Data: 10.11.2019 15:27

Autor: R20

Jak to jest, że na wszystkich debianach i pochodnych występuje tearing na integrze i nvidia, a w Manjaro nawet LiveUSB nie było czegoś takiego?

#Linux #Intel #Nvidia #Pytanie #Informatyka #komputery #Debian #Manjaro

I jeszcze jedno pytanie z boku, niedawno w manjaro dodałem, żeby aktualizował też z repozytorium archa i program do aktualizacji pokazał mi, że są nowe aktualizacje, więc wybrałem.zrobiłem, a po resecie już się nie uruchomił.To było z miesiąc temu.

Maleństwo od Nvidii. Jetson Xavier NX - mini super komputer

Data: 08.11.2019 11:10

Autor: ziemianin

nvidia.com

#codziennaprasowka #informacje #wiadomosci #nvidia #technologia #komputery

Chociaż nie mamy co oczekiwać, że to maleństwo trafi do rankingu TOP 500 najszybszych superkomputerów na świecie, to jednak w swojej kategorii gabarytowej nie ma sobie równych. Przyszłość jest już dziś!

Maleństwo od Nvidii. Jetson Xavier NX – mini super komputer

Nazywa się Jetson Xavier NX, mierzy zaledwie 75 na 45 milimetrów i imponuje swoimi niesamowitymi możliwościami. To przyszły mózg autonomicznych robotów, samochodów czy urządzeń Internetu Rzeczy. Jednopłytkowy superkomputer skrywa w sobie czip Tegra Xavier w wersji niskoprądowej, 8 GB pamięci LPDDR4x, 16 GB eMMC 5.1 na dane, gigabitową kartę sieciową i kontroler USB 3.1.

Nvidia informuje, że sam układ Tegra oferuje 6-rdzeniowy procesor ARMv8.2 z 6 MB L2 i 4 MB L3, o taktowaniu 1,4 GHz. Nie mogło też zabraknąć też 384 rdzeni CUDA w architekturze Volta i 48 rdzeni Tensor taktowane z częstotliwością 1,1 GHz. Jeśli chodzi o wymiar sztucznej inteligencji, to mamy tutaj do dyspozycji dwa akceleratory głębokiego uczenia NVDLA, zestaw dekoderów oraz GPIO. System ma bez problemu obsłużyć nawet sześć kamer oraz wyświetlacz o rozdzielczości 4K i odświeżaniu na poziomie 60 Hz.

Malutki Jetson Xavier NX może pracować w dwóch trybach. W jednym pochłania 10, a w drugim 15 W. Jego wydajność wykonywania 8-bitowych operacji na liczbach całkowitych (INT8) dochodzi do 14 i 21 TOPS, w zależności od poboru energii. Chociaż wydaje się to bardzo miało, to jednak mówimy tutaj nie o pochłanianiu setek watów, tylko kilkunastu.

Nvidia ujawniła, że najmniejszy superkomputer AI na świecie będzie kosztował 399 dolarów. Cały sprzęt bazuje na oprogramowaniu JetPack SDK i jest przeznaczony do zastosowania w autonomicznych pojazdach, robotach, urządzeniach mobilnych i wszędzie tam, gdzie potrzeba sporej mocy obliczeniowej, a nie ma zbyt dużo miejsca na rozbudowę sprzętu.

NVIDIA będzie remasterować klasyczne gry, dodając ray-tracing

Data: 13.10.2019 23:55

Autor: ziemianin

youtube.com

#codziennaprasowka #informacje #wiadomosci #gry #geforcertx #nvidia #quake2 #raytracing

NVIDIA będzie zajmować się teraz remasterowaniem klasycznych gier, odświeżając je między innymi o ray-tracing.

NVIDIA będzie remasterować klasyczne gry, dodając ray-tracing

NVIDIA będzie remasterować klasyczne gry, dodając ray-tracingRay-tracing może tchnąć w stare tytuły nowe życie. Doskonale dowiodła tego NVIDIA prezentując w marcu tego roku 22-letni Quake 2 ze wspomnianym efektem. Ich odświeżona wersja klasyku id software dołożyła przy okazji HDR, globalną iluminację, światła wolumetryczne oraz wiele innych współczesnych rozwiązań wizualnych. W rezultacie, nie modyfikując absolutnie geometrii poziomów sprzed dwóch dekad udało się stworzyć całkowicie nowe szaty graficzne w imponujący sposób. Jak się okazuje, Quake 2 nie będzie jednorazowym projektem, a „Zieloni” powołali właśnie do życia dedykowaną ekipę, które zajmie się remasterowaniem klasycznych tytułów, wzbogacając je o ray-tracing.

NVIDIA Lightspeed Studios będzie odświeżać wybrane gry z poprzednich dekad przy użyciu ray-tracingu i poszukuje obecnie pracowników. W chwili obecnej "Zieloni" chcą obsadzić dziewięć stanowisk, od producenta przez programistów i artystów 3D oraz specjalistów od renderingu. "Zieloni" opublikowali swoje ogłoszenie 25 września 2019. Wynika z niego, że pierwszym projektem nowego studia po Quake 2 RTX będzie "gra, którą znamy i kochamy", ale NVIDIA nie chciała ujawnić jej tytułu. Jeśli miałbym zgadywać, wskazałbym na kolejnego FPS-a.

W tej generacji dosyć często remasterowano rozmaite tytuły, chociaż można było odnieść wrażenie, że wiele z nich było jedynie skokiem na kasę, ułatwionym przez brak wstecznej kompatybilności w niektórych konsolach. Jak pokazuje przykład Quake 2 wprowadzenie ray-tracingu i innych współczesnych efektów graficznych może nawet sprawić, że wiekowe gry odmienią się nie do poznania. Warto wspomnieć, że wspomniane tutaj Lightspeed Studios założono jednak znacznie wcześniej, w 2015 roku. Do tej pory zajmowali się portami gier na NVIDIA Shield. Mają na swoim koncie konwersje m.in. Half-Life 2, Doom 3 i Portal, a każdy z tych tytułów byłby idealnym kandydatem do wprowadzenia ray-tracingu. Jestem niesamowicie ciekawy, co będzie ich następnym projektem.

NVIDIA publikuje specyfikację starszych interfejsów, otwiera się na Open Source.

Data: 08.08.2019 10:41

Autor: JuliaMay

dobreprogramy.pl

"NVIDIA wydała publiczną, ogólnodostępną (na licencji MIT) dokumentację części swojego interfejsu sprzętowego GPU. Prace cały czas trwają; nie wszystkie interfejsy zostały opisane" – oświadcza rzecznik zielonych, cytowany przez Michaela Larabela z Phoronix.

Jak możemy się dowiedzieć, całość trafia na GitHuba na licencji MIT, czyli takiej, która umożliwia kopiowanie, modyfikowanie i dalsze rozpowszechnianie, również komercyjne.

https://github.com/NVIDIA/open-gpu-doc

#it #nvidia #opensource