@raptor

30.04.2019 08:09

@Cpp17, Posługujesz się wybiórczymi przykładami wiem w jakim celu ale ok postaram się odpowiedzieć.

Zabójcy- w Polsce nie istnieje jara śmierci więc wprowadzając eutanazję odpowiedz brzmi tak, mają prawo do decydowania. Mogą się wychustac za kratami lecz jeżeli jest w nich wola życia to mają prawo dalej żyć bez względu na liczbę i skalę morderstw.

Schizofrenicy- tu również odpowiedz brzmi tak, są różne stopnie tej choroby i nie każdy schizofrenik jest ubezwłasnowolniony. Wielu z nich wiedzie normalne życie mają rodziny, pracę itp. oczywiście przy wprowadzaniu legalnej eutanazji zostaną wprowadzone odpowiednie regulacje prawne. Pozostaje kwestia sporna taka jak to czy tylko ciężko chorzy fizycznie mają mieć do niej prawo czy może chorzy psychicznie również, tutaj pojawia się następny dylemat do rozwiązania, zakładając że osoby chore psychicznie mają mieć do niej prawo należy też ustalić czy wszystkie choroby maja dawać do niej dostęp. Czy tylko ciężka depresja czy może również schizofrenia. A może prawo do eutanazji powinien mieć każdy bez względu na stan zdrowia.

Dziecko w wieku 3 lat nawet prawnie nie posiada zdolności do czynności cywilnoprawnych, więc tu odpowiedź jest oczywista.

Opowiadając się za eutanazja oraz argumentując to prawem do decydowania o swoim życiu nie mam na myśli 100% wszystkich sytuacji. Oczywiście że jakieś regulacje są potrzebne.

@raptor

28.04.2019 08:36

@Starszyoborowy, Jak bardzo nie toleruje jego i całego lewactwa tak z tym jednym postulatem się muszę zgodzić. Powiedzcie mi Lurki co złego jest w eutanazji?

Każdy jest panem i władcą swojego życia, jesteśmy podno wolnymi ludźmi więc dlaczego nie możemy decydować o tym kiedy i jak pożegnać się z życiem?

Chyba lepsza jest eutanazja od rzucania się pod TIRa lub pod pociąg.

@Cpp17

29.04.2019 02:12

@raptor, jeśli przedstawia się eutanazję "pod tezę", nie ma w niej nic złego. Inaczej jest, jeśli spojrzysz na problem realnie.

Eutanazja dotyczy osób chorych. Istnieje wiele argumentów za ratowaniem zdrowia takich osób. Po pierwsze, nie można respektować żądań chorego umysłu. Od lat ograniczamy wolną wolę osób psychicznie chorych dla ich dobra. Zdrowy człowiek nie chce się zabić – a zatem tutaj problem ograniczenia woli nie występuje. Oczywiście relatywiści moralni mogą zacząć podważać ten argument na fundamencie dobra – zła, jednak – abstrahując od spójności takiej filozofii – nawet oni żyją w społeczności i muszą respektować jej zasady. Na tym można byłoby właściwie zakończyć wywód jeśli chodzi o kwestię "wyboru".

Po drugie, nawet osoby "nieuleczalnie chore" czasem udaje się wyleczyć, ponieważ nasza wiedza na temat procesów naprawczych ludzkiego organizmu wciąż jest niepełna. Po trzecie, eutanazja dotyczy przede wszystkim osób nieświadomych. Chciałbyś, żeby np. Twój syn decydował o tym, czy Twoje życie jest jeszcze coś warte? Do tego prowadzi "złagodzenie" zabójstwa i sprowadzenie go do roli "zabiegu".

I po czwarte – coby trochę przewrócić – eutanazja w Polsce, podobnie jak w innych krajach cywilizowanych, jest legalna i moralnie uzasadniona w określonych przypadkach. Nazywa się to opieką paliatywną. Ta opieka polega na tym, że – wobec wyczerpania innych możliwości – pozwala się choremu w spokoju umierać.

Miłego wieczoru

@raptor

29.04.2019 07:30

@Cpp17, Niestety nie zgodzę się z wac panem.

Uważam że prawo do decydowania i własnym życiu jest jednym z podstawowych praw człowieka. A eutanazja to oznaka humanitaryzmu którego więcej okazujemy zwierzęta, którym skracamy cierpienie.

W przypadku poważnej choroby, niedowładu itp. nie chciałbym kontynuować tak marnej egzystencji. Nie chciałbym być zależny od osób innych czy od aparatury. Wolałbym pożegnać się z tym światem i wolałbym to zrobić na szpitalnym oddziale nikomu przy tym nie szkodząc niż rzucać się pod pociąg.

@Cpp17

29.04.2019 11:04

@raptor, prawo do decydowania o własnym życiu nie implikuje przyzwolenia na uśmiercanie osób chorych psychicznie. Widzę, że wolna wola jest dla Ciebie niezależna od rozumu – to błąd. Pozdrawiam.

@Lurek

29.04.2019 11:05

@raptor, alez eutanazja jest i ma sie doskonale w szpitalach, oczywiscie nikt o tym glosno nie mowi. Najgorsze ze nie wiedza tez o tym podmioty tejze eutanazji…

@raptor

29.04.2019 14:50

@Cpp17, @Lurek, jeżeli miałbym srac pod siebie, skończyć na wózku inwalidzkim, utracić ręce czy oczy to podziękował bym za taką egzystencję. Może to być dla was niezaprzeczalny objaw choroby psychicznej jednak ja takiego życia mieć nie chce.

Wtedy wolałbym to zrobić w cywilizowany sposób tak jak w cywilizowany sposób usmiercamy nasze psy czy koty gdy są nieuleczalnie chore aby skrócić ich cierpienia. Wolałbym też zrobic to w taki sposób aby nikomu nie wadzić.

@Cpp17

29.04.2019 19:08

@raptor, mówisz to z perspektywy zdrowego człowieka. Tak naprawdę nie wiesz, czego byś chciał w tamtej sytuacji. I w zasadzie (z wcześniej wymienionych powodów) nie ma to większego znaczenia – niestety.

Nieszczęścia nie rozwiąże się większym nieszczęściem. Ludzie ciężko chorzy, nawet samotni, są potrzebni.

@raptor

29.04.2019 21:57

@Cpp17, Masz rację mówię to z perspektywy zdrowego człowieka, który wie czym jest zdrowie i nie wyobraża sobie życia innego tak bardzo że nie chce go wcale.

Wiele osób nieuleczalnie chorych popełnia samobójstwa i jak znam siebie to bym się do nich zaliczał.

Łatwo ci mówić że ludzie chorzy są potrzebni tylko po co? Aby ci zdrowi czuli się lepiej?

Uważam że nie powinniśmy ludziom chorym odbierać ich godności i powinni mieć prawo do decydowania o swoim życiu.

@Cpp17

29.04.2019 23:13

@raptor, to symplifikacja, ale tak; ludzie chorzy są potrzebni, żeby Ci zdrowi czuli się lepiej. Ich cierpienie (nie chcę mówić: przeprowadzane na nich eksperymenty) zwiększają Twoje szanse na przeżycie. Gdyby nie oni, średnia długość życia wciąż byłaby na poziomie 40 lat.

Myślę, że nie chcesz zauważyć błędów logicznych dot. problemów świadomości i wolnej woli. Od wieków ograniczamy działanie różnych grup społecznych – po to, aby inne miały tej wolności więcej. Jeśli Ci się nie podoba, możesz wyprowadzić się do dzikich – będziesz miał eutanazji aż nadto. :)

Pragnę też zauważyć, że nikt nie odbiera Ci prawa do SAMObójstwa.

@raptor

29.04.2019 23:18

@Cpp17, Jeżeli jedynym celem mojego cierpienia spowodowanego chorobą jest to aby ci zdrowi mięli dzięki temu lepsze samopoczucie to wybieram egisityczna opcje i skracam swoje cierpienie.

Nadal mnie nie rozumiesz, tak mam opcje samobójstwa ale ja ciągle mówię o tym aby zrobić to w godnych warunkach, gdzie mogę no swoje organy przekazać potrzebującym gdzie moje truchło nie będzie gniło gdzieś na skraju lasu, gdzie nikomu tym nie będę wadził.

Możemy debatować o etyce, wolnej woli czy cierpieniu poswicanemu dla innych. Każdy z nas ma swoje zdanie i każdy ma do niego prawo, podobnie jak każdy powinien mieć prawo do decydowania o własnym życiu.

@Cpp17

29.04.2019 23:29

@raptor, dobra, zakładam, że jesteś kontaktowy, to spróbuje Ci nakreślić ten błąd.

Piszesz, że każdy powinien mieć prawo do decydowania o własnym życiu.

– Czy zabójcy powinni mieć prawo do decydowania o własnym życiu? Dlaczego?

– Czy schizofrenicy powinni mieć prawo do decydowania o własnym życiu? Dlaczego?

– Czy dzieci do 3 roku życia powinny mieć prawo do decydowania o własnym życiu? Dlaczego?

@kosmitolog

27.04.2019 18:41

@Starszyoborowy, Niech szykuje dupsko, bo wyniki mogą zaboleć :D

@Thanos

27.04.2019 21:32

@kosmitolog, hahaha, o "szykowaniu dupska" tez pomyslałem w pierwszej kolejnosci, hahaha :D

(juz takie zboczenie światopoglądowe, gdy słysze to nazwisko ;D )

@solo1979

27.04.2019 23:01

@Thanos, @Kosmitolog, @Starszyoborowy, mnie sie spodobal jeden z komentarzy ktoregos lurka. Zamiast napisac "pedal" ,napisal "kiełbasiany ujeżdżacz". ( ͡º ͜ʖ͡º)

Z prawdą się nie minął, więc nikt nie może być ostatecznie obrażony. ( ͡º ͜ʖ͡º)