Data: 17.11.2019 08:03

Autor: Nietzsche

Gdy tylko wychodzę na ulicę, do sklepu, etc. poraża mnie wzrost chamstwa wśród ludzi. Młodzi się wyróżniają, bo są głośni, ale to nie oni liderują. To niestety moje pokolenie, 30-50 jest najbardziej pierdolnięte. "mi się należy", "mam innych w dupie", "nie wchodź mi w drogę". Przy 60+ też się zdarza, ale chyba już mniej. Największe chamstwo okazują psiarze, którzy srają swoimi bydlakami gdzie popadnie, prowadzają na luźnej smyczy po całym chodniku i nie wiedzą gdzie problem. Później kolejki w sklepach, gość się zesra, by się wepchnąć. Innym razem w kasie odrzucało mi kartę, bo wprowadzili weryfikację PIN. Gościu stwierdził, że jak nie mam kasy, to "spierdalaj". Pokazałem mu pałkę teleskopową za paskiem i przeprosił. Generalnie strasznie rośnie agresja ludzi, z dobrobytu im się w dupach przewraca. Chociaż we mnie też narasta, nieraz mam ochotę w godzinach szczytu, w markecie, komuś z baniaka przypierdolić.

#polska

@Lukmar

17.11.2019 12:09

@Nietzsche, był tu kiedyś jeden który się chwialił że nie rozstaje się ze swoim batonem i chyba nawet miał podobne poglądy. Nie jesteś przypadkiem reinkarnacją @Jiren 'a? (Hm, user nie istnieje. Usunął całkiem albo źle pamiętam nick)

@drdpr

17.11.2019 17:35

@Lukmar, Tak, to on. Nawet o tym napisał po założeniu nowego konta.

@Lukmar

17.11.2019 17:38

@drdpr, Faktycznie

@drdpr

17.11.2019 11:08

@Nietzsche, O kulturze i rosnącej agresji wśród ludzi pisze typ, który strasz ludzi teleskopową pałką i ma ochotę w markecie komuś z bańki przypierdolić. Co do najbardziej chamskich zachowań to najczęściej spotykam się z tym u starych dewot, które myślą, że z racji wieku wszystko im się należy.

@turtelian

17.11.2019 10:51

@Nietzsche, najbardziej chamskie i rozszczeniowe to jest pokolenie wlasnie 60+. Im się wszystko należy, pracowali za komuny 'gdy czy sie stoi czy się lezy', poprzechodzili na wczesniejsze emeryturki w wieku niekiedy 45 lat, mieszkanie też dostali bo komuchy zadluzaly nas i jednak z przydzialu po x latach ale bylo za 'free'. A teraz pierdolą jak to mlodziez zla niewychowana i w ogole. A jak ty masz jakiś przywilej czy prawo to ni chuja nie respectują, słynne kłótnie z krwiodawcami w kolejkach np. Co do chamstwa to juz zalezy jak sie je zdefiniuje, bo fakt przeklenstw itp to wiecej wsrod mlodych / srednich wiekiem. Ale nieobyczajne zachowanie, wpychanie sie itp to tez raczej domena starszych ludzi.

@Nietzsche

17.11.2019 10:54

@turtelian, przekleństw do chamstwa nie zaliczam, język ewoluuje i dziś pierdolić, kurwa, zapierdalać ma pierdylion znaczeń, zależnych nawet od intonacji

być może, będziemy mieli za 100 lat tony w języku polskim

@Ijon_Tichy

17.11.2019 09:05

@Nietzsche, Podpisuje się pod spostrzeżeniami @arti.

Poza tym ja zauważyłem, że podobne spostrzeżenia mam wtedy, gdy ze mną coś się dzieje, ogarnia mnie zgorzknienie, pesymizm – czyli zależy to w dużej mierze od tego, jakie mam nastawienie na świata.

Oczywiście prawdą jest to, że na co dzień spotkać można wielu ludzi o mentalności buraka, chama bez kultury, ogłady, ale większość społeczeństwa, to po prostu normalni ludzie tworzący ten gwar, zwijający swoją nitkę najlepiej, jak umieją wedle własnych okoliczności, historii ich życia, kontekstu. Mało który z ludzi ma złe intencje (ogromna większość z nich, nawet tych, którzy budzą irytację), to są po prostu dzieci we mgle – że tak metaforycznie to ujmę. I kiedy sobie to uświadamiam, to nabieram jedynej, rozsądnej postawy – wyrozumiałości i życzliwości.

@arti

17.11.2019 08:57

@Nietzsche, to nie dobrobyt tylko kultura masowa, która karmi ludzi urojeniami jak powinno wyglądać ich życie oraz , że można robić wszystko bez konsekwencji i , że każdy kto się stara to idiota (kuba wojewódzki, warsaw shore np. ) w związku z czym wszyscy są niezadowoleni bo ciągle gonią do czegoś co jest nieosiągalne dla nich i jednocześnie decydują się na zachowania źle oceniane społecznie. Mi też się zdarza być niemiłym dla innych ale tylko w okresach gdy bardzo dużo pracuje i czasami nawet czyjś wzrok wkurwia bo chciałbym mieć porostu święty spokój, fajnie , że lasy państwowe chcą udostępnić tereny do biwakowania pomyślałem, że to by mi dobrze zrobiło takie 3 dni sam na sam z naturą , chyba każdemu w Polsce czegoś takiego brakuje. Ale rzeczywiście też zauważyłem, że pewien poziom chamstwa pojawił się znowu po wieloletniej przerwie, pewnie nie bez związku z tym jest także statystyka wzrostu picia alkoholu w Polsce i walki z kościołem.

@Nietzsche

17.11.2019 09:29

@arti, a moim zdaniem spożycie alkoholu w Polsce maleje, chociaż mogę być w akwarium :)

w moim otoczeniu picie alkoholu to patologia, ja nawet piwa i wina nie spożywam, bo uznaję to za upadek ;)

Nie, nie jestem muslimem lub żydem xD