cieszymy się, że mogliśmy wykorzystać nasze inżynierskie umiejętności, by komuś pomóc – mówi Łukasz Krawczuk vel Walczuk, kierownik projektu.

Cel: spełnić marzenie

Pomysł zrodził się podczas targów, w których uczestniczyli studenci z Koła Naukowego Adek. – Podszedł do nas tata Maksa i opowiedział o zamiłowaniu syna do elektromobilności i gokartów – opowiada Łukasz Krawczuk vel Walczuk. – A że ADek zajmuje się właśnie taką tematyką, to postanowiliśmy spełnić marzenie Maksa i zbudować bolid dostosowany do jego potrzeb.

Prace rozpoczęły się w lutym 2018 roku. W przedsięwzięcie zaangażowali się studenci z czterech kół naukowych Politechniki Warszawskiej: Studenckiego Koła Aerodynamiki Pojazdów, Koła Naukowego Robotyków (oba koła działają przy Wydziale Mechanicznym Energetyki i Lotnictwa), Koła Naukowego ADek (działającego przy Wydziale Elektrycznym) i Międzywydziałowego Koła Naukowego SmartCity (działa przy Wydziale Inżynierii Lądowej). To oni zajęli się kwestiami inżynierskimi. Z pomocą graficzną przyszedł Rafał Tomczak – student wzornictwa przemysłowego na ASP w Warszawie.

Podążając za trendami

Po konsultacjach z Maksem i jego rodzicami młodzi konstruktorzy zaprojektowali pojazd w pełni sterowalny za pomocą drążka sterowego, umożliwiającego kontrolę nad zespołem napędowym, układem kierowniczym i hamulcowym. Zaplanowali, że układ napędowy będzie w pełni elektryczny – zgodnie z aktualnymi motoryzacyjnymi trendami. Bolid miał mieć aerodynamiczne poszycie, dostosowane do tego typu konstrukcji, zaprojektowane i wykonane przez studentów.

– Kolory bolidu nie są przypadkowe – Maks wybrał biały i niebieski, kiedy zobaczył pierwsze wizualizacje przygotowane przez Rafała Tomczaka – zaznacza Łukasz Krawczuk vel Walczuk.

Bez pomocy ani rusz

Wymyślić i zaprojektować – to jedno. Ale zbudować – drugie i poważniejsze wyzwanie. Tak ambitne przedsięwzięcie wymagało sporych nakładów finansowych. Prace nad e-MaksPowerem wsparło wiele firm i instytucji: ABB, Budimex, AVL Software and Functions, AC SA, TME, Wamtechnik, Cubic Inch, LED Solar System, PSPA, Fundacja PGE, Maridex Meble, Profar Lakiernia, 3D Reaktor, efilament3d i oczywiście Politechnika Warszawska. Swoje serca i portfele otworzyło też 143 darczyńców – uczestników akcji crowdfundingowej na portalu PolakPotrafi.pl. Z pomocą przyszły także media, przekazujące informacje o projekcie i zorganizowanej na jego potrzeby zbiórce.

Studenci mogli liczyć na ciągłe wsparcie rodziców Maksa. Byli z nimi w stałym kontakcie

i na bieżąco informowali o postępach w pracy. – Projekt trwał dłużej, niż zakładaliśmy, ale nie traciliśmy motywacji, bo wiedzieliśmy, że Maks czeka i w nas wierzy – przyznaje Łukasz Krawczuk vel Walczuk.

Nowe cele

Teraz chłopiec może cieszyć się z bolidu, a jego twórcy – z wykonanej pracy. – Sprawdziliśmy zdobytą wiedzę i umiejętności w praktyce, nauczyliśmy się cierpliwości, pokory, zarządzania swoim czasem, odpowiedzialności – wylicza Łukasz Krawczuk vel Walczuk.

Radość i duma z wykonanej pracy nie przysłaniają jednak twórcom e-MaksPowera kolejnych celów.

– Przeprowadziliśmy wstępną rozmowę z osobami zainteresowanymi rozwojem projektu – mówi Łukasz Krawczuk vel Walczuk. – Mamy nadzieję na kontynuację (już pod inną nazwą) i dalsze pomaganie w spełnianiu dziecięcych marzeń.

Na różnych etapach projektu nad bolidem pracowało około 30 osób. Trzon zespołu tworzyli: Łukasz Krawczuk vel Walczuk (kierownik projektu), Hubert Graczyk (odpowiedzialny za układ sterowania oraz komputer pokładowy), Piotr Saffarini (opracował układ kierowniczy i konstrukcję wielu elementów w bolidzie), Michał Stasiuk (architekt systemu sterowania i elektronika), Marcin Staszewski (odpowiadał za dobranie i implementację systemu bateryjnego S), Michał Wielgosz (symulował aerodynamika i nadzorował wykonanie poszycia poszycie bolidu), Robert Juchniewicz (projekt i wykonanie instalacji elektrycznej), Łukasz Grab (programowanie mikrokontrolerów), Piotr Lange (mechanika płyty jezdnej), Joanna Kacprowska (pozyskiwanie sponsorów), student Akademii Sztuk Pięknych Rafał Tomczak (design oraz cały branding projektu).

Podstawowe dane techniczne e-MaksPowera:

Masa pojazdu: 110kg

Prędkość maksymalna projektowa: 80km/h

Prędkość użytkowa: 30 km/h

Zasięg: 20km

Moc: 3 kW

Pojemność baterii: 1kWh

Wymiary: 2,4 [m] x 1,3 [m] x 0,9 [m]

Poszycie z włókna szklanego

Koszt: 80 tys. zł

Data: 24.11.2019 04:29

Autor: Nietzsche

Właśnie oglądałem film z prezentacją Mercedes Maybach GLS 600. Cena będzie około 750 000 zł za podstawową wersję, pewnie z wyposażeniem i dodatkami osiągnie jakieś 1,3 mln zł, a top 2,5mln zł.

Kiedyś, jak byłem młodszy, może bym się podniecał, może by mnie było nawet stać wziąć w leasing, ale dzisiaj troszkę mnie to razi. Oglądając film i zdjęcia tego auta, zastanawiam się, "po jaką cholerę?". Osobiście, preferuję teraz auta, które możesz zniszczyć bez żalu. Tak do 200 tysięcy max i to w leasingu. W tej cenie znajdziesz mustangi, alfę stelvio, a jeśli patrzysz na segment używany, to znajdziesz wszystko, po Mercedesy AMG i to do jakiś 100-120 tysięcy. Auto, to nie gacie, których w lumpeksie nie kupię. Podjechać do ASO, zrobić porządny przegląd i można jeździć.

Co do samego Mercedesa, wygląda spoko, ale w środku jest tyle systemów i elementów "luxury", że nie wiem, czy nie podciera też dupy. Wystarczy powiedzieć, że przy otworzeniu drzwi… wysuwa nawet schodek. Za dużo tego i oglądając film, poczułem się, że to nie jest prawdziwy samochód, tylko fanaberia dla celebryty czy gwiazdy NBA.

Wiem, że czułbym się w takim czymś nieswojo i to nie chodzi o pieniądze wydane na ten samochód, ale o całe to wypasione wnętrze, super inteligentne systemy i elementy sprawiające byś miał odpowiednią temperaturę dupy przy 2 stopniach mniej na nadgarstku.

#samochody

Data: 10.11.2019 14:03

Autor: Lukmar

Był ktoś z was autem na Ukrainie? Myślę żeby pojechać do Mołdawii na sylwestra i zatrzymać się po drodze we Lwowie, ale wszyscy mi odradzają jazdę samochodem (szczególnie na polskich blachach) przez Ukrainę.

Serio jest aż tak źle? Zależy mi na sprawdzonych informacjach, bo "podobno jest maskara" już słyszałem.

#podroze #samochody #ukraina

Szybkie ładowanie i zwiększona żywotność – nowe akumulatory do aut elektrycznych

Data: 09.11.2019 12:53

Autor: swiatoze

swiatoze.pl

Naukowcy z Pensylwanii opracowali akumulator litowo-jonowy, który ładuje się warunkach podwyższonej temperatury – w rezultacie cały proces trwa zaledwie 10 minut. W odróżnieniu od innych super-szybkich baterii opracowany model zachowuje bardzo długą żywotność.

#samochodyelektryczne #technologia #samochody

Data: 03.11.2019 20:49

Autor: LadacznicoOdporny

Udało mi się kupić #auto. Jestem szczęśliwym posiadaczem Punciaka :)

Gdyby ktoś szukał taniego auta to podsyłam sprawdzoną pozycję rezerwową – brałbym gdyby się Punciak nie pokazał. Cenę udało się stargować na 3900, ale na bank zszedłby niżej. Skutek o wiele zbyt miękkiej licytacji z mojej strony ;)

Clio

Jest w nim co robić, ale nic natychmiastiwego, jako auto "na już" się sprawdzi.

#kupujzlurkerem #lodz #samochody #lurkilurkom

Data: 08.10.2019 09:38

Autor: LadacznicoOdporny

Szanowne Lurki,

Przymierzam się do zakupu pierwszego auta. Będzie mi służyć głównie jako narzędzie pracy. Sporo jeżdżenia po mieście, wiele krótkich tras. Budżet do 5000. Im mniej tym lepiej, ale z drugiej strony totalnego trupa też nie chcę.

Auto ma być tanie w utrzymaniu, ze sporym bagażnikiem i mało awaryjne. Stawiam na praktyczność i niezawodność. Opcje urody są bardziej na drugim planie (co nie znaczy, że wygląd nie ma znaczenia ;) ). To ma być typowe narzędzie pracy.

Na pewno będę szukał czegoś w gazie.

Polecano mi bym szukał czegoś od WV albo Skody. Zarazem mocno odradzając auta francuskie ze względu na kłopotliwą elektronikę.

A jakie od Was usłyszę rady? Czego szukać, czego unikać, na co uważać?

#motoryzacja #samochody #kupujzlurkerem #pytaniedolurkow

Data: 23.09.2019 14:14

Autor: Anty_Anty

-Podjedziemy w jedno miejsce jeszcze zobaczyć pod maskę dobrze?

-Tam nic nie ma, gdzie pan chce jechać?

-Zobaczyć czy wszystko ok z samochodem, tam jest warsztat policyjny, powiedzą czy wszystko ok.

-Panie ja nie mam czasu na zabawę, chce pan go kupić czy nie.

#samochody #januszebiznesu

Data: 13.09.2019 16:25

Autor: Anty_Anty

Idziesz oglądać samochód, handlarz jedzie po pełnej piździe jaki to jest dobry samochód, tylko brać i jechać.

Kopiujesz czyjś pomysł, wahasz się i poważasz jak zaklęty że samochód tylko na zimę jest potrzebny aby do pracy dojechać.

W końcu urobiony handlarz pyta się gdzie pracujesz a ty na to że w urzędu skarbowym ale nie mówisz co dokładnie robisz.

Handlarz dalej mówi o samochodzie ale już nie tak jak wcześniej po czym wypala że tutaj gorszej jakości cześci były dane i po czasie mogą być problemy ale pomoże znaleźć coś lepszego XD

W między czasie mówisz mu że bardzo dobrze że o tym powiedział bo już jednemu kiedyś kontrole taką dejebałeś że obsrany klient chodził.

Odchodzisz i widzisz jak facet mia nietęgą minę ale i widać u niego ulgę, czasem warto pokłamać.

Morał? Tępe ch&* boj ą się skarbówki,

#samochody

Data: 08.09.2019 07:43

Autor: Alojz

W Niemczech w dużych miastach, brakuje darmowych miejsc parkingowych, tanią alternatywą, jest parkowanie na parkingach przy marketach.Choc zazwyczaj, wolno tam stać tylko po 60 minut. W myśl zasady " a jak to sprawdza ", stało się na takich parkingach dłużej, idąc na zakupy do miasta.

Teraz w Hamburgu, na miejscach parkingowych przy marketach umieszczono czujniki parkowania,owy czujnik ,wielkości małej żółtej książki,jest zamocowany na ziemi i mierzy czas parkowania gdy samochód parkuje " nad nim".

Kto przekroczy 60 minut może się spodziewać opłaty parkingowej w wysokości 30 €


Mój autorski tag o Niemczech #wszystkooniemczech


#ciekawostki #samochody

Data: 05.09.2019 12:05

Autor: zDzis

Siemaaaaa :)

Dla tych co z benzyną wekrwiiii….

Jedyny i zzzzzajebisty raport z polskiego rynku klasyków.

I ciaaach linkiem: https://www.zdzis.com/moto/raport-nr-368-z-31-08-2019/

Pozdro :) (raport jest mojej własnoręcznej roboty – jak zwykle)

#zdzismoto #samochody #motoryzacja #lurker #polska #inwestycje #biznes #pieniadze #newsy #ladnapani

PS wybaczcie tą ładnąpanią, ale piękne kobiety i piękne samochody ładnie współgrają ;) mam nadzieję, że nie będziecie mieli mi za złe :)

Data: 02.09.2019 19:09

Autor: xyz

Ktoś tutaj zna się na samochodach?

Co powiedzie o audi a5 z 2012 roku w wersji 2.0 211KM?

https://www.otomoto.pl/oferta/audi-a5-ID6CaWdP.html

Te silniki są wytrzymałe? Opłaca się w taki samochód inwestować?

#motoryzacja #samochody

Data: 01.09.2019 16:38

Autor: ziemianin

#Infografika #USA #prezydnetusa #bestia #samochody #ciekawostki

Cadillac One "The Beast" – limuzyna prezydenta USA

Cadillac One nazywany "Bestią" to limuzyna prezydenta USA. Podobno nazwali ją tak agenci Secret Service – jest czarna, masywna, uzbrojona, ma dużą moc i już na pierwszy rzut oka budzi respekt. Gdy podróżuje nią wiceprezydent, otrzymuje kryptonim Cadillac Two.

W zasadzie to schron na czterech kołach. Zanim utarło się określenie "Bestia", auto nazywano Ground Force One – nawiązując do powietrznej fortecy, czyli specjalnie przystosowanego samolotu Air Force One.

Samochód Cadillac One skonstruowano tak, by głowa państwa mogła w nim przeżyć ostrzał z broni maszynowej, atak bronią chemiczną a nawet wjazd na minę.

Podczas każdej wizyty prezydentowi USA towarzyszy będzie "Bestia", a w zasadzie dwie "Bestie". W prezydenckiej flocie poruszają się bowiem dwa identyczne samochody – by zmylić potencjalnych zamachowców.

Choć limuzyna nazywa się Cadillac One, nie jest opancerzoną wersją żadnego cadillaca. Samochód skonstruowano na bazie podwozia ciężarówki, z kultowych amerykańskich krążowników biorąc jedynie kształt przodu auta.

"Bestia" to nie tylko środek lokomocji, ale i centrum dowodzenia. Prezydent USA może korzystać w nim ze wszystkich systemów łączności i ze skórzanego fotela decydować o losie Stanów Zjednoczonych.

Samochód może też zaatakować napastnika – zainstalowano w nim działko z gazem łzawiącym. Na wyposażeniu jest też broń palna.


Auto uchodzi za niezniszczalne, ale nie jest niezawodne. Gdy w 2011 roku Cadillac One wyjeżdżał z ambasady USA w Dublinie, podczas wizyty Baracka Obamy w Irlandii, samochód zawisł na betonowym progu w bramie.

Innym razem prezydencka forteca została unieruchomiona w Izraelu – zatankowano ją benzyną, a nie olejem napędowym. Po Cadillaca One przyjechała laweta.

Data: 01.09.2019 16:13

Autor: V3RS

Czy mamy na sali kogoś ~biegłego w rejestracji #samochody z #niemcy?

Ostatnim razem płaciłem jescze recykling więc trochę minęło niewiele pamiętam z procedury.

Mógłby ktoś w punktach co po kolei załatwić i może jakieś protipy?

Dowodu rejestracyjnego tłumaczyć podobno nie muszę. Umowa spisana z Polakiem po polsku, więc tłumacz całkiem odpada? Kartę pojazdu musze dostarczać i też tłumaczyć, czy nie jest wymagana?

VAT25, AKC-U i wydział komunikacji?

Artykuły w necie na ten temat to też cyrk i chaos. Zresztą powinna być jakaś instrukcja porządna na stronie urzędu.

A, i co z tego mogę załatwić przez neta lub pocztą? Wiem że na pewno akcyzę, bo w robocie jestem do 14 daleko od siebie i ciężko coś załatwiać codziennie – najlepiej za jednym razem

Data: 30.08.2019 22:02

Autor: Alojz

To się nazywa, kupić auto żeby jeździć.

Kupic nowe, Porsche 911turbo w roku 2015 i przejechać z nim do teraz 385 000 km

https://www.instagram.com/p/B1o0V8HhliE/?utm_source=ig_embed&ig_mid=XWl-qwABAAEIgXjOaVwttOb9vKkt

#samochody

Data: 25.08.2019 16:17

Autor: FiligranowyGucio

W 3 linku znajduje się kilka zdjęć z wypadu do Motorworld w Kolonii.Jest tam także salon Bentleya i Lambo oraz wystawa poświęcona M. Szumacherowi.Wejście jest bezpłatne,odbywają się tam także różne pokazy samochodowe,eventy itp.Obok jest jeszcze hotel i restauracja a niedaleko znajduje się Ikea.Dojazd jest bardzo prosty,np.tramwaj lini 5 z głównej stacji kolejowej dojeżdza praktycznie pod same drzwi.Następny cel to muzeum Toyoty,niestety tam trzeba czekać na termin.Miasto pod względem miejsc do zwiedzenia ma dużo do zaoferowania…

Motorworld https://www.motorworld.de/home/koeln-rheinland/

Muzeum Toyoty https://www.toyota-collection.de/de/home.php

https://www.pinterest.de/ms6896041/cologne-rhineland-motorworld-and-f-1-michael-schum/

#motoryzacja #f1 #samochody #wystawa #niemcy #sport

Data: 22.08.2019 09:52

Autor: Alojz

W Niemczech ośmiolatek "porwał " samochód mamy i pędził przez autostradę z prędkości 140 km/h. Gdy mu się jazdą znudziła zjechał na parking przy autostradzie. Po czym auto zaparkował, włączył światła awaryjne a za autem ustawił dla pewności trójkąt ostrzegawczy.

Jak osmio latek dał radę przeprowadzić taką akcję ?

Auto miało automatyczna skrzynie biegu a kierowca od lat jeździ go-kart.


#wszystkooniemczech


#heheszki #samochody

Data: 20.08.2019 21:19

Autor: FiligranowyGucio

Volkswagen – SP2 Reborn

https://www.youtube.com/watch?v=Qc3LxRr5rP4

#samochody #niemcy #brazylia #motoryzacja #historia

Volkswagen SP – samochody typu coupé produkowane głównie na rynek brazylijski przez firmę Volkswagen do Brasil w latach 70. XX wieku. Nazwa SP może oznaczać São Paulo, gdzie samochód ten był produkowany, lub "Special Project"

Liczba cylindrów: 4

Pojemność: 1678 cm³

Moc maksymalna: 75 KM przy 5000 obr/min

Hamulce (przód/tył): tarczowe/bębnowe

Rozmiar opon: 185 SR 14

Prędkość maksymalna: 161 km/h

Zużycie paliwa: 12,5 l/100 km

https://pl.wikipedia.org/wiki/Volkswagen_SP

Były szef Lotusa: „Wierzę, że samochody Kubicy i Russella bardzo się różnią”

Data: 11.07.2019 03:34

Autor: ziemianin

powrotroberta.pl

#codziennaprasowka #wiadomosci #sport #samochody #formula1 #f1 #williams #robertkubica #kubica #matthewcarter #lotus

Wymagany angielski

Cały wywiad z Matthew Carter możecie obejrzeć TU

Jak Mercedes może kontrolować pracę silnika w poszczególnych bolidach, jak wygląda współpraca z nimi, co robią ekipy które nie mają wystarczającego budżetu i dlaczego Williams jest dziś tam, gdzie jest? Matthew Carter, były szef Lotusa w Formule 1, zdradza bardzo ciekawe kulisy działalności zespołu F1.

Carter był gościem podcastu Missing Apex. Gdy został zapytany o Williamsa, a przede wszystkim Roberta Kubicę i tego, czy Polak mierzy się z jedną z największych gwiazd F1 w przyszłości, odpowiedział:

„Tak, z pewnością. Nie sądzę jednak, żeby Robert Kubica robił cokolwiek źle. Myślę że jednym z problemów Williamsa w ubiegłym roku było to, że mieli dwóch młodych kierowców. Problemem z takimi zawodnikami jest to, że nie potrafią tak szybko rozwijać samochodu i nie da się tak mocno ufać ich feedbackowi. Jeżeli masz zawodników, którzy są regularni, możesz polegać na ich ocenie” – powiedział Carter.

„Kubica wykonuje dobrą pracę. Wierzę też, że samochody Kubicy i Russella bardzo bardzo się różnią. Może wynikać to z chęci robienia kroków do przodu, że mówią: dobra George ty jeździsz z takim typem skrzydła, a ty z takim. Często mówi się, że jedynym, do którego można porównywać kierowcę jest jego kolega z zespołu, ale to bardzo rzadko prawda. Przerabiałem to z Joylonem Palmerem pod koniec jego okresu w Renault, gdy mówił mi, jak bardzo jego samochód różni się od auta Hulkenberga, jak wszystko idzie na tamten samochód” – dodał.

Zapytany przewrotnie czy w takim razie wszystkie nowe części dawali w 2014 i 2015 roku do bolidu Romaina Grosjeana a nie Pastora Maldonado, Carter potwierdził, mówiąc: „Nie mieliśmy wielu pieniędzy więc jeżeli mieliśmy dwa przednie skrzydła albo jedno do przetestowania, to dawaliśmy je Grosjeanowi, bo mobliśmy liczyć na feedback od niego. Ojciec Pastora bardzo głośno wyrażał swój sprzeciw wobec tego więc robiliśmy to w ukryciu, bo tak naprawdę tylko inżynierowie i projektanci wiedzieli, czy założona jest nowa część czy stara”.

Carter zdradza bardzo ciekawą rzecz, że Williams na 2014 rok wybrał silniki Mercedesa tylko dlatego, że były o 75% tańsze niż silniki Renault. Francuzi windowali ceny dzięki dominacji z Red Bullem w latach 2010 – 2013. Według niego nie ma zagrożenia, że Williams zbankrutuje czy odejdzie z F1.

Były szef Lotusa potwierdza również to, co mówiła już Claire Williams. Że łatwo wywalczone 3. miejsca w 2014 i 2015 roku przez Williamsa dały im fałszywe przekonanie, że robią wszystko dobrze, podczas gdy w tamtych latach wszystko zależało od silników.

„Było wiele pęknięć i błędów w organizacji zespołu Williamsa, które zostały na papierze przykryte tym silnikiem Mercedesa. Kiedy silniki zaczęły się zbliżać do siebie, to wszystko wyszło na jaw”.

Carter opisywał również, jak wygląda kwestia przygotowania i dostarczania silników na Grand Prix przez Mercedesa, z którego jednostek korzystał Lotus w 2015 roku.

„Chassis przybywało na tor z Enstone, a silniki z fabryki Mercedesa. My nie mieliśmy żadnej kontroli nad tym, co dostajemy i w jakiej specyfikacji, poza zapisami umownymi. Podczas grand prix przy silnikach pracowali inżynierowie Mercedesa, tyle że ubrani w nasze stroje. Po wyścigu chassis leciało w jedną stronę, a silniki były pakowane i odjeżdżały w inną” – mówi Carter.

A jak wyglądała sprawa modów silnika i pracy jednostki na poszczególnych trybach?

„Podczas naszej współpracy to Mercedes zarządzał silnikiem. Oni decydowali na jakim trybie jechałeś, oni mogli zablokować zmiany kierowcy na kierownicy w celu ochrony silnika, zbyt wysokich temperatur itp” – powiedział Carter. Zapytany, czy takie coś może być nadal możliwe, odpowiedział: „Na 100%. Nie mam co do tego cienia wątpliwości, że dają inne tryby silników. Wtedy gdy Romain zdobył podium na Spa [2015 rok], Mercedes musiał dać mu coś więcej, bo nie chcieli, żeby Vettel go wyprzedził i zdobył podium. I przyznali nam to po wyścigu, powiedzieli, dlaczego to zrobili. Romain przyszedł do mnie potem i powiedział: ten samochód nigdy nie prowadził się tak dobrze. Bo jeżeli masz szybszy samochód, to lepiej pracuje aero, szybciej dogrzewasz opony, możesz później hamować”.

Jak jest zbudowana skrzynie biegów F1 i jak ona działa.

Data: 10.07.2019 15:37

Autor: ziemianin

youtube.com

#codziennaprasowka #wiadomosci #technologia #samochody #f1 #formula1

Wymagany angielski

Jak jest zbudowana skrzynie biegów F1 i jak ona działa.

W tym filmie rozebrałem skrzynię biegów F1, aby pokazać, jak jest zbudowana skrzynia biegów Formuły 1 i trochę o tym, jak to działa.

Pracowałem nad samochodami wyścigowymi wiele lat temu, ale minęło już trochę czasu, odkąd pracowałem nad jakąkolwiek częścią jakiegokolwiek samochodu, nie mówiąc już o samochodowej skrzyni biegów Formuły 1 – jak pewnie widać w tym filmie.

W każdym razie bardzo fajnie było to rozebrać i zobaczyć, co jest w środku.

Dziękuję Mansell Motorsport za umożliwienie mi rozłożenia tego na części (i dla nich ponownego złożenia!)

Opracowanie, rozwój i produkcja samochodów Formuły 1 - BMW Sauber F1

Data: 10.07.2019 00:25

Autor: ziemianin

youtube.com

#codziennaprasowka #wiadomosci #ciekawostki #formula1 #f1 #technologia #bmw #bmwsauber #samochody

Opracowanie, rozwój i produkcja samochodów Formuły 1 – BMW Sauber F1

0:00 Engine Foundry

4:41 Engine Prototyping

7:10 Engine Quality Check

8:15 Engine Buildup

9:42 Engine Test Bench

10:42 F1 Car Modelling

12:05 Production of a Composite Monocoque

15:40 Seatfitting

18:39 Wind tunnel

19:58 Livery

20:50 Paint Shop

24:14 Final Assembly

28:04 Car Testing

Samochód przypominający rakietę, fajne zdjęcia Oldsmobile Golden Rocket z 1956 roku

Data: 05.07.2019 22:41

Autor: ziemianin

vintag.es

#codziennaprasowka #ciekawostki #samochody #motoryzacja #Oldsmobile #OldsmobileGoldenRocket #technologia

Link do galeri

Lata 50. były pamiętną dekadą w wielu sprawach. Od boomu kultury i mody po wyjątkowe wynalazki samochodów, zwłaszcza Oldsmobile Golden Rocket z 1956 roku.

Oldsmobile Golden Rocket był dwumiejscowym samochodem pokazowym zbudowanym przez Oldsmobile na potrzeby General Motors Motorama z 1956 roku. Radykalnie zaprojektowana koncepcja z włókna szklanego, zaprojektowana tak, aby przypominała rakietę na kołach, była kilkakrotnie poprawiana i wystawiana na różnych innych wystawach samochodowych, zwłaszcza podczas Salonu Samochodowego w Paryżu w 1957 r., Gdzie wywołała wiele fanfar, 18 miesięcy po jej pierwszym ujawnieniu.

Samochód pojawił się także w promocyjnym filmie krótkometrażowym Design for Dreaming wraz z resztą składu General Motors z 1956 roku.

Cezary Gutowski Dziennikarz "PS" został ambasadorem N-ki - sportowej linii Hyundaia

Data: 04.07.2019 16:13

Autor: ziemianin

youtube.com

#codziennaprasowka #CezaryGutowski #wydarzenia #samochody #Hyundai #vlog #sport

Kulisy F1 Vloga – skąd się bierze studia nagraniowe? ;)

Cezary Gutowski Dziennikarz „Przeglądu Sportowego” został ambasadorem N-ki – sportowej linii Hyundaia

Cezary Gutowski Dziennikarz „Przeglądu Sportowego” współautor książki "Niezniszczalny" o Robercie Kubicy

Specjalista od Formuły 1, o której myśli 24 godziny na dobę. Ma nosa do wyławiania talentów. O Robercie Kubicy publikował teksty, kiedy ten był kompletnie nieznanym kierowcą. Pasjonat motoryzacji. Zawsze doradzi koledze, jakie auto wypadałoby kupić i dlaczego właśnie to. W „Przeglądzie Sportowym” zaczynał jeszcze jako nastolatek.

Data: 02.07.2019 13:40

Autor: zDzis

Mercedes 190SL – Barn Find – opis deczko dziwny, ale "do obejrzenia w Polsce".

https://www.otomoto.pl/oferta/mercedes-benz-mercedes-190sl-niesamowite-znalezisko-w-stodole-kompletny-ID6C3g7u.html?

Zapraszam do obserwowania moje tagu #zdzismoto oraz późniejszego zapoznania się z pełnym raportem z rynku moto :)

Wykopię go również pod moim tagiem :)

#motoryzacja #samochody #mercedes

Data: 30.06.2019 17:20

Autor: zDzis

Siema!

Zabieram się do mikrobloga jak pies do jeża… i z góry przepraszam jak wyjdę na zielonego w tym temacie.

Już objaśniam po co, w ogóle piszę. Otóż od 3 lat zajmuję kompleksowym raportowanie rynku samochodów klasycznych (siedzę z nosem w aukcjach 24/7 i piszę raporty, w których za darmo udostępniam linki do najciekawszych aukcji).

Mój pomysł jest taki, abym pełne raporty jako takie wrzucał na "główną", ale wszelkie ciekawostki (pojedyncze aukcje przed publikacją raportu, analizy rynkowe, felietony itd.) mogę publikować tutaj – na mikroblogu i opatrywać je #zdzismoto

Co Wy na to? :)

Generalnie jeśli ktoś szuka samochodu (klasyka) to zapraszam na moją stronę – www.zdzis.com

Zapraszam też do dyskusji, zadawania pytań oraz do podpowiadania mi co mogę zrobić lepiej, aby zbudować publiczność (ręczę imieniem i nazwiskiem za jakość treści!). W świecie motoryzacyjnym traktują mnie jak czarną owcę, więc w Was nadzieja :)

Dla lepszego zapoznania zapraszam do obejrzenia mojego debiutanckiego odcinka na nowym kanale na YT.

https://youtu.be/iB0dUHfBXy8

Serdecznie pozdrawiam!

Filip Drozdowski

#zdzismoto #samochody #motoryzacja #biznes

Przegląd ogłoszeń z ciekawymi samochodami z ostatnich dni. (Raport - nr 353!)

Data: 30.06.2019 15:13

Autor: zDzis

zdzis.com

Hej! Nie ogarnąłem się jeszcze na mikroblogu, więc wrzucam tu.

Raport nr 353! – czyli darmowy przegląd najświeższych ofert z ciekawymi samochodami.

W miniaturce Syrena 100 !!! Dodam tylko, że Syrena 105 to już jest rzadkość, Syreny 101 i 102 to totalne unikaty…

Syrenę 100 widzę w ogłoszeniu chyba po raz pierwszy a w moim raporcie linki do około setki podobnych ogłoszeń…

Zapraszam

#zDzis #samochody #motoryzacja #polska #newsy #biznes

Data: 28.06.2019 17:30

Autor: reflex1

Pewien kierowca w Szwajcarii jechał 100 km/h w miejscu z ograniczeniem 60 km/h

Sąd pierwszej instancji wlepił mu mandat w wysokości 334000 chf.

Koleś się odwołał do sądu wyższej instancji, tłumacząc ze samochód był pożyczony i nie wiedział ze licznik pokazuje prędkość w milach, a nie w kilometrach. I ugrał zmniejszenie mandatu do 95000 chf.

W Szwajcarii mandaty są uzależnione od zarobków.

#szwajcaria #swissinfo #samochody #prawo #motoryzacja

Milimetry od tragedii. Kierowca podczas rajdu cudem wyminął nadjeżdżający samochód.

Data: 17.06.2019 19:34

Autor: Major_Bialkov

youtu.be

Do poważnego uchybienia w zabezpieczeniu doszło na odcinku testowym, który powinien być całkowicie pusty. Niestety, na trasie rozpędzonego samochodu pojawiło się czyjeś prywatne auto. Na szczęście, dzięki opanowaniu kierowcy, udało się uniknąć tragedii i to dosłownie o milimetry. Zobaczcie sami:

#rajdy #motoryzacja #samochody #wypadki #cotusieodpierdala

Data: 25.05.2019 18:28

Autor: RaW

Parę miesięcy temu dostałem zaproszenie jako prasa na imprezę samochodową

Klasyczna Polonia UK – zrzesza fanów motoryzacji oraz właścicieli pojazdów wyprodukowanych przed 1996 rokiem. W zeszłym tygodniu uczestniczyłem właśnie w takim zlocie – było blisko 240 pojazdów. Głównie maluchy, duże fiaty i syrenki :)

https://vimeo.com/338427078

był podobny post, niestety wprowadziłem wszystkich a głównie siebie w błąd – film umieściłem na d.tube, licząc – że uzbieram jakieś parę dolarów i wyśle na cele charytatywne. Niestety przy aktualnym ruchu na d.tube to tylko zmarnowanie potencjału filmu.

#samochody #klasycznapolonia #zabytkowesamochody #klasycznesamochody #motoryzacja

Jeden donos może kosztować właściciela auta cztery tysiące złotych.

Data: 10.05.2019 19:00

Autor: ziemianin

businessinsider.com.pl

#OC #ubezpieczenia #samochody #polisa

– Coraz więcej osób nie traktuje takich zgłoszeń jak denuncjacji, ale jak postawę obywatelską mającą na celu poprawę bezpieczeństwa na drogach – twierdzi Hubert Stoklas, wiceprezes UFG (Ubezpieczeniowy Fundusz Gwarancyjny).

Kierowcy są zgoła innego zdania.

– To zachęta do donosicielstwa i denuncjacji oraz propagowanie pieniactwa, które nie ma nic wspólnego ze społeczeństwem obywatelskim –uważają.

Data: 04.05.2019 11:44

Autor: FiligranowyGucio

Rezvani Motors jest projektantem samochodów i producentem wysokowydajnych supersamochodów z siedzibą w Irvine w Kalifornii Rezvani Motors został założony przez irańsko-amerykańskiego przedsiębiorcę Ferrisa Rezvaniego, jednego z projektantów supersamochodu Vencer's Sarthe , który wcześniej współpracował z Aston Martin, Ferrari i DBC Głównym produktem firmy jest Rezvani Beast finansowany przez Rezvani projekt. https://en.wikipedia.org/wiki/Rezvani_Automotive_Designs

Rezvani Tank

https://www.youtube.com/watch?v=LwaVrduuRpA

Rezvani Automotive Designs

https://www.google.de/search?newwindow=1&safe=active&client=opera&hs=YtE&biw=1582&bih=768&tbm=isch&sa=1&ei=vV3NXMuvG8yL1fAPmuuk-AM&q=Rezvani+Automotive+Designs&oq=Rezvani+Automotive+Designs&gs_l=img.3..0i19l2.2269.4809..5777…0.0..2.86.429.7……2….1j2..gws-wiz-img…..0..0i67j0j0i30.pxE1nsEcKd4

#samochody

Samochód terenowy Willys MB: Budowa i historia kultowego modelu

Data: 04.05.2019 00:02

Autor: przyczepymarter

przyczepymarter.pl

Jednym z najpopularniejszych i zarazem najbardziej rozpoznawalnych na świecie lekkich wojskowych samochodów terenowych jest amerykański Willys MB. Był on produkowany w okresie II wojny światowej, kiedy to z taśmy produkcyjnej zjechało blisko 640 000 egzemplarzy tego nie zawodnego samochodu wykorzystywanego przez siły alianckie na frontach w latach 1941 – 1945, a także również po już po zakończeniu działań wojennych.

#samochody #willys #oldtimer #historia #wojsko #motoryzacja

Data: 03.05.2019 17:41

Autor: Alojz

W Niemczech 122 sportowych samochodów,urządziło sobie wyścigi na autostradzie na północy Niemiec. Pędzili po 250 km/h. Wśród samochodów, samochody marki Porsche, Lamborghini, Ferrari itd.

Jak policja całą ekipę skierowała na parking, to policja nie była wstanie części samochodowe załadować na lawetę ,powód: za niskie zawieszenie.

#samochody #wszystkooniemczech

Data: 26.04.2019 21:37

Autor: FiligranowyGucio

https://motorblock.at/skoda-r200-non-fiction-r8-trifft-auf-rs/

R8 Spotyka RS

https://www.pinterest.de/pin/638877897112925670/

#samochody #czechy #niemcy

W miarę upływu czasu widzieliśmy już kilka hołdów dla różnych pojazdów z dawno minionych dni. Ale to, co dwóch kolegów projektantów zrobiło z Audi R8 na cześć Skody 130 RS, jest naprawdę dziwne. I nazywa się Skoda R200 Non Fiction.

Czeski projektant Petr Novague chciał uczcić 40. rocznicę powstania najlepszego samochodu rajdowego Skody i zdecydował się to zrobić za pomocą Audi R8. Wciągnął na pokład swojego kolegę Metal Hoffmana i razem stworzyli niezwykły film fabularny R200. Novague jest projektantem i entuzjastą Skody, Hoffman jest producentem różnych części samochodowych. Drugi współpracował już z Volvo i Volkswagenem, a teraz zbudował hołd dla Skody 130 RS, którą zaprojektował pierwszy. Ale podstawą R200 nie jest, jak można by przypuszczać, Skoda, ale pierwsza generacja Audi R8 o mocy 420 KM i 4,2-litrowy V8.

OCZY SPODKA SKODY R200 NON-FICTION

"Skoda 130 RS to samochód, o którym nie trzeba pisać, rozmawiać ani stawiać na piedestale jako coś legendarnego", mówią Novague i Hoffman. "To po prostu prawdziwa czechosłowacka legenda, a jej wybór jako punktu wyjścia dla naszego pierwszego samochodu był naturalny.

Reninterpretacja czechosłowackiej legendy została stworzona ręcznie w pracochłonne 18 miesięcy. Planowana jest niewielka seria 24 pojazdów, która powinna rozpocząć się w styczniu przyszłego roku. Koszt: 300 000 szylingów europejskich. O tym, czy R200 jest warte pieniędzy musi decydować każdy z osobna. Nowa cena nowego R8 posłuży jako podstawa do przemyśleń: około 200.000 euro. Dane dotyczące osiągów R200 Non-Fiction pozostaną tajemnicą, ale jeśli nowa obudowa z blachy nie zwiększy znacząco wagi i nie pogorszy aerodynamiki, można przyjąć podobne dane dotyczące jazdy jak w R8. Dwaj entuzjaści Skody chcieli przenieść ikoniczną sylwetkę 130 RS do Audi, co udało im się zrobić, przynajmniej częściowo. W przeciwieństwie do czeskiej legendy, R200 oparty jest na silniku średnim. Ale to nie wydaje się być największa wada pojazdu.

Data: 26.04.2019 13:31

Autor: Immortal_Emperor

Nawet do 3 lat więzienia za cofanie licznika pojazdu! Prezydent podpisał ustawę.

Nieuprawniona ingerencja we wskazania liczników przebiegu pojazdów (drogomierzy) będzie karana. Winnym grozi „kara pozbawienia wolności od 3 miesięcy do 3 lat, a w przypadkach mniejszej wagi, grzywna, kara ograniczenia wolności albo pozbawienia wolności do lat 2” – czytamy na stronie prezydenta, który podpisał wczoraj ustawę, wprowadzającą wspomniane zmiany.

Źródło https://trans.info/pl/nawet-do-3-lat-wiezienia-za-cofanie-licznika-pojazdu-prezydent-podpisal-133873

#motoryzacja #prawo #samochody

PE zatwierdził pułapy emisji CO2 dla ciężarówek

Data: 18.04.2019 20:46

Autor: Starszyoborowy

wgospodarce.pl

Przedstawiciele Parlamentu i rumuńska prezydencja Rady UE ustaliły wstępnie kompromisowy tekst przepisów w lutym. W czwartek Parlament poparł to porozumienie 474 głosami. 47 posłów było przeciw, a 11 wstrzymało się od głosu.

#samochody

Data: 17.04.2019 19:50

Autor: FiligranowyGucio

Tesla opublikowała nowy raport pokazujący, że jej moc słoneczna jest ponad dwukrotnie większa niż moc zużywana przez całą dotychczas sprzedaną flotę pojazdów.

Pozytywny wpływ Tesli na środowisko naturalne

Zgodnie z pierwszym "raportem uderzeniowym" Tesli, który Tesla opublikowała w tym tygodniu , łączna produkcja energii elektrycznej z jej instalacji słonecznych jest ponad dwukrotnie większa niż całkowite zapotrzebowanie na energię całej floty pojazdów elektrycznych sprzedanych dotychczas przez Teslę.

Przetłumaczono przy pomocy www.DeepL.com/Translator

https://interestingengineering.com/tesla-solar-energy-output-twice-the-power-used-by-all-its-cars?utm_source=Facebook&utm_medium=Article&utm_campaign=organic&utm_content=Apr17&fbclid=IwAR23hNTAYCSNIrGvHjHG7-O5m448T34WHxpexuqs7QQN2jBuLxXVcr6iwPg

#tesla #samochody

Data: 14.04.2019 21:01

Autor: Starszyoborowy

Bolidy Formuły 1 muszą być jednocześnie lekkie i wytrzymałe. Williams i agendy ministerstwa obrony – UK Defence Science and Technology Laboratory (Dstl) oraz Defence and Security Accelerator (DSA) – postanowiły spróbować wykorzystać rozwiązania opracowane na potrzeby samochodów wyścigowych do stworzenia nowej generacji przenośnych lekkich schronów i osłon.

http://www.konflikty.pl/aktualnosci/wiadomosci/rozwiazania-z-formuly-1-do-produkcji-schronow/

#samochody #wojsko

Data: 10.04.2019 16:14

Autor: Alojz

Jak szybko jechaliście samochodem, jako kierowca czy pasażer.

U mnie było to jakieś 235 km/h

Kierowca mówił że więcej nie da rady , oczywiście Autobahn.

Najlepsze to nie pamiętam jaki model to był samochodu…jakiś nowy Opel chyba ..

#pytanie #samochody

Data: 07.04.2019 12:09

Autor: Raven

#samochody #samochod

Widziałem wczoraj fajny samochód, z wysuwanymi lampami, bardzo przypominał ten z trailera Cyberpunk 2077, jakąś mazda czy coś takiego, raczej na pewno starej daty. Kto ma jakieś sugestie co to mogło być?

Data: 06.04.2019 11:14

Autor: Alojz

Jak wszyscy wiedzą Niemcy chcą ratować świat, jeśli chodzi o ochronę środowiska.Od jakiegoś czasu mówi się o ograniczeniu prędkości na autostradach do 130 km/h. Oczywiście chodzi o ograniczenie produkcji CO2.

Gazeta Spiegel dotarła do studiów ministerstwa komunikacji, a tam ciekawe dane : Tylko co dziesiąty użytkownik autostrady w Niemczech jeździ 150km/h i więcej.

A samo ograniczenie prędkości spowoduje ograniczenie CO2 tylko o 3% ( licząc cały transport kołowy w Niemczech)

#samochody #wszystkooniemczech

Data: 27.03.2019 08:48

Autor: Kiszony

Lurki, prośba o radę…. potrzebuje tanie auto do przemieszczania się po okolicznych wioskach, tanie w eksploatacji i w razie naprawy. Budżet max 4k. Będę robił ok 100km dziennie, 6 dni w tygodniu, powiedzmy że przez następne ok. 2-3 lata. Posiadał ktoś z was kiedyś Lanosa, co myślicie o tym wyborze, czy może jakieś inne propozycje w tym budżecie? Za wszelkie sugestie będę wdzięczny.

Jak by mi do 4k opuścił, brać ten egzemplarz?.

https://www.otomoto.pl/oferta/daewoo-lanos-daewoo-lanos-39-tys-km-bezwypadkowe-na-gaz-pierwszy-wlasciciel-ID6BMSDF.html#337127f18d

Data: 23.03.2019 18:49

Autor: Evagrio

Wczoraj w radiu słyszałem taką krótka rozmowę, że średnia cena auta kupowanego w Polsce to 20k PLN. I że to niby auta stare bo już dziesięcioletnie, i że zagrożenie itd itp. Czy waszym zdaniem auto mające 10 lat, albo warte 20k to już szrot?

Premiera Tesli model Y. Nowy elektryczny SUV to przykład ewolucji, nie rewolucji

Data: 15.03.2019 09:20

Autor: FiligranowyGucio

spidersweb.pl

To już koniec oczekiwania. Tesla Model Y została pokazana światu. Znamy jej ceny i specyfikacje techniczne.

Nowy samochód Tesli został zaprezentowany światu podczas specjalnego wydarzenia w Los Angeles. Zgodnie z naszymi przewidywaniami nie doszło do żadnej rewolucji w stylistyce. Nowy SUV Tesli faktycznie w pewnym sensie wygląda jak model 3 po zażyciu sterydów i kilku wizytach na siłowni. Nie ma w tym nic dziwnego, wszystko jest zgodne z zapowiedziami. W końcu te auta miały mieć 3/4 wspólnych części.

Model Y docelowo ma występować w 4 wariantach. Jako pierwsze, bo jesienią 2020 r., na rynku pojawią się 3 wersje – jedna z napędem na tył i dwie z czterobutem. Najtańszą z nich będzie opcja Long Range z mocą silnika przekazywaną na jedną oś. Jak sama nazwa wskazuje, wariant ten dojedzie najdalej na jednym ładowaniu. Według danych podawanych na rynek Stanów Zjednoczonych zasięg ma wynosić około 483 km, ale już według norm WLTP ma być to 540 km. Prawda zapewne będzie gdzieś pośrodku. Wersja Long Range z tylnym napędem ma rozpędzać się do 209 km/h i przyspieszać do setki w ciągu 5,8 s. Cena tego wariantu będze się zaczynać od 47 tys. dolarów w Stanach Zjednoczonych lub 55 tys. euro w Niemczech. Lub 55 980 euro, zależnie która cena podana na stronie jest tą prawdziwą.Wersje z napędem na 4 koła.

Szczebel wyżej znajduje się model Y Long Range z napędem na wszystkie koła. Wyposażony w 2 niezależne silniki elektryczne samochód traci 35 km zasięgu, ale za to jego prędkość maksymalna rośnie do 217 km/h, a czas potrzebny do osiągnięcia setki spada do poziomu 5,1 s. Ceny zaczynają się od 51 tys. dolarów (59 tys. lub 59 980 euro w Niemczech).

Topowy wariant zyskał nazwę Performance. Choć ładowania ma wymagać co 480 km, nikogo nie powinno to martwić, bo w zamian będzie dawać świetne osiągi. Prędkość maksymalna wersji Performance to 241 km/h, a przyspieszenie do setki ma jej zajmować 3,7 s. Bez zaskoczeń, miało być szybko, więc jest szybko. Cena? Od 60 tys. dolarów (67 tys. lub 67 980 euro).

Na koniec trzeba też wspomnieć o bazowej wersji Standard Range, która ma się pojawić wiosną 2021 r. Jej ceny powinny zaczynać się od 39 tys. dolarów jeśli Elon nie zmieni zdania.Nie tylko szybka, ale i praktyczna (przynajmniej jak na SUV-a).

Wnętrze nowej Tesli bardzo mocno przypomina to z modelu 3. Opcją w Y ma być możliwość przewożenia 7 pasażerów. SUV reklamowany jest jako wyposażony w przestrzeń ładunkową o objętości 1841 litrów. Tesla chwali się też szeregiem systemów bezpieczeństwa, a dobre prowadzenie zapewni m. in. nisko położony środek ciężkości.

Ambicje Elona Muska względem nowego auta są spore. Wyraził przekonanie, że model Y ma szanse sprzedać się lepiej niż 3 i S razem wzięte.

Od 2020 roku żadne nowe Volvo nie pojedzie szybciej niż 180 km/h

Data: 09.03.2019 15:38

Autor: piotre94

transport-publiczny.pl

Firma Volvo Cars skupiła się na zagrożeniach związanych z drastycznym przekraczaniem limitów prędkości. Od 2020 roku wszystkie modele tej marki będą miały ogranicznik prędkości maksymalnej do 180 km/h.

Data: 02.03.2019 21:16

Autor: Jiren

Czym się różni 10 letnia S-Klasa od tej z 2019? Niczym, oprócz paru elektronicznych bajerów dla frajerów. Czym się różni Mazda 3 2004 od Mazdy 3 2019? Niczym, tylko tym, że dali słabszy silnik, nazwali go SkyActive i dali kilka elektronicznych bajerów. Tak jest praktycznie z każdym autem po 2004-2005 roku. Więc na czym polega ta różnica, że chcesz lecieć i kupować nowe auto? LAKIER! Co roku nad lakierem pracuje sztab marketingowych ekspertów, by wypracować mieszankę, która da potencjalnemu frajerowi poczucie elitarności zakupu. Dzieje się tak od najtańszych, po najdroższe! Te tańsze oczywiście bardzo szybko zaczną wyglądać jak ich 10 letnie odpowiedniki. Te droższe utrzymają kolor, połysk dłużej. W samej Maździe 3 z 2004 roku jest 6 różnych lakierów. W drogich Mercedesach warstw potrafi być nawet 20! Do tego marketingowi eksperci dodają różne udziwnienia w karoserii, bardziej agresywny grill, blablabla, bylebyś uznał, że auto jest nowocześniejsze i bardziej elitarne. Chociaż w technologii zmieniło się niewiele. Pod względem technologicznym jedynie Volvo coś działa, bo mają obsesję bezpieczeństwa, Tesla bo to kompletna nowość. Cała reszta aut jest taka sama. Co więc w takim Mercedesie dodają? Jakieś gówna, które decydują by zabić kierowcę, a nie pieszego. Asystent utrzymania pasa ruchu (w połączeniu z tempomatem, Mercedes A klasa zabił w Polsce kobietę, auto się zapaliło, kobieta straciła przytomność i… wesoło sobie jechało przez kilkanaście kilometrów autostrady).

W dodatku wszystkie Mercedesy są jak matrioszki, jakbyś wziął wszystkie modele od 2000 do 2019, to możesz je nałożyć na siebie, będą wystawać malutkie detale typu chrom ;)

Szczerze? Wolałbym kupić auto z 2000-2010, ściągnąć specyfikacje lakieru, pomalować, zrobić generalny remont i mieć zajebisty pojazd w cenie 1/10 nowego.

Data: 28.02.2019 20:54

Autor: Jiren

Stoi u mnie pod galerią na lokalnych tablicach. W sumie cieszy mnie, że w tym całym robactwie 500 plus, ludzie mają forsę by sobie kupić zabawkę za 700 tysięcy ;)

bmw i8

Data: 09.02.2019 19:52

Autor: Bartek

W czasach kiedy technologia pozwalająca na umieszenie w samochodach czujników wykrywajacych, czy pasażer i kierowca mają zapięte pasy nie była powszechna, trzeba sobie było poradzić inaczej. Jednym z najdziwniejszych pomysłów na zapewnienie przymusowego bezpieczeństwa uczestnikom ruchu były automatyczne pasy bezpieczeństwa, montowane w niektórych samochodach w latach 70 i 80, głównie w stanach zjednoczonych. Zaciskały się bowiem na ciele kierowcy gdy tylko ten wpiął je do gniazda umieszczonego na przedniej belce. Niektóre modele nawet nie dawały kierowcy możliwości odpięcia ich i były na stałe przymocowane do gniazda. Po zapięciu, gniazdo na pas automatycznie odjeżdżało na wysokość słupka B. Analogicznie, po otwarciu drzwi pas odjeżdzał na słupek A, aby umożliwić wysiadanie z samochodu. Jak dobrze, że teraz mamy normalne pasy 3-punktowe (⌐ ͡■ ͜ʖ ͡■)

Data: 08.02.2019 22:23

Autor: DTP

Hyundai, Kia aktualizacja!

Oprogramowanie sprzętowe 7.9.4 i mapy 118 (pierwszy kwartał 2018 r.)

https://yadi.sk/d/JO-mN20GJe4W6w

Tak jak w poprzedniej aktualizacji program jest przeznaczony do Kia Sportage Gen1 ale będzie też pasować do: KIA: Carens, Cee´d, Optima, Rio, Sorento, Sportage, Venga

Hyundai: ix20, i30, ix35, i40, SantaFe, Veloster

>

Data: 07.02.2019 18:22

Autor: Jiren

Wy tam płaczecie, że nie możecie znaleźć kobiety przez wzrost.

Ja mam 196cm i się nie mieszczę do Mazdy Mx5, wystaje mi głowa, dopiero model z lat 90 jest większy.

Każdy ma swoje problemy :)

carporn

Data: 07.02.2019 17:51

Autor: Bartek

Dzisiaj będzie o Astonie Martin (Martinie?) Lagonda – jednym z najdziwniejszych reprezentantów brytyjskiej motoryzacji sportowej. Ten czterodrzwiowy sedan z zewnątrz wyglądał jak przerobiony muscle car z lat 70', jednak tym, co czyniło Lagonde prawdziwym dziwakiem był kokpit. Widoczny na zdjęciu kokpit pochodzi z drugiej wersji Lagondy – tej najdziwniejszej, ze względu na futurystyczne kształty i bardzo niestandardowe podejście projektantów. Można tutaj oczywiście odnaleźć wiele cech wnętrza typowego dla samochodów sportowych z tego okresu – m.in bardzo kanciaste skórzane obszycia, jak np. w Lambo Countach. Wskaźniki na desce rozdzielczej były reprezentowane za pomocą małych, czerwonych wyświetlaczy ciekłokrystalicznych.

Najdziwniejsze w tym aucie było jednak umiejscowienie drugiego, oprócz tzw. "wałka" najczęściej kręconego obiektu w tym kraju. Licznik znajdował się nie na desce rozdzielczej – jak sugerowały by ogólnie przyjęte standardy – lecz pod maską. Poniżej przykładowe zdjęcie takiego licznika zdjętego z pokrywy