JavaScript - Mario #18

Data: 30.08.2019 20:28

Autor: EQS

youtu.be

W filmach z serii "JavaScript – Mario" prezentuje jak za pomocą html, css i js napisać grę w stylu Mario, którą będziemy mogli odpalić w naszej przeglądarce. Mam nadzieję, że uda mi się zachęcić was do stworzenia tej, jak i innych gier, które sami wymyślicie.

W dzisiejszym odcinku zajmiemy się stworzeniem trzech rodzajów grzybów oraz bloczka, z którego będą wypadać.

Pliki z tego odcinka: https://github.com/EqsGIT/Mario/tree/Mario_Ep18

#nauka #gamedev #programowanie #ciekawe #eqs

JavaScript - Mario #17

Data: 24.08.2019 14:52

Autor: EQS

youtu.be

W filmach z serii "JavaScript – Mario" prezentuje jak za pomocą html, css i js napisać grę w stylu Mario, którą będziemy mogli odpalić w naszej przeglądarce. Mam nadzieję, że uda mi się zachęcić was do stworzenia tej, jak i innych gier, które sami wymyślicie.

W dzisiejszym odcinku zajmiemy się stworzeniem poruszającej się platformy, która będzie mogła nas przetransportować między oddalonymi od siebie kawałkami mapy.

Pliki z tego odcinka: https://github.com/EqsGIT/Mario/tree/Mario_Ep17

#programowanie #javascript #nauka #ciekawostki #eqs #gamedev

JavaScript - Mario #16

Data: 21.08.2019 11:09

Autor: EQS

youtu.be

W filmach z serii "JavaScript – Mario" prezentuje jak za pomocą html, css i js napisać grę w stylu Mario, którą będziemy mogli odpalić w naszej przeglądarce. Mam nadzieję, że uda mi się zachęcić was do stworzenia tej, jak i innych gier, które sami wymyślicie.

W dzisiejszym odcinku zajmiemy się stworzeniem poruszającej się platformy, która będzie mogła nas przetransportować między oddalonymi od siebie kawałkami mapy.

Pliki z tego odcinka: https://github.com/EqsGIT/Mario/tree/Mario_Ep16

#nauka #javascript #gamedev #ciekawostki #eqs

JavaScript - Mario #14

Data: 27.07.2019 17:26

Autor: EQS

youtube.com

W filmach z serii "JavaScript – Mario" prezentuje jak za pomocą html, css i js napisać grę w stylu Mario, którą będziemy mogli odpalić w naszej przeglądarce. Mam nadzieję, że uda mi się zachęcić was do stworzenia tej, jak i innych gier, które sami wymyślicie.

Dzisiejszy odcinek poświęcimy na optymalizację kodu odpowiedzialnego za kolizję między obiektami, aby w następnym móc zabrać się na dodawanie nowości.

Pliki z tego odcinka: https://github.com/EqsGIT/Mario/tree/Mario_Ep14

#nauka #gamedev #ciekawostki #programowanie #gry #eqs

Data: 03.07.2019 23:09

Autor: Bartek

Ostatnio sporo grafik rysowałem, ale ogarnąłem już wiele rzeczy. Mam tilemape, także teraz w połączeniu z moimi skryptami robienie tej gry przypomina trochę grę w mario makera 2 xD. Liście spadające dodałem, tekstury wymieniłem ( ͡º ͜ʖ͡º). Dodałem jak widać wyświetlanie samouczków, gdy gra jest skompilowana podczas tego trwa płynne slowmo, tutaj na gifie tego nie widać, bo po pierwsze zapis nieco stratny, po drugie nagrywane prosto z okienka deweloperskiego w unity, które ma słabą jakość. Ogólnie uważam że liście fajnie wyglądają, nic tylko kleić dalej. Dziś planuje skończyć tutorial, następnie porobie cutscenke, dźwięki i… Można robić poważne levele.

#programowanie #gry #gamedev

Data: 29.06.2019 22:45

Autor: Bartek

Nie od razu Rzym zbudowano. Dzisiaj powoli zacząłem ogarniać tilemape i spirty do poziomu, drzewa wiem że do poprawy, wrzuciłem można powiedzieć "placeholdery". Jeszcze dorobie spadające liście i poprawię tektury. Obraz dzieje sie w retrospekcji, dlatego na obraz z kamery nałożony jest lekki filtr sprawiający, że niektóre tekstury mają lekko blade kolory

#gamedev #programowanie #gry