F1 VLOG 146: Orlen+Haas? Optymalne połączenie! Renault w opałach, a wraz z nim cała F1

Data: 17.10.2019 19:22

Autor: ziemianin

youtube.com

#f1vlog #motosport #f1 #formula1 #orlen #kubica #robertkubica #rk88 #codziennaprasowka #informacje #wiadomosci

F1 VLOG 146: Orlen+Haas? Optymalne połączenie! Renault w opałach, a wraz z nim cała F1

Pora rozprawić się z wieściami o wizycie w Polsce Gunthera Steinera. Trzech potencjalnych kandydatów na współpracę z Orlenem – Haas, Racing Point oraz McLaren. Postaram się wytłumaczyć, czemu – pomimo pewnych wad – to amerykański team zdaje się najlepszym potencjalnym partnerem i dlaczego Orlen ma w tych negocjacjach siłę przebicia, która może zagwarantować powrót RK… o ile sam Robert się o tym zdecyduje.

Następnie krótko o hamulcach Russella, które pokazują, że sytuacja w ekipie robi się krytyczna i o fali, jaka przeszła przez media brytyjskie po szczerej wypowiedzi RK na temat sytuacji w Williamsie. Brytyjska propaganda działa i ma się świetnie!

Tłumaczę też, czemu renault może się znaleźć w wielkich opałach w związku z aferą z hamulcami, a wraz z Renault – cała Formuła 1. A skoro o tym mowa – czy w F1 zmieniają się obyczaje i zaczyna królować donosicielstwo?

Zespoły nie potwierdziły eksperymentu z reverse-grids + czterdziestka Kimiego oraz pretensje Sainza do realizatorów transmisji…

Zapraszam serdecznie!

F1 VLOG 143: RK na Suzuce o farcie Williamsa, Orlen o przyszłości w F1 i z Robertem. Kryzys w Haas

Data: 10.10.2019 17:30

Autor: ziemianin

youtube.com

#codziennaprasowka #informacje #wiadomosci #motosport #f1 #formula1 #rk88 #robertkubica #kubica #orlen #f1vlog

Pora na podsumowanie czwartkowych wydarzeń. Na początek o tym, jak RK grzecznymi słowami podsumował dyletanctwo swojej ekipy, a potem analiza wypowiedzi prezesa Orlenu, który chce zostać w Formule 1 i chce wciąż być z Robertem Kubicą. Pytanie, czy da się te trzy strony znów połączyć w jedną całość?Następnie analizujemy problemy Gunthera Stainera, których część ściągnął na siebie sam oraz kryzysową sytuację, w jakiej może się pogrążyć ekipa Haas.Rozmawiamy także o przyszłości Maxa Verstappen i problemach w relacjach z Red Bullem. Żadna ze stron nie może się czuć zbyt pewnie, nawet, jeśli na razie to Max zdaje się trzymać w ręku wszystkie atuty. Następnie parę zdań o supertajfunie, który zagraża Formule 4, ale nie do końca Formule 1 oraz zapowiedź wyścigu na jednym z najwspanialszych torów świata. Czy Mercedes podtrzyma swój rekord zwycięstw na Suzuce w erze hybrydowej, czy w końcu zostanie powstrzymany? Zapraszam serdecznie!

F1 VLOG 143: RK na Suzuce o farcie Williamsa, Orlen o przyszłości w F1 i z Robertem. Kryzys w Haas

Sport w służbie rozpoznawalności Orlenu - Wywiad z prezesem Orlen-u Danielem Obajtkiem

Data: 07.10.2019 23:01

Autor: ziemianin

m.bankier.pl

#codziennaprasowka #informacje #wiadomosci #orlen #pknorlen #sport #biznes

Orlen szykuje wymianę szyldów. Informowaliśmy o tym już miesiąc temu na PB.pl, dziś płocki koncern pokazał szczegóły tej operacji.

Sport w służbie rozpoznawalności Orlenu – Wywiad z prezesem Orlen-u Danielem Obajtkiem

Jeszcze w tym miesiącu na zagranicznych stacjach paliwowych należących do Orlenu pojawią się dopiski „Orlen Group”, które towarzyszyć będą znakom towarowym funkcjonującym w Czechach i Niemczech. Za 3 lata mają zostać całkowicie wymienione przez logo z orłem.

Aby zwiększyć rozpoznawalność swojej marki, Orlen zmierza rzucić siły na odcinek marketingu sportowego. – Zamierzamy więcej inwestować w sport w Niemczech, w Czechach i na Litwie. Zresztą robimy to już teraz – mówi prezes Orlenu Daniel Obajtek w rozmowie z „PB” podczas Kongresu 590 w Rzeszowie.

Marka ORLEN na zagranicznych stacjach koncernu

Data: 07.10.2019 22:49

Autor: ziemianin

orlen.pl

#codziennaprasowka #informacje #wiadomosci #orlen #pknorlen #rebranding

​Jeszcze w tym roku na czeskich, niemieckich i słowackich stacjach koncernu pojawi się marka ORLEN. Jest to element wdrażanej strategii cobrandingu, zakładającej współistnienie lokalnych marek Benzina i star z logotypem Grupy ORLEN. W ramach działań, które docelowo mają zmierzać do pełnego rebrandingu sieci, na wszystkich rynkach będzie prowadzona spójna komunikacja, w której istotną rolę odgrywać będzie dalsze zaangażowanie w Formułę 1.

Spot kampanii wizerunkowej wspierającej proces wprowadzania marki [#ORLEN](/t/ORLEN) na rynki zagraniczne! 📽️ [#ORLENwEuropie](/t/ORLENwEuropie)

Marka ORLEN na zagranicznych stacjach koncernu

W ramach wzmacniania znajomości marki ORLEN połączone logotypy będą pojawią się między innymi na dystrybutorach, pylonach cenowych oraz na ekranach wewnątrz stacji Benzina i star. Koncern wprowadzi flagową markę do lokalnych działań marketingowych, wykorzystując na rynkach zagranicznych także potencjał komunikacyjny wynikający z zaangażowania w Formułę 1 i sponsoring Roberta Kubicy.

Podjęliśmy strategiczną decyzję, że będziemy budować jedną międzynarodową markę ORLEN na wszystkich rynkach, gdzie prowadzimy działalność lub sprzedawane są nasze produkty. Już dziś jesteśmy narodowym championem – największą firmą w tej części Europy i najcenniejszą polską marką wycenianą na 4,7 mld zł – ale bez spójnego wizerunku nie wykorzystujemy w pełni naszego potencjału. Będzie to proces, który rozłożymy na lata. Nie przewidujemy rewolucji, dlatego na tym etapie nie likwidujemy bliskich klientowi marek lokalnych w Czechach, na Słowacji i w Niemczech, ale łączymy je z logotypem Grupy ORLEN. Pozwoli to zbudować rozpoznawalność marki ORLEN na tych rynkach. Docelowy rebranding pozwoli nam uzyskać synergie w obszarze komunikacji i marketingu, a jego wsparciem będzie wykorzystanie naszego dalszego zaangażowania w jeden z najbardziej popularnych sportów na świecie, czyli Formułę 1 – powiedział Daniel Obajtek, Prezes Zarządu PKN ORLEN.

Najsilniejsze atrybuty wizerunkowe marki ORLEN to nowoczesność, zaufanie, przyjazność, szeroka oferta i wysoka jakość produktów i usług. Te ważne dla klientów wartości chcemy przenieść również na rynek czeski, słowacki i niemiecki. Najważniejszy cel jaki przyświeca nam przy rebrandingu, to dotarcie do nowych grup klientów i zwiększanie wolumenów sprzedaży – powiedziała Patrycja Klarecka, Członek Zarządu PKN ORLEN ds. Sprzedaży Detalicznej.

W ramach wdrażania strategii cobrandingu koncern planuje między innymi wspólny zakup powierzchni reklamowych dla wszystkich krajów, wspólne zakupy nagród w konkursach i promocjach, a także wzmocnienie komunikacji korporacyjnej na rynkach zagranicznych.

Orlen chce wyjaśnień od Williamsa

Data: 04.10.2019 01:28

Autor: ziemianin

#codziennaprasowka #informacje #wiadomosci #motosport #f1 #formula1 #orlen #williams #robertkubica #kubica #rk88

PKN Orlen zwrócił się do Williamsa z oficjalną prośbą o wyjaśnienie w sprawie dotyczącej wycofania Roberta Kubicy z Grand Prix Rosji.

[Orlen chce wyjaśnień od Williamsa](PKN Orlen zwrócił się do Williamsa z oficjalną prośbą o wyjaśnienie w sprawie dotyczącej wycofania Roberta Kubicy z Grand Prix Rosji.)

Williams wycofał Kubicę z Grand Prix Rosji na 28 okrążeniu. Tłumaczył to potrzebą zaoszczędzenia części na przyszłe wyścigi.

– Zdecydowaliśmy się wycofać Roberta, by zaoszczędzić części przed intensywną serią wyścigów na innych kontynentach – tłumaczył się inżynier Williamsa, Dave Robson.

Do sprawy odniósł się PKN Orlen, sponsor zespołu oraz Roberta Kubicy.

– W związku z wycofaniem Roberta Kubicy z niedzielnego wyścigu w ramach Grand Prix Rosji, zwróciliśmy się z oficjalną prośbą o wyjaśnienia do zespołu ROKiT Williams Racing. Na ich podstawie będziemy podejmować działania związane z egzekwowaniem zobowiązań wynikających z umowy – przekazała Joanna Zakrzewska, rzecznik PKN Orlen.

W związku z wycofaniem Roberta Kubicy z niedzielnego wyścigu w ramach Grand Prix Rosji, zwróciliśmy się z oficjalną prośbą o wyjaśnienia do zespołu ROKiT Williams Racing. Na ich podstawie będziemy podejmować działania związane z egzekwowaniem zobowiązań wynikających z umowy

— Joanna Zakrzewska (@RzecznikORLEN) [October 3, 2019](https://twitter.com/RzecznikORLEN/status/1179644093263159296?ref_src=twsrc%5Etfw)

PKN ORLEN kontynuuje współpracę z Robertem Kubicą i zostaje w Formule 1 w przyszłym sezonie

Data: 19.09.2019 15:47

Autor: ziemianin

orlen.pl

#zostatniejchwili #codziennaprasowka #informacje #wiadomosci #robertkubica #kubica #orlen #williams #formula1 #f1

Po rozwiązaniu przez Roberta Kubicę umowy z ROKiT Williams Racing, także PKN ORLEN, zgodnie z wcześniejszymi deklaracjami, zakończy po tym sezonie współpracę sponsorską z zespołem. Koncern będzie kontynuował współpracę z zawodnikiem, pozostanie także w Formule 1 budując globalną rozpoznawalność marki.

PKN ORLEN kontynuuje współpracę z Robertem Kubicą i zostaje w Formule 1 w przyszłym sezonie

Dzięki dotychczasowej obecności PKN ORLEN w Formule 1 odnieśliśmy wymierne korzyści wizerunkowe i biznesowe. Od początku naszej współpracy deklarowaliśmy, że jesteśmy z Robertem Kubicą bez względu na okoliczności, dlatego nadal pozostanie on członkiem ORLEN Teamu. Na obecnym etapie wspólnie rozważamy różne scenariusze na przyszły sezon, chcąc wybrać ten najbardziej korzystny dla obu stron. Zamierzamy pozostać w Formule 1, wzmacniając międzynarodową rozpoznawalność marki ORLEN, w szczególności na rynkach, na których posiadamy naszą sieć detaliczną – powiedział Daniel Obajtek, Prezes Zarządu PKN ORLEN.

Dotychczasowe umowy pomiędzy Robertem Kubicą i PKN ORLEN a ROKiT Williams Racing obowiązują do zakończenia obecnego sezonu, a ich zakres nie ulega zmianie. Koncern prowadzi obecnie zaawansowane rozmowy z wybranymi zespołami z zamiarem dalszego zaangażowania w Formułę 1.

Zaangażowanie Roberta Kubicy w kompleksowe działania komunikacyjne PKN ORLEN silnie wspiera markę w kontekście biznesowym i wizerunkowym. Według badań instytutu ARC Rynek i Opinia co 6. kierowca przyznaje, że sponsoring zawodnika wpłynął na częstsze korzystanie ze stacji ORLEN, a w przypadku klientów konkurencji taką deklarację złożyło aż 11 %. Sieć detaliczna Koncernu, w której sprzedaż wspierana była loterią z Robertem Kubicą, odnotowała w Polsce 3% wzrost sprzedaży paliw a także wyraźny wzrost sprzedaży produktów pozapaliwowych w pierwszym półroczu, przyczyniając się do rekordowego zysku operacyjnego tego segmentu, który był wyższy o 400 mln zł, w porównaniu do pierwszego półrocza ubiegłego roku.

Efektywność współpracy z Robertem Kubicą potwierdzają także wyniki mediowe projektu. Dzięki działaniom komunikacyjnym oraz aktywności na kanałach społecznościowych PKN ORLEN i ROKiT Williams Racing wygenerowano ponad 152 miliony kontaktów z marką ORLEN (od XI 2018 do VIII 2019) o wartości reklamowej przekraczającej 60 milionów zł (badania IMM i Pentagon dla ORLEN).

Sponsoring motorsportu to ważny element budowania globalnego zasięgu marki. PKN ORLEN posiada aktywa w pięciu krajach Europy i Ameryki Północnej. Swoje produkty oferuje w ponad 100 krajach na całym świecie, a 60% obrotów generowanych jest na rynkach zagranicznych.

Podpisano porozumienie ws. przejęcia Lotosu przez Orlen

Data: 27.08.2019 10:35

Autor: ziemianin

businessinsider.com.pl

#codziennaprasowka #wiadomosci #gospodarka #gielda #Lotos #Orlen #PKNOrlen

Lotos, PKN Orlen i Skarb Państwa podpisały porozumienie dotyczące realizacji transakcji zakupu akcji Lotosu przez PKN Orlen od Skarbu Państwa – poinformował w poniedziałkowym komunikacie PKN Orlen.

Podpisano porozumienie ws. przejęcia Lotosu przez Orlen

Kolejny krok bliżej przejęcia Lotosu przez Orlen. W poniedziałek wieczorem PKN Orlen poinformował, że podpisano "porozumienie dotyczące realizacji transakcji zakupu akcji Lotosu przez PKN Orlen od Skarbu Państwa".

Transakcja ta – jak przekazano w komunikacie – ma skutkować przejęciem przez Orlen, bezpośrednio lub pośrednio, kontroli kapitałowej nad Grupą Lotos. Porozumienie podpisano 26 sierpnia pomiędzy Skarbem Państwa, Spółką i Grupą LOTOS S.A.

Dodano, że porozumienie nie jest wiążące, "ani nie kreuje jakichkolwiek zobowiązań dla Skarbu Państwa, Spółki ani dla Grupy LOTOS odnośnie realizacji transakcji, lecz jedynie określa ich wspólne rozumienie przewidywanego kształtu Transakcji i dalszej współpracy przy jej realizacji".

Zobacz też: PKN Orlen z wnioskiem do KE o przejęciu Grupy Lotos

Orlen kupuje akcje Lotosu

W komunikacie podano także, że porozumienie zawiera również postanowienia dotyczące sposobu określenia ceny sprzedaży akcji Grupy LOTOS.

Grupa LOTOS jako sygnatariusz Porozumienia potwierdziła stan swojej wiedzy o planowanym przedsięwzięciu konsolidacyjnym, jak również deklarację woli należytej współpracy ze Skarbem Państwa i Spółką w granicach określonych przepisami prawa, w tym w zakresie współpracy przy uzyskaniu zgody Komisji Europejskiej na koncentrację i przekazania stanowiska Zarządu Grupy LOTOS dotyczącego planowanego wezwania do zapisywania się na sprzedaż akcji tej spółki

– czytamy w komunikacie.

Jak zaznaczono, "porozumienie wygasa z dniem złożenia przez Skarb Państwa zapisów na wszystkie akcje Grupy LOTOS, w odniesieniu do których podmiotem uprawnionym (właścicielem) jest Skarb Państwa, w odpowiedzi na ogłoszone przez Spółkę wezwanie lub z dniem 30 czerwca 2020 r. – w zależności od tego, który dzień nastąpi wcześniej".

Roberta Kubica i Anna Kiełbasińska, czyli co łączy wyścig F1 i sprint na 400 m

Data: 22.08.2019 10:13

Autor: ziemianin

youtube.com

#robertkubica #rk88 #kubica #ciekawostki #codziennaprasowka #annakielbasinska #ORLEN #ORLENTeam

Emocje przed startem, maksymalne prędkości – między innymi o tym rozmawiali Robert Kubica i Anna Kiełbasińska. Łapcie kolejną rozmowę naszych sportowców. Wspólnie z nimi zapraszamy na VERVA Street Racing już w ten weekend w Gdyni.

Roberta Kubica i Anna Kiełbasińska, czyli co łączy wyścig F1 i sprint na 400 m

Orlen na fali wznoszącej. Kurs rośnie po zaskakujących wynikach

Data: 19.07.2019 12:56

Autor: ziemianin

businessinsider.com.pl

#codziennaprasowka #wiadomosci #orlen #gielda #PKNOrlen

PKN Orlen odnotował 1,6 mld zł zysku netto w II kwartale 2019 roku, wobec 1,744 mld zł zysku rok wcześniej. Mimo spadku rok do roku o 12 proc., jest to wynik znacznie lepszy od oczekiwanego przez analityków – w konsensusie PAP spodziewali się oni zysku na poziomie 1,2 mld zł. Kurs Orlenu rósł od początku sesji do godziny 10.00 o ponad 7 proc.

Orlen na fali wznoszącej. Kurs rośnie po zaskakujących wynikach

Obajtek: Robert Kubica może dalej liczyć na wsparcie Orlenu

Data: 07.07.2019 10:09

Autor: ziemianin

rmf24.pl

#codziennaprasowka #PKNOrlen #orlen #lotos #DanielObajtek #wiadomosci #RobertKubica #f1 #formula1

Czytaj więcej na https://www.rmf24.pl/fakty/polska/news-obajtek-robert-kubica-moze-dalej-liczyc-na-wsparcie-orlenu,nId,3083060#utm_source=paste&utm_medium=paste&utm_campaign=firefox

Obajtek: Robert Kubica może dalej liczyć na wsparcie Orlenu

„To była bardzo dobra inwestycja” – tak szef PKN Orlen Daniel Obajtek ocenia zaangażowanie firmy we wspieranie Roberta Kubicy w startach Formuły 1. Jak mówi, między innymi dzięki temu koncern jest już rozpoznawalny na całym świecie, a kibice, deklarując sympatię do polskiego kierowcy, deklarują też przywiązanie do firmy z nim związanej.

"Są dwa podejścia do tego tematu. Po pierwsze jest podejście biznesowe, a po drugie jest podejście CSR-owe i sportowe. Widzimy wzrosty, jeżeli chodzi o detal. W związku z tym widzimy, że to biznesowo się nam opłaca"

"Sportowo i społecznie to również się nam opłaca. Robert Kubica nigdy mi nie obiecał: będę pierwszy, drugi, trzeci. Robert Kubica chciał wejść do Formuły 1 i wszedł. Jest to człowiek, który jest pewnym symbolem w Polsce i na świecie, że się nigdy nie pooddaje, że powstał jak feniks z popiołów. Ten symbol, który jest pokazuje jego siłę"

Obajtek - nie wiem, czy nam się to uda, ale robimy wszystko by tak się stało.

Data: 07.07.2019 10:00

Autor: ziemianin

businessinsider.com.pl

#codziennaprasowka #lotos #Orlen #obajtek #wiadomosci

Prezes Orlenu o przejęciu Lotosu: nie wiem, czy nam się to uda, ale robimy wszystko by tak się stało.

„Jeżeli teraz tego nie zrobimy to za 10-15 lat konkurencja przyjdzie i po Lotos, i po Orlen”

Daniel Obajtek, prezes PKN Orlen opowiadał o swojej wizji przejęcia Grupy Lotos i wynikających z niej korzyści dla polskiej koncernu w skali międzynarodowej w sobotę w Katowicach.