Wydano DXVK 1.5.5 z wieloma poprawkami do gier

Data: 29.02.2020 17:45

Autor: R20_swap

phoronix.com

DXVK 1.5.5 pojawi się w ten weekend jako duża aktualizacja tej warstwy tłumaczenia Direct3D-over-Vulkan, powszechnie używanej przez graczy Linuxa w uruchamianiu gier Windows z przyzwoitą prędkością.

DXVK 1.5.5 to duża aktualizacja, w przeciwieństwie do numeru wersji, wprowadzająca wiele ulepszeń i innych poprawek specyficznych dla gry. Istnieje również rozszerzona obsługa Direct3D. Oto pełna lista:

Zaimplementowano niektóre brakujące funkcje D3D9

Poprawiona kompatybilność D3D9 ze starszym sprzętem Intel

Naprawiono regresję, która spowodowała migotanie w niektórych tytułach D3D9 na Intel ANV

Naprawiono błąd, w którym okna niepasujące do bufora tylnego powodowały wyświetlanie pikselowych danych wyjściowych w grach D3D9

Naprawiono potencjalne zawieszanie się GPU, które może się zdarzyć, jeśli gra korzysta z trybu dialogowego D3D9

Naprawiono awarie i nieprawidłowe renderowanie podczas korzystania z opcji d3d9.evictManagedOnUnlock. Jest to przydatne dla Skyrim z dużą liczbą modów jako alternatywa dla ENBoost.

Naprawiono nieprawidłowe zachowanie z teselacją linii D3D11.

Księga demonów: Naprawiono problemy z białymi teksturami i interfejsem użytkownika.

Walka w zwarciu: Naprawiono brak wyświetlania interfejsu użytkownika

Cross Racing Championship: Naprawiono migotanie wody

Dungeons and Dragons: Temple of Elemental Evil: Naprawiono migotanie ognia

Elite Dangerous: Naprawiono problem z wyrzutnią resetującą urządzenie D3D9 co klatkę, gdy używanych jest wiele monitorów

Evil Genius: Naprawiono błąd zliczania referencji, który powodował prowadzić do komunikatów o błędach

F1 2019: Obejście błędu gry powodującego problemy z renderowaniem na RADV.

Hyperdimension Neptunia U Akcja uruchomiona: Naprawiono brak renderowania modeli postaci

Just Cause 1: Naprawiono regresję

powodującą awarię gry przy starcie Lumino City: Naprawiono problem, który mógł powodować zawieszanie się GPU

Saint's Row III / IV: Obejście problemu z walką Z Mechanizm renderujący D3D11.

Shade Wrath of Angels: Naprawiono renderowanie postaci

Sins of a Solar Empire: Naprawiono niekończącą się rekurencję, która mogła się zdarzyć w niektórych tytułach za pomocą SetCursorPosition

Rocket League: Naprawiono potencjalną awarię eksperymentalnego renderera D3D11.

Vampire: The Masquerade Bloodlines: Poprawiona wydajność.

#linux #directx #gry #pcmasterrace

Najważniejsze cechy Wine 5.0 - od integracji FAudio do Vulkan 1.1 + mnóstwo poprawek błędów

Data: 13.01.2020 00:26

Autor: R20_swap

phoronix.com

Wine 5.0 wciąż przechodzi kandydatów na cotygodniowe wersje, ale stabilna wersja Wine 5 ma się pojawić w drugiej połowie stycznia. W tym zbliżającym się wydaniu, oto spojrzenie na duże zmiany, które można znaleźć w tej corocznej aktualizacji Wine.

Wine 5.0 reprezentuje najnowszą roczną stabilną aktualizację bazy kodu Wine i kulminację dwutygodniowych migawek rozwoju Wine 4.x w ciągu ostatnich jedenastu miesięcy. Niektóre z najważniejszych zalet Wine 5.0 obejmują:

– Integrację FAudio jako lepszą implementację XAudio2 i wykonaną częściowo dzięki CodeWeavers / Valve w ramach działań Proton.

– Obsługa Vulkan 1.1.

– Wsparcie dla instalacji sterowników plug-and-play.

– Wiele bibliotek DLL jest teraz domyślnie budowanych jako pliki PE.

– Domyślnie obsługa skompresowanych tekstur DXTn / S3 Kompresja tekstur teraz, gdy wygasły patenty dotyczące tego skompresowanego formatu tekstur.

– Obsługa blokowania spinów jądra NT.

– Implementacje bazowe Futex większej liczby operacji podstawowych.

– Różne ulepszenia DirectWrite.

– Wsparcie dla kluczy kryptograficznych ECC.

– Większa obsługa interfejsów API Windows Media Foundation.

– Wsparcie dla wspólnego Wine-Mono, aby zaoszczędzić miejsce, zamiast potrzeby tej implementacji .NET typu open source według prefiksu Wine.

– Obsługa Unicode 12.0 i 12.1.

– Lepsze wyliczanie wyników wyświetlania, szczególnie dla konfiguracji Linux z wieloma monitorami wokół Xinerama.

– Wstępna implementacja usługi HTTP (HTTP.sys) jako zamiennik użycia interfejsu API Winsock przez usługi IIS w celu uzyskania lepszej wydajności niż interfejs API Windows Sockets.

– Lepsza kompatybilność z debuggerami Windows.

– Lepsza obwindowsa MinGW LLVM i osobne ulepszenia kompilacji WineGCC.

Więcej szczegółów na temat Wine 5.0 wraz z jego wydaniem już wkrótce!

#wine #emulatory #windows #gry #directx #vulcan #linux #pcmasterrace #opensource