SEKS . . to zdrowie. Dobroczynne właściwości.

Data: 29.06.2020 21:12

Autor: ziemianin

poradnikzdrowie.pl

#aktualnosci #codziennaprasowka #informacje #wiadomosci #Ciekawostki #Zdrowie #Sekstozdrowie #wlasciwoscizdrowotneseksu

Dobroczynne właściwości seksu.

SEKS . . to zdrowie. Dobroczynne właściwości.

Dobroczynne właściwości wynikające z uprawiania seksu zostały jednoznacznie potwierdzone przez wiele autorytetów naukowych – kardiologów, endokrynologów, neurologów, dermatologów i innych specjalistów.

Seks wzmacnia odporność.

Im częściej uprawiamy seks tym zwiększamy poziom przeciwciał – immunoglobuliny A (IgA) w organizmie. Dzięki temu unikniemy przeziębień i chorób wirusowych. Wzmocnimy nasz organizm przez infekcjami.

Seks na bezsenność

Podczas orgazmu wzmaga się wydzielanie prolaktyny, hormon ten wywołującego senność. W czasie seksu również produkowana jest oksytocyna, która redukuje stres, co ułatwia spokojne zaśnięcie. Wspomniana prolaktyna powoduje nawet do dwóch tygodni po orgazmie utrzymanie niskiego poziomu dopaminy odpowiedzialnej za podniecenie seksualne, pozwalając utrzymać przez ten czas stan umiarkowanego zaspokojenia seksualnego.

Seks sposobem na odchudzanie

Aktywność fizyczna jaką jest seks pomaga spalić kalorie. Podczas stosunku możemy spalić srednio od 70 do 100 kalorii, jednak im bardziej seks jest intensywny, tym tych kalorii spalimy więcej. Podczas pozycji “od tyłu” mężczyzna spala 64 kcal, a kobieta – 42 kcal. W pozycji “na jeźdźca” mężczyzna traci 40 kcal, a kobieta – 67 kcal. Dlatego warto eksperymentować i wykorzystać zarówno pozycje stojące, jak i siedzące, ponieważ wymagają większego wysiłku fizycznego. Podobnie gra wstępna np. w rytm muzyki np. striptiz, częste zmienianie pozycji i tempa. Jako że dotlenienie organizmu wspomaga spalanie tłuszczu, Seks na świeżym powietrzu to idealny pomysł na dotlenienie organizmu, które jest istotne przy utracie wagi.

Seks na stres

Osoby, które często uprawiają seks, lepiej radzą sobie z wystąpieniem publicznym i rozwiązywaniem trudnych zadań niż ci, którzy w czasie je poprzedzającym seksu nie uprawiali. Seks obniża ciśnienie krwi i poprawia samopoczucie.

Seks na problemy kardiologiczne 

Profesor Shah Ebrahim z Uniwersytetu w Bristolu w Anglii z zespołem ujawnił, że nawet niewielka, ale regularna aktywność seksualna działa ochronnie na układ krążenia. Jeszcze lepiej, gdy seks kończy się orgazmem. Jeśli trzy lub więcej razy w tygodniu będziemy uprawiać seks, ryzyko zawału serca i udaru mózgu zmniejsza się o połowę. Obniża się także ryzyko wystąpienia chorób serca.

Seks ma działanie przeciwbólowe 

Koniec z wymówką od seksu jaką jest bólu głowy. Naukowcy z Uniwersytetu w Münsterze w Niemczech, udowodnili, że dzięki wytwarzanym podczas stosunku (a konkretniej w czasie orgazmu) endorfinom, mającym działanie przeciwbólowe, u 1/3 badanych osób aktywnych seksualnie zaobserwowano ustąpienie migreny, klastrowego bólu głowy i ciężkich nawracających jednostronnych bólów głowy.

Seks uchroni przed rakiem prostaty

Częsty seks zmniejsza ryzyko zachorowania na raka prostaty. Jak dowodzą badania “Health Professionals Follow-up Study” przeprowadzone przez dr Jennifer Rider z Uniwersytetu w Bostonie, istnieje zależność między szansą na uniknięcie zachorowanie na raka prostaty a liczbą ejakulacji w dorosłym życiu. To prawdopodobieństwo u mężczyzn, którzy deklarowali co najmniej 21 ejakulacji miesięcznie, jest o 21 procent niższe niż wśród panów deklarujących 4-7 ejakulacji miesięcznie.

Seks zbawienny w zdrowiu kobiety 

Podczas seksu trenujemy mięśnie dna miednicy. Dobrze wyćwiczone pomagają w problemach z nietrzymaniem moczu czy szybszym odzyskaniem pełnej sprawności po porodzie, ale również przyczyniają się do większej liczby orgazmów. Seks łagodzi objawy zespołu napięcia przedmiesiączkowego, zwiększa poziom oksytocyny i endorfin w organizmie, działa relaksująco i pozytywnie wpływa na nastrój.