Kodowanie jak gadanie

Data: 11.07.2020 09:16

Autor: ziemianin

cacm.acm.org

#aktualnosci #codziennaprasowka #informacje #wiadomosci #GermanResearchFoundation #inteligencja #kodowanie #mozg #neuronauka #Programisci #programowanie #tomografiakomputerowa

„To był szalony pomysł” – tak zaczyna się artykuł naukowców, którzy postanowili zbadać, jak działają mózgi programistów. Co dzieje się w umysłach piszących oprogramowanie?

Kodowanie jak gadanie

Przyjęło się, że programiści to umysły ścisłe. Od lat bada to interdyscyplinarny zespół z Niemiec. Naukowcy po raz pierwszy przeanalizowali aktywność mózgu piszących oprogramowanie w 2014 roku. Wynik zaskoczył ich samych: programowanie jest jak rozmowa. Kolejne badania to potwierdzają.

Niemieccy naukowcy wykorzystali techniki obrazowania neurologicznego i zbadali, które obszary mózgu są aktywowane podczas tworzenia kodów i programów komputerowych. Odkryli, że najbardziej aktywne są te regiony, które są również istotne w przetwarzaniu języka naturalnego.

Pomysł na zeskanowanie mózgu programistów tomografem narodził się blisko 10 lat temu, poprzedzony licznymi projektami pilotażowymi i testami z użyciem innych metod.

„Zaprezentowaliśmy nasze plany szerzej w 2012 roku (…), otrzymując bardzo różnorodne informacje zwrotne, od ‚och wow, to takie fajne’ do ‚to nigdy nie zadziała’” – piszą w swoim artykule autorzy badania. Ale nie zraziło ich to. W 2014 roku powstało pierwsze naukowe opracowanie dla użytej metody.

Osoby testowane najpierw w tomografie rozwiązywały zadania wymagające zrozumienia fragmentu kodu w określonym czasie. Po chwili odpoczynku sprawdzały fragmenty kodu pod kątem prostych błędów, co jest zadaniem na ogół rutynowym, niewymagającym większej pracy umysłu. Procedurę tę powtórzono kilka razy. Następnie obrazy aktywności mózgu podczas jednego i drugiego zadania zostały ze sobą zestawione, by wyeliminować z nich te obszary mózgu, które były aktywne przy rutynowym poprawianiu błędów kodu.

Niemieccy naukowcy wykorzystali techniki obrazowania neurologicznego i zbadali, które obszary mózgu są aktywowane podczas tworzenia kodów i programów komputerowych

Dane wyraźnie pokazały, że w trakcie rozwiązywania zadania wymagającego zastanowienia i wnioskowania aktywne były te obszary mózgu, które odpowiadają za rozumienie słów. Na dodatek badacze nie uchwycili u programujących żadnej aktywności umysłu charakterystycznej dla myślenia matematycznego lub logicznego.

Badania powtórzyli kilkakrotnie, dodając liczbę testowanych i większą liczbę zadań. Bardziej dokładna statystyka również doprowadziła do tego samego wniosku. Co więcej, w ślad naukowców z Niemiec w ciągu ostatnich kilku lat poszli inni, wykorzystując inne techniki obrazowania neurologicznego czy metody opierające się na sztucznej inteligencji. Wyniki ich badań, powielających i poszerzających eksperyment, dały dowód wiarygodności odkrycia.

Autorzy nowej metody opublikowali właśnie podsumowanie swoich kilkuletnich badań i refleksji na temat funkcjonowania mózgów programistów, uzupełnione o przykłady innych badań potwierdzające słuszność ich wniosków, w renomowanym czasopiśmie „Communications of the ACM”, wydawanym przez największe na świecie profesjonalne stowarzyszenie informatyki.

Udoskonalona metoda może mieć daleko idące konsekwencje dla programowania: w projektowaniu języków programowania, edukacji programistycznej lub odpowiadaniu na podstawowe pytania – takie jak to, co stanowi skomplikowany lub prosty kod programu. Zespół badawczy zakłada, że wyniki mogą również wpłynąć na neuronaukę, odkrywając nowe procesy poznawcze, które różnią się na przykład od czytania ze zrozumieniem i logicznego rozumowania. Projekt został sfinansowany przez German Research Foundation (DFG).

Zespół niemieckich naukowców w składzie: prof. Janet Siegmund z Katedry Inżynierii Oprogramowania na Politechnice w Chemnitz, prof. Sven Apel z Katedry Inżynierii Oprogramowania na Uniwersytecie Saarland i dr André Brechmann, kierownik specjalnego laboratorium obrazowania w Leibniz Institute of Neurobiology w Magdeburgu chce teraz dowiedzieć się, jak różni się rozumienie programów między ekspertami i początkującymi – czy czytają i interpretują kod programu na różne sposoby.

Data: 09.07.2020 13:38

Autor: eax

Czego najbardziej nie lubię w swojej pracy?

Pracy z programistami – małpami – którzy kopiują bezrefleksyjnie, bezmyślnie kod z jednego miejsca na drugie, byleby na pierwszy rzut oka działało. Później patrzysz na to i chce Ci się rzygać, bo żeby zrobić to rozsądnie to trzeba pół kodu wyjebać i napisać od nowa. Taka małpa nie rozumie, że to jest źle zrobione, nie wyjdzie z inicjatywną, nie przemyśli tego co robi. I w pewnym momencie, kiedy taka sytuacja powtarza się już ktoryś raz, machasz ręką i myślisz, dobra jebać to szkoda nerwów i tym sposobem kod robi się coraz bardziej poplątany ( ͡° ʖ̯ ͡°)

#gorzkiezale #pracbaza #programowanie

Data: 08.07.2020 22:10

Autor: Negan

Ukłon dla Thanosa, za dobre napisanie Lurka. Całkowicie obsłużyłby ruch wykopu podczas AMA.

Wykop jest po prostu źle napisany. Przykład, chciałem zablokować widoczność nicku: "Obsrane_Majty", bo mnie brzydzi.

Adblock wyciął tylko w jednym poście. Okazuje się, że dla każdego komentarza dowolnego usera, wykop tworzy nowy obiekt z nowymi ID divów. Każdy komentarz, to pobieranie nickname usera z bazy i drukowanie go w nowym obiekcie. Nie ma czegoś takiego, że pobiera sobie listę userów i drukuje. To gówno pobiera każdego usera osobno, wielokrotnie.

#wykop #bekazwykopu #programowanie

Pajączek – najstarszy polski edytor stron WWW. Legenda po przejściach

Data: 08.07.2020 19:31

Autor: dobrochoczy

dobreprogramy.pl

Fakty są takie, że wielu polskich projektantów stron „wychowało” się na tym edytorze. Działo się to, zanim pojawiły się różne serwisy i narzędzia umożliwiające stworzenie strony internetowej bez konieczności kodowania oraz znajomości HTML-u i CSS. Sukces Pajączka tkwił w wygodzie obsługi, ponieważ stronę tworzyło się na nim za pomocą łatwych w obsłudze tabelek. Na swój czas był on też jednym z najbardziej nowatorskich edytorów dla programistów w naszym kraju. #polska #www #programowanie #serwery #ciekawostki #gimbynieznajo

Pracownik Google nie pojedzie na konferencję, która nazywa się "Black Hat".

Data: 06.07.2020 08:41

Autor: Graf_Spee

zdnet.com

Jeden z programistów Google nie zjawi się na znanej konferencji security Black Hat. Zaproponował również stosowne zmiany w słownictwie, które usuną szkodliwe konotacje, będą promować politykę inkluzywną jak również zburzą mury "unconscious bias". Taka tam nowa korpomowa. (eng)

#swiat #technologia #security #programowanie

Joel Spolsky — kasiasty guru programistów... i użytkowników Excela

Data: 17.06.2020 19:29

Autor: dobrochoczy

dobreprogramy.pl

Choć nie wszyscy słyszeliście o bohaterze tej biografii. To wśród większości programistów, deweloperów i excelsiarzy nazwisko Spolsky'ego jest bardzo cenione. Niewątpliwe wpływ na to mają jego nowatorskie wynalazki oraz specjalistyczne książki i wykłady. Ponadto Spolsky jest twórcą wielce poczytnego bloga na temat rozwoju oprogramowania i ma wielką smykałkę do biznesu. Sami więc widzicie, że jest to postać mająca spore zasługi. Bez zbędnego przedłużania zapraszam zatem wszystkich zainteresowanych do poczytania o najważniejszych faktach z życia tego specjalisty branży IT. #programowanie #excel #microsoft #biznes #technologia #ciekawostki

Chris Espinosa — drugoplanowa legenda Apple'a

Data: 07.05.2020 20:12

Autor: dobrochoczy

dobreprogramy.pl

Bohater tego wpisu jest najstarszym stażem pracownikiem Apple Inc., co samo w sobie czyni go postacią godną szacunku. Tym bardziej że jest autentycznym świadkiem powstawania tego potężnego przedsiębiorstwa informatycznego, kiedy jeszcze było na etapie garażowym. Espinosa do tego może o sobie powiedzieć, że faktycznie znał Steve'a Jobsa i był przez niego szanowany. Zatem bez wątpienia jego życiorys jest wart bliższego zapoznania. #apple #ios #legendy #technologia #ciekawostki #historia #programowanie

Jude Milhon — pierwsza hakerka na świecie. Niezapomniana twórczyni terminu Cypherpunks

Data: 16.04.2020 19:35

Autor: dobrochoczy

dobreprogramy.pl

Bohaterka tej biografii była pierwszą programistką, która zyskała uznanie wśród męskiej konkurencji. Samo to czyni ją jedną z najbardziej zasłużonych kobiet w historii informatyki. Milhon jednak nie tylko tym zasłużyła na to, aby zapoznać się z jej życiorysem. A dlaczego tak sądzę? Przeczytajcie ten tekst, a wtedy się w pełni dowiecie. #programowanie #hacking #technologia #historia #assange #ciekawostki

JavaScript - Mario #22

Data: 07.04.2020 00:28

Autor: EQS

youtu.be

W filmach z serii "JavaScript – Mario" prezentuje jak za pomocą html, css i js napisać grę w stylu Mario, którą będziemy mogli odpalić w naszej przeglądarce. Mam nadzieję, że uda mi się zachęcić was do stworzenia tej, jak i innych gier, które sami wymyślicie.

W dzisiejszym odcinku prze-aranżujemy nasze pliki oraz kod tak, aby móc bez problemowo przenosić Mario pomiędzy poziomami.

#gamedev #nauka #programowanie #javascript #gry #eqs

Polski zespół zwycięzcą hackathonu NATO

Data: 03.03.2020 00:13

Autor: HaHard

cyberdefence24.pl

Zespół ekspertów z Centrum Projektów Informatycznych (CPI) pokonał ponad 20 zespołów z kilkunastu krajów NATO w jednym z najważniejszych na świecie konkursów projektowo-programistycznych NATO TIDE Hackathon 2020.

Tegoroczna edycja została zorganizowana przez Sojusznicze Dowództwo ds. Transformacji (ACT). Rywalizacja odbywała się w Monachium w Niemczech przez 4 dni, od 17 do 21 lutego br.

Polskę reprezentowały 2 drużyny

#hahard #technologia #security #programowanie #nato

[Raport] Rynek pracy IT. Co oferowali pracodawcy w 2019 roku?

Data: 12.02.2020 13:12

Autor: ziemianin

nofluffjobs.com

#aktualnosci #codziennaprasowka #informacje #wiadomosci #praca #programowanie #programista15k #Backend #Frontend #Java

Raport zawiera informacje o widełkach wynagrodzeń oferowanych programistom w Polsce w 2019 roku, z uwzględnieniem obszaru pracy, technologii, lokalizacji oraz doświadczenia zawodowego.

[Raport] Rynek pracy IT. Co oferowali pracodawcy w 2019 roku?

Rynek pracy IT

Rynek pracy IT nie jest jednolitym bytem. Mimo dominujących technologii cieszy się różnorodnością i wieloma możliwościami. Od lat na najwyższe zarobki w branży mogą liczyć najbardziej doświadczeni specjaliści oraz ci, którzy specjalizują się w mniej popularnych, niszowych technologiach.

Mitem jest fakt, że każdy programista dużo zarabia. Czasami zanim osiągnie satysfakcjonujące wynagrodzenie musi poświęcić nawet kilka lat na zdobycie doświadczenia zarówno w kwestii umiejętności twardych, jak i miękkich. Na rynku pracy IT od lat niezmiennie dominuje zapotrzebowanie na specjalistów ze znajomością Javy lub JavaScript. Programistom wciąż proponuje się pracę w oparciu o umowę B2B. Sami pracodawcy poszukują pracowników z doświadczeniem. A w oferowanych przez siebie benefitach najczęściej trafiają w gusta początkujących programistów, do których także kierują najmniejszą liczbę ofert pracy.

Analizując tysiące ofert opublikowanych w 2019 roku na łamach No Fluff Jobs, dochodzimy do wniosku, że firmy nie do końca potrafią odkryć potrzeby potencjalnych kandydatów. Z jednej strony konkurują ze sobą widełkami płacowymi, pakietami relokacyjnymi i możliwością pracy zdalnej. Z drugiej – oferują pracownikom darmową kawę czy możliwość skorzystania z kuchni.

Dodatkowo warto zauważyć, że benefity typu prywatna opieka zdrowotna, jak i karta sportowa mogą mieć mniejsze znaczenie przy jednoczesnym oferowaniu współpracy w oparciu o umowę B2B.

W związku z tym, w 2020 roku warto zastanowić się nad realnymi potrzebami kandydatów oraz pracowników i odpowiedzieć na pytania, czego oczekują i czy jesteśmy w stanie im to zaoferować.

Ile zarabiają programiści w Polsce?

Czy najwyższe zarobki są w Warszawie? Czego pracodawcy oczekują od idealnego kandydata? Jakie są różnice w oczekiwaniach między juniorem, midem a seniorem? Czym pracodawcy kuszą kandydatów? Czy udogodnienia w miejscu pracy oraz benefity mają jakiekolwiek znaczenie w procesie rekrutacji?

W Polsce programistom oferowane są stawki przekraczające nawet 20 tys. zł brutto miesięcznie. Oferowane wynagrodzenie zależne jest od doświadczenia, specjalizacji oraz miejsca wykonywania pracy. W ofertach dominuje propozycja współpracy w oparciu o umowę B2B, która pojawia się w co drugim ogłoszeniu. Mediana wszystkich oferowanych wynagrodzeń brutto wynosi  12 500 zł brutto.

Data: 05.01.2020 23:01

Autor: vundo_

W piątek dostałem informację, że moje zamówienie zostało anulowane na prośbę klienta, ale ja o to nie prosiłem. Inny klient podał mój numer zamówienia do anulowania.

Morał tego wpisu jest taki: nigdy nie ufaj użytkownikowi i waliduj wszystko co dostajesz od niego przed wprowadzeniem do bazy.

#programowanie heh

JavaScript - Mario #21

Data: 04.01.2020 01:49

Autor: EQS

youtu.be

W filmach z serii "JavaScript – Mario" prezentuje jak za pomocą html, css i js napisać grę w stylu Mario, którą będziemy mogli odpalić w naszej przeglądarce. Mam nadzieję, że uda mi się zachęcić was do stworzenia tej, jak i innych gier, które sami wymyślicie.

W dzisiejszym odcinku zajmiemy się przygotowaniem dwóch nowych skryptów oraz kodu odpowiadającego za kontrolę masztu i flagi, którą Mario zdejmuje po przejściu danego poziomu.

#eqs #ciekawostki #gamedev #programowanie #nauka #naukaprogramowania

JavaScript - Mario #20

Data: 21.12.2019 13:50

Autor: EQS

youtu.be

W filmach z serii "JavaScript – Mario" prezentuje jak za pomocą html, css i js napisać grę w stylu Mario, którą będziemy mogli odpalić w naszej przeglądarce. Mam nadzieję, że uda mi się zachęcić was do stworzenia tej, jak i innych gier, które sami wymyślicie.

W dzisiejszym odcinku zajmiemy się skryptem pocisku, który wystrzeli mario po zjedzeniu kwiatka.

#programowanie #eqs #gamedev #javascript

Data: 17.12.2019 12:50

Autor: Macer

na starym forum onetu imiona piszacych byly zawsze poprzedzone tyldą "~Macer". natomiast raz widzialem jakiegos dobrego cwaniaka, który wyrzucal innemu podszywanie sie pod niego, po czym pokazal, ze potrafi zrobic swoj podpis bez tyldy z przodu. do dzisiaj sie zastanawiam, jak on to zrobil? czy jest jakis kod, ktory wstawiony w pole tekstowe potrafi kasowac poprzedni znak? czy jak inaczej?

#informatyka #programowanie #tajemniceXXIwieku #kiciochpyta #onet

Serverless w nodejs - wprowadzanie [ENG]

Data: 16.12.2019 06:31

Autor: xyz

blog.logrocket.com

Most web applications run on high-maintenance servers. Nowadays, software engineering teams have dedicated DevOps/infra engineers to help manage, provision, and maintain these servers. Due to the associated challenges, the need to drive alternative solutions became necessary. Serverless applications shine in this regard.

#nodejs #programowanie #it

Wzorce projektowe dla każdego [ENG]

Data: 11.12.2019 07:07

Autor: xyz

sourcemaking.com

Każdy programista powinien je znać i w odpowiedniej sytuacji wykorzystać. Przy tworzeniu oprogramowania często dochodzi do rozwiązywania powtarzalnych problemów. Wzorca projektowego nie możemy wykorzystać jako gotowe rozwiązanie. Jest to tylko opis czy szablon który może posłużyć do rozwiązywania danej sytuacji.

#programowanie #designpatterns #it #software

Google Glide – stwórz aplikację mobilną w arkuszu bez kodowania

Data: 09.12.2019 06:51

Autor: Fallen

itcraftapps.com

Glide apps jest usługą google, która umożliwia nam tworzenie aplikacji cross platformowej, bez potrzeby napisania ani jednej linijki kodu. Do stworzenia aplikacji potrzebny jest nam wyłącznie arkusz z danymi na których chcemy operować oraz odpowiednie skonfigurowanie wyglądu i działania samej aplikacji w webowym kreatorze.

#programowanie #glide #google #mobileapps

Data: 31.10.2019 16:04

Autor: Lukmar

Zagadka informatyczna.

Mam listę, z której che usunąć 3 elementy o indeksach ' i – 1 ', ' i ' oraz ' i + 1 '. Lista się zapętla, czyli dla i = 0 element ' i – 1 ' oznacza ostatni element (( i – 1 )%list.Count). Czy da się to zrobić bez IFów na sytuacje z ' i = 0 ' i ' i = list.Count – 1 ' ?

Język to C# z .net więc do dyspozycji mam metody RemoveAt() i RemoveRange(). Przynajmniej te znam. xd Nie moge zrobić RemoveRange((i-1)%list.Count, 3) bo może wyjść poza listę. Usuwanie po kolei też nie wchodzi w grę przez to że jest możliwość ze będę usuwał jednocześnie z poczatku i końca listy.

Biorę po 200zł z konta każdej druzyny i słucham państwa ( ͡° ͜ʖ ͡°)

#informatyka #programowanie #pomocy

Data: 15.10.2019 03:29

Autor: Cpp17

Mam intratne propozycje pracy, ogólniej: możliwość rozwijania się w IT. Niezły grosz z tego leci. Ktoś mógłby mi zazdrościć, a ja chciałbym prowadzić pociągi albo zająć się filozofią. Myślałem też o karierze aktora. Nie wiem… "wyrosłem" z komputerów? A może miałem udar?

I nie robię sobie jaj. Naprawdę mam wrażenie, że coś mi się przedstawiło. Jakąś głębię odczuwam, a właściwie jej brak w tych głupich cyferkach. Dzieci się podniecają nowinkami, a ja mam je w nosie. Za to pociąg jest bardzo głęboki i ma znaczenie dla wielu ludzi. #programowanie #praca

Data: 10.10.2019 09:31

Autor: Nietzsche

Daję sobie 5 miesięcy na naukę Javascript, React Native i node.js – uderzam do jakiegoś korpo na programistę20k xD

Obecnie jestem programistą Android z 8 letnim stażem. Niestety Google Play stało się koszmarem dla indie devów, zarabiających z własnych appek. Pomęczę się może z 10 lat (do 40stki) na etacie lub do czasu, gdy nie wynajdę znowu jakiegoś super biznesu. Obecnie zarabiam 6k-10k miesięcznie, ale nie mogę przebić szklanego sufitu. Tak, widziałem zarobki po 60k miesięcznie i … wpadłem w hazard ;) oj, głupi byłem

#programowanie #programista20k #it

Data: 09.10.2019 14:43

Autor: turtelian

wracam do nauki programowania i juz mam ochote zajebac kogos mlotkiem. Nienawidze konfiguracji srodowisk i typowo nielogicznych rozwiazan. Live serwer nie dziala… o chuj zchodzi zainstalowany byl, wlaczam wylaczam itp okazuje sie zeby dzialal nie wystarczy otworzyc pliku na kjtorym pracujemy tylko caly workspace xD

Teraz sie wkurwiam bo "ReactDom is not defined" chuj wie dlaczego babel podpiety tam gdzie nalezy. co smieszneszniejsze pliki gotowe z tutoriala tez maja ten problem xD A jeszcze pol roku temu wszystko dzialalo nic nie odinstalowalem.

to jest najtrudniejsze w programowaniu…

#programowanie #naukaprogramowania #it

Data: 18.09.2019 12:00

Autor: AgentSpecjalnejTroskiFox

Bawił się ktoś z was w jakimś języku modułami GSM?

Niby jest zestaw komend ale nie wiem jak łączyć człony np sms + numer i jaką komendą. Chodzi o SIM800L.

Niby napisałem sztywną komendę do wysłania testowego testu w bas ale nic się nie dzieje.

Print #nrs , "AT+CMGS=" ; "Testy" ; "{034}" ; "+48xxxxxxxxxxx" : Waitms 50

Sam RS działa bo mogę odbierać i rozłączać połączenie głosowe.

#elektronika #programowanie

Muszę jeszcze polutować te je$%^ą klawiaturę.

JavaScript - Mario #19

Data: 03.09.2019 17:19

Autor: EQS

youtu.be

W filmach z serii "JavaScript – Mario" prezentuje jak za pomocą html, css i js napisać grę w stylu Mario, którą będziemy mogli odpalić w naszej przeglądarce. Mam nadzieję, że uda mi się zachęcić was do stworzenia tej, jak i innych gier, które sami wymyślicie.

W dzisiejszym odcinku zajmiemy się stworzeniem trzech rodzajów grzybów oraz bloczka, z którego będą wypadać.

Pliki z tego odcinka: https://github.com/EqsGIT/Mario/tree/Mario_Ep19

#eqs #gamdev #programowanie #nauka #javascript #gry

JavaScript - Mario #18

Data: 30.08.2019 20:28

Autor: EQS

youtu.be

W filmach z serii "JavaScript – Mario" prezentuje jak za pomocą html, css i js napisać grę w stylu Mario, którą będziemy mogli odpalić w naszej przeglądarce. Mam nadzieję, że uda mi się zachęcić was do stworzenia tej, jak i innych gier, które sami wymyślicie.

W dzisiejszym odcinku zajmiemy się stworzeniem trzech rodzajów grzybów oraz bloczka, z którego będą wypadać.

Pliki z tego odcinka: https://github.com/EqsGIT/Mario/tree/Mario_Ep18

#nauka #gamedev #programowanie #ciekawe #eqs

JavaScript - Mario #17

Data: 24.08.2019 14:52

Autor: EQS

youtu.be

W filmach z serii "JavaScript – Mario" prezentuje jak za pomocą html, css i js napisać grę w stylu Mario, którą będziemy mogli odpalić w naszej przeglądarce. Mam nadzieję, że uda mi się zachęcić was do stworzenia tej, jak i innych gier, które sami wymyślicie.

W dzisiejszym odcinku zajmiemy się stworzeniem poruszającej się platformy, która będzie mogła nas przetransportować między oddalonymi od siebie kawałkami mapy.

Pliki z tego odcinka: https://github.com/EqsGIT/Mario/tree/Mario_Ep17

#programowanie #javascript #nauka #ciekawostki #eqs #gamedev

Data: 24.08.2019 02:21

Autor: eax

Tak się wciągnąłem w #programowanie dzisiejszego wieczoru, że aż się na nocną załapałem :) Lubię ten uczuć kiedy kodzisz kilka godzin bez kompilacji, po czym okazuje się, że – owszem – jest parę drobniutkich błędów, które naprawiasz w kilka minut, i cały kod działa jak należy (づ•﹏•)づ

Data: 12.08.2019 10:25

Autor: BlaziuBlaz

Wiecie o czym myślę już od jakiegoś czasu? Żeby zrobić jakąś prostą mini gierkę typu tower defence bo je lubię, a trudno mi znaleźć w pełni zadowalającą lub nieszablonową. I tutaj pytanie nooba: czy tworzenie czegoś takiego w ogólnodostępnych edytorach ma sens? Nie chcę uczyć się "pisania gier" i liczę na to, że w tych czasach możliwości takich edytorów są dosyć rozwinięte żeby laik sklecił jakąś grę 2D. Muzykę, dźwięki, grafiki i klatki animacji wolałbym podłożyć swoje. Czego mogę się spodziewać? Jakie możliwości na w miarę dowolne, ale proste budowanie są w takich edytorach?

Pytam bo prościej uzyskać wyjaśnienie sytuacji od mądrzejszych niż testować po kolei każdy program.

#pytanie #gry #programowanie ? #tworzeniegier #programy

Data: 08.08.2019 10:44

Autor: rebeliant

Dobre wieści dla lurków programujących w #qt, bo oto właśnie została upubliczniona wizja techniczna nadchodzącej wersji. A w niej:

  • QML nowej generacji, który zmierza w kierunku języka silnie typowanego, co niesie ze sobą:

    • lepsze wsparcie IDE dla języka QML

    • kompilowanie QML do języków natywnych, w tym do C++

    • ułatwioną obsługę kodu

  • silnik Javascript od tej pory będzie opcjonalny w aplikacjach korzystających z silnika QML

  • użycie nowych API do rysowania grafiki (w tym Vulkan, Metal i DX12), w miejsce OpenGL

  • przejście źródeł Qt na C++17

  • utworzenie oficjalnego repozytorium z komponentami i pluginami rozwijanymi przez społeczność

  • i wiele innych, przeczytajcie sami ;)

#it #programowanie #informatyka

Data: 06.08.2019 22:09

Autor: radian

Hej, mam nadzieję że tutaj będzie bardziej przyjaźnie niż na wypoku.

Do rzeczy, wykonałem takie ustrojstwo:

https://github.com/rafaldanis/LibCountry

jeśli komuś się przyda SUPER! będę zadowolony, jeśli ktoś jakieś uwagi mi zgłosi, będę wdzięczny.

#php #programowanie

JavaScript - Mario #14

Data: 27.07.2019 17:26

Autor: EQS

youtube.com

W filmach z serii "JavaScript – Mario" prezentuje jak za pomocą html, css i js napisać grę w stylu Mario, którą będziemy mogli odpalić w naszej przeglądarce. Mam nadzieję, że uda mi się zachęcić was do stworzenia tej, jak i innych gier, które sami wymyślicie.

Dzisiejszy odcinek poświęcimy na optymalizację kodu odpowiedzialnego za kolizję między obiektami, aby w następnym móc zabrać się na dodawanie nowości.

Pliki z tego odcinka: https://github.com/EqsGIT/Mario/tree/Mario_Ep14

#nauka #gamedev #ciekawostki #programowanie #gry #eqs

Data: 22.07.2019 08:12

Autor: eax

W minionym tygodniu dostałem z 7 zaproszeń do wzięcia udziału w rekrutacji do różnych firm. 2-3 stanowiska wyglądały naprawdę ciekawie. I co zrobiłem? Za każdą ofertę podziękowałem i z żadnej nie skorzystałem. A dzisiaj przychodzę do pracy i od rana się wkur*iam, że kolejny dzień w tej firmie. Jaki człowiek jest głupi, że się zaczyna przyzwyczajać i mu się nie chce nic zmieniać, a bo to rozmowy, zadania, stres i jak to będzie w cv wyglądać. Swoją drogą ostatni raz poszedłem pracować do korpo. Marnowanie czasu – przez przeszło 3 miesiące napisałem może 10 linii kodu – jeszcze żeby to był jakiś krytyczny kod, gdzie te 10 linii znaczą coś faktycznie. A tak to gówno kod, którego równie dobrze mogłoby nie być. I weź się tu człowieku rozwijaj…

Za jakiś czas będę miał pewnie rozmowę z managerem. I co ściemniać mu, że jest ok, a gdy nadaży się okazja to uciekać, czy powiedzieć co się faktycznie myśli?

#praca #zalesie #pracbaza dorzucam #programowanie bo było coś o kodzie

Data: 04.07.2019 19:24

Autor: xyz

#design #programowanie #cpp

Mam sobie interfejs Command, zawierający 1 metodę getType, Po tym interfejsie dziedziczą komendy takie jak

– EnableXCommand() – typ tej komendy to 1,

– DisableYCommand() – typ tej komendy to 2, Jest też trzecia komeda

– ToggleCommand(out) – typ tej komendy to 3, lecz ma ona parametr oraz dodatkową funkcję getOut()

Więc stwierdziłem że najlepszym rozwiązaniem będzie stworzenie Faktorki oraz Buildera, wyglądaają one mniej więcej tak:

CommandBuilder

.setType(type1/2/3)

.setOut(out)

oraz

CommandFactory(commandBuilder)

I teraz mam problem Jaki rodzaj designu programistycznego powinienem zastosować by w CommandFactory zwrócić odpowiedni obiekt zamiast obiektu Command?

Chciałbym mieć możliwość używania metod publicznych obiektów dziedziczących po Command. Ale rzutowanie w postaci:

Command command = CommandFactory::make(commandBuilder);

ToggleCommand disableOutCommand = static_cast<ToggleCommand>(command);

W tej ^ lini dostaję informacje:

no suitable user-defined conversion from "Command" to "ToggleCommand" exists.

Wszystko do c++17 wchodzi w grę. Mamy tutaj jakiegoś specjalistę? :P

Data: 03.07.2019 23:09

Autor: Bartek

Ostatnio sporo grafik rysowałem, ale ogarnąłem już wiele rzeczy. Mam tilemape, także teraz w połączeniu z moimi skryptami robienie tej gry przypomina trochę grę w mario makera 2 xD. Liście spadające dodałem, tekstury wymieniłem ( ͡º ͜ʖ͡º). Dodałem jak widać wyświetlanie samouczków, gdy gra jest skompilowana podczas tego trwa płynne slowmo, tutaj na gifie tego nie widać, bo po pierwsze zapis nieco stratny, po drugie nagrywane prosto z okienka deweloperskiego w unity, które ma słabą jakość. Ogólnie uważam że liście fajnie wyglądają, nic tylko kleić dalej. Dziś planuje skończyć tutorial, następnie porobie cutscenke, dźwięki i… Można robić poważne levele.

#programowanie #gry #gamedev

[PODCAST+TXT] Mój stary to fanatyk Lispa

Data: 01.07.2019 23:57

Autor: siefca

randomseed.pl

Przeróbka znanej copy-pasty pt. „Mój stary to fanatyk wędkarstwa” w wersji dla programistów parających się kodowaniem w dialektach języka Lisp.

Mój stary to fanatyk Lispa. Pół mieszkania zaje###e nawiasami – najgorsze. Średnio raz w miesiącu ktoś wdepnie w leżący na ziemi symbol czy lambdę i trzeba wyciągać Garbage Collectorem. W swoim 22-letnim życiu już z 10 razy byłem odśmiecany. Tydzień temu poszedłem na jakiś losowy hackaton, to hostessa z recepcji, jak mnie tylko zobaczyła, kazała odpalać mainframe’a, bo myślała, że znowu będę implementował kółko i krzyżyk w rachunku lambda z typami i bez wartości stałych. […] (więcej na stronie)

#podcast #fanatyk #pasty #pasta #Lisp #programowanie #humor

Data: 29.06.2019 22:45

Autor: Bartek

Nie od razu Rzym zbudowano. Dzisiaj powoli zacząłem ogarniać tilemape i spirty do poziomu, drzewa wiem że do poprawy, wrzuciłem można powiedzieć "placeholdery". Jeszcze dorobie spadające liście i poprawię tektury. Obraz dzieje sie w retrospekcji, dlatego na obraz z kamery nałożony jest lekki filtr sprawiający, że niektóre tekstury mają lekko blade kolory

#gamedev #programowanie #gry

Data: 16.05.2019 21:22

Autor: drewniany

@Thanos, X, Y to zbiory tagów: suma [X || Y] iloczyn [X && Y] dopełnienie [!X], coś tego typu, jakiś kod czy coś takiego. Można by też do tego włączyć zbiór Z użytkowników, czyli dałoby się np. obserwować posty z pod tagu X użytkownika Z. Dzięki temu każdy mógłby dopasować kontent jak tylko chce ;)

Może by też dać taką opcję do czarno albo strimów czy obserwujących?

#lurker #matematyka #programowanie

Data: 16.05.2019 20:42

Autor: Jezus

Jako programista android od 7 lat i przyszły iOS, mam inne pojęcie na open source, przez co nigdy nie miałem swojego Githuba. Open source uznaję za komunizm i niszczenie własności intelektualnej, pracujesz nad czymś tygodniami, a później dajesz to na pożarcie sępom, którzy tylko czekają na wyniki Twojej pracy. Oczywiście, sam rżnę z open source aż miło, skoro banda idiotów dzieli się swoim kodem za darmo, cóż, ich wybór. Ja nie będę się odżywiał tynkiem, światłem i powietrzem, byle się z kimś podzielić kodem. Zresztą wystarczy zerknąć jak wygląda Linus Torvalds czy ten drugi dżizas od GNU :D Jak obszarpane dziady.

#programowanie #filozofia

Data: 16.05.2019 16:42

Autor: eax

Będzie długie :)

Jakiś czas temu życzyliście mi wszystkiego dobrego w związku z nową pracą. Jako, że minęło trochę czasu to mogę się wypowiedzieć.

Niestety jest dużo, dużo gorzej niż się spodziewałem. Firma typowo IT/programistyczna, duża.

Po pierwsze zespół – 2 lata – tyle pracuje W TYM zespole osoba, która pracuje w nim najdłużej. Naprawdę nie chcę podważać doświadczenia żadnej z osób tu pracujących, ale 2 lata w jakiśm zespole, to relatywnie nie dużo, co oznacza, że zespól pełni rolę zespołu supportującego – żadnej poważnej pracy w przeciągu kilku lat zapewne nie dostaną.

Dodatkowo dla kilku osób jest to pierwsza praca, mają oni +- trochę ponad 1,5 roku komercyjnego doświadcznia. I to jest problem, duży problem. Dlaczego? Mając tyle doświadczenia, masz go już na tyle, że zaczynasz się czuć pewnie, myślisz, że jesteś Bogiem programowania i wszystko wiesz, gdzie rzeczywistość jest inna. Skąd to wiem? Bo kiedyś też taki byłem. Też myślałem, że wszystko wiem, też rzucałem pomysłami na prawo i lewo, chcąc je od razu realizować. Ale całe szczęscie miałem nad sobą doświadczonego przełożonego, który mimo, że doceniał, że mam sporą wiedzę, to umiał powiedzieć: "NIE", "Nie robimy tego", "Nie jest to potrzebne, wprowadzi narzut niepotrzebnej pracy". I bardzo często jak sam się poźniej przekonywałem miał rację, co pozwala mi teraz trochę chłodniej patrzeć na pewne sprawy, być trochę bardziej rozważnym. Niestety i w tym zespole, w którym jestem jest dokładnie taki rodzynek, którego opis zamieściłem powyżej. I niestety nie ma nikogo, kto by go czasem zachamował. Stara się narzucać swoje decyzje, chce mieć do wszystkiego wgląd, chce żeby wszystko przeszło przez jego ręce…

  1. Organizacja pracy, środowisko developerskie – w mojej poprzedniej pracy, kiedy przyszedłem tam pracować, zastałem stare frameworki, ogromne monolityczne aplikacje, g*wniane IDE, brak organizacji kodu, stare technologie, po prostu bałagan. Kiedy odchodziłem z firmy, to już nie była ta sama firma. Wspólnymi siłami udało nam się odmienić to dosłownie o 180 stopni. Zmieniliśmy całkowicie technologię (na C# o którym wspomniałem w poprzednim poście, bo akurat w tym miałem doświadczenie i to było na topie). Porzuciliśmy monolityczne aplikacje na rzecz mikroserwisów (ale z głową! tam gdzie to ma sens). Zmieniliśmy system kontroli wersji, zrobiliśmy CI na większości projektów, pisaliśmy testy. Naprawdę mogę powiedzieć, że wszystko było zrobione na "tip-top". Pamiętam w ostatnim dniu, kiedy wszyscy przyszli mnie pożegnać, mój przełożony przy wszystkich podziękował mi za całą moją pracę, mówiąc, że duża część tego to moja zasługa. I może to nieskromnie zabrzmi – ale to fakt – dużo zrobiłem. Ale nie chodzi o to, żeby się tym szczycić – po prostu byłem tak strasznie zadowolony, bo kiedy przychodziłem do pracy to widziałem, że firma odstaje standardami od tego co jest w innych firmach, a kiedy odchodziłem to firma była nie do poznania. To poczucie, że zrobiło się coś dobrze jest nie do opisania. Ale do rzeczy – przychodząc do akutalnej firmy, myślałem, że skoro to duża firma, ma bardzo poważne projekty, to organizacja tutaj to będzie jeszcze wyższy level. O jakże się myliłem – to co tutaj jest to jest rzeźnia. Coś czego nie doświadczyłem. Wieszające się serwery, brak jakiegokolwiek wglądu w kod, żeby sobie na repo zobaczyć (tak jak np. na githubie). Nie ma merge requestów, każdy pracuje na tym samym branchu, brak debuggera. Jednym słowem burdel. Brak organizacji, zamieszanie..

  2. Jeżeli chodzi o kolegów z zespołu to 80% ludzi jest bardzo życzliwa i oferują swoją pomoc kiedy tylko potrzeba.

Trochę sobie ponarzekałem…szczerze mówiąc nie wiem jak długo tu popracuje. Może się rozkręci. Oby. Ogólnie to szedłem z nastawieniem, że chciałbym popracować tu dłużej, ale mój zapał zdecydowanie ostygł.

#programowanie #it #zalesie

CarrotGarde - Pierwsza gra mobilna!

Data: 12.05.2019 17:04

Autor: CarrotStudio

play.google.com

Cześć!!!

Chciałem pochwalić się swoją pierwszą grą mobilną, wykonaną co prawda na Unity, ale i tak przyjemną :D Gra polega na zbieraniu marchewek.. chyba niema nic bardziej inspirującego.. kupowaniu innych – mniej ważnych warzyw.. i ulepszeń do twojego ogródka.. uważaj!!! Uff. było blisko.. to Pietruszka – nie może się dowiedzieć o tej grze! Miłego klikania i niech wasze ekrany pękną od ilości kliknięć ( ͡~ ͜ʖ ͡°) Marchew z Wami!

Link do gry: https://play.google.com/store/apps/details?id=pl.tkisiel.carrotgarden

Egipcjanie wiedzą co dobre: https://www.youtube.com/watch?v=aiHW6BSm_p0

#programowanie #unity #gry #it #rysunek #reklama #ciekawostki

[ENG] Co nowego w JS w 2019? Dużo fajnych bajerów

Data: 10.05.2019 20:11

Autor: Thanos

youtube.com

Krótka prezentacja z przedwczoraj od twórców #javascript, jakie zmiany (dodatki, ulepszenia) szykują dla nas w 2019 roku.

Przede wszystkim będzie działać szybciej. Przy definiowaniu klas nie będzie trzeba używać konstruktora (znacząca minifikacja kodu). Stringi dostaną nową metodę regexową .matchAll() (już jest wspierana w nowych FF/Chrome). Do tablic dojdą takie metody jak .flat() oraz flatMap(). Duże liczby będzie można zapisywać z użyciem underscore'ów, aby ułatwić ich czytelność (np. 1_342_234_235.33 będzie w pełnie legitne). I wiele, wiele innych.

Osobiście mega cieszy mnie, że język się tak dynamicznie rozwija. Coś z tego będzie! ( ͡º ͜ʖ͡º)

What’s new in JavaScript (Google I/O ’19)

#it #programowanie #programista15k #webdev

Data: 08.05.2019 12:47

Autor: Judasz

Rzeźbię #keto appkę, #programowanie #ios – generalnie tracker produktów, wpisujesz sobie np. jajko i pokazuje Ci ile masz węgli, tłuszczu, białka, magnezu, potasu, sodu i czy przekroczyłeś dzienny limit.

Dzięki @xyz za przerobienie bazy danych produktów na sqlite, jak ktoś potrzebuje gościa od baz danych, polecam.

Data: 07.05.2019 22:24

Autor: mosiek

#programowanie #matematyka

Szukam jakichś prostych skryptów w Pythonie lub Perlu wraz z bibliotekami do bibliotek Hidden Markov Model lub sieci neuronowych.

Generalnie chodzi mi o predykcję 1 kroku lub więcej który będzie zawierał kilka liczb, z zestawu danych w które wchodzą rekordy z kilkoma liczbami gdzie rekordów jest 1 lub więcej. Liczby z jednej kolumny powinny mieć predykcję wobec samych siebie ale kolumn jest kilka.

Bawił się ktoś z was Lurki w coś takiego?

Wiem że jest ANN Toolbox do sci/matlaba ale nie potrafię go ogarnąć. Mam skrypt ale kuleję ze scilabem.

Ewentualnie czy ktoś jest w stanie pomóc przez wymianę maili/discord?

Windows Terminal nowa aplikacja wiersza poleceń inspirowana Linuksem na Win10

Data: 07.05.2019 13:54

Autor: ziemianin

ithardware.pl

#windows #programowanie #Windows10 #cmd #TerminalWindows #PowerShell #WSL #open-source #github

Windows 10 wkrótce doczeka się Windows Terminal, czyli unowocześnionej wersji narzędzia, która zawierać będzie funkcjonalność PowerShell i wiersza poleceń.

Chociaż polecenia można już uruchamiać z różnych środowisk przy użyciu wiersza polecenia, nowy terminal Windows będzie zawierał kartę wsparcia wraz z motywem i innymi dostosowaniami dla entuzjastów i programistów.

Data: 28.04.2019 23:02

Autor: drewniany

Laptop vs Smartfon Vs Tablet Vs Stacjonarka

Laptop:

+Mocne podzespoły

+Dowolny system operacyjny

+Można łatwo podpiąć do niego większy ekran

{ +Posiada klawiaturę, myszkę i spory ekran, może być wykorzystywany do poważnych zastosować typu programowanie, tworzenie dużych dokumentów, edycja stron, obróbka grafiki itp.

-Spore rozmiary, nie mieści się w kieszeni

} -Nie posiada dobrego aparatu i wbudowanych czujników

=Idealny do pracy, gdzie trzeba po prostu komputera

Smartfon:

+Łatwo trzymać go w ręce podczas rozmowy

+Posiada dobry aparat i czujniki, łatwo go trzymać robiąc zdjęcie

{

-Kilka systemów operacyjnych w zależności od producenta

+Przy jego zastosowaniach więcej nie trzeba

} {

+Małe rozmiary, mieści się w kieszeni więc można go mieć cały czas przy sobie

-Nie nadaje się do poważnych zastosowań, jeden wyświetlacz-jedno okno

} -Tylko sterowanie dotykiem, potrzebujesz osobnego sprzętu do pracy

-Słabsze podzespoły, będzie miał problem z zasobożernymi programami

-Można podpiąć klawiaturę i myszkę ale nie nada się do poważnych celów

=Idealny nacodzień, jako podręczne uniwersalne narzędzie

Stacjonarka:

+Największe możliwości ze wszystkich

+Mocne podzespoły, nadaje się do zadań wymagających dużej mocy obliczeniowej

+Chłodzenie aktywne plus dużo miejsca w odudowie co ułatwia odprowadzanie ciepła

+Łatwo go rozbudować

+Duży ekran, może mieć bez problemu kilka okien na raz

-Duży i ciężki, przeniesienie go wymaga sporego wysiłku

-Ograniczony do stania w jednym miejscu, nie można go nosić do pracy tak jak laptopa

=Wyspecjalizowane urządzenie, sprawdza się doskonale przy wymagających zadaniach gdzie nie jest potrzebna mobilność za to moc i duży ekran już tak. Obróbka wideo, zaawansowane symulacje czy po prostu gry na wysokich ustawieniach

Tablet:

-Podzespoły ze smartfona

-Obsługa tylko dotykiem, ze smartfona

-Wyświetlacz pomiędzy jednym a drugim, za mały do pracy

-Nie mieści się w kieszeni, wymaga osobnego miejsca

-Ma dobry aparat i czujniki ze smartfona ale nie mieści się w dłoni i źle się robi zdjęcia

-Nie można dzwonić, jak można jest to niewygodne

-Można podpiąć klawiaturę i myszkę ale nie nada się do poważnych celów

=Łączy wady laptopa i smartfona nie łącząc ich zalet, nadaje się na zabawkę dla gówniaka

#informatyka #programowanie #elektronika #smartfony #komputery #grafikakomputerowa

Barnaby Jack — mag w białym kapeluszu

Data: 15.04.2019 20:43

Autor: dobrochoczy

dobreprogramy.pl

W naszym kraju dokonania Barnaby'ego Jacka są słabo znane. Jest to o tyle dziwne, że ten Nowozelandczyk dzięki znajdowaniu poważnych wad w systemach bezpieczeństwa był jednym z najbardziej znaczących „białych” hakerów. Jego odkrycia powodowały, że miał prelekcje na najważniejszych konferencjach branży IT. Jack podczas tych występów stawał się charyzmatycznym performerem, tworzącym niezapomniane show. Te widowiskowe pokazy nie przeszły bez echa w sieci i uczyniły go prawdziwą gwiazdą YouTube'a. Niestety jego pełną sukcesów karierę przerwała nagła śmierć, która do tej pory budzi wiele niejasności. Bez zbędnych przedłużeń przedstawiam Wam życiorys hakera, który zasłynął z bycia władcą bankomatów… i ludzkiego życia.

#lurker #programowanie #bezpieczenstwoit

Data: 13.04.2019 21:25

Autor: Judasz

@Thanos znasz się zapewne bardziej. MongoDB czy mysql? Zastosowanie to kilkaset (z czasem więcej) keto przepisów, każdy przepis to będzie makro składników, url do zdjęcia, opis przygotowania, itp. Makro będzie zaciągane przez appkę z serwera i przeliczane według ankiety usera. Więc wychodzi na to, że dane bardziej statyczne. Chociaż bez sensu byłoby wpisywać za każdym razem makro, a zrobić ogólną bazę produktów, a tu już będą wchodzić w grę relacje.

#programowanie #bazydanych

Data: 25.03.2019 17:17

Autor: Lukmar

Jest jakaś szybsza opcja na sprawdzanie warunku dotyczącego listy, ale tylko wtedy jeżeli nie jest pusta? Mogę oczywiście zrobić ifa w ifie ale wydaje mi sie to nieeleganckie.

Chodzi o to ze w pętli dodaje kolejne elementy, ale tylko wtedy jezeli nie jest taki jak poprzedni, no i oczywiście mam problem przy pierwszym obrocie pętli. To tak w skrócie, ogolnie jest bardziej skomplikowane bo przerzucam elementy i porównuję kilka różnych list.

Język to C#, piszę tu bo chyba nie ma dedykowanego hasha

Data: 24.03.2019 16:19

Autor: 12358

Kiedy otworzymy plik .exe w notatniku ujrzymy chaos. Kompletnie bezsensownie poukładane znaki oraz jakies dziwne symbole. Jest to kod binarny, a więc informacja przygotowany do odczytu przez procesor. Zawiera ona jednak zawsze na początku litery „MZ” które są inicjałami jednego z byłych pracowników firmy Microsoft, Marka Zbikowskiego.

Java : LibGDX – Snake3D #6

Data: 23.03.2019 12:15

Autor: EQS

youtu.be

Witam w trzeciej już serii na kanale. Nie odpuszczamy sobie tematu Snake'a i po raz kolejny wykonujemy grę z tej samej tematyki tym razem jednak w trójwymiarze, z wykorzystaniem Javy i biblioteki LibGDX.

Biblioteka LibGDX: https://libgdx.badlogicgames.com

W dzisiejszym odcinku uwieńczymy całą pracę i dodamy owoce, które można zbierać oraz obsłużymy kolizję z nimi i ze ścianami.

Cały projekt: https://github.com/EqsGIT/Snake3D

Data: 22.03.2019 13:14

Autor: tarcza24h

Znacie jakieś wydawnictwa co umożliwiają czytanie książek IT online?

Szukam wydawnictwa z książkami it z subskrypcją – płać i czytaj ile chcesz ( ͡º ͜ʖ͡º)

Data: 21.03.2019 19:03

Autor: Cpp17

Lurki ( ͡º ͜ʖ͡º) Pomoglibyście zamknąć moją ankietę do magisterki? Brakuje mi jeszcze 6 respondentów do "ładnej" próby badawczej, a czas nagli. Chodzi oczywiście o C++17.

Uprzedzając: wiem, że formularz zbiera maile – tak chciał promotor.

NIE TRZEBA podawać prawdziwego (ino taki bez wulgaryzmów, ok? ;-))

Dzięki z góry!

https://goo.gl/forms/8PIlpPTcycd6dqZw1

Data: 20.03.2019 12:32

Autor: tarcza24h

Wchodze na justjoin.it i warszawa i widze, ze wiekszosc proponowanych ofert to 7k brutto i wiecej.

Kilka jest ofert po 15k brutto. Pytanie: jak sie mają takie widełki do rzeczywistości?

Jakie CV jest wymagane? Nie mam zbyt rozbudowanego gita. Na koncie pracowałem w dwóch dużych korpo, głównie samodzielnie.

Myślę, że jak się przeprowadzać i zarabiać kokosy to teraz, bo za 10 lat może mi się już nie chceć, albo rynek się zmieni.

Obawiam się, że będzie wymagane:

– jakieś wykokszone CV z wieloma stanowiskami, udziałem w wielu projektach potwierdzone gitem czy jakimiś hakatonami

– na miejscu będą wymagać magii i przyzywania demonów, bo projekt ledwo działa, wszystko pada i mam pracować 16h dziennie, bo projekt

Ktoś może pracuje na takich warunkach?

Java : LibGDX – Snake3D #5

Data: 15.03.2019 17:18

Autor: EQS

youtu.be

Witam w trzeciej już serii na kanale. Nie odpuszczamy sobie tematu Snake'a i po raz kolejny wykonujemy grę z tej samej tematyki tym razem jednak w trójwymiarze, z wykorzystaniem Javy i biblioteki LibGDX.

Biblioteka LibGDX: https://libgdx.badlogicgames.com

W dzisiejszym odcinku stworzymy klasę przeznaczoną do kontroli kamery w momencie skrętu. Sprawi ona że cała gra stanie się płynniejsza i łatwiejsza w orientacji przestrzennej.

Pliki z odcinka: https://www.dropbox.com/s/wgsiwr3qp74hhd6/Snake3D_Ep5.zip?dl=0

Cały projekt: https://github.com/EqsGIT/Snake3D

Java : LibGDX – Snake3D #3

Data: 08.03.2019 22:06

Autor: EQS

youtu.be

Witam w trzeciej już serii na kanale. Nie odpuszczamy sobie tematu Snake'a i po raz kolejny wykonujemy grę z tej samej tematyki tym razem jednak w trójwymiarze, z wykorzystaniem Javy i biblioteki LibGDX.

Biblioteka LibGDX: https://libgdx.badlogicgames.com

W dzisiejszym odcinku rozpoczniemy pracę nad klasą naszego węża. Przygotujemy listę jego modeli oraz określimy sposób poruszanie w trójwymiarze.

Pliki z odcinka: https://www.dropbox.com/s/xv8cswph2in8rtl/Snake3D_Ep3.zip?dl=0

Cały projekt: https://github.com/EqsGIT/Snake3D

JavaScript - Mario #4

Data: 07.03.2019 23:50

Autor: EQS

youtu.be

W filmach z serii "JS dla średnio zaawansowanych – Tworzenie gry typu Mario" prezentuje jak za pomocą html, css i js napisać grę w stylu Mario, którą będziemy mogli odpalić w naszej przeglądarce. Mam nadzieję że uda mi się zachęcić was do stworzenia tej jak i innych gier, które sami wymyślicie.

Dzisiaj sprawimy aby na mapie pojawiła się nasza postać, która poprzez fizykę, którą również stworzymy będzie spadać i zderzać się z podłożem.

Pliki z tego odcinka: https://www.dropbox.com/s/59yxnraaowbu3j3/Mario_Ep4.zip?dl=0

Java : LibGDX – Snake3D #2

Data: 01.03.2019 21:47

Autor: EQS

youtu.be

Witam w trzeciej już serii na kanale. Nie odpuszczamy sobie tematu Snake'a i po raz kolejny wykonujemy grę z tej samej tematyki tym razem jednak w trójwymiarze, z wykorzystaniem Javy i biblioteki LibGDX.

Biblioteka LibGDX: https://libgdx.badlogicgames.com

W dzisiejszym odcinku, przygotujemy obszar gry po, którym będzie mógł poruszać się nasz wąż. Określimy pozycję i wymiary ścian, nałożymy na nie teksturę oraz przygotujemy klasę do ich przechowywania.

Pliki z odcinka: https://www.dropbox.com/s/65r4kdugrg30xvm/Snake3D_Ep2.zip?dl=0

Cały projekt: https://github.com/EqsGIT/Snake3D

Java : LibGDX – Snake3D #1

Data: 24.02.2019 14:06

Autor: EQS

youtu.be

Witam w trzeciej już serii na kanale. Nie odpuszczamy sobie tematu Snake'a i po raz kolejny wykonujemy grę z tej samej tematyki tym razem jednak w trójwymiarze, z wykorzystaniem Javy i biblioteki LibGDX.

W dzisiejszym odcinku, jak w każdym pierwszym z serii przygotujemy bazę do dalszej pracy – stworzymy prostą przestrzeń trójwymiarową i małe czarne (narazie puste) okienko.

Pliki z odcinka: https://www.dropbox.com/s/w2m34a3q4tsqg2a/Snake3D_Ep1.zip?dl=0

Cały projekt: https://github.com/EqsGIT/Snake3D

JavaScript - Mario #3

Data: 19.02.2019 20:48

Autor: EQS

youtube.com

W filmach z serii "JS dla średnio zaawansowanych – Tworzenie gry typu Mario" prezentuje jak za pomocą html, css i js napisać grę w stylu Mario, którą będziemy mogli odpalić w naszej przeglądarce. Mam nadzieję że uda mi się zachęcić was do stworzenia tej jak i innych gier, które sami wymyślicie.

Po dzisiejszym odcinku będziemy mogli zobaczyć efekty jak na dłoni. Ukaże nam się ambitna pixel'owa mapa w stylu Mario, a w tle dla efektu popłyną białe obłoczki.

Pliki z tego odcinka: https://www.dropbox.com/s/1iwjvrnqb68ngcw/Mario_Ep3.rar?dl=0

JavaScript - Mario #2

Data: 15.02.2019 01:51

Autor: EQS

youtube.com

W filmach z serii "JS dla średnio zaawansowanych – Tworzenie gry typu Mario" prezentuje jak za pomocą html, css i js napisać grę w stylu Mario, którą będziemy mogli odpalić w naszej przeglądarce. Mam nadzieję że uda mi się zachęcić was do stworzenia tej jak i innych gier, które sami wymyślicie.

W dzisiejszym odcinku efekty naszej pracy nadal będą niezbyt widoczne, ale jednak niezbędne do dalszej pracy. Miłego klepania kodu!

Pliki z tego odcinka: https://www.dropbox.com/s/7lkjew57g83tbfr/Mario_Ep2.zip?dl=0

JavaScript - Mario #1

Data: 14.02.2019 00:52

Autor: EQS

youtube.com

W filmach z serii "JS dla średnio zaawansowanych – Tworzenie gry typu Mario" prezentuje jak za pomocą html, css i js napisać grę w stylu Mario, którą będziemy mogli odpalić w naszej przeglądarce. Mam nadzieję że uda mi się zachęcić was do stworzenia tej jak i innych gier, które sami wymyślicie.

W tym odcinku pokaże wam co będzie nam potrzebne, oraz napiszemy sobie podstawowe elementy. Nie będą to może cuda na kiju jednak umożliwią nam one dalszą pracę nad grą.

Pliki z tego odcinka: https://www.dropbox.com/s/7cv0vag5w9ibfud/Mario_Ep1.zip?dl=0

Cały projekt: https://github.com/EqsGIT/Mario

JavaScript - Snake #4

Data: 11.02.2019 18:56

Autor: EQS

youtu.be

Witam w kolejnej serii na kanale, w której zajmiemy się przygotowaniem gry Snake działającej w naszej przeglądarce. Wykorzystamy do tego czysty JavaScript i trochę magię. Zapraszam do oglądania.

W dzisiejszym odcinku dokończymy proces tworzenia naszej przeglądarkowej gry, dodamy kolizję między wężem a owocem i sprawimy aby owoc nie pojawił się w tym samym miejscu co ogon węża.

Pliki z tego odcinka: https://www.dropbox.com/s/1wjk5a5xmexhnu8/Snake_Ep4.zip?dl=0

Cały Projekt: https://github.com/EqsGIT/Snake

Wygodne przeglądanie historii plików w repozytoriach na GitHubie

Data: 08.02.2019 17:44

Autor: hellboy

githistory.xyz

Wystarczy podmienić fragment adresu pliku z github.com na github.githistory.xyz np.

https://github.com/square/okhttp/blob/master/okhttp/src/main/java/okhttp3/Challenge.java

na

https://github.githistory.xyz/square/okhttp/blob/master/okhttp/src/main/java/okhttp3/Challenge.java

Twórca wciąż rozwija swoje narzędzie, więc mam nadzieję, że wyświetlanie zmian w dłuższych plikach zostanie w niedalekiej przyszłości usprawnione. Do tego czasu można posiłkować się zmniejszaniem strony. ;-)

JavaScript - Snake #3

Data: 08.02.2019 17:09

Autor: EQS

youtu.be

Witam w kolejnej serii na kanale, w której zajmiemy się przygotowaniem gry Snake działającej w naszej przeglądarce. Wykorzystamy do tego czysty JavaScript i trochę magię. Zapraszam do oglądania.

W dzisiejszym odcinku poprawimy obraz naszego węża i zamienimy jego czerwono, kanciastą postać na małą niebieską glizdę której segmenty obracają się odpowiednio do kierunku ruchu.

Pliki z tego odcinka: https://www.dropbox.com/s/rwwjmoedp6r…

Cały Projekt: https://github.com/EqsGIT/Snake

Jakie masz szanse zostać zawodowym programistą po bootcampie?

Data: 08.02.2019 10:59

Autor: MrSin

medium.freecodecamp.org

Autor artykułu przez 3 miesiące aplikował do różnych firm na terenie USA. W sumie złożył 291 aplikacji na stanowiska front end i full stack.

Ze swoich doświadczeń wyciąga bardzo ciekawe wnioski, które mogą się przydać niektórym osobom, chcącym zacząć swoją karierę jako programista.

Ze swojej strony dodam, że sam bootcamp nie zrobi z Ciebie programisty ( ͡° ͜ʖ ͡°) W dzisiejszych czasach istnieje moda na "bycie programistą", bo jest to coraz bardziej na czasie, ale nie oszukujmy się… Aby być dobrym programistą, trzeba lubić programować. Nic na siłę 乁(ツ)

P.S. Artykuł jest z 2016 roku. Biorąc pod uwagę tempo rozwoju rynku pracy, ciekaw jestem czy podane w artykule statystyki bardzo by odbiegały od dzisiejszych.

W którym kierunku się rozwijać ?

Data: 07.02.2019 14:09

Autor: greckirosol

Witam. Obecnie mam satysfakcjonującą wiedzę dotycząca programowania w PHP. Znam dobrze wszystkie popularne frameworki do tego języka, poradzę sobię również sam w sprawach devops, czyli postawienie serwera, domeny, nginx, linux, docker itd.

Mam jednak dylemat w którym kierunku iść, aby nadal się rozwijać i co jasne podwyższyć próg finansowy, który niestety przy PHP można osiągnać dość szybko.

Wstępnie myślałem żeby iść w Fullstacka – czyli jak to rozumiem potrafić postawić cały backend do aplikacji oraz frontend, co wiązałoby się z nauką Javascript ( znam dość dobrze ), CSS ( i pokrewne ) no i wiadomo najpopularniejsze narzędzia jak Vue czy React a także samo "myślenie" frontendowe :)

Drugi kierunek to nauka Javy, która byłaby jakby nie patrzeć tylko do poprawy warunków finansowych, bo jakoś specjalnie nie podoba mi się ona, no ale to jest praca i trzeba utrzymać z czegoś siebie o rodzine.

Co wy sądzicie na ten temat?

cpp-polska.pl - Blog programistyczny o tematyce około C++'owej

Data: 06.02.2019 14:48

Autor: CppPolska

https://cpp-polska.pl

Siema wszystkim! :) Czy są tutaj programiści C++? Tak?! To super! :) Właśnie chciałem przedstawić Wam naszego bloga, na którym poruszamy tematy związane z C++'em. Piszemy tutaj edytor do gry Super Mario Bros, co tydzień publikujemy serię nowinek ze świata C++. Poruszamy także tematy związane z nowym standardem: C++17! ( ͡º ͜ʖ͡º)

JavaScript - Snake #2

Data: 04.02.2019 22:56

Autor: EQS

youtube.com

Witam w kolejnej serii na kanale, w której zajmiemy się przygotowaniem gry Snake działającej w naszej przeglądarce. Wykorzystamy do tego czysty JavaScript i trochę magię. Zapraszam do oglądania.

W dzisiejszym odcinku sprawimy aby na tle naszej gry pojawił się owoc oraz wąż, którym jesteśmy w stanie kierować za pomocą strzałek.

Pliki z tego odcinka: https://www.dropbox.com/s/rzx4ctktjwf…

Cały Projekt: https://github.com/EqsGIT/Snake

Przebranżowienie na programistę Javy

Data: 04.02.2019 11:51

Autor: hajnalpiwko

Witam. Pracuje obecnie jako pracownik budowlany. Niestety powoli mam problemy z plecami od ciąglego noszenia i chciałbym zmienić pracę. Mam odłożone trochę grosza i chciałbym iść na kurs programowanie.

Czy łatwo jest znalezc prace dla młodego programiste javy po kursie? Czy ktoś z was przechodził taką zmiane?

Data: 04.02.2019 10:26

Autor: Jaro


KotlinConf 2018 – Building Server Backends with Ktor by Ryan Harter
Polecam konferencję. Ktor wydaje się być ciekawym frameworkiem, ktoś już korzystał?
Zastanawiam się też nad jakimś haszem, gdzie będziemy mogli dzielić się ciekawymi artykułami, konferencjami itp. Głównie o Androidzie (moja działka ( ͡º ͜ʖ͡º) ) i Kotlinie. Zapraszam do dyskusji pod wpisem ;)

Data: 03.02.2019 23:43

Autor: rqs

Jest udostępnione jakieś api do lurkera? Chciałbym dla zabawy zrobić apke mobilną napisaną w react native ( ͡º ͜ʖ͡º)

Data: 03.02.2019 18:14

Autor: Jaro

Hej @Thanos, czy planujesz udostępnienie kiedyś API portalu? Obecnie uczę się fluttera i z chęcią zrobiłbym aplikację do Lurkera :) Chyba, że API już jest wystawione i nie umiem szukać

Data: 03.02.2019 12:04

Autor: Elon

Cześć,

czy kod lurker.pl jest otwarty? O nic nie posądzam, chciałbym zobaczyć jak taka strona i jej backend jest zrobiony.

Czy zespół developerski również korzysta z portalu? Czy możemy poznać ich nicki?
Czy jest to projekt hobbystyczny (póki co), czy jest sponsor lub portal jest tworzony na zlecenie?

Pozdrawiam i życzę sukcesu.

Deweloperzy gier ostro o Linuksie: „Nie nadaje się do użytkowania, ...

Data: 03.02.2019 08:44

Autor: Linuksiarz

dobreprogramy.pl

Jonathan Blow, twórca gier znany ze świetnych The Witness oraz Braid, do spółki z Benem Golusem, autorem Planetary Annihilation, poważnie narazili się wszystkim fanom Linuksa. Obaj panowie postanowili podsumować swoje doświadczenia z wydawnictwami na ten system, a to ewidentnie nie spodobało się jego najbardziej zagorzałym fanom.

Niemal wszystkie Linuxy do poprawy.

Data: 03.02.2019 08:33

Autor: Linuksiarz

speedtest.pl

Linux uchodzi za najbezpieczniejszy system, jaki pojawił się na rynku. Nie jest on, w niektórych wydaniach przyjazny użytkownikowi, ale trzeba przyznać, że nawet wielkie firmy mają serwery oparte właśnie na systemach Linux. Z uwagi na to, że działa on na licencji GNU, to użytkownicy codziennie poprawiają błędy w systemach. Aktualizacje wychodzą niemal w trymiga.

JavaScript - Snake #1

Data: 03.02.2019 01:14

Autor: EQS

youtu.be

Witam w kolejnej serii na kanale, w której zajmiemy się przygotowaniem gry Snake działającej w naszej przeglądarce. Wykorzystamy do tego czysty JavaScript i trochę magię. Zapraszam do oglądania.

W dzisiejszym odcinku przygotujemy sobie zarys silnika naszej gry, na podstawie, którego w dalszych odcinkach stworzymy całą grę.

Pliki z tego odcinka: https://www.dropbox.com/s/stihnvn9s4z…
Cały Projekt: https://github.com/EqsGIT/Snake

Data: 03.02.2019 00:23

Autor: Michal

Ze względu na coraz częstsze manipulacje, nieodpowiednie praktyki na stronie wykop.pl Chciałbym zapytać społeczność tutaj obecną czy ktoś ma jakieś tanie VPS pod Win7/xp. Napisałem prosty skrypcik/skraper który pobiera całą stronę, wszystkie linki – które wrzuca do kolejki. Każde zapytanie ma delay 150ms ( żeby nie pomyśleli, że to atak ddos ). Na koniec sesji ok. 5h usuwa duplikaty ( trwa to mega długo ok. 1h ).

**Póki co chodzą dwie maszynki u mnie w domu. Oczywiście na OREO2 zakupionym na allegro.
Zastanawiałem się, czy mógłbym wypożyczyć VPS może nawet z 6 maszyn ( teraz pobór prądu dla moich 3 kompów wynosi ok. 1,0kV ). Ale wtedy wypadało by napisać jakiś skrypcik pod linuxa a ja z tym mam zero doświadczenia. Jak ciężko jest taki skrypcik napisać i w jakim języku? **

Data: 03.02.2019 00:16

Autor: Linuksiarz

Ci alternatywni wykopu robią ten podstawowy błąd, że chcą zrobić zupełnie inny inny interfice itd.Jak na razie to bez tagów nie czuje się tu dobrze.
Konto załozone, może kiedyś się przyda.

Data: 02.02.2019 22:55

Autor: ntskj

Tak sobie rozmyślam nad zaczęciem jednego prostego webowego projektu, coś tam kiedyś skrobałem w pythonie, ale kusi mnie napisanie czegoś takiego w go, bo takiego minifluxa np. tam zrobili. Co sądzicie o robieniu aplikacji tam, przy założeniu że nie znam zupełnie języka(ale jak jest dalekim krewnym pythona i c to się szybko odnajdę). Zaczynać i być niskopoziomowo aka blisko requestów, czy dać sobie spokój i pisać w django?

Gogs - prosty, lekki serwer Git, czyli własna alternatywa dla GitHuba

Data: 29.01.2019 23:25

Autor: mars

gogs.io

Działa jak GitHub, wygląda jak GitHub, z tą różnicą że każdy może postawić go u siebie. Gogs to prosty, lekki serwer GITa napisany w języku Go, z eleganckim interfejsem użytkownika i nieskomplikowaną instalacją. Działa na różnych bazach danych (lub SQLite). Polecam wypróbować! :)

Data: 29.01.2019 18:47

Autor: 0x6a73

Lukierki, chcielibyscie moze tutaj serie wpisow zwiazanych z programowaniem? Mam tu na mysli zarowno tematy lekkie, zrozumiale dla przecietnego czytelnika, jak i rowniez szczegolowe, techniczne opisy. Co myslicie?