Garmin zabiera głos w sprawie awarii. Firma nie wspomina o ataku

Data: 26.07.2020 16:58

Autor: ziemianin

twitter.com

#aktualnosci #codziennaprasowka #informacje #wiadomosci #aktywnosci #atak #awaria #cyberprzestepcy #dane #garmin #ransomware #smartwatch #sportowe #synchronizacja #zegarki

Inteligentne zegarki sportowe marki Garmin borykają się z poważną awarią, która uniemożliwia między innym synchronizację treningów. Producent zdecydował się zabrać głos w sprawie.

Garmin zabiera głos w sprawie awarii. Firma nie wspomina o ataku

Od wczoraj użytkownicy inteligentnych zegarków sportowych Garmin nie mogą synchronizować swoich urządzeń z usługą Connect. Pojawiają się informacje pochodzące od niezależnych źródeł, które sugerują, że mamy do czynienia z atakiem typu ransomware. Niezależnie od przyczyn problemów technicznych, przerwa w działaniu najważniejszych usług okazuje się dość bolesna dla niektórych użytkowników smart-zegarka rzeczonego producenta. Firma przez długi czas nie odnosiła się do sprawy w sposób bezpośredni, ale teraz możemy zapoznać się z komunikatem od przedstawicieli. Lakoniczna odpowiedź daje nam jednak nadzieję na szansę zachowania danych o treningach.

Usługi działające w chmurze to dobrodziejstwo naszych czasów. Możemy synchronizować pomiędzy urządzeniami przeróżne informacje dotyczące nas, naszej aktywności oraz naszych plików. Niestety, systemy bywają zawodne i narażone na rozmaite ataki ze strony cyberprzestępców. Dotyczy to także usług Garmina, które nie działają w pełni od wielu godzin. Uściślając – użytkownicy smart-zegarków Garmin nie mogą korzystać z synchronizacji urządzeń, z pomocy technicznej, z historii aktywności oraz z opcji dodawania nowego urządzenia. Nie można również edytować ustawień zegarków. Czy to oznacza, że przez awarię utracimy permanentnie dostęp do naszych danych? Garmin twierdzi, że nie.

W oficjalnym komunikacie firma odesłała zainteresowanych do FAQ. Z dokumentu dowiemy się między innymi tego, że po usunięciu przyczyn awarii dostęp do historycznych danych powróci. Aktualnie zapisywane aktywności przechowywane są lokalnie na urządzeniach Garmin i zostaną zsynchronizowane w momencie ponownego startu usług. Ciekawe jest natomiast to, że kilka niezależnych źródeł uważa, że mamy do czynienia z atakiem typu ransomware. Cyberprzestępcy – rzekomo – mają żądać od Garmina kwoty 10 mln dolarów za odszyfrowanie dostępu do zablokowanych wcześniej danych.

We want to extend our sincerest apology for the inconvenience the outage has caused for our customers. We hope this FAQ answers some of the questions you have: https://t.co/e3lgtpZ1Ci

— Garmin (@Garmin) July 25, 2020

Brak komentarzy