Data: 22.08.2019 08:58

Autor: Alojz

W Japonii pociąg szybkiej kolei pędził w kierunku Tokyo z prędkością 280km/h nie byłoby w tym nic dziwnego gdyby nie fakt, że jeden z pracowników zapomniał zaryglować drzwi, pociąg pędził z otwartymi drzwiami.

Znając japonczykow, to pracownik ze wstydu pewnie sama się zwolni.

#japonia #pociagi

Data: 26.06.2019 09:52

Autor: Orion

Dzisiaj będzie coś dla #pociagiboners

Rzecz o Pociągu Amerika – Takim Airforce One ale na szynach, którym woził się wujek z Austrii. #pdk

Jak już wspomniałem był to specjalny pociąg kanclerza III Rzeszy Adolfa Hitlera, służący mu do przemieszczania się pomiędzy kwaterami wojennymi. Zostało wyprodukowanych 25 specjalnych składów wagonowych dla hitlerowskich dygnitarzy. Wyjątkowo luksusowy, pancerny potwór, który w istocie był prawdziwym bunkrem na szynach.

Opis

W skład pociągu wchodziło z reguły kilka, kilkanaście (osiem do czternastu) wagonów specjalnych. Między innymi wagon wyposażony w urządzenia zasilające, wagon salonka Hitlera nr 10206, wagon konferencyjny, wagon do przewozu samochodów osobowych (reprezentacyjne limuzyny: Maybach, Horch 850 Pullman, terenowy sześciokołowy Mercedes-Benz W31 typ G4), dwa wagony kąpielowe, wagon łączności. Poza tym, każdy skład wyposażony był w dwa wagony z działkami przeciwlotniczymi kal. 20 mm wraz z 26 żołnierzami obsługi, które doczepione były na początku (za lokomotywą) i na końcu składu.

Ponadto w składzie „Ameriki” znajdowały się: wagon eskorty, wagon restauracyjny, dwa wagony sypialne dla współpracowników Hitlera i zaproszonych do pociągu gości, dwa wagony dla personelu i wagon kierownika biura prasowego z krótkofalowym nadajnikiem radiowym o mocy 700 W. Wszystkie wagony były pomalowane w kolorze ciemnoniebieskim.

Podczas II wojny światowej pociąg Hitlera prowadzony był z reguły lokomotywami parowymi Baureihe 01, choć zdarzały się przypadki, w których do składu doczepiano parowozy Baureihe 03. Pociąg „Amerika” posiadał podwójną trakcję parową, na wypadek awarii lokomotywy. Wcześniej skład obsługiwały lokomotywy elektryczne, które w owym czasie były w Niemczech jednymi z najnowocześniejszych w Europie. Podczas obecności kanclerza w stolicy, skład można było zobaczyć na Dworcu Anhalckim (Anhalter Banhof).

„Amerika” była pierwszą wojenną kwaterą wodza III Rzeszy w czasie działań wojennych we wrześniu 1939. Po tym, jak Niemcy wypowiedziały wojnę Stanom Zjednoczonym w grudniu 1941, nazwa „Amerika” zamieniona została na bardziej germańską „Brandenburg” („Brandenburgia”). Pod koniec wojny pociąg wpadł w ręce zachodnich aliantów. Wagon, w którym Hitler pracował, został wysadzony w powietrze, aby nie stał się miejscem kultu zwolenników Hitlera.

Opis

Niestety nie ma zbyt wiele wiarygodnych zdjęć całego pociągu, ale jeśli ufać opisom, była to przekozacka maszyna, której nawet w dzisiejszych czas nikt by się nie powstydził.

#historia #pociagi #iiwojnaswiatowa #amerika #ciekawoski

Data: 10.06.2019 10:04

Autor: Alojz

7 grudnia 1835 roku oddano do użytku w Niemczech, pierwszy odcinek kolejowy, między miastem Norymberga i Fürth.Odcinek liczył 6 kilometrów.W roku 1850 sieć kolei wynosiła 5 700 kilometrów.

Pierwszy odcinek kolei na obecnych ziemiach polskich powstał 22 maja 1842 roku. Linia ta łączyła Wrocław z Oławą ( zabór niemiecki )

#wszystkooniemczech

#kolej

#pociagi