Data: 31.05.2019 19:15

Autor: Alojz

Holenderska sieć marketów Albert Heijn, testuje nowy system cen. Chodzi o dynamiczną zmianę cen. Jesli na przykład, w sobotę pogoda się pogorszy i spodziewany są opady deszczu, wtedy mięso na grile automatycznie jest sprzedawane taniej, wszystko sterowanie jest automatycznie a ceny zmieniają się na wyświetlaczach cen.

W 30 sekundzie filmu widać jak ceny się zmieniają

https://youtu.be/n1w7Kg42fL4

#holandia #ciekawostki

@reflex1

31.05.2019 20:25

@Alojz, Podobny sytem jest testowany na dworcach szwajcarskich. Z tym ze jest uzależniony od godziny. Dla przykładu kanapka, która w godzinach szczytu kosztuje 6 chf, po godzinach szczytu kosztuje 4 chf.

Podobnie jest z cenami za przejazd. W godzinach „pustych” na stronie CFF możesz znaleźć bilety za pół ceny nawet do Mediolanu.

A przy okazji to sieć Albert Heijn to (z tego co pamietam z lat 99-00 to jest (była?) najtańsza sieć w Holandii z marką Euro Shoper. Pamietam ze za 3 guldeny mogłeś kupić obiad dla 3 osób.

@Orion

31.05.2019 20:08

@Alojz, trochę jak paliwo na stacjach ( ͡º ͜ʖ͡º)