PKN ORLEN zakończył badania środowiskowe dla morskiej farmy wiatrowej na Bałtyku

Data: 28.07.2020 10:42

Autor: ziemianin

orlen.pl

#aktualnosci #codziennaprasowka #informacje #wiadomosci #PKNOrlen #ORLEN #gospodarka #farmywiatrowe #energia #inwestycje

Kolejny etap przygotowań do realizacji morskiej farmy wiatrowej ukończony. 17 miesięcy analiz, 50 ekspertów, 18 statków i specjalistyczny samolot. To zasoby, których PKN Orlen potrzebował do zbadania 323 km2 Bałtyku i złożenia raportu środowiskowego dla inwestycji

PKN ORLEN zakończył badania środowiskowe dla morskiej farmy wiatrowej na Bałtyku

#Gospodarka - Ukryta prywatyzacja Lotosu?

Data: 25.07.2020 10:38

Autor: ziemianin

biznesalert.pl

#aktualnosci #codziennaprasowka #informacje #wiadomosci #gospodarka #polska #ropanaftowa #paliwo #lotos #pknorlen #orlen #fuzja #przejecie #komisjaeuropejska #rozbior #Prywatyzacja

Komisja Europejska pozwoliła niedawno Orlenowi kupić do 66% Lotosu ale na bardzo ciężkich warunkach. Beneficjentem ma być faktycznie Zachodni gracz który przejmie dużą część polskiego rynku i potencjału.

#Gospodarka – Ukryta prywatyzacja Lotosu?

Dla porównania w 2000 roku francuski Total przejął konkurenta Elf. Musiał tylko sprzedać 70 stacji benzynowych, dystrybutora LPG i 2 spółki paliwa lotniczego (Lyon, Tuluza).

Warunki postawione przez KE są bardzo trudne i oznaczają utratę przez Polskę więcej niż połowy ogólnego potencjału Lotosu nie dając korzyści Orlenowi:

-zbycie 30 % udziałów w rafinerii Lotos wraz z towarzyszącym dużym pakietem praw zarządczych, co da nabywcy prawo do blisko połowy produkcji rafinerii w zakresie ropy naftowej i benzyny, a jednocześnie zapewni dostęp do istotnej infrastruktury magazynowania i infrastruktury logistycznej;

-zbycie dziewięciu składów paliw na rzecz niezależnego operatora logistyki oraz budowa nowego terminalu importowego paliwa do silników odrzutowych w Szczecinie, który – po ukończeniu budowy – zostałby przekazany temu operatorowi;

-uwolnienie większości mocy zarezerwowanych przez Lotos w niezależnych magazynach, w tym pojemności zarezerwowanej na największym w Polsce terminalu przywozu paliwa drogą morską;

-zbycie 389 stacji detalicznych w Polsce, stanowiących około 80 % sieci Lotos, oraz zaopatrywanie tych stacji w paliwa silnikowe;

-sprzedaż wynoszącego 50 % udziału Lotosu w spółce joint venture zajmującej się obrotem paliwem do silników odrzutowych, którą posiada on razem z BP, dalsze prowadzenie dostaw dla tej spółki oraz udzielenie tej spółce dostępu do magazynów w dwóch portach lotniczych w Polsce;

-udostępnienie konkurentom w Czechach rocznie do 80 tys. ton paliwa do silników odrzutowych w drodze otwartej procedury przetargowej;

-zbycie dwóch zakładów produkcyjnych bitumu w Polsce oraz dostarczenie nabywcy rocznie do 500 tys. ton bitumu/pozostałości ciężkich.

Czyli:

-Miejsce Lotosu na rynku ma zostać zajęte przez ZACHODNIEGO gracza, który ma, objąć podobny obszar rynku. Zyski z operacji gospodarczych popłyną więc na Zachód.

-Polska traci część infrastruktury krytycznej

-Orlen nie będzie mógł zintegrować ze sobą byłego Lotosu co dawało szanse na racjonalizację struktury i operacji połączonych spółek. Zamiast inkorporacji powstanie ciekawy twór, nowa struktura sektora rafineryjnego, logistyki, dystrybucji i sprzedaży detalicznej, jak i zestaw reguł, krępujących Orlen przez wiele (nie wiadomo ile ale raczej długo) lat. Te ostatnie nazywają się w języku unijnym „zobowiązaniami o charakterze behawioralnym„, czyli europejskimi normami zachowania, chroniącymi nowych inwestorów.

"Bosak: To żadna fuzja, to rozbiór Lotosu

Ocena wielu ekspertów i moja jest taka, że na tych warunkach to nie jest żadna fuzja, lecz rozbiór Lotosu, oznaczający jego połowiczną prywatyzację dla kapitału zagranicznego – mówi w wywiadzie Krzysztof Bosak.

Konfederacja sprzeciwia się fuzji Orlenu z Lotosem. Jakie są największe obawy?

My nie formułujemy obaw, lecz oceniamy na podstawie danych. Obawiać można się czegoś, gdy nie wiadomo co się stanie. A w tej chwili mamy już gotowe rozstrzygnięcie Komisji Europejskiej. I jest ono skrajnie niekorzystne dla Polski i obu zaangażowanych w przedsięwzięcie spółek. Ocena wielu ekspertów i moja jest taka, że na tych warunkach to nie jest żadna fuzja, lecz rozbiór Lotosu, oznaczający jego połowiczną prywatyzację dla kapitału zagranicznego. Resztę tego majątku przejmie Orlen, który ma jeszcze zapłacić za tę niekorzystną operację ze swojej kieszeni. Na tych warunkach, ta operacja jest skrajnie szkodliwa. To działanie na niekorzyść skarbu państwa – zarówno w zakresie dywidend, poziomu rynku detalicznego, jak i kontroli rynku hurtowego. Ta operacja nie jest racjonalna biznesowo i szkodzi państwu.

Multienergetyczny koncern miałby mieć większe możliwości akwizycji za granicą.

To fałszywa argumentacja. Orlen prowadził akwizycje już wcześniej – kupował stacje w Czechach czy w Niemczech. Prywatyzacja połowy Lotosu nie jest warunkiem koniecznym do zakupu kolejnych aktywów poza Polską. A połowa obecnego Lotosu zostanie kupiona przez zagraniczne podmioty, które wejdą na nasz rynek.

Większe wolumeny zakupów nie poprawią pozycji negocjacyjnej nowego podmiotu względem partnerów zewnętrznych?

To też nieprawda. Rafineria Lotosu jest nastawiona na surowiec innego rodzaju niż infrastruktura Orlenu. Tylko ludzie nieznający branży mogą nabierać się na takie argumenty. Rafineria Orlenu jest nastawiona na ciężką ropę i jest zaopatrywana poprzez rurociągi ropą z Rosji. Z kolei rafineria Lotosu czerpie z naftoportu ropę innego gatunku. Zresztą na zasadzie kontroli właścicielskiej ministra skarbu państwa można już teraz koordynować zamówienia i politykę zakupową. Z punktu widzenia interesów gospodarczych kluczowa jest kontrola infrastruktury krytycznej. Warunki, które podyktowała UE spowodują, że skarb państwa straci połowiczną kontrolę nad rafinerią Lotosu. Poza tym mówienie o jakimś nowym energetycznym ważnym światowo podmiocie to fikcja. Połączony Lotos i Orlen nie zyskają żadnej wielkiej pozycji na rynku – dalej będzie mniejszy niż globalni giganci i pozostanie małym regionalnym koncernem. Nie zbliży się do Shellu, Exxonu czy nawet Statoila…"

Data: 17.04.2020 21:35

Autor: raptor

Od dawna tankuje tylko na PKN ORLEN.

Jako ich udziałowiec posiadam zniżki przy tankowaniu, bardziej symboliczne- jest to 10 groszy rabatu na paliwo Efecta oraz 15 groszy na paliwo Verva.

Ostatnio CEO spółki pochwalił się programem dostępnym do żołnierzy WOT.

Huczna propaganda a okazuje się że dostają 8 groszy zniżki. Z limitem 200 litrów na miesiąc.

Czyli zakładając że wyjeżdża te 200 litrów miesięcznie to zaoszczędzą 16 zł.

Korzystniej im wyjdzie omijać Orlen i tankować na konkurencyjnych stacjach.

Chłopaki podpisali cyrograf na własne życie za około 100 euro miesięcznie a teraz dostają zniżkę jakby ktoś im napluł w twarz. Swoją drogą znacie osobiście kogoś kto jest żołnierzem tej formacji? Ja nie znam.

Jakieś opinie z pierwszej ręki? Sam nie mam zdania gdyż spotykam się jedynie z propagandą z jednej i drugiej strony tzn. albo ich wychwalającą albo z paszkwilami na ich temat.

Sam nie chcę ich opluwać ale przyznaje że muszą to być albo prawdziwi patrioci albo idioci aby za takie pieniądze i tego typu profity chcieć służyć temu państwu.

#pknorlen #wot #propaganda

Prezes PKN Orlen - Pełna treść oświadczenia dotyczącego dystrybucji płynu do dezynfekcji . . .

Data: 31.03.2020 12:26

Autor: ziemianin

twitter.com

#aktualnosci #codziennaprasowka #informacje #wiadomosci #pknorlen #polska #plyndodezynfekcjirak #oswiadczenie #cebuladeals #januszebiznesu

Płyn do dezynfekcji PKN Orlen został wykorzystany niezgodnie z warunkami współpracy

Prezes PKN Orlen – Pełna treść oświadczenia dotyczącego dystrybucji płynu do dezynfekcji rąk przez sieci wielkopowierzchniowe

Zdjęcie z Intermarche Bystrzyca Kłodzka 30.03.2020


W związku z doniesieniami dotyczącymi pojawienia się płynu do dezynfekcji rąk PKN Orlen w sprzedaży w sieciach handlowych, Koncern poinformował, że takie działanie sklepów stanowi naruszenie warunków współpracy. Dlatego PKN Orlen podjął decyzję o wstrzymaniu dostaw do supermarketów, które te warunki naruszają. Sieci handlowe złożyły zamówienia do producenta, czyli spółki Orlen Oil, na płyn do dezynfekcji, argumentując zapotrzebowanie wyłącznie koniecznością zapewnienia ciągłości funkcjonowania oraz bezpieczeństwa pracowników i klientów.

Płyn do dezynfekcji rąk PKN Orlen jest sprzedawany do sklepów wielkopowierzchniowych z wyraźnym zastrzeżeniem, że może być on wykorzystywany jedynie do zapewnienia ich bieżącego funkcjonowania. Odbiorcy zadeklarowali, że produkt nie zostanie przeznaczony do dalszej sprzedaży.

PKN Orlen zdaje sobie sprawę, że produkcja płynu do dezynfekcji rąk to temat społecznie wrażliwy. Dlatego Koncern podjął decyzję o zaprzestaniu współpracy z odbiorcami, którzy wykorzystują sytuację do osiągania zysków, często zawyżonych, kosztem klientów – napisano w komunikacie Koncernu.

Od momentu uruchomienia produkcji, PKN Orlen dążył do zwiększania wolumenów dostaw na potrzeby instytucji państwowych i klientów. W marcu łącznie 1 mln litrów płynu do dezynfekcji rąk trafił do Agencji Rezerw Materiałowych, która przekazuje go na potrzeby szpitali, przychodni i instytucji publicznych. Bezpośrednio do szpitali i instytucji PKN Orlen dostarczył z kolei 300 tys. litrów.

W kwietniu Zakład w Jedliczu wyprodukuje ok. 5 mln litrów. Będzie to możliwe dzięki uruchamianemu właśnie drugiemu zbiornikowi na płyn, o pojemności 350 m sześc. Umożliwi to produkcję i konfekcjonowanie w trybie ciągłym, z wydajnością ok. 1,2 mln litrów na tydzień.

PKN Orlen - Jest już płyn do dezynfekcji rąk w 1 litrowych pojemnikach.

Data: 20.03.2020 18:25

Autor: ziemianin

twitter.com

#aktualnosci #codziennaprasowka #informacje #wiadomosci #pknorlen #orlen #twitter #dezynfekcja

Pierwsza partia 1L (jeden litr) płynu do dezynfekcji rąk dociera już na stacje PKN ORLEN. Zdajemy sobie sprawę z olbrzymiego zapotrzebowania na ten produkt. Dlatego też dokładamy wszelkich starań, by po zaopatrzeniu służb medycznych, jak najszerzej trafiał on do otwartej sprzedaży

PKN Orlen – Jest już płyn do dezynfekcji rąk w 1 litrowych pojemnikach.

RMF FM - Wywiad z prezesem PKN Orlen Danielem Obajtkiem (wideo)

Data: 19.03.2020 15:25

Autor: ziemianin

ec01.gdn1.cache.orange.pl

#aktualnosci #codziennaprasowka #informacje #wiadomosci #wywiady #danielobajtek #pknorlen #orlen

„Firma pracuje, działa obsługuje rynek, co jest bardzo ważne. Wszystkie stacje benzynowe działają, pracują prawidłowo. Jest to nie tylko praca, ale generalnie zabezpieczenie bezpieczeństwa paliwowego” – powiedział w Porannej rozmowie w RMF FM Daniel Obajtek, prezes PKN Orlen. “Na naszych stacjach zawsze będzie benzyna, jesteśmy zabezpieczeni, zabezpieczone są pewne źródła dostaw” – dodał szef koncernu paliwowego.

RMF FM – Wywiad z prezesem PKN Orlen Danielem Obajtkiem

Obajtek został też zapytany o płyn dezynfekujący, który jest produkowany przez koncern. W ciągu 10 dni uruchomiliśmy linie, które produkują bardzo duże ilości płynu. (…) Już pod koniec tygodnia pojawią się płyny litrowe, może do dwóch tygodni pojawią się płyny półlitrowe – zadeklarował.

Orlen ustalił taką cenę, żeby była ona przyzwoita. Dziś jest to najtańsza cena na rynku. Częściowo na tym nie zarabiamy, to co dajemy do Agencji Rezerw Materiałowych – to nie zarabiamy. Przy sprzedaży detalicznej przy bardzo niewielkim zysku – stwierdził gość Roberta Mazurka.

Orlen chce pozyskać milion masek

Prezes Orlenu dodał też, że firma stara się pozyskać milion masek, które wkrótce mają trafić do Polski. Staramy się nabyć ponad milion sztuk masek, dzięki kontaktom międzynarodowym i sądzę, że do półtora tygodnia około miliona masek trafią do Polaków – powiedział.

Na końcu rozmowy Obajtek zadeklarował, że Orlen nie zrezygnuje ze sponsorowania Roberta Kubicy. Orlen nie zrezygnuje ze sponsorowania Kubicy, mało tego – Orlen coraz bardziej rozszerza inwestowanie w sport – dodał.

ORLEN OIL - Ruszyła dystrybucja płynu do dezynfekcji

Data: 13.03.2020 11:28

Autor: ziemianin

twitter.com

#aktualnosci #codziennaprasowka #informacje #wiadomosci #pknorlen #orlen #danielobajtek #koronawirus #plynudodezynfekcji #dezynfekcja #twitter

Zgodnie z zapowiedziami prezesa PKN ORLEN Daniela Obajtka, pierwsza partia płynu do dezynfekcji rąk o działaniu wirusobójczym jest już w drodze do Agencji Rezerw Materiałowych. W obliczu nadzwyczajnej sytuacji nasz zakład PKN_ORLEN OIL w Jedliczu angażuje wszelkie dostępne środki by zmaksymalizować poziom produkcji

ORLEN OIL – Ruszyła dystrybucja płynu do dezynfekcji

Prezes PKN ORLEN Daniel Obajtek w "Minęła20", produkujemy już płyn do dezynfekcji rąk

Data: 12.03.2020 17:24

Autor: ziemianin

twitter.com

#aktualnosci #codziennaprasowka #informacje #wiadomosci #orlen #pknorlen #koronawirus #wywiady #twitter

Aktywnie włączamy się w działania rządu MorawieckiM wzmacniające bezpieczeństwo kraju. Realizujemy już pierwsze dostawy płynu do dezynfekcji rąk do Agencji Rezerw Materiałowych. W przyszłym tygodniu dostawy trafią na stacje PKN_ORLEN oraz do podmiotów zewnętrznych

Prezes PKN ORLEN Daniel Obajtek w "Minęła20", produkujemy już płyn do dezynfekcji rąk

Prezes PKN_ORLEN

DanielObajtek

– W tym tygodniu zaczynamy produkcję płynu do dezynfekcji

#KoronawirusWPolsce #koronawirus #COVID19 #wieszwiecej #Minela20

Orlen będzie produkować płyny do dezynfekcji rąk

Data: 05.03.2020 03:51

Autor: ziemianin

orlen.pl

#aktualnosci #codziennaprasowka #informacje #wiadomosci #pknorlen #orlen #koronawirus #zdrowie

Prezes Orlenu Daniel Obajtek zapowiedział, że spółka Orlen Oil będzie produkować płyn do dezynfekcji rąk w związku z rozprzestrzenianiem się koronawirusa

Orlen będzie produkować płyny do dezynfekcji rąk

Spółka Orlen Oil, należąca do grupy PKN Orlen, w ciągu kilku dni ma rozpocząć produkcję płynów do dezynfekcji rąk. Zajmie się tym zakład w Jedliczu. Z początku płyn ma trafić przede wszystkim do instytucji publicznych.

Orlen Oil zajmie się produkcją płynów do dezynfekcji rąk

W ciągu 2 tygodni na rynek trafi 1 mln litrów produktu

W pierwszej kolejności zostaną w niego zaopatrzone instytucje publiczne

Płyn dezynfekujący będzie też dostępny w sieci stacji paliw Orlen, czyli na ok. 1800 obiektach w całej Polsce

Orlen Oil ma rozpocząć produkcję płynów aseptycznych do dezynfekcji rąk w ciągu kilku dni. Jak zapowiedział prezes koncernu Daniel Obajtek, linie produkcyjne zakładów w Jedliczu "już są dostosowywane, aby jak najszybciej odpowiedzieć na oczekiwania klientów i wzmocnić bezpieczeństwo sanitarne kraju".

– Spółka Orlen Oil z miejsca podjęła działania zmierzające do uruchomienia produkcji płynu do dezynfekcji rąk. Nasze laboratoria pracują nad tym od kilku dni. Wykorzystujemy możliwości techniczne firmy, aby włączyć się działania związane z ochroną przed koronawirusem. Chcemy jak najszybciej odpowiedzieć na oczekiwania Polaków i zwiększyć ich bezpieczeństwo – mówi Daniel Obajtek, prezes zarządu PKN Orlen, cytowany w komunikacie spółki.

Orlen przekazuje, że w najbliższych dniach rozpocznie się masowa produkcja płynu do dezynfekcji rąk przez Orlen Oil. W ciągu 2 tygodni na rynek trafi 1 mln litrów produktu. W pierwszej kolejności zostaną w niego zaopatrzone instytucje publiczne. Płyn dezynfekujący będzie też dostępny w sieci stacji paliw Orlen, czyli na ok. 1800 obiektach w całej Polsce.

W sklepach brakuje żeli do dezynfekcji rąk

Z powodu koronawirusa w sklepach brakuje żeli dezynfekujących, podobnie jak maseczek ochronnych, a ich ceny na Allegro urosły o kilkadziesiąt procent. Podobna sytuacja jest nie tylko w Polsce, ale również np. we Francji, gdzie rząd ma zamiar ograniczać odgórnie ceny tych środków. W związku z rozprzestrzenianiem się wirusa, WHO zaleca, by oprócz mycia i dezynfekowania rąk oraz unikania kontaktu z chorymi, nie używać również gotówki, która może przenosić koronawirusa.

PKN Orlen chce mieć docelowo 70-80 stacji paliw na Litwie

Data: 17.02.2020 11:22

Autor: ziemianin

twitter.com

#aktualnosci #codziennaprasowka #informacje #wiadomosci #pknorlen #litwa #paliwo #stacjepaliw #OrlenLietuva

Kowno, 17.02.2020 (ISBnews) – Orlen Lietuva – litewska spółka z grupy kapitałowej PKN Orlen – będzie miał na Litwie co najmniej 29 stacji do końca 2020 roku, a docelowo, w ciągu kilku lat, chciałby posiadać w tym kraju sieć liczącą 70-80 obiektów, poinformował prezes koncernu Daniel Obajtek.

PKN Orlen chce mieć docelowo 70-80 stacji paliw na Litwie

Pod koniec stycznia br. Orlen Lietuva uruchomił w Poniewieżu pierwszą nową stację paliw Orlen na Litwie od 12 lat, dzięki czemu litewska sieć koncernu wzrosła do 26 placówek.

"Jeszcze w tym roku planujemy uruchomienie kolejnych trzech stacji, a dodatkowo mamy pięć miejsc w okolicach Wilna, przygotowanych do rozpoczęcia procesu inwestycyjnego" – powiedział Obajtek podczas briefingu na stacji Orlen w Kownie.

"Celujemy w strefę premium. Dzięki temu, przy założeniu, że w okresie kilku lat osiągniemy docelową liczbę 70-80 stacji na Litwie, powinno nam to zapewnić około 20% udziału w litewskim rynku detalicznym" – powiedział w rozmowie z ISBnews prezes Orlen Baltics Retail – spółki zależnej Orlen Lietuva odpowiedzialnej za segment detaliczny – Rafał Bałazy.

Jak wyjaśnił, na Litwie funkcjonuje obecnie łącznie 600-700 stacji paliw, ale tylko około 150 z nich prezentuje nowoczesny standard, a część pozostałych najprawdopodobniej zniknie z rynku.

Obajtek podkreślił, że litewska sieć koncernu jest obecnie w trakcie gruntownej modernizacji i adaptacji do standardu Stop Cafe 2.0.

"Do końca 2019 roku zmodernizowaliśmy 8 stacji, a w tym roku zmodernizujemy następne 3" – powiedział.

Bałazy dodał, że z obecnych stacji na Litwie na modernizację czeka jeszcze około połowa.

"Ten proces potrwa około 2-3 lat, bo realizujemy go w systemie 'zburz i wybuduj', co oznacza, że w miejscu istniejącej stacji stawiamy zupełnie nowy obiekt, z większym sklepem, spełniający najnowsze standardy jakościowe. To oznacza, że w trakcie inwestycji stacja przestaje funkcjonować, musimy zatem realizować te procesy pojedynczo" – wyjaśnił w rozmowie z ISBnews.

Grupa PKN Orlen zarządza sześcioma rafineriami w Polsce, Czechach i na Litwie, prowadzi też działalność wydobywczą w Polsce i w Kanadzie. Jej skonsolidowane przychody ze sprzedaży sięgnęły 111,2 mld zł w 2019 r. Spółka jest notowana na GPW od 1999 r.

F1. Daniel Obajtek o współpracy PKN Orlen z Alfą Romeo: będziemy mieli większy wpływ na zespół

Data: 02.01.2020 22:40

Autor: ziemianin

sport.tvp.pl

#codziennaprasowka #informacje #wiadomosci #aktualnosci #f1 #formula1 #motosport #kubica #robertkubica #orlen #pknorlen #alfaromeoracingorlen

Robert Kubica od przyszłego sezonu będzie kierowcą rozwojowym zespołu Alfa Romeo Racing Orlen. Polski koncern został sponsorem tytularnym szwajcarskiej ekipy. Prezes Orlenu, Daniel Obajtek, opowiedział w rozmowie z Janem Piaseckim o zapisach umowy, planach współpracy z teamem oraz o… własnym zespole w Formule 1. – Poprzez akademię Alfy będą szkoleni nasi sportowcy, byśmy mogli kiedyś znaleźć następców Roberta – przyznał Obajtek.

F1. Daniel Obajtek o współpracy PKN Orlen z Alfą Romeo: będziemy mieli większy wpływ na zespół

Sport w służbie rozpoznawalności Orlenu - Wywiad z prezesem Orlen-u Danielem Obajtkiem

Data: 07.10.2019 23:01

Autor: ziemianin

m.bankier.pl

#codziennaprasowka #informacje #wiadomosci #orlen #pknorlen #sport #biznes

Orlen szykuje wymianę szyldów. Informowaliśmy o tym już miesiąc temu na PB.pl, dziś płocki koncern pokazał szczegóły tej operacji.

Sport w służbie rozpoznawalności Orlenu – Wywiad z prezesem Orlen-u Danielem Obajtkiem

Jeszcze w tym miesiącu na zagranicznych stacjach paliwowych należących do Orlenu pojawią się dopiski „Orlen Group”, które towarzyszyć będą znakom towarowym funkcjonującym w Czechach i Niemczech. Za 3 lata mają zostać całkowicie wymienione przez logo z orłem.

Aby zwiększyć rozpoznawalność swojej marki, Orlen zmierza rzucić siły na odcinek marketingu sportowego. – Zamierzamy więcej inwestować w sport w Niemczech, w Czechach i na Litwie. Zresztą robimy to już teraz – mówi prezes Orlenu Daniel Obajtek w rozmowie z „PB” podczas Kongresu 590 w Rzeszowie.

Marka ORLEN na zagranicznych stacjach koncernu

Data: 07.10.2019 22:49

Autor: ziemianin

orlen.pl

#codziennaprasowka #informacje #wiadomosci #orlen #pknorlen #rebranding

​Jeszcze w tym roku na czeskich, niemieckich i słowackich stacjach koncernu pojawi się marka ORLEN. Jest to element wdrażanej strategii cobrandingu, zakładającej współistnienie lokalnych marek Benzina i star z logotypem Grupy ORLEN. W ramach działań, które docelowo mają zmierzać do pełnego rebrandingu sieci, na wszystkich rynkach będzie prowadzona spójna komunikacja, w której istotną rolę odgrywać będzie dalsze zaangażowanie w Formułę 1.

Spot kampanii wizerunkowej wspierającej proces wprowadzania marki [#ORLEN](/t/ORLEN) na rynki zagraniczne! 📽️ [#ORLENwEuropie](/t/ORLENwEuropie)

Marka ORLEN na zagranicznych stacjach koncernu

W ramach wzmacniania znajomości marki ORLEN połączone logotypy będą pojawią się między innymi na dystrybutorach, pylonach cenowych oraz na ekranach wewnątrz stacji Benzina i star. Koncern wprowadzi flagową markę do lokalnych działań marketingowych, wykorzystując na rynkach zagranicznych także potencjał komunikacyjny wynikający z zaangażowania w Formułę 1 i sponsoring Roberta Kubicy.

Podjęliśmy strategiczną decyzję, że będziemy budować jedną międzynarodową markę ORLEN na wszystkich rynkach, gdzie prowadzimy działalność lub sprzedawane są nasze produkty. Już dziś jesteśmy narodowym championem – największą firmą w tej części Europy i najcenniejszą polską marką wycenianą na 4,7 mld zł – ale bez spójnego wizerunku nie wykorzystujemy w pełni naszego potencjału. Będzie to proces, który rozłożymy na lata. Nie przewidujemy rewolucji, dlatego na tym etapie nie likwidujemy bliskich klientowi marek lokalnych w Czechach, na Słowacji i w Niemczech, ale łączymy je z logotypem Grupy ORLEN. Pozwoli to zbudować rozpoznawalność marki ORLEN na tych rynkach. Docelowy rebranding pozwoli nam uzyskać synergie w obszarze komunikacji i marketingu, a jego wsparciem będzie wykorzystanie naszego dalszego zaangażowania w jeden z najbardziej popularnych sportów na świecie, czyli Formułę 1 – powiedział Daniel Obajtek, Prezes Zarządu PKN ORLEN.

Najsilniejsze atrybuty wizerunkowe marki ORLEN to nowoczesność, zaufanie, przyjazność, szeroka oferta i wysoka jakość produktów i usług. Te ważne dla klientów wartości chcemy przenieść również na rynek czeski, słowacki i niemiecki. Najważniejszy cel jaki przyświeca nam przy rebrandingu, to dotarcie do nowych grup klientów i zwiększanie wolumenów sprzedaży – powiedziała Patrycja Klarecka, Członek Zarządu PKN ORLEN ds. Sprzedaży Detalicznej.

W ramach wdrażania strategii cobrandingu koncern planuje między innymi wspólny zakup powierzchni reklamowych dla wszystkich krajów, wspólne zakupy nagród w konkursach i promocjach, a także wzmocnienie komunikacji korporacyjnej na rynkach zagranicznych.

Podpisano porozumienie ws. przejęcia Lotosu przez Orlen

Data: 27.08.2019 10:35

Autor: ziemianin

businessinsider.com.pl

#codziennaprasowka #wiadomosci #gospodarka #gielda #Lotos #Orlen #PKNOrlen

Lotos, PKN Orlen i Skarb Państwa podpisały porozumienie dotyczące realizacji transakcji zakupu akcji Lotosu przez PKN Orlen od Skarbu Państwa – poinformował w poniedziałkowym komunikacie PKN Orlen.

Podpisano porozumienie ws. przejęcia Lotosu przez Orlen

Kolejny krok bliżej przejęcia Lotosu przez Orlen. W poniedziałek wieczorem PKN Orlen poinformował, że podpisano "porozumienie dotyczące realizacji transakcji zakupu akcji Lotosu przez PKN Orlen od Skarbu Państwa".

Transakcja ta – jak przekazano w komunikacie – ma skutkować przejęciem przez Orlen, bezpośrednio lub pośrednio, kontroli kapitałowej nad Grupą Lotos. Porozumienie podpisano 26 sierpnia pomiędzy Skarbem Państwa, Spółką i Grupą LOTOS S.A.

Dodano, że porozumienie nie jest wiążące, "ani nie kreuje jakichkolwiek zobowiązań dla Skarbu Państwa, Spółki ani dla Grupy LOTOS odnośnie realizacji transakcji, lecz jedynie określa ich wspólne rozumienie przewidywanego kształtu Transakcji i dalszej współpracy przy jej realizacji".

Zobacz też: PKN Orlen z wnioskiem do KE o przejęciu Grupy Lotos

Orlen kupuje akcje Lotosu

W komunikacie podano także, że porozumienie zawiera również postanowienia dotyczące sposobu określenia ceny sprzedaży akcji Grupy LOTOS.

Grupa LOTOS jako sygnatariusz Porozumienia potwierdziła stan swojej wiedzy o planowanym przedsięwzięciu konsolidacyjnym, jak również deklarację woli należytej współpracy ze Skarbem Państwa i Spółką w granicach określonych przepisami prawa, w tym w zakresie współpracy przy uzyskaniu zgody Komisji Europejskiej na koncentrację i przekazania stanowiska Zarządu Grupy LOTOS dotyczącego planowanego wezwania do zapisywania się na sprzedaż akcji tej spółki

– czytamy w komunikacie.

Jak zaznaczono, "porozumienie wygasa z dniem złożenia przez Skarb Państwa zapisów na wszystkie akcje Grupy LOTOS, w odniesieniu do których podmiotem uprawnionym (właścicielem) jest Skarb Państwa, w odpowiedzi na ogłoszone przez Spółkę wezwanie lub z dniem 30 czerwca 2020 r. – w zależności od tego, który dzień nastąpi wcześniej".

Orlen na fali wznoszącej. Kurs rośnie po zaskakujących wynikach

Data: 19.07.2019 12:56

Autor: ziemianin

businessinsider.com.pl

#codziennaprasowka #wiadomosci #orlen #gielda #PKNOrlen

PKN Orlen odnotował 1,6 mld zł zysku netto w II kwartale 2019 roku, wobec 1,744 mld zł zysku rok wcześniej. Mimo spadku rok do roku o 12 proc., jest to wynik znacznie lepszy od oczekiwanego przez analityków – w konsensusie PAP spodziewali się oni zysku na poziomie 1,2 mld zł. Kurs Orlenu rósł od początku sesji do godziny 10.00 o ponad 7 proc.

Orlen na fali wznoszącej. Kurs rośnie po zaskakujących wynikach

Obajtek: Robert Kubica może dalej liczyć na wsparcie Orlenu

Data: 07.07.2019 10:09

Autor: ziemianin

rmf24.pl

#codziennaprasowka #PKNOrlen #orlen #lotos #DanielObajtek #wiadomosci #RobertKubica #f1 #formula1

Czytaj więcej na https://www.rmf24.pl/fakty/polska/news-obajtek-robert-kubica-moze-dalej-liczyc-na-wsparcie-orlenu,nId,3083060#utm_source=paste&utm_medium=paste&utm_campaign=firefox

Obajtek: Robert Kubica może dalej liczyć na wsparcie Orlenu

„To była bardzo dobra inwestycja” – tak szef PKN Orlen Daniel Obajtek ocenia zaangażowanie firmy we wspieranie Roberta Kubicy w startach Formuły 1. Jak mówi, między innymi dzięki temu koncern jest już rozpoznawalny na całym świecie, a kibice, deklarując sympatię do polskiego kierowcy, deklarują też przywiązanie do firmy z nim związanej.

"Są dwa podejścia do tego tematu. Po pierwsze jest podejście biznesowe, a po drugie jest podejście CSR-owe i sportowe. Widzimy wzrosty, jeżeli chodzi o detal. W związku z tym widzimy, że to biznesowo się nam opłaca"

"Sportowo i społecznie to również się nam opłaca. Robert Kubica nigdy mi nie obiecał: będę pierwszy, drugi, trzeci. Robert Kubica chciał wejść do Formuły 1 i wszedł. Jest to człowiek, który jest pewnym symbolem w Polsce i na świecie, że się nigdy nie pooddaje, że powstał jak feniks z popiołów. Ten symbol, który jest pokazuje jego siłę"