Data: 25.04.2019 14:59

Autor: Moody

Kto oprócz mnie czeka na niedzielny wyścig F1? (ง ° ͜ ʖ °)ง

Ciekawostka: samochodowy hamulec tarczowy to wynalazek Formuły 1 który dopiero później został wprowadzony do komercyjnego użytku. To samo się tyczy sekwencyjnej skrzyni biegów która notabene została opracowana przez zespół Williamsa

#formula1 #f1 #ciekawostki #motoryzacja

Mazepin chce przejąć Williamsa

Data: 17.04.2019 16:58

Autor: MrHardy

pl.motorsport.com

Dmitrij Mazepin, ojciec Nikity, który ściga się w Formule 2, jest w stanie przejąć zespół Williamsa, by zapewnić swojemu synowi miejsce w stawce Formuły 1. Podczas GP Chin wyciekły informacje dotyczące negocjacji pomiędzy Rosjaninem a Williamsem.

Jak na razie bezpośrednie rozmowy dotyczą możliwości przejęcia zespołu z Grove. Wiadomości te nie są zaskakujące, biorąc pod uwagę sytuację techniczną i finansową brytyjskiej ekipy, która przeżywa największy kryzysy w historii.

Pierwsze plotki na ten temat pojawiły się już miesiąc temu, ale wszyscy traktowali je jako domysły. Z jednej strony jest jednak zespół z ogromnymi problemami, z drugiej przedsiębiorca, który chce przejąć kontrolę nad ekipą, by zaplanować karierę swojego syna. Sytuacja jest podobna do tej z zeszłego lata, gdy Lawrence Stroll przejął zespół Force India, co zrodziło projekt Racing Point.

Teraz możemy mieć powtórkę z historii, ale na większą skalę. Gdy Stroll i Mazepin przechodzili z kartingu do jednomiejscowych aut, ojciec Strolla nabył zespół Prema, a Mazepina HiTech, nad którym nadal ma kontrolę.

Claire Williams nigdy nie wydawała się skłonna do oddania zespołu, ale z roku na rok sytuacja jest coraz gorsza.

#f1 #formula1 #sport #motoryzacja

Silnik Leclerca dopuszczony na GP Chin

Data: 05.04.2019 15:31

Autor: MrHardy

pl.motorsport.com

Silnik, który pozbawił Charlesa Leclerca zwycięstwa w Grand Prix Bahrajnu, wraca w przyszły weekend do samochodu Ferrari.

Sky Italia informuje, że po analizie przeprowadzonej w Maranello, wykryto usterkę wtryskiwacza jednego z cylindrów.

– Silnik został dopuszczony na weekend w Chinach – podaje włoska telewizja.

To dobra wiadomość dla Leclerca, ponieważ konieczność wymiany silnika po zaledwie dwóch wyścigach sprawiłaby, że zostałby tylko z dwiema jednostkami do końca mistrzostw.

Kolejną dobrą wiadomością dla Ferrari jest niedawna wypowiedź szefa Mercedesa – Toto Wolffa, że niemiecka ekipa nie zniweluje swojej straty do czasu GP Chin.

– Przepisy silnikowe są już bardzo dojrzałe, a zyski z poprawek to tysięczne części sekundy – powiedział Wolff. – Ferrari ma pół sekundy przewagi na prostych, więc musimy się przyzwyczaić do tego poziomu.

– Nie wiem co zawiodło w samochodzie Leclerca, ale jeśli utrzymają tą moc, będą faworytami w Szanghaju. Tam jest jeszcze więcej prostych niż w Bahrajnie – dodał.

#f1 #formula1 #sport #motoryzacja

Hulkenberg nie chce ganić działu silnikowego

Data: 03.04.2019 16:27

Autor: MrHardy

pl.motorsport.com

Nico Hulkenberg przyznał, że Renault niewiele zyska, jeśli zespół będzie ganił dział silnikowy ekipy. Podczas GP Bahrajnu obaj kierowcy francuskiej marki po awarii jednostek napędowych zatrzymali się podczas pokonywania tego samego okrążenia pod koniec rywalizacji.

– Ciężko to zaakceptować. Nie tylko mi, ale wszystkim. W takich momentach zdajesz sobie sprawę, że F1 to sport zespołowy. Mechanicy odpowiedzialni za silniki oraz wszyscy w fabryce w Viry będą załamani, więc nie ma sensu ich ganić. Musimy pracować jako jeden zespół i pomagać sobie nawzajem – mówił Hulkenberg.

Niemiec został zapytany, czy wolałby mieć dobry samochód, który ulega awariom, czy wolniejszy, ale dojeżdżający do mety.

– Nie wiem, który z nich byłby łatwiejszy do rozwinięcia. Oczywiście mamy pewną historię naszych problemów, więc musimy szybko je rozwiązać. Na to pytanie nie mam jednak odpowiedzi – dodał.

– Zawsze uważałem, że jesteśmy w środku stawki. Czasami Haas może być nieco szybszy, ale jesteśmy blisko nich. Prawdopodobnie chodzi o specyfikę danego toru, ale zawsze czułem, że nie jesteśmy daleko za nimi, a nawet przewodzimy drugiej części stawki. Myślę, że nadal tak jest. McLaren nie był daleko z tyłu, podobnie jak Alfa, więc małe rzeczy cały czas robią różnice. Z pewnością jesteśmy w dobrej pozycji, ale musimy rozwijać się i ulepszać auto, by utrzymać nasze miejsce – zakończył.

#f1 #formula1 #motoryzacja #sport