Su-57: „Perła rosyjskiego lotnictwa” według Francuzów

Data: 09.04.2020 13:05

Autor: ziemianin

capital.fr

#aktualnosci #codziennaprasowka #informacje #wiadomosci #samoloty #rosja #wojsko #mysliwce #Francja #mysliwiec #Su57

Francuski magazyn „Capital” zwrócił uwagę na wideo pokazujące loty rosyjskiego myśliwca piątej generacji Su-57, które pod koniec marca opublikowało Ministerstwo Obrony Rosji na swoim kanale w YouTube.

artykuł, wymagany francuski

Su-57: „Perła rosyjskiego lotnictwa” według Francuzów

wideo

Prezentacja możliwości SU-57

Polecam ten artykuł: Chiny twierdzą, że rosyjski Su-57 nie pozostawiają szansy USA

Na nagraniu piloci Sił Powietrzno-Kosmicznych realizują figury pojedynczego i grupowego pilotażu, loty na małych i bardzo małych wysokościach. Piloci wykonali ponadto elementy bliskiej walki powietrznej z użyciem trybów umożliwiających wysoką zwrotność.

Jak pisze autor materiału, rosyjskie Siły Powietrzno-Kosmiczne przetestowały myśliwiec pod kątem wytrzymałości i pokazały, do czego jest zdolny.

Według niego na wideo „perła rosyjskiego lotnictwa” leci z bardzo dużą prędkością i na ekstremalnie niskiej wysokości, demonstrując wertykalne nabieranie wysokości i „beczki”, a także uruchamia środki rażenia przeciwnika.

Z dwoma rosyjskimi silnikami odrzutowymi Su-57 rozwija maksymalną prędkość około 2600 kilometrów na godzinę, prędkość, z jaką samolot nabiera wysokość, wynosi 21 kilometrów na minutę – pisze Capital.

W czasie prób rosyjski myśliwiec demonstruje „nieprześcignioną zwrotność” – zauważa autor materiału.

Nie ma sobie równych

Jak powiedział w wywiadzie dla czasopisma „Horyzonty” zastępca dyrektora generalnego firmy Suchoj, główny konstruktor Su-57 Michaił Strieliec, maszyna nie ma odpowiedników na świecie jeśli chodzi o nomenklaturę swojego uzbrojenia.

„Ważny wymóg, jaki postawił zleceniodawca odnośnie naszego samolotu, to stosunek ładunku bojowego, jaki może wziąć myśliwiec, do jego masy. Im większy jest ten stosunek, tym wyższa jest jakość samolotu jako nośnika. To samo jeśli chodzi o wielkość, masę i nomenklaturę lotniczych środków rażenia (…). Jeśli chodzi o te charakterystyki Su-57, nie ma odpowiedników wśród wszystkich samolotów piątej generacji na świecie” – zaznaczył Michaił Strieliec w wywiadzie dla magazynu „Horyzonty”.

Zasadniczą różnicą samolotów piątej generacji jest całkowicie nowy poziom automatyzacji. Su-57 jest wyposażony w zasadniczo nowy kompleks sprzętu pokładowego, który pełni funkcję „elektronicznego pilota” – powiedział ekspert.

Sukhoi Su-57

Su-57 (wcześniej PAK FA, nazwa testowa T-50) to rosyjski myśliwiec piątej generacji zaprojektowany do niszczenia wszystkich rodzajów celów powietrznych, naziemnych i nawodnych. Po raz pierwszy wzbił się w powietrze w 2010 roku. Połączenie wysokiej zwrotności ze zdolnością do wykonywania lotu naddźwiękowego, a także nowoczesnego systemu instalacji pokładowej i niskiej widoczności radarowej zapewniają Su-57 przewagę nad konkurentami.

Umowa na dostawę 76 myśliwców Su-57 Siłom Powietrzno-Kosmicznym Rosji została podpisana na forum „Armia 2019”. Obecnie trwają testy tego samolotu, podczas których sprawdzane jest działanie jego systemów, a także warunki pracy silnika drugiego stopnia. Ministerstwo Obrony wielokrotnie powtarzało, że Su-57 został pomyślnie przetestowany w Syrii.

Pierwsza seryjna maszyna, która miała być dostarczona Ministerstwu Obrony pod koniec grudnia 2019 roku, rozbiła się pod Chabarowskiem podczas lotu próbnego 24 grudnia, pilotowi udało się katapultować.

Polscy piloci stracili uprawnienia na Mig-29. Myśliwce uziemione

Data: 24.11.2019 12:49

Autor: ziemianin

medianarodowe.com

#codziennaprasowka #informacje #wiadomosci #lotnictwo #polska #heheszki #polityka #Mig29 #mysliwce #samoloty #MON #aktualnosci

„W Polsce nie ma ani jednego pilota, który może dziś latać na myśliwcach Mig-29” – informuje portal Onet. Myśliwce zostały uziemione.

Polscy piloci stracili uprawnienia na Mig-29. Myśliwce uziemione

„To patowa sytuacja. Nikt nie wie, jak z niej wybrnąć” – komentuje jeden z lotników. Okazuje się, że maszyny nie latają od kilku miesięcy – sytuacja przedkłada się przede wszystkim na nastroje wśród pilotów, którzy nie mogą wykonywać lotów na myśliwcach.

Uziemienie maszyn potwierdza płk pil. Stobiecki, dowódca bazy w Mińsku Mazowieckim oraz rzecznik prasowy bazy w Malborku. Informacjom zaprzecza jednak wojsko. „W chwili obecnej wszyscy piloci z baz lotniczych w Mińsku Mazowieckim i Malborku posiadają uprawnienia do lotów na samolotach MiG-29” – komentuje dla Onetu płk Marek Pawlak.

Przypominamy, że rok temu w okolicy Pasłęka rozbił się Mig-29 Sił Powietrznych. Pilot katapultował się, lecz niestety nie przeżył. Samolot należał do 22 (Nr boczny 4103) Bazy Lotnictwa Wojskowego w Malborku. Rozbił się we wsi Sakówko, tj. około pół kilometra od zabudowań mieszkalnych, podczas nocnych lotów ćwiczeniowych.

O systemie obrony, który sam siebie wykluczył.

Data: 24.11.2019 12:40

Autor: ziemianin

matusiakj.blogspot.com

#codziennaprasowka #informacje #wiadomosci #lotnictwo #polska #usa #rosja #heheszki #polityka #Mig29 #F16 #mysliwce #samoloty #MON #f35

Polska armia ma 29 myśliwców MiG-29, 48 myśliwców F-16 i 12 SU-22. SU pochodzą z lat siedemdziesiątych. Nie wiadomo ile F-16 jest sprawnych. Prawdopodobnie kilka do kilkunastu. Remonty F-16 są długotrwałe i kosztowne.

O systemie obrony, który sam siebie wykluczył.

Wszystkie maszyny MiG-29 zostały uziemione przez Dowódcę Generalnych Rodzajów Sił Zbrojnych w marcu, kiedy to jedna z nich runęła na ziemię. W Polsce nie ma teraz ani jednego pilota, który mógłby latać myśliwcem MiG-29 Przywracanie uprawnień potrwa co najmniej pół roku. Piloci nie mają uprawnień i nic nie robią ale wysoką pensje biorą.Według przepisów SYSTEMU problem pojawia się, kiedy dany rodzaj samolotu jest uziemiony dłużej niż pół roku. Przyjmuje się ze po tak długim czasie piloci maszyn sporo zapomnieli, stracili umiejętności i wyszli z wprawy. Po rocznym postoju maszyny mogą być niebezpieczne.

Pozostaje sprzedać za grosze sprawne myśliwce MIG-29 w Afryce i będzie 0.1% na koszt zakupu F-35, które od razu są niesprawne ! To jest istotna różnica F-35 od F-16 i MiG-ów. Na pozostałe 99.9% kosztu F-35 Polska weźmie kredyty !

Prezydent Władimir Putin w przygotowanej dla niego prasówce przeczytał o tym. Zadzwonił do ministra obrony i zamówił szampana.

-Gratuluje. Ilu naszych agentów nad tym pracowało i ile to kosztowało ?

-Nie pracowaliśmy nad tym. Zero agentów i zero rubli.

-Naprawdę ! Wypijmy za ich głupotę i naszą dobrą gwiazdę !

-Bismarck miał powiedzieć że wystarczy Polakom dać się rządzić to się sami wykończą.

-Dlatego bardzo cenie kanclerz Merkel. Ona mówi żebyśmy się nie denerwowali bo poszczekująca Polska nie stanowi żadnego zagrożenia i ona daje mi słowo honoru na to.

-Panie prezydencie. Proponuje napuścić na Polskę żydów Netanjahu

-Robię to od 5 lat. Jest rewelacyjnie. Też zero agentów i zero rubli. Nasze zdrowie !

  1. Obecnie podatnicy płacą urzędnikom nazywającym się "żołnierz" i emerytom nie dostając w zamian zupełnie nic.

  2. Trzeba, najlepiej w nocy, klepnąć ustawę i anulować utratę uprawnień pilota z mocą wsteczną !

  3. Atrapa państwa z dykty robi się coraz zabawniejsza

  4. Dobrze zarabiają kapelani i biskupi polowi.

  5. Stan naszej armii to jawne zaproszenie dla Rosji.