Data: 07.04.2019 13:08

Autor: Immortal_Emperor

Amerykański żołnierz przy zdobytym niemieckim prototypie trału minowego o nazwie Räumer S. Skonstruowany został przez firmę Krupp. Pojazd o łącznej masie 130 ton składał się z dwóch członów (każdy napędzany przez własny silnik Maybach HL90) połączonych przegubem. Oba człony posiadały parę stalowych kół o średnicy 2,7 m. Koła każdego z członów miały inny rozstaw, co pozwalało oczyścić z min większą powierzchnię. Räumer S wyposażono w dwa silniki Maybach HL 90 P 20-K, każdy o mocy 350 KM. Dzięki nim na ubitej drodze pojazd mógł rozwinąć prędkość 25 km/h, ale w terenie spadała ona zaledwie do 4-8 km/h. Ze względu na alianckie bombardowania prace nad Räumer S przeniesiono z Essen do Hillersleben. Prawdopodobnie Krupp dopiero 20 października 1944 roku zgłosił, że prototyp jest gotowy do badań, ale do nich nie doszło ze względu na sytuację na frontach. W 1945 roku wojska amerykańskie przejęły ten wóz rozminowania, podzielili na dwie części i przewieźli do swego ośrodka (Depot 0644) w Paryżu.

Tam ślad po nim zaginął. Zachował się jednak raport z testów. Amerykanie po badaniach nabrali wątpliwości, czy Räumer S faktycznie miał służyć do niszczenia min – między innymi ze względu na zbyt wąskie koła.

#ww2 #ciekawostkihistoryczne #militaria #fotografia

@Lurker2019

07.04.2019 13:13

@Immortal_Emperor, Tego jeszcze nie widziałem,ciekawe zdjęcie

@Immortal_Emperor

07.04.2019 13:15

@Lurker2019, Ja też nie, zalazłem informacje o tym pojeździe na słowackiej stronie dla miłośników militariów.

@Lurker2019

07.04.2019 13:11