Bus z Elbląga do Braniewa jechał 3 godziny? „W lesie czekaliśmy 1,5 godz. na drugi PKS. To skandal”

Data: 11.11.2019 17:25

Autor: R20

info.elblag.pl

Pan Janusz do pracy w Elblągu dojeżdża z Braniewa PKS-em. Codziennie w Braniewie wsiada do busa o 5.40, a w Elblągu o godz. 15.40. Wczoraj, 6 listopada, do domu wracał prawie 3 godziny. Co się stało?

W związku z remontem droga wojewódzka 504 została wczoraj zamknięta. Trzy kursy z Braniewa do Elbląga i pięć z Elbląga do Braniewa zostały wstrzymane do czasu zakończenia prac. Te połączenia, które zostały mają funkcjonować … wahadłowo.

– W pierwszej wersji, jaką otrzymaliśmy od wykonawcy, mieliśmy na czas remontu jeździć zupełnie inną drogą. Koszty dodatkowych objazdów spadłyby na pasażera, więc wraz z wykonawcą prac szukaliśmy takiego rozwiązania, aby tego uniknąć. Najlepsze wydało się, aby były przejazdy wahadłowe, czyli autobus z Braniewa dojechałby do miejscowości Krzyżewo. Tam jest kładka i wykonawca zapewnił bezpieczne przejście dla pasażerów, i tam byłby już autobus z Elbląga. Czas kurów został tak przesunięty, by autobusy spotykały się o jednej godzinie w Krzyżewie. Obowiązkiem kierowcy jest poczekanie na drugi autobus – mówi Mariusz Lazur, Kierownik dworca autobusowego w Elblągu.

Prace rozpoczęły się wczoraj, a wraz z nimi pierwsze kłopoty. – Wiemy, że PKS dogadał się wykonawcą prac, aby autokary dojeżdżały do miejscowości Krzyżewo. Tam mieliśmy przejść po kładce w miejscu, gdzie trwają roboty, i wsiąść do drugiego autokaru. To w teorii, bo w praktyce było niestety inaczej – opowiadał pan Janusz, który wyruszył autokarem z Elbląga o godz. 15.40.

Z relacji pana Janusz wynika, że w autokarze wraz z nim było ponad 20 osób. Autokar wyruszył z Elbląga punktualnie i zgodnie w planem dojechał do Krzyżewa ok. 16.15.

Większość osób to była młodzież wracająca ze szkoły. Ja wracałem z pracy i planowo powinienem być w Braniewie o 17.00. Byłem o 18.30, bo 1,5 godz. czekaliśmy w środku lasu na drugi autokar. To skandal

– zaznaczył pan Janusz.

Czekając na przybycie autokaru pan Janusz zaczął dzwonić do PKS-u w Braniewie i Elblągu. – Chciałem uzyskać jakieś informacje. Pani dyspozytorka nie była w stanie mi pomóc. Mówiła, że może mi jedynie podać stacjonarne numery do kierowników. Problem w tym, że była 17.00, a oni pracują do 15.00 – opowiadał pan Janusz.

Prace na DW 504 mają potrwać do 17 listopada.

Nie chciałbym, aby ktokolwiek doświadczył tego, co my. Może PKS zacznie traktować poważnie pasażerów, kiedy nagłośnimy tę sprawę. To skandal, żeby nikt nic sobie nie robił z faktu, że ponad 20 osób czekało w lesie 1,5 godz. Usłyszałem tylko, że tak się zdarza

– podkreślił pan Janusz.

Dzisiejszy kurs na tej trasie o godz. 5.40 z Braniewa do Elbląga odbył się bez opóźnień. – Przesiadka w Krzyżowie zawsze powinna być synchronizowana. Tak obiecał nam przewoźnik. Rozumiem, że jakieś opóźnienia mogą się zdarzyć. Trzeba się z tym liczyć. Zrozumiałbym 10 minut, ale nie 1,5 godziny – zaznaczył pan Janusz. – Jeszcze na koniec próbowano nam wmówić, że była awaria autokaru, ale to jest niepoważne wytłumaczenie, bo PKS dysponuje przecież większą ilością autokarów niż ten jeden.

Jak całą sytuację skomentował kierownik dworca w Elblągu?

To dla nas nowa sytuacja Z tego, co udało mi się ustalić w tej sprawie to opóźnienie wynosiło 40 min za co przepraszamy wszystkich pasażerów. Staraliśmy się wyjść naprzeciw pasażerom, by znaleźć dla nich jak najlepsze rozwiązanie

– stwierdził Mariusz Lazur.

– Wszyscy pracownicy nadzorujący byli zobowiązani do przestrzegania kursów. Musimy pamiętać, że autobusy zjeżdżające z trasy wykonują inne zadania przewozowe. My pasażerów zwozimy z całej Gminy, Powiatu. Kursują nie tylko do Braniewa, ale też z innych pobliskich miejscowości. Musimy to logistycznie rozwiązywać. Na pewno nie może dojść do sytuacji, w której pasażerowie będą musieli czekać 40 min. Autobusy dziś od rana kursowały bez zarzutu i zapewniam, że takich problemów już nie będzie – dodał Mariusz Lazur.

#504 #DW504 #Braniewo #Frombork #Elblag #PKS #Drogi #polskiedrogi #Afera

Ponad dwukrotnie przekroczona prędkość i… rodzinny problem z pamięcią!

Data: 13.07.2019 20:24

Autor: piotre94

gitd.gov.pl

Kobieta, która próbowała uniknąć kary za zbyt szybką jazdę, trafiła do sądu. 122 km/h na liczniku przy ograniczeniu prędkości do 50 km/h. Kto siedział za kierownicą? Obywatelka Rosji – tak twierdził właściciel pojazdu. Inspektorzy Głównego Inspektoratu Transportu Drogowego postanowili to sprawdzić. #polska #ludzie #prawo #prawojazdy #polskiedrogi

Kierowca ciężarówki, która taranowała samochody na Ruczaju wrócił już na drogi

Data: 10.06.2019 16:46

Autor: oneone1

gazetakrakowska.pl

W maju 2015 roku mimo czerwonego światła nie zatrzymał się i z impetem uderzył w stojące przed nim samochody. Następnie odjechał, taranując kolejne pojazdy. W sumie 16 osób zostało rannych, 7 dość ciężko Sąd wycenił to na 2 lata w zawiasach, 18 tys do wypłaty pokrzywdzonym i 4 lata bez prawa jazdy

#polska #motoryzacja #bekaztransa #polskiedrogi

Polskie drogi #145

Data: 25.04.2019 18:56

Autor: Mimo

youtube.com

Oto kolejna partia różnych sytuacji, które udało się nagrać na naszych drogach, dzięki użytkownikom jeżdżącym – coraz chętniej – z rejestratorami, nagrywającymi telefonami, smartfonami czy podobnymi wynalazkami.

#polskiedrogi

Data: 24.03.2019 21:47

Autor: kierowcasolarisa

Ciągnik siodłowy taranuje busa. Obwodnica Marek trasa S8 21.03.2019

https://poranny.pl/wypadek-na-s8-na-obwodnicy-marek-ciagnik-siodlowy-staranowal-dostawczaka-jest-film-z-momentu-wypadku-wideo/ar/13987815

Polskie Drogi #139

Data: 07.02.2019 20:37

Autor: hellboy

youtube.com

Oto kolejna partia różnych sytuacji, które udało się nagrać na naszych drogach, dzięki użytkownikom jeżdżącym – coraz chętniej – z rejestratorami, nagrywającymi telefonami, smartfonami czy podobnymi wynalazkami.

Data: 07.02.2019 14:10

Autor: kaente

Nowe znaki drogowe!

Nowy znak D-51a „automatyczna kontrola średniej prędkości” będzie wskazywał fragment drogi objęty odcinkowym pomiarem prędkości, natomiast znak D-51b „koniec automatycznej kontroli średniej prędkości” koniec tego odcinka. Ponadto na znaku D-51a umieszczana będzie miniatura znaku B-33, wskazująca dopuszczalną prędkość jazdy na odcinku objętym pomiarem.