Sport w służbie rozpoznawalności Orlenu - Wywiad z prezesem Orlen-u Danielem Obajtkiem

Data: 07.10.2019 23:01

Autor: ziemianin

m.bankier.pl

#codziennaprasowka #informacje #wiadomosci #orlen #pknorlen #sport #biznes

Orlen szykuje wymianę szyldów. Informowaliśmy o tym już miesiąc temu na PB.pl, dziś płocki koncern pokazał szczegóły tej operacji.

Sport w służbie rozpoznawalności Orlenu – Wywiad z prezesem Orlen-u Danielem Obajtkiem

Jeszcze w tym miesiącu na zagranicznych stacjach paliwowych należących do Orlenu pojawią się dopiski „Orlen Group”, które towarzyszyć będą znakom towarowym funkcjonującym w Czechach i Niemczech. Za 3 lata mają zostać całkowicie wymienione przez logo z orłem.

Aby zwiększyć rozpoznawalność swojej marki, Orlen zmierza rzucić siły na odcinek marketingu sportowego. – Zamierzamy więcej inwestować w sport w Niemczech, w Czechach i na Litwie. Zresztą robimy to już teraz – mówi prezes Orlenu Daniel Obajtek w rozmowie z „PB” podczas Kongresu 590 w Rzeszowie.

Marka ORLEN na zagranicznych stacjach koncernu

Data: 07.10.2019 22:49

Autor: ziemianin

orlen.pl

#codziennaprasowka #informacje #wiadomosci #orlen #pknorlen #rebranding

​Jeszcze w tym roku na czeskich, niemieckich i słowackich stacjach koncernu pojawi się marka ORLEN. Jest to element wdrażanej strategii cobrandingu, zakładającej współistnienie lokalnych marek Benzina i star z logotypem Grupy ORLEN. W ramach działań, które docelowo mają zmierzać do pełnego rebrandingu sieci, na wszystkich rynkach będzie prowadzona spójna komunikacja, w której istotną rolę odgrywać będzie dalsze zaangażowanie w Formułę 1.

Spot kampanii wizerunkowej wspierającej proces wprowadzania marki [#ORLEN](/t/ORLEN) na rynki zagraniczne! 📽️ [#ORLENwEuropie](/t/ORLENwEuropie)

Marka ORLEN na zagranicznych stacjach koncernu

W ramach wzmacniania znajomości marki ORLEN połączone logotypy będą pojawią się między innymi na dystrybutorach, pylonach cenowych oraz na ekranach wewnątrz stacji Benzina i star. Koncern wprowadzi flagową markę do lokalnych działań marketingowych, wykorzystując na rynkach zagranicznych także potencjał komunikacyjny wynikający z zaangażowania w Formułę 1 i sponsoring Roberta Kubicy.

Podjęliśmy strategiczną decyzję, że będziemy budować jedną międzynarodową markę ORLEN na wszystkich rynkach, gdzie prowadzimy działalność lub sprzedawane są nasze produkty. Już dziś jesteśmy narodowym championem – największą firmą w tej części Europy i najcenniejszą polską marką wycenianą na 4,7 mld zł – ale bez spójnego wizerunku nie wykorzystujemy w pełni naszego potencjału. Będzie to proces, który rozłożymy na lata. Nie przewidujemy rewolucji, dlatego na tym etapie nie likwidujemy bliskich klientowi marek lokalnych w Czechach, na Słowacji i w Niemczech, ale łączymy je z logotypem Grupy ORLEN. Pozwoli to zbudować rozpoznawalność marki ORLEN na tych rynkach. Docelowy rebranding pozwoli nam uzyskać synergie w obszarze komunikacji i marketingu, a jego wsparciem będzie wykorzystanie naszego dalszego zaangażowania w jeden z najbardziej popularnych sportów na świecie, czyli Formułę 1 – powiedział Daniel Obajtek, Prezes Zarządu PKN ORLEN.

Najsilniejsze atrybuty wizerunkowe marki ORLEN to nowoczesność, zaufanie, przyjazność, szeroka oferta i wysoka jakość produktów i usług. Te ważne dla klientów wartości chcemy przenieść również na rynek czeski, słowacki i niemiecki. Najważniejszy cel jaki przyświeca nam przy rebrandingu, to dotarcie do nowych grup klientów i zwiększanie wolumenów sprzedaży – powiedziała Patrycja Klarecka, Członek Zarządu PKN ORLEN ds. Sprzedaży Detalicznej.

W ramach wdrażania strategii cobrandingu koncern planuje między innymi wspólny zakup powierzchni reklamowych dla wszystkich krajów, wspólne zakupy nagród w konkursach i promocjach, a także wzmocnienie komunikacji korporacyjnej na rynkach zagranicznych.

Podpisano porozumienie ws. przejęcia Lotosu przez Orlen

Data: 27.08.2019 10:35

Autor: ziemianin

businessinsider.com.pl

#codziennaprasowka #wiadomosci #gospodarka #gielda #Lotos #Orlen #PKNOrlen

Lotos, PKN Orlen i Skarb Państwa podpisały porozumienie dotyczące realizacji transakcji zakupu akcji Lotosu przez PKN Orlen od Skarbu Państwa – poinformował w poniedziałkowym komunikacie PKN Orlen.

Podpisano porozumienie ws. przejęcia Lotosu przez Orlen

Kolejny krok bliżej przejęcia Lotosu przez Orlen. W poniedziałek wieczorem PKN Orlen poinformował, że podpisano "porozumienie dotyczące realizacji transakcji zakupu akcji Lotosu przez PKN Orlen od Skarbu Państwa".

Transakcja ta – jak przekazano w komunikacie – ma skutkować przejęciem przez Orlen, bezpośrednio lub pośrednio, kontroli kapitałowej nad Grupą Lotos. Porozumienie podpisano 26 sierpnia pomiędzy Skarbem Państwa, Spółką i Grupą LOTOS S.A.

Dodano, że porozumienie nie jest wiążące, "ani nie kreuje jakichkolwiek zobowiązań dla Skarbu Państwa, Spółki ani dla Grupy LOTOS odnośnie realizacji transakcji, lecz jedynie określa ich wspólne rozumienie przewidywanego kształtu Transakcji i dalszej współpracy przy jej realizacji".

Zobacz też: PKN Orlen z wnioskiem do KE o przejęciu Grupy Lotos

Orlen kupuje akcje Lotosu

W komunikacie podano także, że porozumienie zawiera również postanowienia dotyczące sposobu określenia ceny sprzedaży akcji Grupy LOTOS.

Grupa LOTOS jako sygnatariusz Porozumienia potwierdziła stan swojej wiedzy o planowanym przedsięwzięciu konsolidacyjnym, jak również deklarację woli należytej współpracy ze Skarbem Państwa i Spółką w granicach określonych przepisami prawa, w tym w zakresie współpracy przy uzyskaniu zgody Komisji Europejskiej na koncentrację i przekazania stanowiska Zarządu Grupy LOTOS dotyczącego planowanego wezwania do zapisywania się na sprzedaż akcji tej spółki

– czytamy w komunikacie.

Jak zaznaczono, "porozumienie wygasa z dniem złożenia przez Skarb Państwa zapisów na wszystkie akcje Grupy LOTOS, w odniesieniu do których podmiotem uprawnionym (właścicielem) jest Skarb Państwa, w odpowiedzi na ogłoszone przez Spółkę wezwanie lub z dniem 30 czerwca 2020 r. – w zależności od tego, który dzień nastąpi wcześniej".

Orlen na fali wznoszącej. Kurs rośnie po zaskakujących wynikach

Data: 19.07.2019 12:56

Autor: ziemianin

businessinsider.com.pl

#codziennaprasowka #wiadomosci #orlen #gielda #PKNOrlen

PKN Orlen odnotował 1,6 mld zł zysku netto w II kwartale 2019 roku, wobec 1,744 mld zł zysku rok wcześniej. Mimo spadku rok do roku o 12 proc., jest to wynik znacznie lepszy od oczekiwanego przez analityków – w konsensusie PAP spodziewali się oni zysku na poziomie 1,2 mld zł. Kurs Orlenu rósł od początku sesji do godziny 10.00 o ponad 7 proc.

Orlen na fali wznoszącej. Kurs rośnie po zaskakujących wynikach

Obajtek: Robert Kubica może dalej liczyć na wsparcie Orlenu

Data: 07.07.2019 10:09

Autor: ziemianin

rmf24.pl

#codziennaprasowka #PKNOrlen #orlen #lotos #DanielObajtek #wiadomosci #RobertKubica #f1 #formula1

Czytaj więcej na https://www.rmf24.pl/fakty/polska/news-obajtek-robert-kubica-moze-dalej-liczyc-na-wsparcie-orlenu,nId,3083060#utm_source=paste&utm_medium=paste&utm_campaign=firefox

Obajtek: Robert Kubica może dalej liczyć na wsparcie Orlenu

„To była bardzo dobra inwestycja” – tak szef PKN Orlen Daniel Obajtek ocenia zaangażowanie firmy we wspieranie Roberta Kubicy w startach Formuły 1. Jak mówi, między innymi dzięki temu koncern jest już rozpoznawalny na całym świecie, a kibice, deklarując sympatię do polskiego kierowcy, deklarują też przywiązanie do firmy z nim związanej.

"Są dwa podejścia do tego tematu. Po pierwsze jest podejście biznesowe, a po drugie jest podejście CSR-owe i sportowe. Widzimy wzrosty, jeżeli chodzi o detal. W związku z tym widzimy, że to biznesowo się nam opłaca"

"Sportowo i społecznie to również się nam opłaca. Robert Kubica nigdy mi nie obiecał: będę pierwszy, drugi, trzeci. Robert Kubica chciał wejść do Formuły 1 i wszedł. Jest to człowiek, który jest pewnym symbolem w Polsce i na świecie, że się nigdy nie pooddaje, że powstał jak feniks z popiołów. Ten symbol, który jest pokazuje jego siłę"