Zobacz: https://www.lurker.pl/post/YyJdXpr1q
Data dodania: 11/22/2020, 12:05:39 AM
Autor: kij_w_szprychy

Fajny, pozytywny artykuł, choć podstępnie podszyty lewactwem. Wyciąłem wszystko, co lewackie i oto, co zostało.

Columbia w Kanadzie sugeruje, że nastolatki „przewyższają nasze oczekiwania”, jeśli chodzi o robienie dobrych rzeczy dla innych ludzi.

Pandemia doprowadziła do gwałtownego wzrostu w społeczności liczby wolontariuszy, w tym nastolatków, co nie dziwi profesora Johna-Tylera Binfeta, naukowca odpowiedzialnego za badanie.

„Badania naprawdę podważają pogląd, że nastolatki są samolubne” - mówi.  „Nie bagatelizuję nękania w szkołach, ale skupiam się na tym, aby dowiedzieć się, co robią dobrze, aby jak najbardziej w nich to pobudzić”.

Binfet dodaje, że dobre uczynki mogą wpłynąć pozytywnie na innych, a nie tylko na tych ktorym się pomaga.  Jego odkrycia pokazują pozytywny wpływ na atmosferę w szkołach, a także poprawę relacji uczeń-uczeń i zachowanie uczniów.  Akty dobroci również wywołują "efekt falowania".

"Wykonywanie dobrych uczynków przez dzieci i młodzież tworzy u nich taki wzorzec zachowań ”- mówi.  „Zaczynają widzieć świat przez obiektyw życzliwości i szukają okazji, by być życzliwym;  'efekt falowania' polega na tym, że osoba obdarowana życzliwością ma większą skłonność do okazywania jej więcej ”.

Prof. Binfet zauważa, że ​​nastolatki o wiele łatwiej podążają za rówieśnikami niż podejmują działania, które mogłyby sprawić, że będą się wyróżniać z tłumu.  „Bycie nastolatkiem to czas, w którym panuje wzmożona autocenzura, analiza i zwątpienie” - mówi.  „Bycie uprzejmym wymaga dużo odwagi”.

Jak zachęcić nastolatków do życzliwości:

1. Stwórz przestrzeń do refleksji:

Zapytaj nastolatków, kiedy ostatnio ktoś był dla nich miły i jak się wtedy czuli.  Zastanów się nad tym, co może ich zainspirować do dalszego rozwoju.

2. Modeluj pozytywne zachowanie:

Pomyśl o sposobach samodzielnego wykonywania przypadkowych aktów dobroci, aby nastolatki, z którymi masz kontakt, mogły zobaczyć korzyści.

3. Świętuj niedoskonałości:

Upewnij się, że nastolatki wiedzą, że nie jest problemem, jesli nawet nie wszystko uda się idealnie. Przypominaj, że wszystkie drobne akty dobroci się sumują.

4. Zachęcaj do wolontariatu:

Jeśli nastolatki w pobliżu Ciebie utkną w poszukiwaniu pomysłów, istnieje wiele organizacji wolontariackich i możliwości niesienia pomocy.

#pozytywnemyslenie #wychowanie #kijwszprychy

Źródło oryginału: https://www.positive.news/lifestyle/why-teens-are-kinder-than-you-think-and-how-to-inspire-them-to-be-kinder-still/


Komentarze:

Data dodania: 11/22/2020, 12:05:39 AM
Autor: kij_w_szprychy

Fajny, pozytywny artykuł, choć podstępnie podszyty lewactwem. Wyciąłem wszystko, co lewackie i oto, co zostało.

Columbia w Kanadzie sugeruje, że nastolatki „przewyższają nasze oczekiwania”, jeśli chodzi o robienie dobrych rzeczy dla innych ludzi.

Pandemia doprowadziła do gwałtownego wzrostu w społeczności liczby wolontariuszy, w tym nastolatków, co nie dziwi profesora Johna-Tylera Binfeta, naukowca odpowiedzialnego za badanie.

„Badania naprawdę podważają pogląd, że nastolatki są samolubne” - mówi.  „Nie bagatelizuję nękania w szkołach, ale skupiam się na tym, aby dowiedzieć się, co robią dobrze, aby jak najbardziej w nich to pobudzić”.

Binfet dodaje, że dobre uczynki mogą wpłynąć pozytywnie na innych, a nie tylko na tych ktorym się pomaga.  Jego odkrycia pokazują pozytywny wpływ na atmosferę w szkołach, a także poprawę relacji uczeń-uczeń i zachowanie uczniów.  Akty dobroci również wywołują "efekt falowania".

"Wykonywanie dobrych uczynków przez dzieci i młodzież tworzy u nich taki wzorzec zachowań ”- mówi.  „Zaczynają widzieć świat przez obiektyw życzliwości i szukają okazji, by być życzliwym;  'efekt falowania' polega na tym, że osoba obdarowana życzliwością ma większą skłonność do okazywania jej więcej ”.

Prof. Binfet zauważa, że ​​nastolatki o wiele łatwiej podążają za rówieśnikami niż podejmują działania, które mogłyby sprawić, że będą się wyróżniać z tłumu.  „Bycie nastolatkiem to czas, w którym panuje wzmożona autocenzura, analiza i zwątpienie” - mówi.  „Bycie uprzejmym wymaga dużo odwagi”.

Jak zachęcić nastolatków do życzliwości:

1. Stwórz przestrzeń do refleksji:

Zapytaj nastolatków, kiedy ostatnio ktoś był dla nich miły i jak się wtedy czuli.  Zastanów się nad tym, co może ich zainspirować do dalszego rozwoju.

2. Modeluj pozytywne zachowanie:

Pomyśl o sposobach samodzielnego wykonywania przypadkowych aktów dobroci, aby nastolatki, z którymi masz kontakt, mogły zobaczyć korzyści.

3. Świętuj niedoskonałości:

Upewnij się, że nastolatki wiedzą, że nie jest problemem, jesli nawet nie wszystko uda się idealnie. Przypominaj, że wszystkie drobne akty dobroci się sumują.

4. Zachęcaj do wolontariatu:

Jeśli nastolatki w pobliżu Ciebie utkną w poszukiwaniu pomysłów, istnieje wiele organizacji wolontariackich i możliwości niesienia pomocy.

#pozytywnemyslenie #wychowanie #kijwszprychy

Źródło oryginału: https://www.positive.news/lifestyle/why-teens-are-kinder-than-you-think-and-how-to-inspire-them-to-be-kinder-still/


Data dodania: 11/22/2020, 12:05:39 AM
Autor: kij_w_szprychy

Fajny, pozytywny artykuł, choć podstępnie podszyty lewactwem. Wyciąłem wszystko, co lewackie i oto, co zostało.

Columbia w Kanadzie sugeruje, że nastolatki „przewyższają nasze oczekiwania”, jeśli chodzi o robienie dobrych rzeczy dla innych ludzi.

Pandemia doprowadziła do gwałtownego wzrostu w społeczności liczby wolontariuszy, w tym nastolatków, co nie dziwi profesora Johna-Tylera Binfeta, naukowca odpowiedzialnego za badanie.

„Badania naprawdę podważają pogląd, że nastolatki są samolubne” - mówi.  „Nie bagatelizuję nękania w szkołach, ale skupiam się na tym, aby dowiedzieć się, co robią dobrze, aby jak najbardziej w nich to pobudzić”.

Binfet dodaje, że dobre uczynki mogą wpłynąć pozytywnie na innych, a nie tylko na tych ktorym się pomaga.  Jego odkrycia pokazują pozytywny wpływ na atmosferę w szkołach, a także poprawę relacji uczeń-uczeń i zachowanie uczniów.  Akty dobroci również wywołują "efekt falowania".

"Wykonywanie dobrych uczynków przez dzieci i młodzież tworzy u nich taki wzorzec zachowań ”- mówi.  „Zaczynają widzieć świat przez obiektyw życzliwości i szukają okazji, by być życzliwym;  'efekt falowania' polega na tym, że osoba obdarowana życzliwością ma większą skłonność do okazywania jej więcej ”.

Prof. Binfet zauważa, że ​​nastolatki o wiele łatwiej podążają za rówieśnikami niż podejmują działania, które mogłyby sprawić, że będą się wyróżniać z tłumu.  „Bycie nastolatkiem to czas, w którym panuje wzmożona autocenzura, analiza i zwątpienie” - mówi.  „Bycie uprzejmym wymaga dużo odwagi”.

Jak zachęcić nastolatków do życzliwości:

1. Stwórz przestrzeń do refleksji:

Zapytaj nastolatków, kiedy ostatnio ktoś był dla nich miły i jak się wtedy czuli.  Zastanów się nad tym, co może ich zainspirować do dalszego rozwoju.

2. Modeluj pozytywne zachowanie:

Pomyśl o sposobach samodzielnego wykonywania przypadkowych aktów dobroci, aby nastolatki, z którymi masz kontakt, mogły zobaczyć korzyści.

3. Świętuj niedoskonałości:

Upewnij się, że nastolatki wiedzą, że nie jest problemem, jesli nawet nie wszystko uda się idealnie. Przypominaj, że wszystkie drobne akty dobroci się sumują.

4. Zachęcaj do wolontariatu:

Jeśli nastolatki w pobliżu Ciebie utkną w poszukiwaniu pomysłów, istnieje wiele organizacji wolontariackich i możliwości niesienia pomocy.

#pozytywnemyslenie #wychowanie #kijwszprychy

Źródło oryginału: https://www.positive.news/lifestyle/why-teens-are-kinder-than-you-think-and-how-to-inspire-them-to-be-kinder-still/